Marraskuun Mutinat

Voi apua, kun aika menee nopeasti! Marraskuu jo alkaa! Enää neljä kokonaista kuukautta ja rapiat päälle! [:D] huh! Ja kohta joulukin on, ja se on mun lempiaikaani! Ihanaa! [:)]

Ollut vähän puhetta noissa kuppiloissa ym ym paikoissa käymisestä raskaana. Mun tekis ihan tosi paljon mieli päästä vähän tanssahtelemaan johonkin baariin, mutta en ole uskaltanut lähteä just sen takia kun siellä voi olla tosi ahdasta ja joku voi vaik tönäistä pahasti tms. Ja en varmaan kovin myöhään nyt jaksaisikaan. [:)] Ja se on kyl jännä, ettei kukaan edes kysy haluaisinko lähteä vähän iltaa istumaan jonnekin, varsinkaan nyt kun oon raskaana. Sama juttu oli viimeksin. Ei siinä mitään sen kummallisempaa olis odottavana naisena olla istuskelemassa jossakin. Jos jaksaa, niin siitä vaan. [:)]

Tänään mulla oli jokin ihan ihme voimapuuska, ja pesin meidän saunan tosi hyvin ja muutenkin siivosin kuin raivopää. Oli muuten mielettömän ihanaa oikein uppoutua siivoukseen! [;)] Mutta, nyt mun selkä on ihan p***na ja muutenkin oon ihan poikki. Että olipas hyvä tempaus tällä kertaa... [8D] Mutta vauveli voi hyvin, kun potkii nytkin aivan vallan mahdottomasti! Heh! [:D]

Toivottavasti pian tulee lisää mukavia ultrauutisia! Ja kaikille ihanan paksuja oloja! [;)]
 
Hurjaa vauhtia kyllä menee aika [:D]

Picsu:
Mullakin tanssijalkaa vipattais aina välillä! Olis kiva mennä jonnekki vähä tanssahtelemaan, mutta kun niitä humalaisia mun ei tee mieli katella... Hermot vaan menis. Ja on se tosissaan kyllä jännä, ku ei kaverit pyytele istumaan iltaa... Noh kai sitä pitää ite tarjoutua muiden mukaan [:)]

Omaa:
Rakenneultra oli torstaina ja kaikki hyvin! Pikkupojua kätilö veikkas, mutta samaan hengen vetoon sano myös, että tosi epävarma veikkaus... Eli maaliskuuhun ootellaan, että näkyy veikkasko kätilö oikein [:D]
Mun rakas ukko kyllä yllätti eilen! Vei mut ihan yllättäen hotelliin, oli varannu meille ihanan huoneen <3 Ruusu ja kortti oli sängyllä (toivotti kortissa ihanaa lepoaikaa rakkaan kainalossa). Oli ihan parasta! Mua ei ikinä oo yllätetty noin, ja vaikka 6 vuotta ollaan oltu yhessä, en tienny että mun ukko on noin romanttinen [:)] Taitaa raskaus tuoda miehessäkin esiin kaikkea uutta [:D]

Ihanaa, ihanaa syksyä masuille!
 
ihanaa, marraskuuuuuu !! [:)]
päiväpäivältä siis ollaan lähempänä päämäärää.. <3

toi on oikeesti hyvin hassua, et raskaana ollessa pitäis olla kotona vain .. tai siltä se välillä ainaki tuntuuu .. [:D] mutta sitte jotenki kummastuttais mennä esim. baariin tanssahtelemaan ku sit väistämättä tulis mieleen, mitä muut ajattelee .. vai voiko ne edes ajatella ku viina on virrannu koko illan?!?! [:D]
picsu; täälä kans koetaan vähä samaa "häiriötä" .. [:D] aina tulee siivottua jos jtn paikkaa .. tekemisen puutettako?!? .
hope85; OLEN HYVINHYVIN KATEELLINEN .. [:D]

meidän vauva potkas mua tänään tosi kovasti ja kuinka ollakkaa, äiskällä sattu olemaan käsi oikealla kohdalla .. <3 eli tunsin pikkuvauvan potkun omaan käteen .. ihanaa. tuleva iskä ku päivysti omaa potkuaan niin ei. ei sitte varmaan potkassu .. [:D]
mutta iskä oli optimistisella tuulella, että kyllä niitä sieltä vielä tulee .. <3 ja niin tulee ..
 
Oih, kuukaus ni ois jo omat synttärit, sit jo joulu, uusi vuosi... :)

Picsu: kateelinen sun voimanpuuskasta,miks ei täälläki näy sellasia.. Mut sit jos näkys ni ne loppus lyhyeen, ku ei tosiaan selkä kestä kyyristellä ollenkaa, ainakaa kovin paljoa, tai sit tietää koko loppu päivän ja seuraavan yön ni tehneesä..

Hope85: EXTRATUPLATRIPLAHYPER KATEELLINEN!!! Mut kiva kun on noin ihaniakin miehiä olemassa edes jossain :O) Jospa se omallekin kohdalle joskus osuisi.

Minua on kyl pyydetty mukaan, ainaki käymään sen verran mitä jaksan olla :) i todellakaan minnekkää ahtaisiin ja täynnä oleviin tulis ölähdettyä, ku en niissä viihtyny ennen raskauttakaa kunnolla. Tämmönen pikkusten lähi baarejen(karaokekuppiloiden) ystävä. :)

Täällä ei oo tuntunu potkut läpi viel kertaakaa vaikka kovasti aina iltasella koetan olla aloillaan käsi masulla, muuten kyllä aika liikkuvaa sorttia on :)

HUUUIIHH!! Jännittää ihan kamalasti, huomenna on rakenne uä, ja näin siit jo uniaki..Lääkäri epäili jo et olenko ollenkaa raskaana ku ei näkyny ultrassa, mut se oliki vaan jossai piilossa, ja sit siellä oliki pieni nätti poika, jolla oli ihan samanlaiset vaaleet kikkarat jo ku isällään joskus pienenä ollu :) Kovasti tuli vaunuja katseltua tänään, ja nyt tahtoo viel enemmän tietää sukupuolen et pääsee tilaamaan oikeen väriset, ja löysinki tosi kivan näköset ja ihan edullisetki netistä se :) Oli turvakaukalot ja muutkin todella edullisia. :)

Niin sellainen täsä tulikin mieleen että koskas sitä äitiyspakkausta pitää alkaa tilailla jos sellaisen tahtoo..?
 
Jaahas jatketaan tänne kuukauteen taas. Aika menee niin uskomattoman nopeeta huh...

Paljon oli keskusteluita viime kuussa siitä TAYS vs. Vammalaan synnyttämisestä. Itse mietin ihan samaa aluks, että haluan vammalaan, mutta nyt tässä asioita pohdittua ja jo synnyttäneiden kanssa juteltua totesin, että TAYS kuitenkin. Oman itseni kannalta Vammala olis varmasti parempi ratkaisu, mutta jos vauvalla sattuukin olemaan jotain hätää kesken synnytyksen, tai synnytyksen jälkeen niin TAYS on paras paikka hoitaa kaikki hätä tapaukset.
Nyt ollut vaan lähipiirissä paljon kaikenlaisia ongelmia vastasyntyneiden kanssa ja olis voinut käydä huonostikkin, jos eivät olisi olleet TAYS:issa. Ja juurikin 1kk sisään on nyt kaksi kaveria synnyttäneet ja ihan kehuneet kuinka hyvin siellä oli kaikki mennyt. Toiveet otettu vastaan jne. Kaippa se riippuu just siitä, että ruuhka aikana jos sattuu tuleen niin henkilökuntaa ei vaan ole tarpeeks. ELI TUURILLA MENNÄÄN[:D]

Picsu: Mulla on kanssa se tanssijalka aina vipattanut ja nyt myöskin, mutta kaverin polttareissa totesin, ettei ole enään asiaa baariin. Kyllä siellä tuli sellasia läheltä piti tilanteita tanssilattialla, että kiitos ei![:@] Me kyllä tanssitaan miehen kanssa salsaa, että kerran viikossa pääsee purkaan "himojaan" tunnille. [:D]Mutta ei se ihan sama ole kun jossain juhlissa saa jammailla[:)]

Hope85: Aivan ihana juttu...Mä olen haaveillut juurikin samasta asiasta!

Meillä on jätkä ruvennut potkimaan oikein toden teolla. Ihan illalla itsekkin pelästyy, kuinka kovia ne potkut todella on[:D] Monessa paikassa sanotaan, ettei ulkopuolelle pääse tuntemaan liikkeitä, mutta meillä kyllä alkoi liikkeet ulkopuolellekkin tuntumaan samaan aikaan kun itsekkin ne selvimmin tunsin. Kai se on se asento![:-]

Keskiviikkona on neuvola ja siellä nt saadaan se äitiyspakkaus haku ohjeet jne. Mua hirvittää nyt jo ne kaikki äitiysloma raha lappujen täyttely ja mikä raha oli mitäkin jutut[&:] Meillä vielä menee oikein säätämiseks, kun mies haluaa kanssa jäädä kotiin ja minä palaan puoli päiväseksi töihin. Siinä sitten poukkoillaan[:D] ensin minä kotona 3kk. Sitten menen töihin 1kk hoitamaan projektin loppuun (tarkoittaa siis n. 10h pois kotoa viikossa) Ja sitten tulen takaisin kotiin ja mies töihin 3kk. Sitten minä aloitan syyskuussa puolipäiväsenä opettamaan ja mies kotiin takas[:D]
Veivaa veivaa!! Itsellä on vaan nyt hyvä työkuvio menossa ja saan paremmin palkkaa kun mies, tavallaan siis myös käytännön kautta, mutta mies on oikein erikseen toivonut jäädä kotiin[:)] Se meillä oli itse asiassa vauva kuumeessa jo kauan ennen minua[:D]
Tämä on suunnitelma, mutta katsotaan jos mua ei saakkaan kotoa mihinkään[:)]

Ihanaa odotusta mamelit[:)]
 
Heippa vaan ja mukavaa marraskuuta kaikille.

piu89: äitiyspakkauksen saa tilailla puolenvälin jälkeen... Tarvittavat hakusysteemit saa neuvolasta kun ne edellyttää sitä "todistusta" kelaan. Mä saan omat paperit ens neuvolakäynnillä parin viikon päästä [:)]

mä nään edelleen kauheesti unia tulevasta vauvasta, sellasia piinaavia lähinnä kun se sukupuoli edelleen kiusaa mua [:@] mut nyt on tasan viikko aikaa rakenne ultraan, pitäkää mulle peukkuja että silloin odotettu salaisuus selviää! [:)]
Mä niin tahon päästä vauvan vaate ostoksille ja ostaa nimenomaan jommalle kummalle eikä aina niitä neutraaleja vaatteita[8|]
Just lauantaina pyörittiin Idea parkissa kattelemassa miehen kanssa vaatteita ja sormet kovasti jo syyhys!

Meillä toi tuleva isukki on selvästi enempi nyt mukana tässä odotuksessa kun alkuun... no tietty pelkästään siks kun masukin näkyy ja sitä voi koetella [:D] silittelee sitä innoissaan ja kuuntelee korva vatsaa vasten josko jotain kuuluis. Vielä ei ole isiä potkunjen tunteminen onnistanut, mutta jaksaa odotella hyvin.

Joskus ärsyttää kun "retostelee" kavereilleen yms, ettei aio vaippoja vaihtaa ja että äiti kyllä hoitaa, hän nukkuu yms... mutta tiedän tämän isin olevan niin hellä ja huolehtiva että varmasti osallistuu vauvan hoitoon innolla. [:)]

Mites teillä muilla isukit juttelee vauvan hoidosta?

Tääl kans odotellaan innolla joulua, olen jouluihminen vaikken välitä niin siitä hössötyksestä enkä ite hössötä, mutta ihanaa aikaa viettää perheen parissa rauhassa syöden ja nauttien <3

Aiotteko muuten isänpäivää juhlistaa vaikkei vauva olekaan vielä syntynyt? Ajattelin itse jotain pientä mukvaa ostaa tulevalle isukille [;)]
 
Hope85: ihana yllätys :) onpas sulla hyvä siippa :)

Me käytiin juuri neuvolassa ja huimasti tyttö kasvanut :) oli jo n 20cm ja aavistuksen normaalin käyrän yläpuolella. Syke oli 157-163 :) ja kovasti liikkuvainen neiti.
Itsellä oli hemoglobiini noussut mukavasti ja virtsassakaan ei sokeria. Painoa tullut 6kg lisää :/ kuulemma normaalia mutta mun mielestä hirveän paljon :(

Rv22+4 ja olo on loistava

Itse oon muutaman kerran baarissa käynyt kavereiden kanssa mutta vaikka pyytävätkin niin ei mulla ole ollut voimia lähteä kun niin hirveästi oon ollu töissä ja oon ollu muutenkin niin pirun väsynyt. Nyt alkaa olla sellanen olo että voisi vaikka lähteäkkin :) varmasti ton raudan ansiota, vaihdoin rautatabletit niin heti alkoi nousta arvot eli aika paljon eroja on.

Tyttö liikkuu huimasti ja isukkikin päässyt liikkeiden makuun :)

Tänään lenkille ja uimaan :) hyvää odotusta kaikille :)
 
rastafa81; täälä kans potkitaan ihan hirveesti.
sitä ihmettelen edelleenki, että viikkoja oli 16+ ku hokasin nämä tuntemukset potkuiksi, mitkä on sitte vain vahvitunu .. ja varsinki syömisen jälkeen .. oon kuitenki ens synnyttäjä, mutta ei ne muutakaa voi olla .. [:D] täälä siis kasvaa varmaan joku ViliVilperi. [:D]

ainiin rastafa81 : hauska kuulla tommosesta erikoisemmasta äitiysloma järjestelystä .. ku yleensä varmaan ajatellaan, että äiti on se joka jää seuraavaksi 9kk kotiin hoitamaan vauvaa ja vielä hoitovapaalle ... [:D] toivottavasti teidän suunnitelma toteutuu myös käytännössä .. jos ei sitte kotona oleminen käy liian houkuttelevaksi .. [:D] ite oon ollu nyt reilun kuukauden kotona työttömänä ja odotan KOVASTI, että vauva ilmaantuis, olis tekemistä muutaki ku taloudenhoitoa .. [:D] nojooo, eihän se ihan noinkaa mee .. [:D]

onko teillä muilla muuten iskät ollu neuvolassa mukana ..?! .. meillä on ollu joka kerta ja on tulossa jatkossakin .. [:)] naurattaa vaan odotushuoneessa, ku oma mies on aina ainut .. [:D]

isänpäivästä. ajattelin jotenki pienesti omani yllättää. [:)] isyyspakkausta suunnittelin isänpäiväksi, mutta haluan koota siitä kuitenki isän ja tyttären tai isän ja pojan pakkauksen, joten joudun lykkäämään sitä ideaa .. [:)] ehkä kahvit ja kortti tulevalle iskälle .. [:)] <3

hannamari; itellä on tullu saman verran varmaan painoa .. hirvittäähän tuo ihan hirveesti !!!! mutta meillä neuvolantäti sano, että joillekki sitä vain tulee .. ja jos on vielä ns. hormonaalista painonnousua niin se myös sitte lähtee .. kuukausittainen puntarointi ei oo mtn hauskaa hommaa .. [:@] jättäisin sen mielelläni välistä.
 
Moi kaikki!

En oo kirjotellut koko foorumille aikoihin :/ salasanat sun muut oli hukassa ja nyt vasta sain käyttäjätunnuksen taas toimimaan.  Oon kyllä ahkerasti lukenut miten teidän muitten raskaus on sujunut. Mukava lukea muittenkin kokemuksia kun kuitenkin yhtä pitkällä ollaan :)

Meidän pikkuinen on tosi kova liikkumaan. Liikkeet on tuntunut myös ulospäin jo parisen viikkoa. Mukava kun isikin pääsee tekemään paremmin tuttavuutta pikkuisen kanssa. Välillä vauva potkii jo niin kovasti että pistää vähän mietityttämään kuinka voimakkaita potkuja se saa aikaiseksi vaikka kymmenen viikon päästä. Mutta mukavahan tuo on kun vauva liikkuu niin tietääpähän että kaikki on kunnossa :)

Lapsen isä on ollut innoissaan tulevasta vauvasta. Joka ilta se haluaa kokeilla vauvan liikkeittä ja puhua vauvalle. Isukki on ollut myös kaikilla neuvola käynneillä ja ultrissa mukana. Ajattelin isänpäiväksi keksiä jotain pientä kivaa, mutta ehkä juhlitaan sitten kunnolla isänpäivää vasta vuoden päästä kun vauva on jo maailmassa.

Onko täällä muita jotka on aatellut koota isyyspakkauksen? Mitä ideoita teillä siihen olisi? Itsekkin aattelin sen koota, mutta on vielä vähän hakusessa mitä siihen laittaisi. Millon ajattelitte pakkauksen sitten antaa?

Hyviä vointeja kaikille!

Miuma ja pikkuinen 21+3
 
Hei kaikki, ja mukavaa marraskuuta! Pidetäänpä täällä palstalla mieli virkeänä, ettei pääse marraskuun pimeys masentamaan!

Rastafa81 - No teillä on tosiaan vähän erilainen järjestely edessä, mutta kuulostaa hienolta! Itse tarkistelin tänään myös noita päiviä, ja hiukan myös huvitti, kun kysyin palkanlaskennasta äitiyslomasta ja vastaukseen olivat automaattisesti lisänneet myös vanhempainvapaan... No, niin se meillä varmaan kyllä meneekin, paitsi ne 12 viimeistä päivää.

Nannasu - senpä näkee sitten, mutta kyllä epäilen, että pikkuinen sulattaa isän pään ja sydämen niin, että kehuu sitten kavereilleen myöhemmin, kuinka vaihtoi kakkavaipan [:D].

Lilleroinen - meillä mies ei ole ollut neuvolassa kertaakaan, eikä olisi siellä kyllä mitään tehnytkään. Mutta ultrissa siis on ollut innolla mukana. Isänpäivälahjaa olen koittanut vähän keräillä, ostin sellaisen vauvan manuaalin vähän niin kuin autonkorjausmanuaalin - onhan se vähän vanha ja kulunut ajatus, mutta ostinpa nyt kuitenkin. Tilasin myös vauvalle bodyn omalla tekstillä, tekstinä sitten isälle sopiva juttu. Jotain mielestäni paketti vielä kaipaa, mutta mitä - vinkkejä?

Kurkkasin tänään ekaa kertaa Kelan lomakkeita, eikä ne nyt niin hirveän monimutkaisilta vaikuttaneet, toivottavasti menee oikein! Eli siis se SV9 on SE lomake, eikös vaan? Sellainen kysymys tuli mieleen, että haetaanko sitä lapsilisääkin jo nyt, vai vasta sitten, kun lapsi on syntynyt?
 
sus; meillä "pyydän" vielä seuraavaan neuvolaan tulemaan, koska ne on niitä kelan juttuja !! [:D] ollaan sitte molemmat kuultu tädiltä samat asiat, ettei kotona sit tarvi lomakkeiden kans tapella että mikä oli mikäkin .. oon sanonukki iskälle, ettei sit loppu ajasta tarvi uskollisesti kulkea neuvolassa mukana. ens kerralla meillä onki sit uus neukkaritäti et saa kyllä tulla esittäytymään .. ultria täälä odotetaan kans iskän puolelta niinku kuuta nousevaa !! [:)]

tosta isyyspakkauksesta; jostain lurkin ideoita .. jotku laittaa olutta iskälle, pieni kuohari tai konjakkipullo, sisu-aski, pyykkipoikaa nenään, kumihanskoja kakkavaipan vaihtoon. yks suosikki idea on molemmille kumiankat yhteisiä kylpyhetkiä varte .. ja sit itellä on ideana ostaa muumi-pyyhkeet tälle parivaljakolle, iskälle tietysti oma haisuli tai muumipeikko, vauvalle sit sukupuolesta riippuen omansa .. [:)]

pakkauksen annosta, toi isänpäivä olis kyllä ollu kiva ajankohta, mutta ... en tiedä onko joulu sit millanen .. ehkä isyyspakkaus ei kuitenkaa oo mikää joululahja, että veikkaampa, että ite luovutan isyyspakkauksen samoihin aikoihin ku äitiyspakkaus tulee .. [:)] näin niitä isiä vaan hemmotellaan 5minuutin uurastuksesta .. <3 [:D]
 
Hei Kaikki,
 
Huippua että synkeä tihkusade ei ole masentanut odottajia vaan täällä kaikki suunnittelee kotipesää :)
 
Moni tuntuu miettivän painon kanssa. Itelle on tullut +6kg ja on rv 20 vaikka olen urheillut 2-3 krt viikossa ja en ihan kauheesti herkutellut. Mun kohdalla oli ainakin lähtöpainoindeksi 19, niin neuvolan täti sanoi että hoikille tulee sit enemmän painoa kun ei ole hirveesti varantoja ennestään. Hurjaltahan tuo tuntuu. Mies laski että jouluun mennessä painan enemmän kuin se. Nyyh :( No, vauva voi hyvin - se tässä tärkeintä on.
 
Rastafa 81: Toi tukiviidakko on itelle ihan vieras. Meneekö tuet tulojen mukaan myös tossa osittaisessa järjestelyssä eli jos vaikka ite tekisin 1 pvä/viikko töitä ja 4 pvä olisin kotona niin saisin täydet tuet tuota yhtä päivää lukuunottamatta? Mies on miettiny että se vois olla vaikka perjantait kotona ...
 
Omasta navasta (joka alkaa pullahtaa ulos): Rakenne-ultra 3 päivän päästä, vähän jänskää. Jos selviäis sukupuoli niin vois vähitellen ottaa siskoilta vastaan sitten tavaroita ja alkaa laittaa kotia vauvelia varten.
 
Juokaa glögiä ja sytyttäkää kynttilöitä niin marraskuu ei oo enää ankee! Tsemppiä masuille!
 
Heippa!

Minulle on myös tullut nyt tuo sama 6kg lisää painoa ja neuvolatäti sanoi myös mulle, että hoikemmille sitä painoa kertyy enemmän. Itse en kuitenkaan viitsi niin paljon sitä puntaria vahdata kun mielestäni näytän edelleen melko hoikalta ja se masu on tosissaan kyllä kasvanut :) Eihän se 6kg masussa voi kaikki olla :D mutta jos kuitenkin syö ja liikkuu normaalisti niin eipä siihen painoon voi sen jälkeen paljoa itse vaikuttaa :)

Meillä tuleva isi on ollut myös neuvolassa mukana kun on niin joustava työ perheyrityksessä. Tietysti monella juuri se työ on esteenä päästä mukaan, kun meillä ainakin nuo neuvolat on melkein aina aamu tai päiväaikoja.

Viimeksi neuvolassa saatiin tosiaan ne kelan lappuset ja äitiysavustusta saa hakea kun raskaus on kestänyt 154 päivää :) ja viimeistään 2 kuukautta ennen laskettua synnytysaikaa pitää hakea.
Sus SV9 on tosiaan SE lomake :) Neuvolatäti sanoi, että lapsilisää haetaan myös nyt samalla ja lomakkeen kohdassa 8 onkin siitä täytettävät kohdat, eli erikseen ei tarvitse mitään toista lomaketta lähettää.

Isänpäivää olisi kyllä kiva muistaa jo pienesti, ei mitään kakkuja vielä mutta jotain pientä kivaa voisi keksiä.
 
Marraskuuta kaikille!

Ihana tuo hope85:n hotelliyllätys, aaaah! Kuulostaa ihanalta....ei oo täälä näkynyt tommosta ylläriä [:D]

Täälä on painoa tullut +3,5 kg ja saa kuulemma tulla kans ihan reilusti, näin neuvolantäti sanoi. Bmi oli alussa myöskin tuon 19. Nyt on viimesen viikon ajan tuntunut, että ihan tosissaan maha pullahtaa ja joka paikkaa kiristää ja vaatteet ahdistaa....huoh [:D] Ei muuta kun ostamaan mammahousuja, ihana sisko lupasi ostaa synttärilahjaksi [:)] Ja äiti antoi myöskin rahaa ja totes, että ostat nyt itelles jotain mammavaatteita tai muuta kiva, ihanaa...sopii mulle oikein hyvin [:D]

Meillä mies oli mukana ensimmäisessä neuvolassa. Sanoin, että saa toki tulla vaikka joka kerta mutta eipä siellä mitään ihmeitä oo ollut...sitä painon mittausta ja verenpainetta ja muuta. Enskerralla saan kuulemma myöskin ne kelan laput, tarvii kuunnella tarkkaan ohjeet...eiköhän niistä selviä [:D]
Muuten on ollut hienosti mukana, koittaa ja kuuntelee mahaa päivittäin [:D] Ja puhutaan kaikennäkösiä vauva juttuja, "kuinka sitten tehdään..."

Tuo isyyspakkaus onkin hyvä idea, tarvii varmaan semmonen kyhätä jossain vaiheessa! Ja miksei sitä vois isänpäivänä jo vähän muistaakkin, tulevia isiähän ne ukko kullat on [:D]

Miten musta vaan tuntuu, että potkuista en oikein vieläkään saa selvää [8|] Kyllä välillä tuntuu kaikennäköstä muljahdusta, mutta mutta....mitään sen "selvempää" en oo vielä tuntenut. Höh. No pian varmaan alkaa tarkentuun liikkeet? Nyt rv 20+2.

Nyt sytyttämään kynttilät ja sohvalle viltin alle! [:)]

Eipä muuta kun hyviä vointeja kaikille!!
 
Lilleroinen: meillä on ollut mies mukana joka käynnillä ja aikoo olla jatkossakin :)

Saatiin tänään kaikki tarvittavat paperit ja todistukset kelaan, palkanlaskijakin on töissä lähettänyt jo tarvittavat tiedot eli hyvällä mallilla.
Me päätettiin että jos ja kun nyt näyttää siltä että mies saa päivätöitä vk.loppu töiden lisäksi niin mä jään pidemmäksi aikaa kotiin eikä hän välttämättä ota edes isyyslomaa. Jos saa nuo työt niin tienaa mua paremmin ja itseasiassa sen verran hyvin että mulla ei ole kiire takaisin töihin.
Tuskin kyllä pystyn olla kotona kovinkaan pitkään kun itsellä on töissä niin hyvät kuviot menossa että tuntuu muutenkin vähän kurjalta jäädä pois. Jää nähtäväksi miten niiden asioiden kanssa käy.

Onneksi alkaa olla vähän energisempi olo niin jaksaa tehdä muutakin kun nukkua ja käydä töissä :)

Meillä potkut on kanssa välillä pelottavan kovia. Saa nähdä miten käy muutaman viikon päästä. Ja välillä tyttö tykkää tunkea jalkaa tai kättä kylkiluiden alle mikä aiheuttaa aika kovaa kipua, neuvolassa sanoi että jotkut vauvat voivat murtaa jopa äidin kylkiluita loppuvaiheessa, hui!

Viimeinen päivä plus sitten lääkäri jossa katsotaan vielä ultra ja arvioidaan vauvan tuleva koko :) jännittää :)

ainiin, nyt on alkanut muuten täälläkin tuo rintavuoto...liivisuojukset käyttöön
 
Hei,

Lyytis: mulla on viikkoja kohta 23 ja vieläkin tuntuu liikkeet aika epämääräisinä, eli älä huolehdi. Tai minä en ainakaan huolehdi omalta osaltani, en aio ottaa tästä stressiä. Ultra näytti normaalia ja niitä "muljahduksia" tuntuu kyllä, joten kyllä se siellä polskii, olen ihan luottavainen [:D]. Tuntuu välillä, että potkii ja nyrkkeilee, mutta heti kun koittaa kädellä, niin hiljenee.

lilleroinen: kahdet korvat on aina parempi, pätee varmasti tässäkin :) Itse epäilen kyllä, että niitä papereita ei meidän neuvolassa käydä läpi, sillä jo viimeksi terkkari työnsi paperin käteen ja sanoi, että tuollainen se on ja voi täyttää netissä pankkitunnuksilla. Mutta ei tuo SV9 näyttänyt kovin pahalta, eli eiköhän siitä selvitä [:D]

Mitenkäs muut aiotte tehdä isäkuukauden kanssa, aiotteko ilmoittaa jo nyt heti, että isä pitää viimeiset 12 päivää vanhempainvapaasta ja sitten isäkuukauden? Jos siis äiti muuten teillä pitää vanhempainvapaan siis ja isä aikoo isäkuukauden pitää.

Painoa ei ole hirveästi tullut lisää raskauden aikana, siinä mulla auttaa se, etten pysty syömään mitään herkkuja, tulee heti huono olo.

Mies on enemmän ja enemmän innoissaan lapsesta, eilen juuri sanoi taas, että on tosi jännittävää aikaa. Ja huomaa kyllä, että ajattelee välillä kaikenlaisia lapsen kanssa tehtäviä asioita. Suloista [:)] ! Siksikin hiukan harmittaa, kun nuo liikkeet ei ulkopuolelle oikein vielä tunnu, ja enpä olekaan siksi niin liikkeistä miehelle puhunut. Pari kertaa sanoin, ja hän oli heti käsi ojossa tunnustelemassa - ja sitten ei tuntunutkaan mitään. Tulee sellainen olo, että mies jää tässä ulkopuolelle, enkä tietenkään haluaisi sitä vahvistaa, päinvastoin.
 
Moikkelis!

Eli muutaman tunnin päästä 4D:hen! [:D] Jänskättää ihan hulluna. Toivottavasti saada tietää kumpi on tuloillaan ja muutenkin että kaikki on hyvin. Meillä kans kelan paperit saatu ja menee hermot kun pitäis ne lähettää palkanlaskijalle, mutta nyt sitten meinaa postit lakkoilla! [:@] ja en millään jaksais oottaa sitä äitiysavustus pakkausta muutenkaan [&o] Olis vaan niin kiva saada se viimeistään joulukuun alussa että pääsis räpläileen kaikkia vaatteita [:)]

Tällaista tällä kertaa...

Onnekasta odotusta kaikille! [;)]

 
Siis milloin nuo kelan paperit pitäisi neuvolasta saada ja milloin ne pitäisi lähettää? Meillä ei ole neuvolassa vielä mitään noista puhuttu, en edes tiedä milloin ne lomakkeet edes saadaan. Nyt on kuitenkin jo vko 21 joten kai ne jo ens kerralla pitää saada? jollei ne muista antaa niin pitää kai sitten itse kysyä.

Shani: Minäkin ostin jo se korjausoppaan tyylisen vauvanhoito kirjan. Muutaman muunkin huumorilla höystetyn opuksen oon ostanut ja vauvalle body missä lukee isän kulta. Jotain vielä pitäis pakettiin kehitellä. mutta onhan tässä vielä aikaa. Itse ajattelin isyyspakkauksen antaa samalla kun äitiyspakkaus tulee.. Jos kehittelisi sinne jonkun lomakkeen, jolla tuleva isä saa lunastaa pakkauksen itselleen :) ideat on vielä vähän kehitteillä.

Shusmita: Kerrohhan heti miten meni ultrassa ja miltä näytti:) Jännä ois itsekkin päästä tuollaiseen 4d-ultraan. Millä paikkakunnnalla sä kävit ja paljonko ultralle tulee hintaa? Millähän viikoilla 4D -ultra olisi parasta tehdä? Jos vaikka varaisi itsellekkin ajan ;)
 
Täytyypä taas pitkästä aikaa tänne kirjotella.Odotus on sujunut hyvin, ilman mitään suurempia vaivoja tai ongelmia.

hannamari: onko toi ylimääräinen ultra vai tehäänkö se kaikille? meillä ei oo ainakaan ollu neuvolassa mitään puhetta tosta. Outoo muutenkin, kun mulla on seuraava (kolmas) neuvola vasta joulukuun lopussa, no on siinä onneks lääkäri käynti välissä.

joutuuks kaikki menee sokerirasitustestiin? mulla on sinne aika varattu ja aika inhottavalta puuhalta kuulostaa...

noista Kelan avustuksista neuvolan täti totes, että kannattaa kysyä Kelasta ja anto oppaan käteen, no ei mulla siinä mitään epäselvyyksiä kyllä ollut.

Huomenna ois eka perhevalmennus, inhottavaa kun joutuu menee yksin sinne, no toivottavasti siellä ei ole pelkkiä pariskuntia, ettei tule orpo olo.

Oisko kellään muulla haluja perustaa mammapiiriä, kävis kahvilla tai kävelyllä tms? Helsingin seudulla siis.
 
Takaisin
Top