Marraskuun Mutinat

noniiih.. odotettu ultra takana !! [:)]
poikahan sielä potkuttelee .. epäröimättä kätilö sen vahvisti, uskottakoon siihen. ja tuleva iskäki erotti pippelin ku kuvassa se oli .. ite en sitä nähny, tai osannu kattoa. [:D] ehkä se on näitä miesten juttuja .. [:D]
kaikki tuolla pienokaisella oli kunnossa, kovassa liikkeessä oli koko ajan. malttanu paikallaan pysyä ollenkaan ..
heti käytiin jtn vaaleansinistä ostamassa. <3
aivan mahtava tunne .. [:)]

Onnea lilleroiselle pienestä pojusta! [:)]

Nyt tulee ällöttävä juttu, mutta kerronpa kuitenkin. Iltapäivällä mulla alkoi mahaan sattumaan siihen malliin, että tuli kiire ehtiä vessaan asioille. Samalla alkoi kipeät supistelut ja muutaman tunnin kesti vessassa ravaaminen (tyhjeni varmaan suoli mahasta lähtien [:'(]). Makoilin sitten iltapäivän ja kun sain unen päästä kiinni niin supistelutkin loppui. Soitin äsken äitipolin päivystykseen ja sanoivat sieltä, että voi johtua supistukset myös suolisto-ongelmista tai tietysti myös toisin päin. Mulla on ollut tässä koko raskauden enemmän tai vähemmän hiivaoireilua ja sekin saattaa aiheuttaa supistuksia. Neuvolalääkärin vastaanotolla oli kuukauden päästä tarkoitus testata tuo hiiva, ettei ole jostain muusta tulehduksesta kyse. Nyt kyllä mietein, että saatan mennä aamulla terveysasemalle selvittelemään voisivatko testata jo nyt, sillä varsinkin jos kyse onkin emätintulehduksesta tms. vakavammasta, niin tässähän on syytä alkaa pelätä keskenmenoa.

lilleroinen: onnea pojasta! [:)]
Eiffe: pidän peukkuja ettei ole mitään vakavampaa. Mä kärsin kans hiivasta aikasemmissa raskauksissa, ei kivaa [&:]
hannamari: täälä on kans katseltu potkuja [;)] jotkut on jo niin "teräviä" että tekee välillä oikein kipeetä! [:D]

Meillä kyllä heti kans kerrottiin kaikille että tyttö sieltä tulee ja samantien mentiin mekko ostoksille [:D]
Mulla ois neuvola ens tiistaina, pitänee kertoilla supisteluista... jokapäivä supistelee useaan otteeseen, ei kipeästi mutta ihan puhkua saa välillä. Pitänee pyytää lääkärin tarkistamaan ettei kohdunsuu ole pehmennyt saati auennut [&o] En muista että poikien odotuksessa ois näin paljon supistellut jos siis ollenkaan...
Mites teillä muilla, supisteleeko?
Neiti on kyllä melkonen liikkuja, touhuaa ja melskaa vattassa kokoajan... olin sitten liikkeellä tai en [:D] tosin yhtenä päivänä säikäytti ihan kunnolla, kun ei kuulunut mitään!! Ajattelin jo pahinta, mutta onneksi tilanne korjaantu illalla kun alkoi taas potkutus. [:)]

Meillä on neidin vaatekaappi alkanut pullottaa jo vaaleanpunaista vaatetta ja jokunen mekkokin on pitänyt hankkia... tilailin juuri h&m:stä vaatetta kun siellä oli toooosi halpoja [:D] Ei maha mitään pakko ostella [:D]

Oisko jollakin tietoa mistä sais uudet renkaat vanteineen edullisesti brion vaunuihin? Pitäs ostaa uudet kun noihin vanhoihin on mennyt hiekkaa sisälle ja pitää ikävää rahinaa... ostin nimittäin vaunut veljeltäni ja ne on olleet jo kahella lapsella käytössä... tosin todella siistit yhä [;)]

talven odotusta kaikille... ja joulun! [;)]

Onnea kaikille ultrakuulumisista! :)
Meilläkin on rakenneultra takanapäin ja kaikki on kai niinkuin pitääkin.. Jäi vähän huono maku koko ultrareissusta, kun lääkäri ei kertonut yhtään mitä tekee ja mitä siellä näkyy, hiljaa vaan tuppisuuna ultras ja vartissa oltiin jo ulkona koko huoneesta:( varattiinkin sitten aika 4d-ultraan, että kun kerta yksityisellä käy, niin varmasti saa tietoa että mitä siel näkyy ja onko kaikki ok.. Ja kivana lisänä näkee vauvan piirteet ja saa jopa sen dvd:n mukaan. Ens viikolla ois sitten aika sinne :)

Miltä teillä joilla jo supistelee, ne supistukset tuntuu?

Mulla on monena iltana maha ollut ihan älyttömän kipeä! kauheita menkkamaisia kramppeja, joissa kipu heijastuu reisiin asti. Tosi hankala olla silloin kun nuo kivut sattuu tulemaan. Eilen kokeilin ottaa panadolia vaan ei sekään auttanut. Mietin että onkohan noi supistuksia vai jotain muuta kipua?
Mulla nimittäin tänään alkaa työharjoittelu eräässä hoivakodissa. eli  on kaikenlaista potilaan siirtoa, nostoa ja kääntelyä, niin ajattelin että kuinkahan kipeeksi se maha tuolla töissä menee.. Neuvola-aikakin on vasta ensi viikolla ja lääkärineuvolasta ei tietoakaan.. Pelottaa vaan nuo kivut kun maha kramppaa niinkuin ois kunnon menkat päällä :/

Mukavaa odotusta kaikille! :)

Eli mun supistuket ajoi ihan saikulle asti kun niitä tulee niin usein. Pari min on väliä, eikä meinaa rauhoittua ollenkaan. On kipeitä kun maha ikäänkuin kramppaa kovaksi mennessään. Ymmärsin, et jos joutuu supistusten takia pysähtymään ja odottamaan ohimenoa kannattaa mennä lääkäriin jos jatkuu. Mulla niitä tulee liikkeelle lähtiessä ja paljon. Koska kohdunkaula oli jo lyhentynyt, menen tänään uudelleen lääkäriin tutkittavaksi. On kuitenkin jo su asti jatkunu.

Huimasti onnea kaikille vaaleanpunaisista ja vaaleansinisistä uutisista :)

Mulla nuo supistukset tais ainakin johtua siitä hiivasta kun heti luurin jälkeen loppuivat. Ja tarkistivat onneksi jo silloin että kohdunkaula on kiinni eikä ollut edes pehmennyt.

Selkä edelleen vaivaa ja saattaa olla että en enää töihin palaa. Äitiyslomakin alkaa jo 3.1 joten ei siihen pitkään enää ole muutenkaan.

Meillä neiti on kans todella eläväinen ja liikkeet vaan vahvistuu. Mies jo kutitteli vauvaa kun raaja (vaikea sanoa oliko jalka vai käsi) pisti esiin mahan päältä :) välillä ihmettelen kuvitteleeko neiti pääsevänsä ulos vatsan läpi kun yritys on ainkin kova :)

3kk ja 2vk matkaa jäljellä :)

Miuma: Mulle sanottiin että jos "koko maha" krampissa ja helpottaa välillä niin voi olla suppari mutta jos toinen puoli ja jatkuvaa niin voi olla kiinnike / kannatinkipuja. Itellä oli varmaan kiinnike umpparista kun toi oikea puoli yks ilta oli toosi kipee mut meni sit ohi. Masu kun nyt just kasvaa aika lailla.

Kaikilla tuntuu olevan jo kauheesti valmiina juttuja - ihanaa. Aateltiin vasta ite joululomalla katsella ja hankkia tavaroita. Kyl kai sitä viel hyvin sitten ehtii :I

Tsemppiä kaikille masuille!

hohoijaa, ei täälä lähde eilinen fiilis kulumallakaa pois .. [:D] eikä kyllä tarvikkaa. poikasen kuvia ihastellaan mennen ja tullen. saatiin yks 4D kuvakin mukaan. hieman siitä erottaa nenänpäätä ja suuta. oli herranen niin hyvin jossian tuola piilossa, että kätilön oli hankala saada nasua näkyviin .. [:D]
kätilö oli ehkä sillä asenteella, että tämä meidän tutkimus on iltapäivän viimeinen. ei niinkää "ystävällinen" mitä ekalla kerralla oli ..
tulevan iskän kans juteltiin, että näin me vaan luotetaan siihen kätilöön ku se sano, että kaikki on OK .. [:D]

miten situlin lääkärissä käynti suppareiden osalta ?! .. kauhistuttaahan tuo, että nyt jo supistelee, mutta ku olonsa tuntuu ite hyväksi niin eiköhän vauvalla oo kans kaikki hyvin .. tai niin meillä ainaki vielä tässä vaiheessa suppareiden osalta. .. tilannehan on sitte eri jos on just muutoksia tuola alaosastolla. toivotaan, ettei mtn hälyyttävää. ite säikähdin yks ilta ku yhteisten puuhastelujen jälkeen tuli suppareita. tuleva iskäki tunsi meneillään olevan supparin .. hui ..

luulen, että meidän "VeikkoKustaalla" on ollu eilen ja tänään hikka !! [:D]
tuola mahanpohjassa tuntu rytmikkäitä napsahduksia, jotka ei sit ulospäin kuitenkaa tuntunu .. luulen sit hikaksi .. [:D]

Olo on kuin lottovoittajalla kun sattui niin harvinaislaatuinen tuuri, että neuvolalääkäriltä löytyi vapaa aika huomisaamuksi. Vein tänään pissanäytteen ja hiivanäyte myös otettiin labrassa, jotta selviäis syy supisteluihin. Tänään ei ole onneksi ollut kipeitä supisteluja, mutta näyttäis pyykkivuoren tuhoaminen aiheuttavan kiristelyä vatsassa.

Varasin tänään ajan joulukuun alkuun sokerirasitukseen sekä ilmoittauduin haikaranpesään. Haikaranpesän perhevalmennukset on vasta tammikuun lopussa, mikä kuulostaa näin äkkiseltään aika myöhäiseltä. Sain neuvolasta sen käsityksen, että voin halutessani käydä myös heidän perhevalmennuksessaan joulukuun puolivälissä, mutta pitää nyt perehtyä tarkemmin käsiteltäviin aihealueisiin kun turhahan samoja aiheita on kahteen kertaan opiskella.[:)]

lilleroinen: päivitinkin jo tonne aloittamaani keskusteluun et saikku jatkuu. Kyllä sitä ensikertalaisenakin nähtävästi tietää et koska on oikeasti joku hätänä. Ei harjoitussupistukset lääkärinkään mukaan tule kipeinä kahden minsan välein. Eilen jopa välillä useammin. Onneksi lepo auttaa. Pitänee mennä takaisin Jorviin, jos ei ala loppumaan tai jos tulee levossa kovinkin usein. Aikas avuton olo. Pitäisköhän järjestää tapaaminen muiden pk-sedun sairauslomalaisen kanssa niin pääsisi valittamaan kohtaloaan :) Ehkä sekin helpoittaisi oloa :)

Pakko tulla iloitsee tänne, että tänään tuli postista saapumisilmoitus ÄITIYSPAKKAUKSESTA!!!! JEEEEE!!! Huomenna käydään hakemassa se ja sit pääsen tutkiskelemaan sitä. [:)]

Koska oot jättänyt kelan paperit kerran nyt jo tuli? Me otettiin rahana se joten varmaan menee kauemmin.

Tänään järjestelin pikkuisen vaatteet paikalleen :)

Tuo meikän selkäkipu helpottaa kuulemma vasta synnytykseen kun lakkaa lapsokaunen painamasta kipukohtiin :( todennäköisesti ei töihin päästä ennen kun äitiysloma loppuu. Vähän harmittaa mutta eipä voi mitään.

Aika kuluu kyllä nopsaa, nyt jo 25vk täynnä, enää 15vk ja nyytti on sylissä :) ihanaa

No niin, Naistenklinikkareissu takana. Olin eilen alkuillasta yhteen asti yöllä päivystyksessä kun päivällä alkoi kipuilut ja supparit. Kyllä oli pitkä reissu ja nyt olo ihan poikki. Kaikki on nyt onneksi hyvin ja saattaa olla jokin tulehdus, mikä aiheutti oireet. Jos jatkuu, niin sitten takaisin. Eilen selvisi myös, että istukan takareuna on vain 2 cm päässä kohdunsuusta, mikä voi vaikeuttaa synnytystä. [:(] Parin viikon päästä on uusi ultra asian tiimoilta. Parasta eilisessä oli, kun sai nähdä tyttelin. [:D] Jotain mukavaakin.

Tsemppiä ja lepoa muillekin kipuilijoille ja supistelijoille. Otetaanhan nyt ihan rauhallisesti ja koitetaan olla stressaamasta.

Shanille onnea koulun päättämisestä! [:D]

Nyt tämä mamma menee nukkumaan!
Ihania talvipäiviä kaikille!

Hei kaikille!

Tänään on ehkä yksi tämmöisistä hyvistä päivistä. Olen itsekkin yrittänyt ajatella negatiivisista tunteista että ne todella auttaa minua kasvamaan äidiksi. Jos ei koskaan olisi mitään huonoa, ei olisi kyllä mitään hyväkään. [:)] Joten kyllä tässä nyt pärjäillään ja mies on ollut aivan mahtavana tukena! Tänään juttelin hieman myös synnytyksestä ultrassa käydessä, ja sain ehkä jonkinlaisen rauhan mieleeni. [:)]

Niin tosiaan, poikaa kävin taas katsomassa tänään, kaikki hyvin, painoa pikkuisella jo 850g [:)]
Sain vielä muistoksi 4D-kuvan kasvoista..[:)]

Itse laitoin myös jo kelan hakemukset menemään tällä viikolla, vielä ei ole päätöstä kuulunut, mutta jospa se paketti meillekkin saapuisi piakkoin. [:)]

Jaksamisia kaikille tämän hyisevän talven keskellä, täällä ainakin nyt jotain 6 astetta pakkasta ja lunta satoi eilen ihan mielettömän paljon. [:D]

picsu: onneksi kaikki kääntyi parhain päin. voimia sinne ja malta levätä =)

shani: istuin tossa pari viikkoa sitten 7h/suunta autossa kahtena päivänä ja varmasti pahensi näitä kipuja selässä niin että nyt en varmaan töihin enää pääsekkään =( no mun selässä on paljon muutakin kyllä vialla eli varmasti vaan jäävuoren huippu tuo autossa olo.

täällä jotenkin voimat aika loppu, ei kamalasti jaksa mitään touhuilla =( vähän tulee syyllinen olo kyllä. huomenna taas lääkäriin tuosta selästä, saa nähdä pääsenkö vielä töihin vai jatketaanko lomaa.

varmaankin vaan turhautunut kun ei töihin pääse niin sitten ei huvita tehdä yhtään mitään, ja kyllä tuo kipukin tietysti vetää mielen aika surkeaksi =(

no, eipä oo enää pitkään täällä jäljellä =) kohta on nyytti sylissä

niin se viikko vaan tuli taas perjantaihin .. [:D] ihanaa ..
ens viikoksi ei oo taas töitä luvassa, vaan saan jäädä taas kotiin .. teille jotka "tuskailette" kotona olemisen kanssa slomalla, niin ajatelkaa, että niitä töitä ehtii kyllä tehdä myöhemminkin .. [:)] ite ainaki ajattelen noin .. ikäähän on kokonaiset 21v, joten itellä se ainaki pitää hyvinki paikkaansa. [:D]

kaks viikkoa ryhmiksessä meni tosta vain .. vanhemmat kollegat kehui mun "komennustaitoja" .. [:D] naureskeltiin vaan, että hyvänen aika missä kurissa ja nuhteessa meillä lapsi sitte kasvaa .. [:D] lapset ku ne osaa niin viedä jos ei pidä pientä jöötä. ;DD

ens neuvolaa odotan .. täälä kans noi supparit alkaa toistumaan enemmän ja enemmän .. katotaan nyt miten käy ku oon taas kotona..

onko teistä kukaa miettiny ... ku puhutaan, että "nauti raskaudesta" .. mitä ihmettä se tarkottaa ?!?!?
tottakai oon iloinen tästä raskaudesta ja peilistä ihailen muuttuvia muotoja, mutta mitä se nauttiminen on ?! .. ensi odotti, että 12vko tulee täyteen, nyt odotti puolta väliä ja mahan ulospäin näkymistä.. nyt mietin, että koska mä alan tästä nauttia ?!. mitä se oikein tarkoittaa ?! .. [:D]
tulevan iskän kanssa tästä juteltiin ja tultiin siihen lopputulokseen, että onko tämä tila sellainen "aika kultaa muistot" .. [:D]
miehillä sellainen on kuulemma armeija. kovin moni ei sitä innolla odota, mutta se oliki elämän parasta aikaa .. [:D]
itteä ehkä vielä hämää se, että tämä raskaus on ollut niin helppo. ei pahoinvointia, ei mielitekoja, ei mtn .. paitsi kaksi viivaa ja kasvava masu .. [:D]
olipas sekavasti selitetty .. !!

hauskaa viikonloppua tuleville mammoille .. [:)]

hannamari Marraskuun ekalla viikolla vein paperit kelaan eli vähän yli 2 viikkoa meni et paketti tuli.

On kyllä niin ihanaa että talvi tuli ja toivottavasti se pysyykin, en jaksa niitä vesikelejä ollenkaan!!

shani: kiitos rohkaisusta =) sitä tässä kyllä tarvitaan. oon aina ollu hirveä työnarkomaani joten tuntuu niin oudolta kun ei pysty tekemään mitään.
jatkuu sairasloma neuvolalääkäriin asti mikä on 30pvä ja sen kanssa neuvottelen jos se sitten kirjottaa sen viimeisen kuukauden.

muuten täällä pyyhkii hyvin =) vähän tylsistyy kun mieli kumminkin ihan virkeä mutta kyvyt liikkua on vähän heikot. turhauttavaa.

Heissan taas kaikille.

Mulla sairausloma jatkuu...loma? Ihan hirveää myöntää itsellensä, ettei enää töihin kykene. Jos kyse olisi flunssasta olisin töissä vaikka henkeni uhalla, mut nyt on pakko antaa periksi ja ajatella lasta. Kävin tanään "jouluostoksilla" ja onneksi oli kaveri mukana. En pystynyt työntämään kauppakärryjä, saati sitten kantamaan kasseja. Argh. Nyt sitten pelkään että kuinka huonoon fyysiseen kuntoon menen, kun ei pysty mitään tekemään. Reipas kävelykin aiheuttaa supistuksia. Voi olla että painokin hieman nousee :)

Täällä aletaan pikkuhiljaa toipumaan siitä sairaalareissusta. Kyllä otti voimille. Kiitos tsemppauksista![:)]

Oon yrittänyt levätä niin paljon kuin vain suinkin on mahdollista, mutta sepä ei käykään toisen lapsen odotuksessa niin helposti.... Sitä ei esikoista odottaessa osannut arvostaa, että pystyi lepäämään silloin kuin tahtoi tai jouduin jäämään pois töistä ennen äitiysloman alkua. Joten koittakaa te, jotka jo saikulla olette tai muut esikoista odottavat, nauttia omasta vapaasta ajasta kun maaliskuun jälkeen sitä ei niinkään ole. Täällä haikeana ja jälkiviisaana sitä aikaa muistelen.... [8D]

Muutenkin vähän allapäin fiilikset, kun selvisi se istukkahommeli.... Alatiesynnytys alkaa kuulostamaan jo aika mahdottomalta, kun on jo yksi sektio takana, kuulun pituuteni kannalta eräänlaiseen riskiryhmään ja nyt istukka lähellä kohdunsuuta.... [&:] Haluaisin NIIN kovasti edes yrittää normisynnytystä!

Ihanaa muuten kun olette jo alkaneet saamaan äitiyspakkauksia! [:D] Mekin päätettiin sittenkin ottaa se, niin muuta uutta ei vauvalle tarvitsekaan ostaa.

Mukavaa odotuksen jatkoa ja voimia kaikille kipujen kanssa! Vaikka voi tuntua tosi pitkältä aika, niin neljä kuukautta menee ihan hujauksessa! Se on lyhyt aika verrattuna loppuelämään lapsen kanssa! [:)]

Takaisin