Marraskuun lörppisketju

Meillä kun on mökki pohjois-suomessa, niin totesin, ett pääsiäisreissu jää väliin.. Lähimpään synnäriin kun on sieltä matkaa vain se 250 km, joten vähän turhan pitkä matka istua jalat ristissä
 
Jep, asumme viel keskustan ulkopuolella niin siitäkin tulee lisämatkaa. Ahdistaa miettiä valmiiksi asioita mutta on pakko sillä meillä on hevosia, kanoja ja koiria ja ongelmana on se, ettei ole oikein ketään kuka tänne tulisi niitä hoitamaan sillätavalla nyttänneheti-tilanteessa...enhän voi näitä kaikkia hoitoonkaan viedä ja ukkohan luonnollisesti lähtee synnärille mukaan... sehän se oiski kun ukon pitäis kottiin jäädä elukkavahiksi että mie meen synnyttää :grin:grin:grin

Suurin helpotus olisi jos silloin toukokuussa olisi jo kesäkelit oikeasti, voisin valmistella paikat niin, että hätätilanteessa hevoset jää ulkohoitoon, silloin miehen vanhemmat pystyisivät ruokkimaan ne sinne eikä tarvitsisi kenelläkään koskea niihin ellei nyt joku hätätapaus tule. (Minulla on yksi vaikealuontoinen hevonen joten kukaan ei edes halua koskea siihen)... kesäkeleillä myös kanojen hoito on helpompaa kun luukut voi olla auki eikä ruokinta-aikatauluilla ole niin isoa väliä silloin. Ja koirat... no koirat voi olla hätätapauksessa tässä kotona ja naapurit hoitaa tai sitten toinen menee miehen vanhemmille ja toinen miehen isovanhemmille ettei nyt helpommaksi tätäkään voi tehdä... voi luoja :grin

Niin joten... toivotaan että kesä alkaa toukokuussa!!! :grin
 
Meillä menee myös noin tuo 45min-1tunti KYSiin. Pitää vaan toivoo ettei ihan hirveetä äkkilähtöö tulis :D
 
Reilun puolen tunnin ajomatka synnytyssairaalalle. Mietinkin just tuossa, että jos synnytys käynnistyy kun mies on töissä, naapurin kotirouvalta vois jo ennakkoon kysellä, viekö tällaisessa tapauksessa minut synnyttämään... Varmasti mielellään vie.

Mun miehen kesäloma alkaa 30.5. ja mun LA 31.5., joten suurella todennäköisyydellä mies on kyllä h-hetkellä paikalla. Tosin minun suvussa esikoiset on tavannu tulla etuajassa...
 
Heh, meiltä melkein näkyy tyks, ja matkaa lähimpään rakennukseen on 500m ja synnärille reilu kilometri, eli tarpeem vaatiessa vaikka kävelen synnyttämään :D ja olen kyllä mielettömän onnellinen tästä! On jo aika saavutus, jos onnistuu matkasynnytyksen saamaan aikaiseksi :wink
 
Nojoo, eihän tää 20km oo mitään verrattanu 200km ;D mut jotenki ajatuksena kivempi et mies ois auton ratissa viemässä miua sairaalaan kälättävän anopin sijaan.....:wink appivanhemmat siis asuu tossa lähellä et apua kyl sit löytyy (jos vaan ovat kotona :D ). Ja koira saa sit mennä sinne hoitoon :) Vielä jää nähtäväks miten miehen kesäloma alkaa, ollaan aateltu et se pitäs sen alkukesästä et saatas olla yhessä kotona uutta arkea ihmettelemässä. Mut eihän sitä voi tietää et päättääkö tää tulla toukokuun alussa vai myöhässä loppupuolella vai ajallaan vai vai :D
 
Tosi kiva jos voi lomia järjestään tuollalailla! :) Me on sovittu että mies jää heti sitten isyyslomalle kun vauva syntyy koska hänellä kesäloma vasta syyskuussa!
 
Me ei olla ehditty puhumaan miten tehää lomien suhteen.. mitä luultavammin mies jää heti isyyslomalle vauvan synnyttyä, mutta pitää katsoa pitäiskö oman lomansa heti perään vai menisikö muutamaksi viikoksi töihin välissä. Täytyy kysyä miten hän haluaa :)
 
Meillä ei miehellä varmaan onnistu tossa vaiheessa töistä olla kuin korkeintaan viikko kotona, sitten heinäkuussa pitää loput isyyslomasta ja oman loman perään
 
Onneksi Jorviin ei sinänsä mene kuin 20 minsaa meiltä, mutta täytynee ehtiä viedä mukelot hoitoon. No, jos menee kuten edellisillä kerroilla, niin ehtii hyvin suunnitella ja pähkäillä. Supistukset ovat alkaneet aamuyöstä, mutta lapset ovat sitten syntyneet vasta illalla.

Aina hankala tietää milloin se "oikea" lähdön hetki sitten on, ei viitsisi lähteä joutuakseen takaisin kotiin. Mutta ei saa odottaa liian kauankaan. Viimeksi meni about 1,5 tuntia saapumisesta siihen että tyttö oli syntynyt. Itse synnytyssalissa kerkesin olemaan vartin verran, taisi olla tehokas tuo amme missä lilluin kivunlievityksenä:wink
 
Meiltä menee OYSsii varmaan riippuen liikenteestä se 15-20minsaa. Tosin meilläkin täytyy tyttö jättää matkanvarrella hoitoon, tai odottaa, että mun vanhemmat pöräyttää tuosta 7kilsan päästä tähän. :)

Mulla mies jää kans heti isyysvapaalle ja siitä luultavasti heti myös kesälomalle. Esikoinen ei luonnollisesti ole kesällä päiväkodissa ja koska on vasta puoltoistavuotias, tarvitsee kaitsemista jatkuvasti. Mulla on kuitenkin myös vielä avoinna, että onko sektiokeissi, joten senkin varaan haluan miettiä, että mulla on hoitoapua koko ajan.

Tosin, mun äiti ja isä on varmaan kesälomilla kans heti tuolloin (ja äiti varmana pyytäkin lomat heti touko-kesäkuulle), niin onhan heistäkin apua, jos ei muuta. Pyörivät kuitenkin tässä jatkuvasti, jos aikaa on. :p
 
Me suunniteltiin kanssa, että mies jää heti isyyslomalle ja siitä suoraan kesälomalle jota on ruhtinaalliset kuusi viikkoa plus isyysloma päälle eli palaa töihin sitt taas syksyllä :)
 
Meillä on sama Tiukuliisa, siis miehellä 6 viikkoa kesälomaa niin saa olla koko kesän pois duunista :) voi myös tarvittaessa tehdä kesälomaviikkoja sisään ylitöillä eli voi olla vieläkin pidempään himassa, mutta musta tuntuu että mies haluaa noiden reilun 2 kk:n jälkeen palata duuniin. Tulee kuitenkin pikkasen erilainen kesä kuin edeltävät, kun sitten on pieni vauva, ei matkustella (lentäen) eikä rällästetä joka viikonloppu :wink
 
Miehellä ei täysiä lomia tuu kun alotti syksyllä vakkarina tuolla (tai no se vakkarisopimus oli jatkoa keväällä alotetulle määräaikaselle) niin kahotaan pitääkö kaikki putkeen sit. Katotaan nyt millon niillä ees päätetään lomista :D ottaako riski ja jäädä kesälomalle lasketun ajan lähettyvillä ja sit muksua ei näy eikä kuulu :p vai eka isyysvapaita ja sit kesäloma. Kuhan on mun kanssa kotona! :grin
 
Kuulostaa hyvältä, että pystyy tolleen sumplimaan lomat! Meillä tosiaan mun mies on töissä mun vanhemmilla niin voidaan niiden kanssa sopia lomat tilannekohtasesti. Täytyy mun iskää toppuutella ettei mene myymään mitään jättiurakkaa kesäkuulle ettei oo sitten hirveä kiire töissä :) tällä kertaa haluaisin, että mies pitäisi isyyslomaa heti kun vauva syntyy, eikä vasta myöhemmin kuten viimeksi.. Kyllähän se vaan kahdestaan on mukavampaa sitä pikkusta hoitaa :)
 
Jeejee, huomenna mennään katsomaan miehen kanssa Apulantaa Turkuun \o/

Varasin tos just ajan sokerirasitukseen ens viikon tiistaille. Yhh, kun ällöttää jo valmiiks.

Tänään olin laiskapaska ja skippasin koulun hyvinvointipäivän. Ei olis vähempää voinut kiinnostaa mikään circuit, lihashuolto ja ringette matsi. Lähinnä siis siksi, että edelleen tuntuu et saa yskiä keuhkon kappaleita pihalle kun vähän hengästyy. Edelleenkään siis parantunut kunnolla siitä kamalasta yskästä jonka sain työssäoppimisjakson päätteeksi päiväkodista.
 
Kirsikka2014 Ai sulla on sunnuntaina? :wink Mä meen vasta maanantaina ja nyt ois se 3 yötä jälellä :D
 
Takaisin
Top