Marraskuun lörppisketju

Hölmö kysymys mut käytättekö jo mammahousuja?
Itse vähän kahden vaiheilla, kun aamulla masu suht litteä kun ei ole vielä syönyt mitään, mutta koulupäivän jälkeen (tai yleensäkin päivällä/illalla) alkaa normihousut jo jonkin verran painaa mahaa. Himassa käytän tottakai ihania lökäpöksyjä ja kavereille kylään mennessä mutta jotenkin tuntuu vielä hölmöltä käyttää mammahousuja, kun ei ole niin iso maha :P on mulla taas karmean vaikeita aivoituksia ja ongelmia :)
 
Kyllä mä käytän jo mammahousuja kun tuntuu omat farkut liian kiristäviltä.. :)
Hei, millon se vauva vakuutus piti viimestään ottaa? esikoisesta meinattiin myöhästyy mut onneks saatiin sit sillo silti..
 
Näytin vauvakuvaa eilen ystävälleni. Tämä hihitti, että näyttää ihan Eevertiltä. Työnimi on nyt sitten vissiin Eevertti :laughing002
 
Ehkä sitä ittekin uskaltautuu siirtymään mammahousuihin :) hyvä kun sanoit tosta vakuutuksesta loora84, käytiin kaverin kanssa pitkä keskustelu siitä vkloppuna ja unohdin kysyä mitä mieltä mies on siitä, haluaako ottaa turvaksi vai miten.. onneks isä on vak.alalla niin voi myös auttaa asiassa :)
 
Ioora84 Eikö sen saa vasta rakenneultran jälkee ja oisko kahta tai kolmea kuukautta ennne laskettua viimestään?
 
Nyt on ihan kaamia väsymys, oli tossa kask yövuoroa peräkkäin ja eilen nukuin liian pitkään (eli kahteen) niin kukuin sitte vielä ennen yhtä ylhäällä yöllä ja aamulla soi herätyskello jo puol kasilta ku pitää lähtä päiväksi töihin.....
 
Ainakin Tapiolassa vakuutuksen voi ottaa jo vkolta 10, kunhan raskaus on vahvistettu esim. ultralla.
 
Mä otin viime vkl mammahousut käyttöön kun mentiin istumaan iltaa kuppilaan miehen siskon kanssa jolla oli synttärit. Ajattelin et viihyn paremmin jos on mukavat housutkin jalassa :laughing002 nyt ei teekkään enää mieli laittaa omia housuja jalkaan vaikka menis vielä :p (ens viikolla laitan kyllä neuvolaan omat housut, jos on paino noussu niin voi ainakin todeta et ei ainakaan housut oo jääny pieneks :grin:grin ) kotona hengailen kolitseissa/leggingseissä.
 
Mäkin oon jo useamman viikon ollut raskaushousuissa, omat housut painoi niin kurjasti vatsaa, varsinkin iltaisin. Enkä kyllä tiedä mahtuisiko ollenkaan päälle enää, vaikkei paino olekaan noussut. Kohtu tuntuu alavatsalla, ja kyllä se aika isolta tuntuu, eli ihan loogista, että työntää muuta tavaraa ylemmäs pois tieltään, vaikka itse kohtu vielä melko piilossa onkin. Eihän siellä tuonkokoista tyhjää tilaa ole voinut valmiiksi olla :D

Kauhulla odottelen, koska paino lähtee nousukiitoon.. Jossain luki, että painonnousu on nopeinta 17-24. viikoilla, ja tuo 17. viikkohan alkaa mullakin jo reilun kahden viikon päästä! Tämänhetkinen saldo on noin +700g..
 
Mää oon viihtynyt enimmäkseen tuulihousuissa. Oikeen naurattaa, ku ollaan miehen kanssa liikkeellä, ku sillä o aina goretexit päällä. Oikeen perinteistä Suomi-meininkiä :rolleyes: Mutta tuulihousutkin on ruvennu kiristää pahasti. Yritän vaan sitkeesti pitää, ku nää o mun ihan ekat ja ainoat housut evör, jotka on joittenkin kenkien kanssa inasen liian pitkät! Näissä oli sellaset erikoispidennykset lahkeissa, jotka sai ratkoo auki, jos tartti, ja mullahan tartti.

Parit mammahousutkin mulla on, mutta ne on yhä nilkan yläosaan, vaikka perinteisesti ratkoin puntit auki. Pitää varmaan tehä jotain "tosi cooleja" säärystinviritelmiä ja ostaa tukku housujen kanssa samanvärisiä sukkia. Voi olla kyllä, että siirryn seuraavaks kuitenkin tuulihousujen jälkeen toppahousuihin, joissa on viä tällä hetkellä mahalle tilaa. Vanhat kotilökärit on myös ihanat - perinteisesti miesten osastolta ja kokoa L, huoh.
 
Kerronpa tännekin puolelle tuoreimmat kuulumiset. Menin tiistaina kovan oikealle kohdistuneen alavatsakivun ja oksentelun takia lääkäriin jossa tehtiin umpilisäkkentulehdusepäily. Sain lähetteen jorviin päivystykseen lisätutkimuksiin. Ensin osastolta toiselle pyörittelyä, kokeita ja testejä. Gynelle kattomaan vauvan kunto kun leikkausuhka alkoi näyttää todelliselta. Sieltä ne vaan tuuppasi mut käytävälle istumaan pyörätuoliin puoleksitoista tunniksi?! Ja takas osastolle päästyäni mua jo hoputettiin täyttä häkää leikkuriin jossa tiimi jo odotti valmiina leikkaukseen. Tuli vähän typerä olo, kun itse ei tiedä yhtään mistään mitään ja sitten sua täysillä viedäänkin jo :/ piti olla pieni tähystysoperaatio, ja niin se aloitettiinkin, mutta poikkeavat löydökset pistivät heidät avaamaan isosti keskeltä vatsaa. Multa löydettiin jokin epämääräinen tulehduspesäke/kasvain joka on nyt patologilla tutkittavana. Samalla joutuivat poistamaan ison pätkän ohut- ja paksusuolta. Eli varmaa ei ole oliko umpilisäke tulehtunut vai ei, koska sitä ei voitu sen kasvainpesäkkeen takia tunnistaa. Mutta selväähän se on että leikkausta ei turhaan tehty ja se mun norovirusepäily taisi ollakin oireilua tästä, kuten myös kaikki mistä on syytetty raskautta. Liian herkästi tulee vaan haettua syytä jostain, ja nyt pääsi käymään näin :sad001 erikoista, ettei muutama viikko sitten mua hoitanut lääkäri epäillyt mitään..

Leikkauksen jälkeen olo on ollut itkuinen ja ahdistunut, kun nukahtaessani luulin kyseessä olevan pikkutoimenpiteen ja se ei sitä ollutkaan. Oon ollut kipeä ja peloissani ja ihan mittava leikkauskin takana.. Ja tuplahuolta aiheuttaa tämä raskaus :/ vauvan vointi tsekattiin vain nopeasti tänään munuaisultrassa käydessäni ja ultraa on luvattu huomiselle jonne myös toivottavasti oikeasti pääsen! En saa nimittäin unta, kun olen niin peloissani :/ pakko vähän avata omia ajatuksia ja tätä tilannetta, ettei järki lähde. Tarkoitukseni ei ole järkyttää tai säikytellä ketään! Olen nyt onneksi hyvässä hoidossa, paria poikkeusta lukuunottamatta ja katse parantumiseen päin. Tietysti tätä
Varjostaa epätieto kasvaimen laadusta ja siitä miksi se on päässyt tonne kasvamaan.. Mutta pakko koittaa keskittyä tähän hetkeen :Heartred ainakin viikko menee nyt osastolla ja senkin jälkeen vielä toipumista edessä. Kipupumppu onneksi mulla lääkettä antamassa tarvittaessa.
 
Hennannaa, voimia sinulle ♥ Varmaan oot aika säikähtänyt kun leikkaus tuli niin yllättäen ja ilman varoitusta! Onneksi kasvain on nyt poissa ja toivottavasti saat siitä pian tietoa. Ennen kaikkea toivon että pääset ultraan tarkastamaan sikiön kunnon ♡
Lähetän paljon haleja ja tsemppauksia sinne sairaalaan, toiv. Saat vastauksia pian ja toipuminen alkaa ♡♥
 
Heips! Meille tuli siirto toukokuisten ryhmään, kun laskettuaika muuttui. Eli nyt la olisi 31.5.

Odotetaan siis kaksosia saapuvaksi. Perjantaina käytiin np-ultrassa ja kaikki oli niinkuin pitääkin.

Esittäytykäämme. Ollaan naispari Helsingistä, käyty Väestöliiton klinikalla hoidoissa ja nyt neljännellä kerralla tärppäsi. Kirjoittajana täällä esittäytyy äiti joka ei odota vaan on perheessä toinen vanhempi. Odottava äiti kun ei näistä keskustelupalstoista niin perusta, niin sain kiltisti luvan tänne kirjoitella omista ja vaimon kuulumisista.
 
Hienoa, että Hennannaalla oli ultrassa kaikki hyvin. Toivottavasti toivut hyvin ja pääset kotiutumaan :)

Murunen2015 onnittelut kaksosista ja tervetuloa mukaan! Kaikkea hyvää teidän odotukseen myös! :)

Täällä olen miehen "riemuksi" alkanut laittamaan vähän jo jouluisia juttuja. Kynttiläkruunuun vaihtui punaiset kynttilät valkoisten tilalle ja ruokapöytään tuli viime talvena/joulunakin pöydässä ollut liina. Lisäksi ollaan raivattu makkaria niin, että saadaan sitten jossain vaiheessa pinnasänky mahtumaan sitten keväällä. Järjestyksen muúttaminen vaan tosiaan vaatii toisen työpöysän poistamista makkarista sekä yhden kirjahyllyn. Näillä mennään.

Huomenna neuvolaan terkkarin kanssa juttelemaan tästä raskausdiabeteksesta jonka pelkkä ajatteleminenkin saa mun hiukset harmaantumaan ja lähtemään päästä kun oon niin ahdistunut ja stressaantunut.
 
Takaisin
Top