Marraskuun lörppisketju

Kirsikka2014

Puuhakas puhuja
Toukokuunmammat 2015
Tässä olis taas uuden kuukauden lörpöttelyketju, kirjoitelkaa kuulumisia yms.

Voisin itse aloittaa, Helsingissä paistaa aurinko ja mullakin on mitä aurinkoisin fiilis :)
Heräsin virkeenä ja hyvinvoivana ja lähdin 10 km:n käppäilylle.
Sen päälle vielä kevyt lihaskuntotreeni himassa niin kyllä nyt hymyilyttää :)
Ainut miinus tossa pitkässä lenkissä oli et tuli loppupuolella aikamoinen kusihätä ja
piti kiristää tahtia et ehtii himaan saakka :D

Hyvää fiilistä auttaa vielä kun maanantaina saan dopplerin postista.
Tilasin Huutonetistä luotettavalta myyjältä parilla kympillä, ihanaa päästä kuuntelemaan pikkuisen sydänääniä! :Heartred
Siis jos saan ne vaan kuulumaan! Kauan teillä muilla kotidopplerin käyttäjillä on mennyt metsästää ääniä, noin suurinpiirtein?

No mut kirjotelkaa muutkin tänne kuulumisia, toivottavasti teilläkin on alkanut uusi kuukausi aurinkoisissa ja ihanissa fiiliksissä! :P
 
Aurinko todellakin paistaa myös täällä Jyväskylässä! Ja kohta on saksanhirvikäristystä lautasella, nam! :)

Kuulin dopplerilla äänet tosiaan 9+0-päivänä, minkä oonkin varmaan useessa ketjussa kertonut, mutta itelläkin aina menee sekasin, kuka kertoi ja mitä. Hain ääniä noin puoli tuntia ekan kerran. Ihan häpyluun yläpuolelta kannattaa alussa etsiä. Mulla on tapana makoilla sängyllä jalat oikosenaan, ja siinä asennossa oon onnistunut alussa kuulemaan parhaiten.

Mulla vaikuttaa äänien kuulemiseen myös se, onko virtsarakko varmasti tyhjä. Heti aamusta, kun kuuntelee, niin tuntuu olevan melkoisen rauhallista eikä mitään aina kuulu. Pitää vähän jalotella ja tökkiä kohtua, niin johan rupee tapahtumaan. Jos on paljon turvotusta, niin aamu voi olla helpoin aika kuunnella sikiötä. Sikiön sydänäänet on aika helppo erottaa omista, koska syke on niin kovatahtinen sikiöllä. Omaa pulssia voi vaikka kuunnella nivusista, jossa menee isoja verisuonia, niin tulevat tutuksi omat sydänäänet. Meikäläisellä on istukka kohdun etuosassa, mutta ei o mulla onneksi tähän mennessä haitannut kuuntelua. Yleensä löydän äänet vähän oikealta tai vähän vasemmalta puolelta. Nyt raskausviikolla 14 sikiö on ruvennut uimaan karkuun anturin alta, mutta ennen pysyi kiltisti paikoillaan.

Mutta ei hätää, jos ei ääniä heti kuule. Vaikka ite oon saanu äänet joka päivä kuulumaan, niin oon siihen välillä käyttäny 20 minsaa aikaa. Mutta kun oppii, missä sikiö yleensä majailee ja mitkä kikat helpottavat äänien löytämistä itsellä, niin homma muuttuu helpommaksi. Mulla on käytössä se halvin AngelSounds ja ihan tavallinen vartalorasva. Äänet kuuluu huonommin, jos rasva ehtii imeytyä, eli reilusti voi laittaa.
 
Kiitos Mangusti vinkeistä :) toivotaan että jotain kuuluu!

Ja totta, että näistä keskusteluista löytyy varmasti vaikka mitä informaatiota, mutta ei kaikkea jaksa muistaa saatika mistä palstalta se hakemasi tieto löytyisi, jos otsikko ei selkeästi kerro :)

Mukavaa iltaa Jyväskylään!
 
Täällä pohjois-pohjanmaalla kans ihan loistava keli, 5km lenkki oli ihan makia pikkupakkasessa :)

mä löysin ekan kerran sykkeen rv 9+5 ja mulla on taaksepäin kallistunut kohtu mikä voi haitata kuuntelua. Kyllä toi ittelle toi mielenrauhaa kun löyty, mulla kans halvimpia angelsounds doppleri ja vauvaöljy on tosi hyvä tohon.
 
Iltaa Tuusulasta!

Hei tosi kiva kuulla vinkkejä tuosta dopplerin käytöstä. Tilasin omani jostain Espanjasta keskiviikkona ja toivon, että mokoma saapuu ensi viikolla. Hyvä tietää, että voi mennä aikaa ennen kuin löytää äänet. Meillä meni raskautumiseen vuosi ja yhdeksän kuukautta, joten paniikki on välillä aika hirviä, että onko kaikki kunnossa... Eka ultra vasta reilun kahden viikon päästä.

Yritän olla positiivinen ja ajatella, että ei meillä nyt kertakaikkiaan VOI olla niin huono tuuri, että vauva ei olisikaan kunnossa. Ja onhan tuota vatsaa joka päivä vähän nipistellyt. Täytyyhän sen tarkoittaa sitä, että kohtu kasvaa. Jolloin kaikki on ok. :Heartred Eiks niin..??
 
Marraskuu alkanut mitä parhaimmin. Meillä poistui eilen yksi aika iso stressinaihe elämästä, nimittäin elämäni ensimmäinen ja toivottavasti viimeinen oikeusjuttu. Asia on stressannu jo aika pitkään ja vielä ois voinu vuoden tai parikin kestää, mutta asia saatiin onneksi sovittua vastapuolen kanssa. Vähän jäi mietityttämään, että oliko sovinto järkevä vai oisko oikeudenkäyntiä kannattanut vielä jatkaa, mutta parempi saada asia nyt pois päiväjärjestyksestä :) . Nyt saa rauhassa sitten jännittää maanantaista ultraa!
 
Marraskuu toi mukanaan lihaskrampit... Mitäköhän niille keksisin? Ei auta jos liikkuu tai on levossa tai venyttelee eli ei niin silti kramppaa iltaisin! Pohkeet, reidet ja jopa pakaratkin tuntuu levottomilta. Suolaa ei tekisi mieli syödä, se etoo edelleen vähäsen. :sad001
 
Kuukiurustakesään, suosittelen magnesiumia. Tarkista että se on magnesiumsitraattia. Se imeytyy paremmin kuin esim. magnesiumoksidi (mun hierojan mukaan). Mä söin sitä melkein koko viime raskauden ajan. Eikä ole siitä mitään vaaraa vauvalle.

Jos sulla kramppaa jalat, niin tukisukat käyttöön. Mulla oli käytössä stay-up tukisukat lähes koko viime raskauden. Ja joka päivä jalassa, muuten ei tullut mitään. Ostin omani pienestä hoitosukkien erikoisliikkeestä, Terttu Lilja Oy:stä. Kalliit ne on mutta joka sentin arvoiset.

Olihan stay-upit tietty ihan hotit :wink jos haluaa jotain positiivista repiä tästä.. (ovat kuulemma samat joita lentoemännät käyttää ja olen tämän lennoilla huomannut).
 
Kokeile myös suihkutettavaa magnesiumia suoraan jaloille kuukiurustakesään :)

Tääl ollu jo ihan hyvät pari päivää flunssan jälkeen, jaksaa tehdäkin jotain, tälle aamulle jo pidin tallissa siivousmaratonin ja ajattelin nyt sisälläkin vähän putsailla paikkoja, eli siivous sunnuntai!
 
Mulla on kanssa ihan hirveen levottomat jalat iltasin! Taidankin alkaa tota magnesiumia ottamaan, kiitos vinkeistä :) ihan kun istuis muurahaispesässä ku koko ajan saa olla vaihtamassa asentoa.

Mä sain parit suonikohjut edellisessä raskaudessa. Loppuraskaus oli kivasti heinä-elokuussa ni ei vaan pystyny käyttää niitä tukisukkia :sad001 Kävin jo konsultoinnissa niiden poistamiseksi mutta sitä ei onneksi ehditty tekemään vielä. Hommasin sillon kunnon tukisukat ni taidan ottaa ne käyttöön, nyt on mukavan viileät ilmatkin :) hoidatan ne sitten kuntoon tämän jälkeen. Anoppi muuten kehui kanssa tota Terttu Liljaa. Itse ostin Fysio sporttiksesta, kun oli joku sopimushinta. Instrumentariumissa on sellasia pohkeeseen asti korkeita ihan parilla kympillä jos ei stayupeja halua.

Muuten marraskuu alkanut oikein mukavasti, eilen oli tosiaan upea päivä täällä Espoossakin. Ollaan vietetty pitkästä aikaa ihanaa perheviikonloppua :) mulla ei oo enää mitään oireita, ni on taas pieni epäluulo hiipinyt takaraivoon..
 
Muokattu viimeksi:
Symppaan..! Minä heräsin tänään ilman järjetöntä nälkää ja siihen liittyvää pahoinvointia. Ja tosi pirteä olo. Äääk o_O

Jos doppleri ei tule ensi viikolla, menen yksityiselle maksamaan itseni kipeäksi...
 
Mamma cantante, yhdessä toisessa ketjussa oli vastaus, että ylläpito on vahingossa linkannut porukkaa vääriin ryhmiin?? Mullakin luki viikon ajan Joulukuunmammat, mutta nyt ovat sen poistaneet. Kannattaa odotella vähän aikaa ja jos teksti ei häviä, niin ottaa ylläpitoon yhteyttä :)
 
Mä hommasin tukisukkia Helsingin reissulla sukkabaarista, mikä on siellä kampin ostoskeskuksessa
 
Oon miettiny myös, että jos kävis kunnon jalkahieronnassa, jossa käytäisiin reidet ja pohkeet kunnolla läpi. En tiedä auttaisiko se jalkakramppeihin tai toimisiko ennaltaehkäisynä.

Hyvä vinkki (fyssarilta saatu) on antaa jaloille kylmä-kuumasuihkuja. Eli eka suihku tosi kylmälle, sit kuumalle ja taas kylmälle. Toimii mulle.

Noita stay-up-tukisukkia käytin myös fysioterapeutin ohjeiden takia. Koska raskaudessa jalkavaivat liittyy jotenkin verenkiertohäiriöön, kun kohtu painaa jalkojen yläosan verisuonia (tai jotain sinne päin..). Siitä syystä siis noi stay-upit eikä tavallisia polveen loppuvia tukisukkia.
 
Muokattu viimeksi:
Käytiin eilen eka kertaa näin raskausaikana ulkona syömässä. Olipa vaikee valita ruokaa kun ois vaan tehny mieli kunnon pihviä :grin Ihanaa kun pahin väsymys taitaa olla ohi ja jaksaa illastakin heilua jossain :p Nyt pitäs keksiä ens viikoks jotain tekemistä et menis aika nopeesti...perjantaina ultra :eek:
 
Milloin oot JMT käynyt siinä sukkabaarissa? Yritin etsiä sen sijaintia Kampin sivuilta, mut ei mikään siihen liittyvä sivu auennut. Ajattelin onko kenties lopettanut kun ei sivustot aukea tai sit täytyy vaa käydä Kampissa paikan päällä pälyilemässä.. :)
 
Mä oon käyny viikoittain jossain ulkona syömässä ja pahinta on ehkä ollut se et kanssasyöjät ei oo tienny raskaudesta, eikä siis voi kysyy annoksista sen tarkemmin tarjoilijoilta :D pitää vaa kuumeisesti miettiä mielessä mitä annokset voi sisältää ja jättää kaikki epäilyttävä syömättä :D ja eilenkin oltiin juhlimassa veljen 30v. Synttäreitä mut otin alkoholittomia drinkkejä ja sanoin vaa et koulujutut painaa niin paljon päälle et haluun sunnuntaina tehdä niitä ilman krapulaa :wink
 
Kirsikka2014 tässä lokakuussa kävin, on siinä aika lähellä suomalaista, samassa kerroksessa ja oisko picnikin takana
 
Ok kiitos tiedosta! :) Käyn kurkkaamassa joku päivä. Hämmensi vaan kun en saanut mistään nettisivuja auki eikä näyttänyt kaupan sijaintiakaan Kampin kartalla. Voi olla et kone vaan temppuili.. :)
 
Takaisin
Top