Marraskuun lörppisketju

Terkkuja sohvalta! Vähä tossa verryttelin selkää ja virkkailin pari neliötä (teen tulevalle vauvalle vaunuun peittoa) jumppapallon päällä :)
 
Olipa piristävää kun aamulla oli valkea maa :Heartred harmi vaan kun on luvannut plussakelejä...
 
Iiks tänään meen hipelöimään nyt niitä vauvan vaatteita kaverin luo, jänskää kun ei oo semmosta koskaan harrastanut! :grin
Täytyis tästä kanalaan lähtiä ja iskeä auto lämpiämään, yöllä on satanut pari cm lunta, ihanaa vaikkei se tuota kivikovaksi jäätynyttä maata paljoa pehmennä.
 
Pikkukaverin läsnäolo tarkistettu (siellä jumpsutti viiden minuutin haeskelun jälkeen, isänsäkin kuunteli nyt ja onnellisena hymyili), seuraavaksi pienelle kävelylle ja sitten kohti Helsinkiä syömään (mitähän mun tekis mieli...?) ja leffaan (isäntä valinnut jonkun kuulemma hyvän pätkän, minulla ei harmainta aavistusta). Mukava viikonloppu :Heartred
 
Meillä tänään tiedossa ulkoilupäivä miehen äidin, sisarusten ja muutamien hyvien ystävien kanssa. Sen jälkeen syödään ja juodaan yhdessä :) paitsi minä tietysti litkin vaan vichyä.. tällä kertaa syynä juomattomuuteen on kun lähden muka huomenna tosi aikasin ajamaan 100 km isänpäiväaamupalalle porukoille (ja sinnehän täytyy lähtee niin aikasin niin ei voi ottaa edes yhtä että on ajokunnossa) :D oikeastihan en sinne siis mene, kun olen jo isääni muutoin onnitellut, mutta pitää itse muistaa pysyä juonessa mukana :) onneksi pari meidän ystävää tietää jo raskaudesta niin ei ihan kaikkia tarvitse huijata :P
Mahtavaa viikonloppua kaikille :dance011
 
Itse suunnittelin tuossa, että laitan vain isälle huomenna viestin, että hyvää isänpäivää ja lahja tulee vähän myöhemmin. Askartelen sitten ultran jälkeen hauskan kortin vauvakuvasta ja lähetän postissa. Saan sitten täällä itsekseni myhäillä ja odotella reaktiota :smiley-bounce022
 
Tänään vihdoin kerrotaan viimesille sukulaisille niin sit ei tarvii hirveesti salailla. Paitsi pitäs mun äiti koittaa jotenkin saada kiinni...:D me ei siis turhan usein nähdä, ois epäilyttävää jos soittasin ja pyytäsin kahville tms. Puhelimessakin vois kertoa mut mietin käviskö järkyttämässä työpaikalla sen päivää (mentiin miehen kaa perjantaina ultran jälkeen kurkkaa oisko se töissä mut ei ollu). Se on innostunu viime vuosina neulomaan niin aattelin kysyä et haluisitko alkaa neuloa vähän pienempiän sukkia yms. :wink Sit mä vaan mietin et mitä epämäärästä kirjottas facebookkiin :grin
 
Meikäläinen törkkäsi facebookiin tänään isänpäivän kunniaksi ultrakuvan, jotta loputkin saisivat tietää. Kaverilla kyllä lipsahti tuossa viikolla siellä jo että oltiin ultrassa, joten eipä tässä sitten enää mitään salailla ☺
 
Mä en yhtään tiedä miten tekis ton facen kanssa (kyllä on mulla murheet..:D) en varmaan ainakaan heti tän ekan ultran jälkeen laita, vasta joulun alla ehkä. Mulla kuitenkin niin monet läheiset tietää jo.. Toisaalta mun mieli myös muuttuu tyyliin tunnin välein. Noh ainakin nyt viikko aikaa mietiskellä. Oon pikkuhiljaa kertonut ihmisille, kun oon heitä nähnyt. Tuntuu kyllä et tää raskaus ei kiinnosta kavereita ihan samalla tavalla ku eka, tai sit mä vaan kuvittelen.. Onneks on tämä foorumi missä voi rauhassa antaa palaa!

Täällä aletaan pikkuhiljaa tokenemaan noroviruksen perkuleesta. Jumalavita mikä tauti! En oo kyllä ees tiennyt että se voi tollanenkin olla, oon saanut sen näemmä aina ennen vaan tosi lievänä. Tyttökin alkaa pikkuhiljaa parantua. Sitä kyllä ootan eniten, on ihan kamalaa kun raukka on aivan kipeänä ollut :sad001 osaa taas eritavalla arvostaa sitä normaalia arkea tällasen jälkeen!

Isänpäivä meni oikein mukavissa merkeissä, isä sai mojovan iskun päähän lahjapaketista huomenen toivotuksiksi. Hupsista, oli ehkä huono idea antaa tytön kuljettaa paketti :D oli mulla onneks kunnon hotellitason aamiaiset oottamassa. Itsehän en mitään saanut alas vieläkään. Illemmalla alko vähän tännekin ruoka maistua, mikä on ihan kiva kun olin syöny kunnolla viimeks keskiviikkona.
 
Minä taas en ole edes ajatellut laittavani faceen mitään, on toki sielläkin läheisiä mutta kyllä mulla eniten siel on lähinnä tuttuja ja heidän ei kyllä tarvitse tietää. Vierastan vähän muutenkin kaikelle kansalle ilmoittamista joten nyt näin, kaikille tärkeimmille ollaankin jo kerrottu :)

Inha maanantaimasennus, viikonloppu hurahti ihan ohi, eilen pestiin ne vauvan vaatteet ja viikattiinkin jo laatikkoon, ei varmaan tarvi ekoille kesäkuukausille paljon muuta vaatetta hommatakkaan, oli siinä sen verran paljon bodyjä ja potkareita :rolleyes:

Jospa tästä nyt virkistyisi ja siivoaisi keittiön, ennen töitä kun vielä kerkeen siivoamaan eläintilat niin on sitten mukavampi tulla kotiinkin.
 
Itsekään en aluksi meinannut faceen mitään laittaa, mutt kun kaverilta (siis mun ystävältä, ei mun mieheltä) se meidän ultra sinne lipsahti, niin tehtiin sitten vielä virallinenkin ilmoitus sinne ☺
 
Nä oon kahden vaiheilla laitanko mitään faceen ja jos laitan niin laitan kyllä aikasintaan joulun korvilla ellen vasta keväällä
 
Mä oon välillä kommentoinu toisen raskaana olevan juttuja siihen malliin et ykskin yhteinen kaveri oli vähän alkanu epäilee :D kyl mä sit eilen laitoin tälleen

"Isänpäivä juhlittu ja yllätyslahjat annettu.

Nyt voin vapaasti juosta vessassa tunnin välein, vaatia ruokaa kahen tunnin välein, torkkua sohvalla ja kieltäytyä tietyistä ruoista ja alkoholijuomista \o/

T. Isompi vappupallo 2015 ku sulla."

Eipähän tarvii muistaa jokaiselle kaverille kertoa erikseen :grin
 
Reagointi on niin erilaista erilaisilla ihmisillä. Mun vanhempani ovat onnessaan tästäkin tulokkaasta, miehen vanhemmat eivät ole edelleenkään halaistulla sanallakaan sanoneet mitään.

Oli ihana kuitenkin, kun ultran jälkeen mies halusi soittaa ensin 90v mummolleen, ennenkä kenellekään julkisesti kerrotaan facessa. Hän onnitteli ja oli sitä mieltä, että mukava kun tulevat näin lähekkäin. Mummi on muutenkin äärettömän suloinen tyyppi. :) Mulla ei ole enää kuin yksi pappa elossa, ja hänkin on ollut dementian vallassa jo vuosia. Harmittaa, olisin mielelläni jakanut tän mun mummun kanssa. Hänkin oli meille molemmille tärkeä, koska asuttiin hänen kanssaan ennen kuolemaansa muutama vuosi. Mutta onpahan meillä enkeleitä. :angel11

Rakkaimmilta ystäviltä reaktiot on olleet odotettuja ja onnellisia, sillä kaksi heistä on itsekin kesäkukkia odottelemassa. :Heartred
Muillepa onkin sitten melko sama. :grin


Onkos muilla tämmöstä yliherkistymistä. Katson jotain nenäpäivää ja märisen näille surullisille lapsitarinoille. Mietin yhtään huonommin kohdeltavia, ja oon ihan surkuissani. En kestä. Ja viime aikoina on tullut vähän joka tuutista lasten hyväksikäytöstä, niin henkisestä kuin fyysisestä, niin mun sydän särkyy.. Asioita, joilta ei vaan saa sulkea silmiä eikä korvia, mutta niin kovasti tekis mieli.. :sad010:stop
 
Mä en aatellu faceen huudella raskaudesta, syntyneestä vaavista sit ilmottelen...

Tasan viikko nt-ultraan! Ja tulee kyllä pitkä viikko odotella. Hirvee pelko persiissä ettei kaikki olekaan hyvin. En ole oikein pystynyt nauttimaan tästä raskaudesta ollenkaan, kun kuvittelen jatkuvasti pahinta. Yritystä tähän pikku kakkoseen oli niin kauan, etten meinaa uskoa koko asian olevan totta ja pelkään kiintyä vauvaan, kun olen varma että tämä vielä viedään meiltä pois... Pitäisi vaan saada ajatukset nyt muualle, tää murehtiminen ei kyllä oo hyväks kellekkään!
 
Mäkään en luultavasti faceen pistä raskausaikana mitään, ehkä sellaisia epämääräisiä päivityksiä. Jos joku niistä arvaa niin arvatkoon :) Syntymästä kyllä sitten, mutta en halua myöskään vauvan kuvilla täyttää sivujani. Ne ketkä oikeasti ovat ystäviä ja kavereita, näkevät vauvan muutenkin kuin facesta ja voin myös heille yksityisviesteillä kuvia lähettää. Mua ainakin ihmetyttää suunnattomasti kaikki ketkä kirjottaa faceen joka sekunti kun vauva kakkas ja nyt hymyili ja nyt itkee ja kuvat kaikista noista tapahtumista, menee vähän överiks.. :D tottakai ymmärrän että ihmiset on onnellisia mut joku raja silti :P
 
^ Tiedän tunteen...ultra oli viikolla 13 ja siihen asti kamalaa tuskailua että onko tuolla mahassa oikeesti ketään. Tsemppiä odottamiseen ja peukkuja että kaikki on hyvin!
 
Mä oon kanssa tosi säästeliäästi laittanut kuvia tytöstä faceen. Ehkä kerran kuussa, jos sitäkään. Kyllä mä tykkään katella vauvakuvia, mutta en nyt ihan jokaista pierasua välitä tietää :D liika on liikaa! Meil on sellanen mammaryhmä minne laitellaan vauvajuttuja, niin säästyy muut esim joiltain neuvolakuulumisilta. Tietysti kun vauva on just syntyny, sen kaikki tekemät jutut (eli syöminen, nukkuminen, itkeminen ja kakkaaminen) :D on tosi ihania ja ihmeellisiä ja tekis mieli kuuluttaa kaikille, mut kyllä sekin laantui jossain vaiheessa. Mä oon kyllä ihan karusti vaan piilottanut omalta seinältä tällaset tyypit, ni ei tartte turhaan ärsyyntyä jos mattituulikki on kakannu vaan kerran ja meillä on ripuli. Tämä ei sitten ollut pahalla ketään kohtaan :)
 
Joo en mäkään pahalla sanonut, kaikki dallaa tyylillään :) Itsekin piilottanut sellaiset kaverit aikajanalta, yksi pahimmista on oma serkkuni, joka laskee tyttärensä syntymäajasta minuuttejakin.. ja tämä tyttö on siis jo nyt 4 vuotta :D (esim. + 38 päivää, 5 tuntia ja 40 minuuttia :wink)
Mut noi vauvaryhmät on hyviä, koska siellä on samanhenkistä porukkaa :)
 
Voi apua! :D varmaan vaikuttaa muukin facekäyttäytyminen, jos ennen lastakin paljon päivittelee niin se on varmaan sellanen tapa, mitä tulee jatkettua vaan vauvasta.. Mä taas en muutenkaan kauheasti päivitä niin ei sitten oo tarvetta vauvastakaan laittaa :) meitä on kyllä niin moneen junaan! :)
 
Takaisin
Top