Joulu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gibsoni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi perse... nyt varmistui, että isot pojat on koko joulun isällään... [:(][:(] eli lähtevät aatonaattona ja tulevat takas vasta Tapanina. Mulle joulu on muutenkin vähän semmonen "vaikee juttu" ja oon sitä aina viettänyt vaan lasten takia. Onni on niin pieni, ettei se ymmärrä joulusta mitään... Kaiken lisäks mun vanhemmat ei ole kotona jouluna ja siskoni viettää aaton miehensä perheen luona. Että tulee kyllä tooooooosi hiljainen joulu meillä [&o] nyyh...

Tuota lunta tuli sen verran tännekin, että piti ripustaa nuo jouluverhotkin jo ikkunaan... Pitäs hommata nuihi verhoihin sointuviin tonttu tyynynpäälisiin vielä sisustyynyt nii sit taitaa olla tarpeeks joulua jo meillä... Eipä nuita joulu vetimiä kovin kauaa tule varmaan kuitenkaan pidettyä esillä kun tammikuu vaihtuu nii tulee jo tunne et äkkiä joulu pois kohta tulee jo kevät ja kesä.. [:D]

Mietin ensin että lähetän ihan vaan tavalliset joulukortit kaikille, mut toisaalta nehän on hirmutylsiä ja jokainen niitä kuitenkii saa kasapäin nii onhan se mukava erottua vähä joukosta ja saapahan sukulaiset kivan kuvan tytöstä...
Tuli sitten tuossa viikolla täälläkin nuita tonttu kuvia otettua, kyllähän tuolta joukosta muutama hyväkin löyty vaikka meijän kuvaus sessio oli aika lyhyt... Äiti kun laitto tytölle yli suuren tonttulakin nii meinas silmille tippua vähä väliä, nii pienellä totta kai menee hermot ku äit vetelee lakkia koko ajan ylös päin... [:D]

Syötävän söpö milla3:n tonttu on se paljon kivempi saada joulukorttina kuvia ihanista pikkutontuista, ehottomasti![:)] Mä en ite osaa ollenkaan laittaa joulua, ehkä siks kun aina se tulee vietettyä muualla kun omassa kodissa, enkä jaksa panostaa[;)] Ens vuonna kun pikkunen alkaa jo jotain tajutakin kaikesta hömpötyksestä niin pitää varmaan alkaa kans laitteleen...omistan tasan yhden joulukoristeen, sillä on hyvin pärjätty tähän asti[:D] No sen verran panostin et ostin henkkamaukasta Liekille tonttuvermeet, oli kans niin hassunsöpö pikku tonttu ku kokeilin pukua päälle et ei mitään rajaa[:)][:D]

Milla3 Aivan valloittava kuva!!! Ja vielä ihana hymykin! <3

TyttöKoo: Teidän täytyy nyt ottaa joulu "rentoutumisen" kannalta... Glögiä, kynttilöiden loistetta, yhdessä arvailla pakettejen sisältöjä yms... =) Vaikka uskon, että tuntuu joulu oudolta. Mulla oli viime joulu eka joulu kun en ollut pohjanmaalla vanhempieni luona. Tuntu todella oudolta... [8|] Mutta en halunnut jättää miestä yksin kotiin aatoksi. Joulupäivänä sitten miehen poika tuli ja tulee tänäkin jouluna meille. Kovasti yritetään isoveljen kanssa puhua vanhempiamme ympäri, että he tulisivat tänä jouluna tänne pääkaupunkiseudulle [:D]
Meillä leikitään aina tuota pakettien arvausleikkiä ainakin aluksi. Eli otetaan itselle tarkoitettu paketti. Heilutellaan, kokeillaan painoa, kovuutta/pehmeyttä ja yritetään arvata ennen avaamista että mitä se pitää sisällään.

Joulussa on se joku taika. Mä en muista koska mä olisin lopettanut sen uskomisen joulupukkiin. Vielä teininäkin muistan kun isäni kanssa "kurkisteltiin" ikkunoista, että koska se pukki tulee. Omalla tavallaan uskon sydämessäni joulupukkiin [:D] Toivottavasti ei kuulosta ihan hullulta...

Onko teillä jotain omia jouluperinteitä? Meillä on niitä paljonkin.

Yksi minun oma jouluperinne on se, että käyn ostamassa yhden lahjan jollekkin lastenkodin lapselle. Niitä keräyksiähän on vaikka missä. Käyt sellaisen kuusen luona ja otat sieltä lapun minkä ikäiselle lapselle, tytölle vai pojalle ostat lahjan. Sitten viet sen paketoituna takaisin. Viime jouluna en löytänyt sellaista täältä pääkaupunkiseudulta (tietääkö joku missä?)... Hoidin sen sitten vähän monen mutkan kautta. Seinäjoella sellainen on ollut joka joulu...
Jotenkin nämä hyväntekeväisyys jutut ovat menettäneet "uskonsa" kaikenmaailman juttujen takia... Ei oikeesti enää tiedä milloin se oma (pienikin) apu menee varmasti perille.

Silloin kun asuin vielä kotona niin yksi ihana perinne oli myös paikallisradion joulutoivekonsertti [:D]. Meillä oli kauhee kilpailu serkkuperheen kanssa siitä kumpi saa enemmän jouluterveisiä + joululaulutoivetta läpi. Joka kerta piti keksiä "eri toivoja" ja hyvä joululaulu mitä toivoa. Siellä kun vain parhaat meni läpi. Mitä hauskempi tervehdys niin sen parempi. Serkkuperhe sitten lähetteli takaisin jouluterveisiä (asuivat ihan siinä lähellä meitä). Tietty tervehdyksen piti olla sellainen, että toinen perhe sen tajuaa [:D]. Ja eihän ne radiossa laittaneet toivetta läpi jos hoksasivat, että tässähän on taas nämä samat toivojat [:D] Eli meidänkin perheestä jokainen saattoi soittaa sinne radioon...

Sen verta jouluperinteistä, meilläkin niitä muutamia ollut ja tavallaan on edelleen.
Viime jouluna en meidän kotiin jouluvaloja enempää joulua laittanut, kun oltiin aatto mun vanhemmilla, jpäivä appiukolla ja sen naisystävällä ja tapanina lähettiin imatralle anoppilaan.. Mut niitä perinteitä; vanhempieni luona kun vielä asuin (vanhemmat toteuttaa edelleen) mm.

*Joulupuuro klo 11 aamulla
*Joulusauna iltapäivän aikana
*Joulurauhan julistus katotaan tv:stä ja yritetään bongailla yleisöstä turus asuvia tuttuja [:D]
*Jouluruoka klo 16 jälkeen, siihen saadaan uppoamaan sellaset pari tuntia [8D]
*Kynntilän vienti hautausmaalle, ruoansulatuslenkki samalla kun matkaa on kilsa suuntaansa
*Lahjojen jako ja avaus, johon saadaankin aikaa menemään 3-4 tuntia [:D]

Joulupuuroon on piilotettu manteli. Se kuka sen sieltä itselleen saa, saa avata illan ensimmäisen lahjan jonka jälkeen sitten kukin vuorotellen avaa aina yhden lahjan, lukee kortin että keneltä ja "tätä mä oon aina halunnu" [:D] Siksi siis menee lahjojen avaamiseen useampi tunti!

Täällä aika samanlaiset perinteet kun Taatulla [:)] Tai siis porukoilla on..omaa joulua en oo viä viettäny..Elikkäs.
Joulupuuro 11-12 aikaan
Joulurauhan julistus
Joulusauna
Yhteisoloa..pelejä ja muuta hauskaa
Jouluruoka
Lapset esittää laulujaan/leikkejään kuusen edessä
Joulupukki tulee ja jakaa lahjat
kynttilät haudalle ->
+ lapsena oli vielä joulukirkossa käynti aamulla,mutta se jäi sitten pois kun muutettiin kaupunkiin.

*Aamulla joulupukin kuumalinja ja joulukuusen ihastelua! <3
*Hautausmaalla käynti (riippuu missä joulua vietetään kun täällä ei oo sukulaisia haudattuna)
*Joulusauna
*Ruoka
*Pukki ja lahjat (mä en oo yhtään sen tyyppinen että oisin fiiliksissä jos kaikki avais vuorotellen, on ihana repiä kaikki omat lahjat ja sit kun on kaikki repiny ja tutkinu nii mennä kattoo mitä toiset on saanu ja kysellä niistä) Mutta nyt varmaan pitää avaa ekana ne Nean lahjat kun ei omia välttis ees tuu [:D])
*Jälkiruoka
*Fiilistelyä

meidän Jami tonttuilee[:)][:)] tää tai yks toinen olis tarkotus laittaa joulukortteihin

meillä noi perineet on aikalailla samat kun monella muullakin täällä..

*aamulla sauna ja riisipuuro
*joulukuusenkoristelua
*yhteistä puuhailua päivä
*joulusauna
*jouluruoka joskus 4-5 maissa
*pakettien availua ja muuta yhteistä oleilua
*ja illalla hautuumaalla käynti

Ihana Jami-tonttu

Asiasta kukkaruukkuun, onko kukaan koskaan pesettäny lampaantaljaa? Kaiketi sitä ei omaan koneeseen saa tunkee jos haluaa sen hyvässä kunnossa takasin... Kun meillä ois Nean sedän vanha eli 16 vuotta talja joka todellakin ois pesun tarpeessa [:'(] Oon vaan miettiny, että salee maksaa yhtä paljon vanhan pesettäminen kun uuden ostaminen [:D]

Yritin ottaa tonttukuvia ja meidän pikku tonttu oli vähän eri mieltä [:D]

"Mutsi hei, pliis, evvk!!"

ALKUPERÄINEN: Petupapu

Yritin ottaa tonttukuvia ja meidän pikku tonttu oli vähän eri mieltä [:D]

"Mutsi hei, pliis, evvk!!"

Kokeilemme tätä siis myöhemmin uudestaan [:)]

kyllä kaikilla on niin ihania joulutonttuja että..[:)]  ite kans otin noista yhteistonttu kuvan..
meill ei oo sen erikoisemmin jouluperinteitä, ja kun miehen uskontoon ei joulu kuulu niin sekin hieman rajoittaa vaikka ei niin paljoa. joulu ollaan varmaankin kotona,ellei sitte mennä käymään mun porukoiden luona,joka aamusta tai illasta, riippuen miten mun äitillä menee työvuorot.aina perheen kanssa viettäny joulun. ja joulupukista en osaa sanoo tuleeko vai ei.riippuu varmaan missä ollaan.
eilen tein joulutorttuja..[:)]

Meillä ei myöskään ihan onnistunut toi korttikuvaus... Neiti oli vähän eri mieltä asiasta... No, kyllä sieltä muutama hauska hyvä sitten löytyi loppujen lopuksi.

Meillä myös tuo jouluaatto menee aika samalla kaavalla kun muillakin.

Tässä nyt yksi "epäonnistunut" otos. Näyttää kuin neiti olis pikku "tuiskeissa" [:D]

Mohomaha; voithan sä koittaa käsin pestä sen taljan?! [:)] meillä toi talja makso 35€ että luulen et samaan hintaan saat uuden kun mitä pesetät jossain pesulassa..

Meillä kans poika oli ihan superkärsivän näköinen joulukorttikuvissa!! Kolmena päivänä otin kuvia, ja 80 kuvan joukosta löyty tasan yks jota hieman muokkaamalla sain kortin aikaseks... Jos osaisin pienentää kuvia, laittaisin tännekin näytille [8|] Osaako joku neuvoa, miten pienentää kuvia kun käytössä on ainoastaan Paint?

pulina82 kun kuva on esillä paintilla mene kohtaan kuva ja sieltä koon muuttaminen ja viistottaminen. ja niitä prosentteja laitat pienemmäksi. pitäs toimia.?

Gibsoni; multa meinas kuumat teet lentää suusta läppärin päälle kun näin tuon Netan kuvan [:D][:D] Eikä siis tosiaankaan pahalla, mulle tuli kans mieleen tuosta "hiukan" tuiskeinen [:D][:D] Ihana <3

Takaisin