Milla3 Aivan valloittava kuva!!! Ja vielä ihana hymykin! <3
TyttöKoo: Teidän täytyy nyt ottaa joulu "rentoutumisen" kannalta... Glögiä, kynttilöiden loistetta, yhdessä arvailla pakettejen sisältöjä yms... =) Vaikka uskon, että tuntuu joulu oudolta. Mulla oli viime joulu eka joulu kun en ollut pohjanmaalla vanhempieni luona. Tuntu todella oudolta... [8|] Mutta en halunnut jättää miestä yksin kotiin aatoksi. Joulupäivänä sitten miehen poika tuli ja tulee tänäkin jouluna meille. Kovasti yritetään isoveljen kanssa puhua vanhempiamme ympäri, että he tulisivat tänä jouluna tänne pääkaupunkiseudulle [:D]
Meillä leikitään aina tuota pakettien arvausleikkiä ainakin aluksi. Eli otetaan itselle tarkoitettu paketti. Heilutellaan, kokeillaan painoa, kovuutta/pehmeyttä ja yritetään arvata ennen avaamista että mitä se pitää sisällään.
Joulussa on se joku taika. Mä en muista koska mä olisin lopettanut sen uskomisen joulupukkiin. Vielä teininäkin muistan kun isäni kanssa "kurkisteltiin" ikkunoista, että koska se pukki tulee. Omalla tavallaan uskon sydämessäni joulupukkiin [:D] Toivottavasti ei kuulosta ihan hullulta...
Onko teillä jotain omia jouluperinteitä? Meillä on niitä paljonkin.
Yksi minun oma jouluperinne on se, että käyn ostamassa yhden lahjan jollekkin lastenkodin lapselle. Niitä keräyksiähän on vaikka missä. Käyt sellaisen kuusen luona ja otat sieltä lapun minkä ikäiselle lapselle, tytölle vai pojalle ostat lahjan. Sitten viet sen paketoituna takaisin. Viime jouluna en löytänyt sellaista täältä pääkaupunkiseudulta (tietääkö joku missä?)... Hoidin sen sitten vähän monen mutkan kautta. Seinäjoella sellainen on ollut joka joulu...
Jotenkin nämä hyväntekeväisyys jutut ovat menettäneet "uskonsa" kaikenmaailman juttujen takia... Ei oikeesti enää tiedä milloin se oma (pienikin) apu menee varmasti perille.
Silloin kun asuin vielä kotona niin yksi ihana perinne oli myös paikallisradion joulutoivekonsertti [:D]. Meillä oli kauhee kilpailu serkkuperheen kanssa siitä kumpi saa enemmän jouluterveisiä + joululaulutoivetta läpi. Joka kerta piti keksiä "eri toivoja" ja hyvä joululaulu mitä toivoa. Siellä kun vain parhaat meni läpi. Mitä hauskempi tervehdys niin sen parempi. Serkkuperhe sitten lähetteli takaisin jouluterveisiä (asuivat ihan siinä lähellä meitä). Tietty tervehdyksen piti olla sellainen, että toinen perhe sen tajuaa [:D]. Ja eihän ne radiossa laittaneet toivetta läpi jos hoksasivat, että tässähän on taas nämä samat toivojat [:D] Eli meidänkin perheestä jokainen saattoi soittaa sinne radioon...