Joulu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gibsoni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä tulostelin tälläsiä kuvia, täytyy ostaa kartongit ja jotai tarroja tai jotain glitteriä nii saa alkaa kortteja väsää. Ideana on lähettää kaikille tällänen joulukortti ketkä oli Nean ristiäisissä (koska ei lähetetty kiitoskortteja).

Me myös jouluna kerrottiin raskaudesta[:)][:)]

Saatiin silloin jo yksi helistin lahjaksi vauvalle, joka on nyt kovassa käytössä[:D]

Mun mies oli  ihana kun sanoi, ettei malta odottaa, että pääsee oman poikansa kans hakemaan meille joulukuusta![:)][:)]

Nyt oli ajatuksena ett jos lähtis ekan kerran viihteelle just joulupäivänä.

hmm..elkää ottako itteenne,tää on vaan mun mielipide,mut en ymmärrä miks jotkut lähtee jouluna juopotteleen tms..ehkä on vaan jääny lapsuudesta päälle,et joulu on perhe juhla ja ollaan sit kotona tai käydään jossain kyläilemässä ja ollaan vaan ja rentoudutaan..okei,no kyllä meilläkin glögiä terästettynä saatetaan juua ja ruuan kanssa jotain jne.mut ei kyllä ikinä oo baariin lähteny tms..ja nyt varsinkin kun on itellä lapsi,nii ei tulis mieleenkään lähtee humpalle joulunpyhinä..No eihän ne nyt vielä sillä viissii tätä joulua "ymmärrä" mutta silti...[8|]

en ookaan muuten mohomaha ennen noita henkkamaukan koti-juttuja kattellutkaan..menny ohi koko homma[:D][:D] Ihan kivoja juttuja tuollakin ois..vaan just laitoin vaatetilauksen nii ei ihan heti viittis perään laittaa[:D][:D][8D]

muoks; ihana toi Kuva Mohomaha..pitäsköhän ostaa Jamille tonttuasu ja väsätä kanssa kuvakortteja,lähimmille sukulaisille ainaskii..[:)]

mulla kans vähän samansuuntaisia ajatuksia kun henniv:llä...jouluaatto ja joulupäivä vietetään selvinpäin. meillä kun on äitin puolen suvussa niin paljon alkoholisteja niin siitä on jääny sitten tosi "mukavat" lapsuusmuistot...jouluna kun mummolassa käytiin niin siellä oli kaikki sen puolen suvun miehistä kännissä...tappelivat ja lähtivät suutus- ja kännipäissään ajeleen autolla yms.
mutta siis tää mun "sääntö" koskee mulla ainoastaan mua itteäni ja miestä <-- reiluna kun olen senkin pakottanut noudattaan tätä [:D] eikä mua sit kyllä haittaa vaikka muut joulupäivänä lähtis humpalle, kunhan ei sit kumminkaan koko joulua olla tillin tallin... vähän ehkä ristiriitasta mut toivottavasti ymmärsitte [:D]
mutta sen tiedän että ikinä en tule omaa lastani tuonne mummolaan jouluna (tai muinakaan juhlapyhinä/viikonloppusin) viemään...

mutta sitten muuten joulusta...ite tykkään jouluksi koristella kuusen (harmi vaan kun meille ei voi oikeaa kuusta tuoda miehen allergian vuoksi...) ja senkin aika yksinkertasena pidän...ainoastaan pienet kirkkaat valot ja palloja... ja sitten yhteen kanttiseen kukkamaljakkoon kirkkaat valot ja keittiönpöytään jouluinen kaitaliina... siinäpä ne on ne mun joulukoristelut...ehkäpä nyt sitten kun tuo nassikka tuosta kasvaa niin laitan vähän jotain muutakin mutta vielä mennään tällä linjalla ainakin tämä joulu [:)]

hih, enpäs kyllä edes tiennyt että on olemassa jouluvessapaperia [:D] mulla tulee vaan mieleen yksi joulu anoppilassa, kun joulupäivänä loppu vessapaperi ja sit pari päivää käytettiin tonttu-servettejä vessapaperina (on siis niin pieni paikkakunta että siellä ei joulupyhinä oo mikään auki mistä sais vessapaperia)...sääliksi kävi niitäkin tonttuja kun aika p***ahommiin joutuivat ja jouluna vielä [:D][:D]

sen verran vielä, et ite oon aina enemmän tykänny uudesta vuodesta. ja se on pakko viettää kotonakotona kun oma iskä ostaa aina hillittömän kasan raketteja ja siinä ilta meneekin rattoisasti niitä paukutellessa [:D] ollaan koko perhe kuin pikkulapsia uutena vuotena...meidän isää (ja jopa mun vaaria ja mummua) myöten [:)] ja naapurin setäkin joka uusi vuosi innostuu ampumaan raketteja ja ottavat aina meiän iskän kans kisan että kummalla on hienommat raketit... [:)]

[:)]Meillä kans sama ehdoton, että joulu on perhe juhla, jolloin kierretään  mummolat yms ja vietetää yhteistä aikaa[;)]

Toki ruuan kanssa lasi punaviiniä tms, on ok.
Ja illalla kun poika  menee nukkumaan on ihana takan ääressä juoda miehen kanssa lasillinen punkkua ja kynttilöitä palamassa[:)][:)]

enemmän ymmärrän sen, että ottaa uutenavuotena kun jouluna, mutta tämäkin on vain mun mielipide! Tottakai kaikki saa tehdä kuinka haluaa![:)][:)]

Kyllä meilläkin on aina ollut että joulu ja joulunpyhät vietetään kotona perheen parissa. Jotkut snapsit voi ottaa tai kahvin päälle juoda jonkun konjakkipaukun tms, viiniä voi illalla litkiä mutta oluet sun muut normitavarat ei kuulu jouluun eikä jouluna olla kännissä. Uus vuos on se millon sit juuaan ja mässätään herkuilla jne.
Jenni90 ei se koskaan siihen lasilliseen voi jäädä kun viini täytyy juoda saman illan aikana pois [&:] Mä ite en tykkää muutaku yhdestä ainoosta valkoviinistä. Melkonen kämppä teillä kyllä on, jos teillä on ylä-ja alakerta sekä takka! Kuulostaa ihan mun unelmalta [8D] Saunakin varmaan löytyy? Asutteko vuokralla?

ja kyllä voi jäädä siihen lasilliseen!!
Meilläkin kun mun vanhemmat ja miehen vanhemmat tulevat niin eihän siitä pullosta tulekaan kun jokaiselle yksi lasillinen.

Mä oon taas kuulunut niihin, ketkä lähtee joulupäivänä viihteelle. Silloin ollaan nähty kavereiden kanssa, kellä ei oo ollut koskaan mitkään kinkun tuoksuset joulut. Olihan sillä nimikin, joku väärinymmärrettyjen joulu tai muu sellanen[:D] Lapsuuden jouluista johtuen en oo mikään jouluihminen, en edes tykkää ihmeemmin kinkusta. Siks meillä joulusin on ollu 10 vuoden ajan jo lasagnea [:D][:D] MUTTA.
Omalle lapselle tahdon pikkasen erilaiset muistot joulusta kuin mitä mulla itelläni on ollu, onhan kuitenkin joulu eniten lasten juhla. Siks menee kaikki omat joulurutiinit romukoppaan, ja koitan sopeutua nyt uusiin. Tosin ärsyttää, kun on itse tottunut viettää joulua oman perheeni kanssa, ja sinne on se alkoholi kuulunut ja tulee varmaan kuulumaankin, niin taitaa jouluttelut omien sukulaisten kanssa jäädä päivällä tapahtuvaan pullakahvitteluun[>:] Ja tässä ei harmita se, että jäisin jostain ryyppykemuista paitsi, vaan se, että tuntuis epäreilulta käskeä muita olla ottamatta, joten jää sitten omien sukulaisten seurasta paitsi[>:]
Mutta tarkotus ei siis ollu puolustella tai syytellä ketään, vaan kommentoida vähän eri kulmasta tätä joulu asiaa.
Mun mielestä joulu on vaan turha ja kaupallinen juhla, mihin liittyy hirveesti stressiä, odotusta ja loppujen lopuksi pettymystä. Mutta omalle lapselleen sitä ehkä vois kotiin vähän joulua tehdä[:)] Ja mies jo kyseli, että eikös meille tarvi jouluksi tilata sitte joulupukki[:D] Joo, ei ehkä puolivuotias sitä tarvi[:D]

Meillä tuota alkoholia ei onneksi oteta (mies TÄYSIN absolutisti ja minäkin tosi harvoin) ja siksi joulu menee ihan selvistä päin. Jouluruuan kanssa saatan itse juoda sen muutaman lasin punaviiniä ja sitten aattoillalla kun ruvetaan pelaamaan pelejä niin juodaan glögi paukut. [:D] Se riittää... Monen monta joulua on mennyt niin, että olen ollut joulupäivän ja tapaninpäivän töissä ravintolassa yön. Ikäväkseni joudun todeta, että ne ovat olleet kurjimpia työ-öitä (rahallisesti erittäin kannattavia kun tulee kolminkertaisena palkka). Työkavereiden kesken aina puhuttiin, että jouluna ravintolaan tulevat vain eronneet, karanneet ja yksinäiset ihmiset. [:D] En siis kaipaa kyllä itse viihteelle joulupäivinä. Se on perhejuhla...

Jouluperinteistä olen ollut kova pitämään kiinni. Viime joulu oli ensimmäinen joulu, jota en viettänyt vanhempieni luona pohjanmaalla. Olihan se erilainen joulu... Ja vähän silloin suretti. Mutta nyt kun miettii niin oli kyllä kivaa olla veljen luona, missä oli kaksi pientä lasta ja joulupukkikin tuli [:D]
Tänä jouluna mennään taas veljen luokse ja sinne tulevat myös muut sisarukseni sekä vanhempani. Eli koko perhe koossa aatto iltana! <3
Joulupäivänä sitten tuleekin mieheni isä ja hänen veljensä meille syömään. Tai näin ainakin viime jouluna.

IIIKS. Hobby Hallin kuvastossa oli ihanat joululakanat! Pakko saada... [:D]

Tuo mohomahan kuva on ihana! Meillä myös odottaa tonttupuku tuolla kaapissa... Pitäis vain se kuva ottaa.

Viime vuonna jouluaattoiltana, kun mieheni poika tuli meille niin hän sai tietää silloin, että on tulossa pikkuveli tai pikkusisko. [:D] Pikku mies tuumasi, että paras joululahja...

Viime vuonna jouluaattoiltana, kun mieheni poika tuli meille niin hän sai tietää silloin, että on tulossa pikkuveli tai pikkusisko. Pikku mies tuumasi, että paras joululahja...

Ihana <3

Eikös joku hommannut sellasia t-paitoja että "ukki/pappa/vaari" ja "mummo"? Muistelisin että joku kerto asiasta näin, en yhtään vaan muista että kuka se oli.. Mitäs tykkäsivät paidoista?

Nään omia veljiäni tosi tosi tosi harvoin, eli voi sanoo että joskus ja jouluna [:D]

ALKUPERÄINEN: Brianna

Sama juttu, välillä tulee ihan tippa linssiin ku miettii lapsuuden jouluja miten jännää kaikki oli sillon. [:)] Yölläkään ei kunnolla nukkunu ku kinkku tuoksu uunissa ja oli jännä päivä tiedossa.

[:D] Samanlaisia muistoja mulla, oli aina ihan tuskaa lapsena yrittää saada unta aattoa edeltävänä yönä kun kinkku tuoksui niin hyvältä ja jännitti [:D] Me kuunneltiin pikkuveljen kanssa aina kasetilta joululauluja koko yö ja jouluvalot loisti ikkunassa, oli se jännää [:)] Ja aamulla tuli paljon piirrettyjä ja saatiin koristella kuusi ja aamupalaksi riisipuuroa, nam.

Olin pienenä aina hirmu tarkka siitä että aattona oltiin vain oman perheen kesken, kavereita ei saanu hakea ulos leikkimään tms. Veljelle pidin aina hirveitä saarnoja jos meinasi lähteä kavereiden kanssa pihalle [:D] Tosin yleensä aika hyvin kaikki kaveritkin oli aina aattona kodeissaan niin ei tarvinnut veljeä hirveästi vahtia..

Välillä tulee pieniä paineita kun haluaisi omille lapsilleen samanlaisia onnellisia joulumuistoja, mutta eiköhän ne joulut ole aina lapsille jänniä niin että niitä muistoja varmasti tulee ilman suurempia valmisteluja ja stressiäkin..  

Täällä kans joulu ollaan aina perheenkesken.. mulla lapsuuden joulut ollu aivan ihania ja samanmoiset joulut haluan lapselleni/lapsilleni (jos niitä lisää tulee :)) Eli paljon lapsia ja sukua ympärillä ja kaikki rauhallisia ja selvinpäin [:)] Paljon lautapelejä mitä sit porukalla pelataan ja napostellaan herkkuja ja joululaulut soi...riisipuuroa,joulusaunaa,kinkkua ja joulupukki tietty [:D]

Mä kans tykkään, että selvänä ollaan jouluna ja kun miehen kanssa oltiin ekaa joulua ni se kerto, että niillä on sisarusten kanssa tapana lähteä joulupäivänä viihteelle. Olin ihan ihmeissään... mutta ei se onneks sitä sitte enää harrastanu, nyt mennään vaan anoppilassa käymään. [:)]
Itekään en juo juurikaan, en oo juonu kahteen vuoteen joten samalla linjalla kai jatketaan.

Hyvä että löytyy muitaki yhtä "pakkomielteisiä" jouluihmisiä ku minä. [:D] Äiti mulle siitä on napissu, että miten sä oot noin kaavoihin kangistunu.

Hih... Saatiin eilen aika ilkeän idea miehen kanssa... [:D]
Mun veljen tyttö (2,5 vuotta) on mun kummityttö. Ja siis meidän perheessä kun on tapana tehdä toisillemme vähän kiusaa joululahjoilla. hih... Löysin eilen kuvastosta sellaisen Muumi musiikki setin (sisälsi ainakin ne RUMMUT). Ajateltiin että siinähän on sopiva lahja mun kummitytölle. Veljeni puoliso kun kerää kaikkee muumi juttuja... Heh... Voi sitä paukuttelua!

Tulee kyllä varmaan seuraavana jouluna "potut pottuina". Mutta se on vasta ens jouluna... [:D][:D]
Eikös ne rummut oo jokaisen vanhemman "kauhukuva" [:D]

Mä kyllä niin rakastan jouluruokaa; lanttulaatikko, kinkku mmmmmm<3[:)][;)]

mutta hauska kuulla muiden erilaisista jouluista.

Mua niin harmitti viime jouluna kun ei saanut syödä graavilohta, se kun mun mielestä niin kuuluu jouluun. Hyvä ettei ollut koko joulu pilalla sen takia, vielä kun raskaushormooneissa kaikki vastoinkäymiset tuntui niin isoilta [:D] [:D] Tänä jouluna aion sitten kyllä vetää napani täyteen [:)]

Takaisin