Mä oon taas kuulunut niihin, ketkä lähtee joulupäivänä viihteelle. Silloin ollaan nähty kavereiden kanssa, kellä ei oo ollut koskaan mitkään kinkun tuoksuset joulut. Olihan sillä nimikin, joku väärinymmärrettyjen joulu tai muu sellanen[:D] Lapsuuden jouluista johtuen en oo mikään jouluihminen, en edes tykkää ihmeemmin kinkusta. Siks meillä joulusin on ollu 10 vuoden ajan jo lasagnea [:D][:D] MUTTA.
Omalle lapselle tahdon pikkasen erilaiset muistot joulusta kuin mitä mulla itelläni on ollu, onhan kuitenkin joulu eniten lasten juhla. Siks menee kaikki omat joulurutiinit romukoppaan, ja koitan sopeutua nyt uusiin. Tosin ärsyttää, kun on itse tottunut viettää joulua oman perheeni kanssa, ja sinne on se alkoholi kuulunut ja tulee varmaan kuulumaankin, niin taitaa jouluttelut omien sukulaisten kanssa jäädä päivällä tapahtuvaan pullakahvitteluun[>:] Ja tässä ei harmita se, että jäisin jostain ryyppykemuista paitsi, vaan se, että tuntuis epäreilulta käskeä muita olla ottamatta, joten jää sitten omien sukulaisten seurasta paitsi[>:]
Mutta tarkotus ei siis ollu puolustella tai syytellä ketään, vaan kommentoida vähän eri kulmasta tätä joulu asiaa.
Mun mielestä joulu on vaan turha ja kaupallinen juhla, mihin liittyy hirveesti stressiä, odotusta ja loppujen lopuksi pettymystä. Mutta omalle lapselleen sitä ehkä vois kotiin vähän joulua tehdä[:)] Ja mies jo kyseli, että eikös meille tarvi jouluksi tilata sitte joulupukki[:D] Joo, ei ehkä puolivuotias sitä tarvi[:D]