Joulu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gibsoni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mitä ihmettä meinasitte pukea vauvojenne päälle? Viikko sitte etsin anopin 50 v juhliin jotain puvun tapasta pojalle kaupoista, mutten löytänyt mistään mitään. No, nyt sitte aloin ettimään jouluksi pojalle vaatetta, nyt sitte on liikaa vaihtoehtoja [:D] Tässä nää mun kootut:

http://www.ellos.fi/DetailPages/DetailPage.aspx?categoryid=44962&productId=149754&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=
http://www.ellos.fi/DetailPages/DetailPage.aspx?categoryid=44962&productId=107390&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=
http://www.ellos.fi/DetailPages/DetailPage.aspx?categoryid=21146&productId=212619&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=
http://www.ellos.fi/DetailPages/DetailPage.aspx?categoryid=21146&productId=273205&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=
http://shop.hm.com/fi/shoppingwindow?dept=BARN_BAPO_TOPS&shoptype=S

Varmaan aika epäkäytännöllisiä noi kaikki kravatti härpäkkeet, varmaan kurkkua myöten suussa [:D] On tääkin kans ongelma[:)]

Joo, niin ja sitte vielä päädyttiin siihen, että anoppila tulee meille tänä vuonna jouluksi. Joten sen aterian järjestäminen taitaa jäädä meille... Ei siinä muuten mitään, mutta aina kun pitäs muille kun omalle porukalle tehä ruokaa, niin kaikki mikä vaan voi niin epäonnistuu [:D]

Mä haluisin Aapolle tonttupuvun. Myös toi piparipuku on tosi ihana! Sitäkin vois harkita.

Aapolla oli nimiäisissä rusetti kaulassa ja se tosiaan oli suussa koko ajan. Eli juhlien lopuksi rusetti oli ihan kuolassa ja maidossa.

Mä repesin ton tonttu- ja piparipuvun kanssa ihan täysin [:D] Mies tuumas niihin niiin jyrkän EIN, että mulla taitaa nuo jäädä väliin [;)] Meille siis taitaa tulla tuo punanen mekko, mikä odottaa jo kaapissa käyttäjää, sukkikset, ja sit jotkut ylisöpöt kengät pitäs viel ettiä. H&M:ltä varmaankin [8|] Päähän jos löytys viel semmonen ällö silkkinauha rusetilla (anoppi tykkää), eli jos joku näkee jossain, niin vinkkiä vaan tänne päin

Joulusta ylipäätään.. Meillä faija veti just sellasen perinteisen shown, eli nukku millon missäkin, joskus kuusen alla, joskus vessassa. Porukoiden erottua joulusta tuli mulle semmonen perinteisempi, enempi lasten juhla, mutta ei kuitenkaan sellanen mistä ite tykkäisin. Eli me kierrettiin kaikki mahdolliset sukulaiset aattona ja tultiin kotiin joskus 8 jälkeen avaamaan omat lahjat. Siihen asti siis saatu lahjoja tyyliin tädeiltä ja ne nyt aika harvoin siihen aikaan oli sellasia, mitä olis ite toivonut. Milloin tuli jotain kaameeta villapaitaa, milloin sukkia.. Kateellisena kakarana kattelin kun serkut avas omia lahjojaan ja odotti vaan sitä että pääsee himaan omiensa kimppuun. Noh, yleensä sitä oli sitten niin väsynyt, että painu melkeen heti avaamisen jälkeen nukkumaan.
Kyllä mä ymmärrän sen, että aikuiset ihmiset joilla ei lapsia, saatika nyt sitten vielä vakituista parisuhdettakaan, tekee jotain ihan muuta ku istuu porukoillaan syömässä kinkkua. En yhtään tuomitse. Mutta että lapset paikalla, kun vanhemmat ihmiset vetää joulukännejä. Ei perkele, pistää meikäläistä niin vihaks semmonen. No toki voi pari jouluolutta ottaa saunassa, mutta että aletaan laatikkoa ihan työkseen tuhoamaan tai kiskotaan jotain viskiä. Juu ei! Niin kuin joku sanokin jo, niin uusvuos on meikänkin mielestä enemmän aikuisten juhla, joulu on lapsien.. Piste.
Eli meidän joulu? Noh, anopilla käydään syömässä/saunassa ja sitten tullaan kotiin, avataan lahjat, katotaan leffaa, syödään pipareita, juustoja noh.. nautitaan joulusta ihan vaan perheen kesken. Mulla on periaate aina ollut, että jos haluu meidät jouluna nähdä, niin tervetuloa vaan, himassa ollaan. Mutta puolta suomea en lähde sukulaisten perään ajelemaan. Anoppi on poikkeus, kun asuu tossa suht vieressä.. ja tekee maailman parasta sapuskaa! [:D] Ja tätähän ei sitten mun mutsille kerrota [:D][:D][:D]

ALKUPERÄINEN: katusutariina

Kyllä mä ymmärrän sen, että aikuiset ihmiset joilla ei lapsia, saatika nyt sitten vielä vakituista parisuhdettakaan, tekee jotain ihan muuta ku istuu porukoillaan syömässä kinkkua. En yhtään tuomitse. Mutta että lapset paikalla, kun vanhemmat ihmiset vetää joulukännejä. Ei perkele, pistää meikäläistä niin vihaks semmonen. No toki voi pari jouluolutta ottaa saunassa, mutta että aletaan laatikkoa ihan työkseen tuhoamaan tai kiskotaan jotain viskiä. Juu ei! Niin kuin joku sanokin jo, niin uusvuos on meikänkin mielestä enemmän aikuisten juhla, joulu on lapsien.. Piste.

Juurikin tätä tarkotin[:)] Mutten myöskään tuomitse, jos joku tuore äiti tahtoo lähteä joulupäivänä viihteelle ensimmäistä kertaa. Kukin taplaa tyylillään. Asia taas erikseen, jos vedetään perseet jouluna lasten ollessa paikalla niin, että lasten tarvii pelätä.

Pipari puku sai miehen siunauksen, joten se ilmeisesti lähtee tilaukseen. Jos sitä miestä nyt sitte kuuntelis elämässään edes kerran[:D]

Mua niin harmitti viime jouluna kun ei saanut syödä graavilohta, se kun mun mielestä niin kuuluu jouluun. Hyvä ettei ollut koko joulu pilalla sen takia, vielä kun raskaushormooneissa kaikki vastoinkäymiset tuntui niin isoilta Tänä jouluna aion sitten kyllä vetää napani täyteen
ALKUPERÄINEN: Petupapu

Sama täällä!! [:D][:D]

TOI PIPARIPUKU ON IHANA <3
Vitsi ku meiltä löytyy jo yks tonttupuku tuolta kaapista....

Kaikenmoisia juhlapukuja niitä vauvoillekkin on. Mulla on kuitenki tärkeetä se mukavuus. Pitää olla helppo liikkua yms... Toki olis kiva pukee neiti viimeisenpäälle hienoon mekkoon, mut, mut..

Noita tonttupukuja on myös paljon tuolla Huuto.netissä (tai oli ainaki muutama viikko sitte).
Tosin osasta saa maksaa maltaita [8|]

mä jätän ostamatta kaikenmaailman joulu, tonttu ja piparipuvut[:D] huomasin noi toki elloksen sivulla jo aiemmin, mutta ei tolle meijän poitsulle vaan tollanen kävis[:D][:D] enemmän haluisin tonttuhatun vaan ainoastaan[:)] tuolla elloksella oli sellanen aika tylsä[8|] pitänee prismalta katella ko siellä on joka joulu ollu sellasia aivan ihania vauvojen tonttuhattuja missä on hirmusti sitä valkosta karvaa, ettei vaan pelkkä punanen ole, ja iso valkoinen tupsuki siinä on[:D]

Mä haluaisin tollasen kuvan mun postiluukusta Nuori Äiti! [:)] Tarkotan siis, että on aivan ihana!

Mä en kans mitään joulupukuja osta Nealle, varmaan laitan sille kyllä aattona tyylii punaset sukkahousut ja ehkä jotai harmaata? Siis sillei joulun väreihin, mut en kuitenkaa tilaa sen takia että yhden päivän pitää päällään. Ja ei nyt itekkää sen kummemmin pukeuduta jouluna. Vaatteet toki päälle, en tarkottanu että alasti oltais kuitenkaa [:D][:D]
Onhan noi piparipuvut sulosia, ei siinä [8D]

hih, kiitoksia kehuista! [:)] mohomaha: laitanko tulemaan postissa kun noita kortteja saa ainoastaan 10 kappaleen paketissa ja muutama jää ylimääräseks? [:D][:D]

Tuo meidän tonttutyttö-puku on saatu kun se jäi meidän kummitytöltä pieneksi. Ei mekään oltas ostettu Jeminalle mitään tollasta pukua kun kaikenlisäks ollaan jouluaatto siellä Thaimaassa [:D]

Laura; ai te ootte joulun siellä reissussa[:)][8D]vähän erilainen joulu kun mihin on tottunu varmaan[8D]

Lauran joulukortti on kyl niin suloinen.. <3
Mä oon miettiny et voisin ostaa Jasminille semmosen tonttumekon ellokselta..oli vaan niin söötti..[:)]

Makunsa kullakin, mutta mä en lähtisi jouluksi ainakaan mihinkään lämpimään... [:D]
Joku luminen paikka on sitten asia ihan eri. Ei se oo enää niin varma, että täälläkään on jouluna lunta.

Ihana kortti kyllä on tulossa Jeminasta...

heh,tuli muuten noista asuista meilläkin ukkelilta eeeeeeei[:D][:D] Eli taidan ostaa pojalle vaan tonttulakin[:)][8D]

meilläkään pojalle ei tuu tonttu- tai pipariasuja...siks ku en ite niistä tykkää...miehen mielipidettä en ole edes kysyny [:D] pojalle laitan jouluna sellasen "kauluspaita"-bodyn (siinä on kaulukset ja sit kravatin kuva) ja vaarin ostaman villaliivin ja mustat housut. ja kortteja aattelin myös teettää, joissa pojalla on noi samat vaatteet...ja kuvaan lavastettuja lahjapaketteja ja jos koirankin onnistuis saada vielä siihen poitsun viereen [:)]

graavilohta odotellaan täälläkin, nams! vaikka kyllä minä sitä surutta söin viime joulunakin, kun se oli appiukon itse tekemää eikä niitä kaupan valmisjuttuja... [:)]

graavilohta odotellaan täälläkin, nams! vaikka kyllä minä sitä surutta söin viime joulunakin, kun se oli appiukon itse tekemää eikä niitä kaupan valmisjuttuja...

sama juttu..ei paljon jouluna tullu mietittyä mitä sai syyä ja mitä ei,vedin aikalailla kaikkee mitä oli tarjolla[:D][:D] ja ihan terve tuo poika silti on..[:D]

ALKUPERÄINEN: Henniv

graavilohta odotellaan täälläkin, nams! vaikka kyllä minä sitä surutta söin viime joulunakin, kun se oli appiukon itse tekemää eikä niitä kaupan valmisjuttuja...

sama juttu..ei paljon jouluna tullu mietittyä mitä sai syyä ja mitä ei,vedin aikalailla kaikkee mitä oli tarjolla[:D][:D] ja ihan terve tuo poika silti on..[:D]

Mäkin olisin muuten syönyt kun en nyt niin tarkka muutenkaan ollut noiden syömisien kanssa mutta kun oltiin vanhempien luona niin äiti oli haukkana siinä vieressä "Et muuten varmasti syö!!" [&:][:'(][:@][:D][:D] 

Takaisin