Joulu

Gibsoni

Näppärä viestien naputtelija
Aloitetaanpas nyt tällainen keskustelu, kun kerran täällä on muitakin jouluhulluja.

Itse tosiaan tykkään koristella koko kodin joulukrääsällä.

Viime vuonna tilasin täältä verkkokaupasta Linea -kaunis koti useammatkin jouluverhot. Aivan ihania... Joutuu varmaan tänäkin vuonna tilaamaan tuolta jotain.

Pikkuneidille löysin kirpparilta ihanan tonttupuvun. Täytyisi tässä joku kerta pukea se tytölle päälle ja laittaa vähän joulukoristeita ympärille ja napata kuva. Tarkoituksena teettää joulukortit tytön kuvalla. [:D]
 
Ei vitsit kun on AIVAN IHANIA jouluverhoja tuolla verkkokaupassa <3 ehkä pakko tilata [:D][:D]
 
Eikä oo tosiaan ihan mielettömän kalliita. Itse tilasin ne MAAHISET! Siis niin ihanat!!! <3
 
Mä tykkään hirmusti joulusta mutta en ainakaan tänä vuonna jaksa kotia laittaa, niinku en koskaan aiemminkaan ole[8|] Ehkä sitten kun poika on isompi niin vois pistääkkin jouluverhoja sun muita koristeita. Yleensä kun ollaan joulun seutu minun ja mieheni porukoilla ja mun äipän luota sitä tunnelmaa ainaki löytyy kun se on sellanen joulufriikki että joulukamaa lattiasta kattoon[:D] niin ei sinänsä tarvetta oo vielä ollu omaa kotia laittaa. Ja mä inhoan tän asunnon ikkunoita ja noita kiskoja mihin verhot tulee[:D]!! Täällä kun pitää tyyliin porata tuolta katon rajasta tollanen reunus pois että saa laitettua verhot!! noh, 2 vuotta tässä asuttukin ja samat verhot vieläkin mitä muuttaessa laitettiin[:D]
 
Täällä olis kans yks jouluhörhö [:D] Me ollaan nyt parina viime jouluna oltu aattona mun vanhempien luona ja joulupäivänä ollaan illalla menty miehen äidin luokse syömään. Varmaan menee tämäkin joulu noin mutta ensi jouluna meinasin kyllä että pysytään ihan vaan kotona. Joulukoristeet kuitenkin kuuluu jouluun vaikka ei kotona oltaisikaan ja mä aloitin jo pari päivää sitten laittamalla jotain valoja [:)] Lisää pitää kyllä vielä hankkia varsinkin ulos pitää hommata uudet..

Ostin eilen tämän vuoden ensimmäiset glögit ja oli mukavaa tänä aamuna, ulkona vielä pimeää, sadepisarat ropisee ikkunaan ja minä istun sisällä kynttilän ja noiden jouluvalojen valossa hörppimässä kuumaa glögiä [:)] Ihan parasta [:)]

  

Jouluverhot pitäisi myös metsästää jostain, ainakin keittiöön.. En vaan osaa päättää millaiset haluan [:D] Ja cittarissa oli vähän suloisia tonttuja myynnissä, en kattonu hintaa mutta oli eri kokoisia ja mä haluun kans [:)] [:)]
 
[:)]oi
 
mulla on aina pahimmillaan tuo joulu hössötys kun tulee vähäkin lunta maahan[:D]
 
Me ollaan nyt tämä joulu kotona ja meille tulee äiti, isäpuoli ja pikkuveli, joka lupasikin olla joulupukkina Turo-Eemilille[:)]
 
[link=http://www.jotex.fi/]http://www.jotex.fi/[/link] Tuolla myös kaikenlaista joulukamaa, varmaan tilaan meidän verhot tuolta kun äiti on sieltä aina kaikkea tilaamassa niin saan samaan tilaukseen laitettua, kun osais vaan päättää mitä haluaa [8|] [:)]
 
Hei ihania juttuja tuolla, kiitos Gibsoni! [:)] mies jo eilen tuli kyselemäänkin, että paljos oot tuhlannu noihin joulujuttuihin. [:D] Viime jouluna en ees ostanu ku yhet verhot ja niinku mohomaha tais tuolla sanoakin niin kyllä jouluun on tullu nyt vähän enemmän vielä tunnelmaa kun on lapsi. Eli haluan panostaa siihen enemmän!

Mites muuten te jouluhullut, millon ootte laittanu jouluverhot- ja valot? Petupapu ainakin laittanu valoja jo.  
 
ite laitan valoja jo marraskuussa,mut jouluverhot ja koristeet jne vasta joulukuun puolella..[:)]
 
[:D] Mun olis niin tehnyt mieli jo laittaa jouluvaloja... mutta päädyin lopulta ihan tavallisiin kynttilöihin.

Marraskuussa varmasti valoja alkaa ilmestymään. Pikkuhiljaa.
Joulukuun alussa laitan sitten verhot ja koristeet.
Pöytäliinat tulee sitten vasta ihan joulun kynnyksellä.
 
Minäkin tilasin elämäni ensimmäiset jouluverhot tuolta jotex:sta ja vähä muuta joulua kotiin. [:)] En ole aikasempina vuosina kauheesti joulua viihtiny laittaa, mutta tänä vuonna aattelin vähän jouluverhoo ym.. laitella et vähän tulis joulu fiilistä sisällekin, jaksaa paremmin tän kylmän ja pimeen ajan ohi kun kahtelee uusia jouluverhoja.. [:D] Joulu vietetäänkin luultavasti mummolassa jonne tulee sisaruksetkin..
 
Täällä ilmottautuu yks jouluhullu lisää [:)]
Ensimmäinen oikeen ns.kunnon joulu yhdessä miehen kans ja Jasmin tietty kans mukana.. viime jouluna oltiin anoppilassa ja tämä joulu ollaan mun vanhemmilla, mut laitan kuitenkin kodinkin joulukuntoon..mitään härpäkettä en viä omista paitsi yhden joulupöytäliinan minkä oon äiskältä saanu.[:D].. kauhee hinku on päästä shoppaan kaiken maailman tonttuja ja enkeleitä <3 rakastan joulua ylikaiken eikä mikään voita sitä tunnelmaa ja ruoan tuoksua <3
 
Me odotetaan mieheni (kihlattuni) kanssa joulua kuin viimeistä päivää [:D][:)] Onneksi kohta pääsee koristelemaan kotia oikein urakalla ja miten tunnelmallinen siitä tuleekaan [;)] Sitä ennen asennetaan keittiöön uudet keittiökaapit ja meidän vanhasta asunnosta hieno Pentikin kattokruunu joka on täynnä kynttilöitä [;)] Tunnelmaa siis luvassa ja PALJON [:D]
 
<3 rakastan joulua ylikaiken eikä mikään voita sitä tunnelmaa ja ruoan tuoksua <3

 
 
 
aivan kun mun suusta! <3
 
Sama juttu, välillä tulee ihan tippa linssiin ku miettii lapsuuden jouluja miten jännää kaikki oli sillon. [:)] Yölläkään ei kunnolla nukkunu ku kinkku tuoksu uunissa ja oli jännä päivä tiedossa.
Mä oon jumahtanu rutiineihin/perinteisiin joulusin, kun asuin vielä kotona ni nostin kauheen metelin jos äiti ehdotti joulua jossain muualla ku kotona. [:D] Edelleen sama homma, kotona on oltava ja tehtävä tietyt jutut.
Viime jouluna olin just päässy eroon raskauspahoinvoinnista ja himoitsin jouluruokia. Ja tänä jouluna saa vetää juustojaki niin paljo ku huvittaa. [:D] Lunta odotellessa!
 
Mä oon jumahtanu rutiineihin/perinteisiin joulusin, kun asuin vielä kotona ni nostin kauheen metelin jos äiti ehdotti joulua jossain muualla ku kotona. Edelleen sama homma, kotona on oltava ja tehtävä tietyt jutut.

 
 
nimenomaan[:D] Täälä sama homma![:D]
 
Täällä kans yksi jouluhullu lisää!
 
Joka joulu olen vaihtanu jouluverhot ja jouluvaloja ikkunoihin, kyttilöitä ja pöytäliinoja. Ja nyt on pari edellistä joulua ollut ihan oikea kuusikin, vaikka ei jouluaattona kotona ollakaan kuin aamulla ja sit myöhään illalla. Samalla kaavalla meidänkin joulut yleensä menee ja molempien vanhempien luona on päivää vietetty.
 
Viime jouluna olin mahataudissa samoin äitini, joten jouluruokia syötiin vasta joulupäivänä. Tuntuu ihan hölmöltä kun muistelee viime joulua ja sitä kun oli itsekin vasta sisäistänyt sen ett on raskaana. Salailtiin uutista lokakuun lopulta asti ja oltiin päätetty ett kerrotaa uutiset vauvasta jouluna, kun on 12 viikkoa täynnä. Sit kun oltiin saatu kaikille kerrottua, niin jotenki itellekin raskaus muuttu todellisemmaksi. Voi kun se oli jännää aikaa [:)] Tahtoisin kokea sen uudelleen. Mut onhan tämä tulevakin joulu erityinen kun nyt meillä on ihana tyttö ja hänen ensimmäinen joulunsa. Ei malta oottaa!
 
Joulukoristelut olen yleensä alottanu isänpäivän jälkeen eli marraskuun puolivälin jälkeen. Eka laitetaan valot ulos ja sit pikkuhiljaa sisälle joka viikko jotain ja verhot ja liinat sit Itsenäisyyspäivänä. Torttuja ja pipareita leivon kans jo marraskuun lopulla. Perinteeksi meille on muodostunu se ett lähetään ostamaan lahjoja, varsinkin meidän seitsemälle kummilapsille, jo veronpalutuksien tultua niin ehtii hyvin lähetellä paketit. Ja sama suunnitelma meillä teettää neitin kuvasta joulukortteja.
 
Joulupäivänä meillä on ollut kavereiden kanssa tapana viettää iltaa yhdessä isolla porukalla. Viime jouluna kerrottiin kaikille kavereille myös vauvauutiset silloin. Nyt oli ajatuksena ett jos lähtis ekan kerran viihteelle just joulupäivänä. Hieman jännittää vaan jo etukäteen ett miten neiti pärjää yön mummilassa.
 
 
 
Takaisin
Top