Joulu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gibsoni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
en jaksa ettii sitä tarkkaa ohjetta mutta teen muunnellusti:
hapankorppupohja irtopohjavuokaan. hyytelön voi tehdä myös ilman pohjaa. silloin täyte laitetaan vaan kakkuvuokaan joka vuorattu kelmulla.
täyte: graavilohta, sipulii, tillii, (keitettyä kanamunaa), lohen mätiä, tuorejuustoo, liivatetta, smetanaa/ranskankermaa, pippureita, hiukka happoja eli sitruunaa. kaikki ajetaan cutterissa soseeksi ja ohennetaan tuorejuustolla ja smetanalla. kipataan täyte pohjan päälle ja hyytymään kyllmään. tarjoiltaessa päälle runsaasti punasipulia, lohenmätiä, kanamunaa ja tilliä.  näin pääpiirteittäin.
emoticon jos haluat voin laittaa sulle privana sen ohjeen.

Voi apua minkä ohjeen löysin! http://www.fazermakeiset.fi/fi/Suklainenkeittio/Recept/Visa.aspx?pagermin=11&pagermax=20&pagertotal=116&recipeID=5526 nammmmm emoticon
Siis kun ostin veljen 5 henkiselle uusperheelle josta 4 siis naisia, niin suklaafonduesetin joululahjaks ja yritin ettiä mitä kaikkee voisin sinne pakettiin pistää niitä dippailtavia niin mm. vaahtokarkit ja vihreet kuulat aion hommata. Sit törmäsin tohon reseptin kuvaan ja rakastuin emoticon  Toista veljeäni infosin että jos ei keksi niille mitään varteenotettavaa lahjaa nii ostaa sen fazerin iiiison levyn mikä sisältää niitä sinisiä levyjä monta. Siitä riittää dippailtavaa :D
Tälle toiselle veljelle ja hänen tyttöystävälle varmaan hommaan saunahatut. En oikein keksi muuta... :/
Mies saa moccamasterin, t-paitoja, boxereita ja ajohanskat.
Mitäs te muut ostelette lahjoja?

me ollaan jo vuosia sovittu ettei ostella toisillemme mitään. kumpikaan ei tarvii mitään ja miksi siis rassata toista ressaamalla ostoksia. ja jos tarvii jotain ostetaan yhessä.
 tärkeintä on että ollaan yhdessä jouluna ja meillä on toisemme. mä en pidä siitä että ostellaan lahjaksi sellasta mitä ei tarvii tai millä ei tee mitään. vaatteet ostamme itse ja toisen on ihan turha mennä ostelee kun kuitenkaan ne ei oo mieleiset.

sukulaiset mieheni puolelta ostelee just kaikkee "turhaa"-- mä suorastaan kärsin jouluna kun ne ostelee sellasta "pikkusälää". ittelle tullut kotoota sellanen että vanhemmat ostaneet aina yhden tai kaksi tarpeellista ja parempaa lahjaa (esim. cd-soitinta,kameraa, teitokonetta, pianoo, mopoa ja pikkuskidinä jotain leluja jne) ja loput mennyt rahana tilille . aikuisena äiti on laittanut tilille joulurahaa ja oon sanonut että mitään ei tarvii meille ostella kun 2 aikuista ihmistä ollaan niin vaikeetahan sitä on ostaa sellasta josta ois oikeesti hyötyä. nyt vaikee vaan hymyillä kun saa mieheni sukuliasilta jouluna  jotain vispilää tms mitä kaapit pursuu jo ennestään. nyt ollaankin valistettu mieheni puoleista sukua että mitään... MITÄÄN  ei meille tarvii ostaa. ainoo on että jos ostavat niin viiville. mä en kestä niitä pyyhe, villasukka, suklaarasia, yöpuku, dödö, hajuvesi osastoo!!!!! mä en vaan tarvii sellasta ja kuskaan ne samantein kirppikselle ku ne jää pyörii laatikkoon.... ja jos oikeesti haluavat meille jotain ostaa niin ostakoot sitten jotain järkevää kuten jokainen tietystä astiasarjasta yhden tai kaksi osaa niin saatais meidän kauan himoitsema astiasto kokonaisuudessaan.
nyt ostan ittelleni ja miehelle joululahjaksi sen mehukoneen  vai mikä hitto se nyt on ku juon niin paljon kivennäisvesiä että kokeillaan tuleeksi sillä hyvää kun sekoittaa tuoremehuja siihen. lisäksi ostin pari xpoxi peliä ja autoon remontin. :)

Olisko jollain hyvää porkkanalaatikko-ohjetta?
Porkkanasosetta olisi kilon verran pakastimessa ja kun pojan vatsa menee siitä sekaisin, taitaa olla paras käyttää se muuhun niin jos vaikka tekisin elämäni ensimmäistä kertaa porkkanalaatikon.

Mä olen tänä jouluna tosi ajoissa, kaikki lahjat jo ostettu. Ensi viikolla viedään kummilasten lahjat, isovanhemmat saa sitten sitä mukaa kun nähdään.
Miehen kanssa sovittiin että käytetään lahjarahat yhteiseen päivän matkaan, kumpikaan ei keksi mitään fiksua ja vain kaksin olo tällä hetkellä kumpikin tarvii<3
Mä en kanssa diggaa noista dödö/hajuvesi paketeista jos ei oikeasti tiedä mitä toinen käyttää, mun puolesta ei anna mitään mielummin kuin noita. Ja juu, saan sellaisen joka joulu lähipiiristä.

kuulin just että mun vanhemmat oli ostaneet mun miehelle joka rakastaa suklaata melkein 100euron suklaarasian... emoticon saapahan suklaata poika. ei tarvii mun selkävääränä kantaa sille..
nytkin ollaan vedelty jo 5suklaarasiaa...... emoticon

mun piti vielä laittaa että itse kun ostan sukulaisille joululahjoja näen sen verran vaivaa että teen taustatyötä ottamalla selvää mieltymyksistä ja muutenkin puntaroin luonteenpiirteen ja tarpeen. ikinä en oo ostanut  pokserii, dödöö, villasukkaa jne. vaikeinta on ostaan 10v pojalle joka on ikäistään 8v edellä ja äärimmäisen kiinnostunut kaikesta. tutkii ja lukee ja kyselee ja tekee. emoticon ei voi kuvitellakkaan ostavansa mitään sellasta mitä normisti ostaia 10vuotiaalle. noh mä lähdenkin nyt kauppoille pohtimaan että mitä ihmettä mä ostan sille. kuulin että se oli käynyt armeija kaupassa ostamassa ittelleen sen armeijan suojakypärän, kiväärin lippaan, kassan kokardeja yms.... ei ihan 10v pojan ostoja. :) ihana pikkupoika. kävi myös meiltä kysymässä että onko meillä tyhjiä spreymaalipulloja.. ihmettelin että mitäs sää niillä... noo mää räjäyttelen niitä ladon takana.... emoticon oon hingunnut sille jo jonkun aikaa sellasta linkkaria jossa ois tosi upee se kahva osa. voin kuvitella että siitä on paljon hyötyy kun se huitelee tuolla pitkin mettiä tutkimassa kaikkee... (asuvat maalla)
voi ei . ahistaa suunnattomasti ajatus että pitää lähtee tuonne kauppoille kaikkien jouluintomieleisten sekaan joilla vaan mielessä ostaa ostaa ostaa ostaa..... :( pitäis hoitaa jouluostokset aamulla 9 aikaan niin sais rauhassa miettiä.  

Melkein kaikki joululahjat ostettu! Ihanaa. Eilen mentiin miehen kanssa käymään "nopeesti" lelukaupassa Vantaalla. Joo, tosi nopeesti selvittiin. Ihan hirveesti väkeä! Inhoan tehdä ostoksia hirveessä tungoksessa. Lupasin sitten, että mä voin käydä vielä tällä viikolla aamusta katselemassa niitä lahjoja. Silloin on ainakin kaupassa hiljaista.
Tekemistä vielä riittää tässä jouluvalmistelussa. Paketointia, askartelua, leipomista ja vielä muutami jouluvaloja haluan tänne. Joululiinat pitäisi silittää ja laittaa esille sekä muut pikkukoristeet. Kaikissa huoneissa on jo ollut useamman viikon jouluverhot ja kyntteliköt. Kartongista pitäisi askarrella joulutonttuja. Saa noihin kaappien oviin sitten kiinnitellä niitä. Ai, että minä tykkään tästä jouluajasta! Tuoksukynttilöitä pitäisi yrittää löytää. Havilla oli joskus niin ihania glogin tuoksuisia kynttilöitä. Nyt niitä ei tahdo löytää mistään... =( Glögin tuoksu on niin paras. Piparin tuoksuisia kyllä löysin ja aika läjän niitä ostinkin.
Netallakin on oma joulukalenteri... Suklaakalenteri. Äiti ja isä joutuu tosin auttamaan sen kanssa, mutta neiti tykkää räpeltää sitä kalenteria. Ensi vuonna sitten saa jo ihan itse syödä ne! Harmi kun täällä ei nyt nää noita teidän ihania joulukortteja =( tai mun koneella on ainakin pelkät rastit kuvien kohdalla. Me saatiin myös postitettua joulukortit. Ihan kivat niistä tuli, mutta näin jälkeenpäin mua harmittaa kun valittiin mun mielestä väärä kuva niihin XD no... elämä on valintoja täynnä.

Mä revin ilon irti siitä ettei Nea vielä tajua lahjoista nii en oo ostanu sille mitään emoticon  Tai no ostanhan mä sille jatkuvasti jotain, mutta mitään en kyllä pakettiin oo pistäny. Eiköhän se nyt muutaman lahjan saa muualta ja saa niitä räpeltää aikansa. Paperi kun tuntuu olevan pop! Näkisittepä missä kunnossa meillä on Lidlin mainoslehtiset kun tyttö on harjotellu emoticon
Ostin nallen riisihiutaleita ja tein äsken itelleni lounaaks puuroo ja NAM! Sitä söis ja söis... Nea saa niistä oman puuronsa sitten kun tullaan sieltä sairaalareissulta. Tänään lähtö äidilleni ja huomenna sitten sairaalaan. Jähtäväksi nää päästäänkö jo keskiviikkona vaiko sitten vasta torstaina ulos sairaalasta. Peukut kuitenkin pystyyn että kaikki on ok emoticon

Mejä ulkojouluvalot sano ihtesä irti. :( Olihan nuo jo useemman vuoje
vanhat et ei ne oikeestaa ni harmita. Saanpahan nyt hommata ne kauan
havittelemani jääpuikkovalot. :) Ne kävis nii hyvin tän meijä nykysen talon
etukuistin räystääseen.

Mellläki luetaan kovasti lehtiä, just lidlin ja tokmannin mainokset on niitä 
parhaita. emoticon  Mekään ei kovin montaa lahjaa tytölle hommata tänä
vuona. Ja mitä ollaa homattu nii on tarpeellista vaatteita ja pulkka.
Leluja varmaan  tyttö saa muualta ja kohtahan tuo löhtee liikenteeseen
nii voi olla et ne lelut ei välttämättä kiinnosta niin vaan kaikki muu mihi
ei sais koskee olis kivaa.. Eilenkin olis ollu leluja syli täys vaan tyhjä
maitopurkki oli se paras pureksittava.

(Taas temppuilee tää foorumi.. emoticon Rivitys ei toimi mulla ainakaa vaan kaikki
menee potköön jos ei ite rivitä.)

ensinnäkin viel kerran mohomalle ja perheelle tsemppiä paljon sinne nean sairaalareissua varten.

mä en oo juurikaan laittanu joulua,mieskin kyseli mitä aion ruuaksi laittaa,ja ehotti tai pykemminkin kehotti hommaamaan kalkkunan.. noh,saas nähä miten käy. vois kyl jtn jouluvaloja laittaa?..

kirpulle taidan kumminkin sen yhden lahjan ostaa,vaikka siitä mitää ymmärräkkää.tai sit jää ostamatta.näkee sitten.en oo viel oikee päättäny.. ja puolet lahjoist tosiaa on viel hommaamatta.. keskiviikkona olis tarkotus loput.

me mennää mun porukoitten luokse aattona illal.ja sit käyn siel hauttuumaalla. lasten kans jäädään yöksi ja mies palaa takasin kotiin kun menee töihin.. minä jo murehdin uutta vuotta kun mies on töissä,kolmas uusvuos kun ei pystytä olemaa yhdessä,mut ei tuo tunnu miestä haittaavan,ei ymmärrä mitä ihmeellistä uudessa vuodessa on..noh.samapa tuo.

mulla tämä rivittäminen vissiin toimii ihan hyvin,ei tarvits kuin entteriä painaa jos tahtoo väliä noin alaspäin. olikohan toi nyt ihan  oikein sanottu.. huoh. :D

mut joulu tulla kolkuttaa....

Mä oon niin onneton keksii ihmisille lahjoja emoticon  Kestää aina tosi kauan että keksin mitään mihin oon itekki tyytyväinen, siksi mulla aina jää kaikki ostokset ihan vikoihin päiviin ja sit saan kiroilla siellä ruuhkissa emoticon

Miehelle oon hommannut pari Uuno Turhapuro leffaa ja sit sen Vesku Loirin elämänkerta dvd:n, mies fanittaa Loiria :DD Mutta muille en oo vieläkään keksiny mitään, kohta loppuu aika kesken emoticon  Äidilleni aattelin hankkia ison palapelin kun koko ajan tuskailee kun tekis mieli väsätä joku iso mutta ei ole mitään kivaa. Jos vain löytyis joku kiva kuva.. Siskolle (8v) nyt on helppo ostaa jotain kun kaikki pienet ja söpöt on in, joku Littlest pet shop ötökkä ja sisko on tyytyväinen :D Mutta mun isä ja veljet on sit vähän hankalempia, niille en meinaa keksiä mitään emoticon  Veljet on 23v ja 18v eikä mitään hajua mitä niille hommais.. kai mä jotain leffoja, mutta tuo nuorempikin aina nähnyt kaikki niin mitä sitten osais ostaa.. vaikeeta :( Tai sit joku lahjakortti systeemi niin saavat sitten ite käydä ostamassa..

Omille lapsille en osta mitään kun sukulaisilta tulossa taas niin paljon kaikkea, eipä tuo esikoinen tiedä keneltä ne lahjat on niin tuskin osaa loukkaantua jos ei meiltä mitään ole ja tyttö nyt ei noista vielä mitään ymmärrä muutenkaan..

Joo hyi mä kans inhoan tungoksessa jouluostosten tekoa. Eilen sitte sanoin miehelle, että nyt oot tytön kans pari tuntia mä lähen ostoksille. Ja manailin vielä, että haluisin vaan tilata kaikki lahjat netistä. Ei tarttis ku käydä postista hakemassa ja sillä hyvä. emoticon

Mulla kans veli 18v. ja meinasin ostaa sille lahjakortin jonnekin vaateliikkeeseen, se kun ei tykkää vaateostoksista ni sillä keinolla pakotan sen, hah.

Mut enää viikko, ihanaa. emoticon

palapelist tuli mieleen et nykysinhä voi valokuvistakin teetättää palapelin.jos lapsista (jos olisi ensimmäiset) teetättää. :D mut tietty nyt voi tulla liian myöhään...

itel kans lahjat on melkein hommattu.. taidan muutaman lahjakortin käyä ostaa niin saavat itse ostettua mitä tykkää. huoh.

Viikko jouluun!!! <3

Tänään pitäis kaivaa joululiinat kaapista ja silittää ne. Ja sitten aletaan laittamaan muita ihania koristeita... tonttuja yms.

Paha, paha... Kävin eilen ikeassa. Mitähän ihmettä mä teen 80 kpl kuusenpalloja??? XD oli niin kivan näköisiä, että piti ostaa kaksi eri väristä pakkausta (molemmissa oli se 40 kpl). Niin ja kaikkee muutakin sieltä tarttu matkaan. heh...

Petupapu:
Mä oon kans ostanu joskus joululahjaksi palapelejä. Ehdoton suosikki on Jan Van Haasteren palapelit. Ne on vähän niin ku huumoripitoisia kuvia, jossa on tosi paljon eri yksityiskohtia. BR lelusta ainakin löytyy noita. Meiltä löytyy myös yksi sellainen. Tosi hauska koota useammankin kerran. Aina huomaa jotain uutta kun kasaa XD tossa linkki: http://www.br-lelut.fi/Kategorier/Br%C3%A6tspil%20og%20puslespil/Puslespil/Jan%20Van%20Haasteren%20-palapeli.aspx?id=875398

Huoh. Pitäis ruveta tekeen sitä jouluruokalistaakin. Mitä pitää vielä tehdä ja mitä ostaa... Kääk. Kinkku on vielä ostamatta! Täytyy varmaan se hakee et kerkee sulaan... XD

mä ostan kyllä viiville lahjoja. sen ilme on vaan niiiiiiin mahtava kun se näkee uuden lelun. käydään monesti kauppareissuilla lelukaupassa/osastolla vaan kattelee leluja ja viivi on ihan onnessaan ja hihkuu niille.
tosin mä oon antanut puolet viivin lahjoista jo samantien ku oon ostanut,. pulkan, hyppykiikun, autoon viihdykelelun, jne.
meillä tulee nyt erilainen joulu kun ilmeisesti ollaan jokainen tahollaan omissa paikoissaan. ahistaa ajatus siitä että joudun viettää joulua täällä meidän kämpässä..... se missä asuttiin ennen iso vanha omakotitalo oli niin ihana ja kiva viettää joulua siellä isolla porukalla tai just mennä sinne erämaamökeille isollla porukalla. nyt saa napottaa täällä 76neliön rivarissa joka ei ees tunnu kodilta. plaaah. ja mä en oo niitä jouluverho/liina ihmisiä ollenkaan. enkä hömpötä sen joulusiivouksen kanssa. koti kyllä laitetaan joulukuntoon mutta mitään ressiä en siitä ota. tosin täällä ei paljoo huvita. toivonkin että mentäis jouluksi jonnekki muualle. ruokia ja leipomuksia kyllä teen mutta pienemmät satsit ettei jää syömätä. täytyykin muistaa tänä jouluna laittaa jouluolut käymään. viimeksi se jäi ku toi ipana oli mahassa. jouluglogin keittelen kans itte. ei mitään kaupan tehdasjutskii... vielä viikko. että se aika menee nopeesti.

Apua! Sain joululahjaks anopilta jonkun vaatekpl:n, mutta kun mulla ei oo mitään havaintoo mikä se on! emoticon 
Se on 100% akryyliä eli vähän tollanen neulosmainen, siinä ei oo mitään muotoja (samanlainen niin edestä kun takaa kun ylhäältä että alhaalta) ja siis pussimainen ilman mitään "pohjaa". Mulle tulee mieleen eniten tuubitoppi siitä, mutta eihän se voi olla kun se ei myötäile muotoja yhtään. Ei se hamekkaan voi olla kun sama homma. Täytyy kai sanoo että on se kiva, mutta kun en tiiä mikä se on emoticon  Vuosi vuodelta ostaa mulle mitä ihmeellisimpiä lahjoja, josta ei tosiaan oo mulle mitään iloo emoticon

Hahaaa emoticon  Mun äiti soitti tänään kun ihmettelin sillekkin eilen tota anopin antamaa lahjaa kun en tiiä ees mikä se on, että se on kuule kaulahuivi. Täytyy sanoo, että minä en sitten tiiä muodista yhtään mitää jos kaulahuivit on nykää tollasia emoticon

hih,hyvä jos selvis :D ei kyllä ihan kaulaliinalta kuulostanu toi ensiks,mutta mikäpä siinä :D

ais niin miks en heti hokannu, jossakin kuvastossa oli just tollasia jotain irtokauluksia. Jos ei oo villapaidassa kaulusta voi laittaa sellasen irtokauluksen, hyvin järkevä vaatekappale siisemoticon

Takaisin