Huhtikuun höpötykset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Jolane
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitoksia onnitteluista :)

Huh Huh, nyt se odotus on ohi ja on päässyt opettelemaan elämää vauvan kanssa. Tyttöhän se tuli, vaikka olin niin varma pojasta, no tässä syy miksi en lottoa :D Mutta salaisesti haaveilin tytöstä koko ajan.. arvatkaapa ostelenko kaikkea vaaleanpunaista :D

Annik@: Kyllä oli.... Hysa on meitinkin sairaala.  
Kerto sit mitä sanoivat, kun olen tiistaina menossa kontrolliin äippäpolille tuon  pienen painoarvion vuoksi. Niin tiedän pitäiskö tämäkin asia ottaa puheeksi ;)

Lämpimät onnittelut Tukalle tyttövauvastaemoticon .
Nyt taitaa ruveta tapahtumaan oikein laajalla rintamalla. Enkulilla näyttäs kyllä merkit siltä että kohta se on menoa tositoimiin. Ja Jolane eiköhän se teidänkin vaavi kohta ulos tule. Aika rankka reissu tuommoinen kipuineen kaikkineen. Seuraavalla kerralla ajatte synnäriltä kotiin sitten nyytin kanssa!
Ja Annik@: toivottavasti mahan pingotus helpottaisi ja pääsisitte kunnon syyniin.
Mulla itselläni ei suurempia merkkejä Ipanan ulostulosta ole. Välillä tulee supistuksia mutta ei kipeitä vielä. Alaselkää juilii kanssa välillä mutta saattaapa tuo johtua ihan vaan omasta asennostakin. Toivoisin kyllä, että pääsisi itsekin tositoimiinvielä  huhtikuun puolella. Mies muuten kertoi nähneensä ensimmäisen vauvaunensa viime yönä. Meille oli syntynyt Ipana joka osasi heti kävellä...

enkuli85 kirjoitti:
Onnea Tukka tytöstä emoticon  Kerkesikö miehesi parantua, siis pääsikö mukaan synnytykseen?

Kiitos kaikille onnitteluista. Mies pääsi mukaan synnytykseen (ei ollut kyllä kunnolla parantunut, mutta ei sentään oksentanut). emoticon Kaverini oli tukena siihen asti kunnes siirryttiin osastolta synnytyssaliin ja itseasiassa synnytyssalissa minulla oli hetken aikaa kaksi tukihenkilöä, mutta onneksi päästivät mieheni mukaan.

Erittäin paljon tsemppiä ja jaksamista ison mahan kanssa viimeisille päiville ja viikoille!emoticon  

Paljon onnea vauvatuneille emoticon

Täällä vauva arki on lähtenyt tosi hyvin rullaamaan, nukkuminen on ainut mikä on muuttunut meidän arjessa. :) saan toki nukuttua hyvin ja vain 2 tai 3 syöttöä yön aikana, mutta kun ei ole tottunut siihen että yöllä heräillään puoleksi tunniksi tai tunniksi tisutteleemaan ja hengailemaan. Meidän Paukku on sijoittanut pitkät unipätkät päivälle, saattaa parhaimmillaan nukkua 5 tuntia putkeen. Paukku on hienosti saanut syntymäpainon takaisin, parin viikon päästä lääkärineuvolaan. Eilen mentiin eka kunnon vaunulenkki ja hyvin nukkui. 
Pian tästä lähdetäänkin koiranäyttelyyn ja illalla mennään Paukun kanssa mumman luo yökylään.
Vauvan tuhina ja tuoksu on ihaninta mitä tiedän, mutta yllätys että on sitä valtavaa vatsakumpua ikävä. <3
Huomaan välillä kun silittelen mahaani, vaikkei siellä enään mitään ole :D tuli omanapainen teksti,mut oon kyllä lueskellut teidän tekstejä päivittäin, ja ainakun meinannut kirjoittaa niin Paukku on keksinyt tekemistä :)

Täällä menkkakipuillaan :D Mietin vaan et mihin hittoon ne supistukset on hävinnyt nyt kun niitä kaivataan!! emoticon  On niitä juu ollu muutama hassu epäsäännöllinen mutta vois nyt ne kipeet tulla mitkä on kiusannut mua melkeen 10 viikkoa. Tai, sit ne alkaa vaan ihan yhtäkkiä ja se on menoo sit :) Suoli tyhjentyny jo kolme kertaa tän aamun aikana ja itseasiassa nuo menkkajomotukset on alkanu vasta sen ensimmäisen kerran jälkeen. Huomasin just että tuolla liputetaankin, päätin että vauva tulee tänään ni sit sille liputetaan aina synttärinä! :D Kahtelin esikoisen neuvolakorttia kun tuli mieleen että menin aika loppuvaiheessa synnärille kun multa tuli sillon pien verensekainen klöntti (kai se oli limatulppa ja samanlaista kuin eilen multa tuli) ja siitä käynnistä tasan viikko niin on poitsu syntynyt! Eikä esikko ollut sillon edes kiinnittynyt tai paikat ees yhtään kypsät sillon. Että toivo elää! ;)

Tsemppiä ja jaksamista muillekin teille, kaikki on jo varmaan ihan kypsiä tähän odotukseen!? emoticon  Mä oon ainakin ihan mielettömän malttamaton tapaamaan tuon pikku-ihmisen emoticon

Valtavasti Onnea Tukka ja Barbapaba emoticon

Kyllä tää tällaista omannavan tuijottelua ja kuulostelua on, nyt viime päivät paljon muuta ehtinytkään kuin ihmettelemään erilaisia tuntemuksia. Itse huomaan seuraavani noita liikkeitä vielä entistä enemmän (kun on se pelko persiissä että vettä on liian niukasti) - toisaalta ihan pienistä en lähde sairaalaan, koska tiedän että ne passittaa sieltä helposti myös takas kotiin.

Ihmettelen, hämmästelen ja kummastelen, että näinkö nopeasti tämä raskausaika sitten kuitenkin meni?? Ja mieheni lohkaisi aika osuvasti, että "ensimmäiset kuukaudet sitä kuulosteltiin ja toivottiin että vauva pysyisi matkassa eikä tulisi pois, ja nyt tuskaillaan että tulisi pois ajallaan eikä menisi yli"...Toinen kolmannes meni jotenkin huolettomasti ja huomaamatta, ajatukset oli erilaisissa hankinnoissa jne.

Mutta mutta, lohdullista on että tuonne kohtuun ei tiettävästi kukaan ole vielä jäänyt asumaan, kyllä se poikanen sieltä ajallaan tulee (tai autettuna). Maha pinkeenä mennään ja iloitaan ekan kerran elämässä jomotuksista ja menkkanippailuista!

Aurinko paistaa ja kesä tekee tuloaan!! Mukavaa lauantaita kaikille jo mammoille ja pian sellaiseksi tuleville!  

kontrolliultrassa käytiin tänään raskausmyrkytyksen vuoksi.
Kaikki loistavasti, pikkusen painoarvio 3,3kg ja viikkoja tasan 38+0.

Ja selvisi, että meidän tyttölupaus muuttui 150% varmuudella POJAKSI :D
Oli kyllä niin selkeet vehkeet ettei tosikaan :P

Prinsessasta prinssiksiemoticon! Mitenkähän meijän käy, mä oon niin mieltänyt Ipanan pojaksi, että olis kyllä varsinainen yllätys jos tyttö tulisi.

Tiina^, toivonmukaan et oo ostanut ihan kaikkea vaaleanpunaisena, vaikka toisaalta eipähän tuo ipana vielä pitkään aikaan tyttöin ja poikain väreistä tajua.

Mulla on Rv34:lta (liikehälytyskeikka) ultrakuva pelkistä "palleroista" (tuttu lääkäri ultras) joten mikäli täällä sukupuoli vaihtuis...olis tytskällä melkosen pullea ja turpea värkki... emoticon

ei hätää mammat :DD En oo ostanu pinkkejä vaatteita :P
siskolla on kaks poikaa ja tyttö, eli vaatteita on molemmille mutta enemmän pojalle :D
Ostellut olen neutraaleja vaatteita, limenvihreetä, tummansinistä.. käytän samoja värejä itekin niin ei mitään hätää.. kaukalo on tummanruskea ja vaunut lime&tummanharmaat :D 
Ollaan täällä ny pari tuntia naurettu tapahtuneelle :D hauska muutos, ja sukupuolella ei oo tosiaan väliä :P

Oli kyllä niin selkeet vehkeet, ei oo varmana kyllä tyttö :D tuleva isä pomppas tuolista ja huusi "mitä?" kun kuuli sukupuolen *nauraa*

Tiina^ ihana reaktio tulevalla isukilla! Vaikkei sukupuolella ole väliä niin varmasti siellä tuleva isi on innoissaan. ;)
Tuo on kyllä mukava että on joilta saa vaatteita!

Kuten tuolla kans joku mainitsi omanapaisesta keskustelusta niin mullakin se on sitä viime aikoina ollut aika runsaasti. Sorry :D Luen kyllä muiden kuulumisia myöskin aina pätkissä, muttei kerkeä aina kommentoimaan kaikkiin, saati jaksa. :D Vaikkei sinänsä ole väsynyt niin sinänsä kumminkaan ei jaksa. Oonko vähän laiska!
Ja tainnut iskeä muhunkin (kuten jokaiseen vasta vauvan saaneeseen) se että sitä vaan höpötellään omasta kullastaan.. Hups! No osasin onneks sentään vielä miehen siskon kanssa jutskaila koirista! Huh, en oo ehkä ihan menetetty tapaus kavereillekaan jos osaan edes jostain muusta puhua kuin tuosta pienestä sinappikoneesta. :D

ONNEA Mutinta tyttövauvasta!!

Tätä huhtikuista tyttömäärää ei meinaa uskoa todeksi emoticon
Mutta kuten luvattu, kohta alkaa tilanne tasoittumaan! Tiina^kin siirtyi poikaleiriin ja itseni lisäksi muistelen että ainakin Vesimelonille oli poika tulossa (liekö jo matkalla kun mitään ei ole vähään aikaan kuulunut)
Ihanaa, kun saa joka päivä lukea uusista huhtikuisista pikkuisista.

Asiasta villasukkaan; EN usko horoskooppeihin, mutta oli pakko käydä tsekkaamassa että millanen on Oinas ja luvassahan on varsin mielenkiintoisia veitikoita emoticon

Voi jessus mikä kuorsaaja musta on tullut emoticon! Viime yönä heräilin itsekin kovaäänisyyteeni pari kertaa ja mieskin uhkasi lähteä alakertaan nukkumaan. Nostin sängyn pääpuolta ylöspäin mutta ei sillä tainnut kovin suuria vaikutuksia olla. Normaalisti en siis kuorsaa ollenkaan, toivottavasti tämäkin on vain loppuraskauden vaiva eikä mitään pysyvää...

Kaisa79:
Meilläkin mies naureskelee mun kuorsaukselle. Ei noin pahaa kuitenkaan, et evakkoon pitäis lähteä.  Et ilmeisesti liittyy jotenkin raskauteen kun en mäkään normaalisti kuorsaa :)

Ja mun vauveli tuntuu viihtyvän massussa hyvin. Eilen yritettiin 3S hoitoa, mut tuntuu et tänä aamuna pikkuinen on vaan mönkinyt takaisin ylöspäin masussa...  
No varsin pikkuiseksihan hänet painoarviossa todettiin, et kaipa hän tarvitsee vielä aikaa kasvaa

Kaisa79, täälläkin kuorsataan! :D En yleensä kuorsaa,mutta nyt loppuraskaudessa olen itsekin herännyt siihen kun kuorsaan ihan hirveesti ja kova äänisesti. Ja mies on myös huomauttanut asiasta. Että uskon että se kuuluu tähän loppuraskauteen. :)

Satuj, mullakin menee kepeesti yli lasketun ajan. Itsestänikin tuntuu et vauva vaan nousee masussa ylöspäin, kun pitäis mennä alaspäin. ;)
Nyt viikkoja 39+3. Mutta kyllä ne meidänkin vauvat sieltä joku päivä tässä tulee. Ei vaan malttais millään odottaa!

Takaisin