Huhtikuun höpötykset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Jolane
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No niin, käyrillä on maattu tunnin verran ja totta se on, kohdussa pieni supistus päällä koko ajan. Vaikea kuulemma varmaksi sanoa miksi; voi johtua mm.kohdun venymisestä (äärimmilleen) ja siellä on koko ajan pieni jännitys päällä. Kun ei ole rasvaa tuossa mahaseudulla yhtään, supistus/kivistys tuntuu selvemmin kuin jos olisi laardikerros päällä. Näin epäilivät.
Vettä on ultran mukaan normaalimäärä ja vauva nyt liki 4kg. Kohdun suu pehmennyt mutta vielä korkealla. Lääkärin käsikopelotutkimuksen mukaan mahtuu vielä syntymään, päänympärys on keskimittaa.

Mua masentaa jos menee paljon yli, en haluais reväyttää paljon yli 4kg poikasta, jos ajallaan osaa syntyä ni olis ihan sopiva. Täällä otetaan nyt 3S käyttöön ja lenkit päälle.

P.s tekipäs muuten lääkärin sisätutkimus harvinaisen kipeetä!! Iuh.

aargh.. kirjotin tooosi pitkän tarinan ja sit tuli kani kaivamaan mun jalkaa ja säpsähdin ja vahingossa painon hiirellä netin kiinni.. emoticon noh eikun alotetaan alusta... 

Täällä kans aivan järjetön loppuraskauden kuorsaaja ja toivon todellakin että tämä päättyy siihen synnytykseen. Oon sanonu miehelle että saa ajaa mut sohvalle, mut ei se ressukka taida raaskia. Aina kun se tökkää mua yöllä kun kuorsaan niin kuulema murahdan, käännän kylkeä ja jatkan unia ja kuorsaamista emoticon  

Voi Tiina^ onneks ette oo ehtiny hankkia hirveesti vaaleenpunasta. Voin vaan kuvitella miltä on tuntunu tuo uutinen emoticon Vaikka tosiaanhan se on aivan sama kumpiko sieltä tulee, yhtä rakas se on silti, niin ollaan me kyllä niin valmistauduttu sihen tyttöön, oma olo on koko ajan ollut tyttöön päin, lääkäri sano että 98%:n varmuudella on tyttö. Mutta siltikin olen välillä miettiny kun katsellut lasten huoneen vaaleanpunaista seinää ja punaiseen kallistuvaa vaatemäärää, että mitäs jos sieltä nyt sitten se poika tuleekin.. hiihaa, voi omaan intuitioon luottaminen vähän horjua emoticon

Mää alan olla aikamoisen kypsä jo tähän odotteluun.. Varsinkin sen parin päivän takaisen turhan synnärireissun jälkeen. Vaikka tosin, ei se ihan turha ollut koska ne kivut oli jotain aivan todella järkyttävää! ja sieltä sai maailman parhaita lääkkeitä emoticon mutta siltikään se ei tuottanut sitä toivottua tulosta... Mutta jospa se nyt tässä saatais aikaan mahdollisimman pian, ei ne sinne tosiaan oo asumaan jääneet, vaikka nyt tuntuu että eikö se ikinä synny...

Onhan tämä tosiaan aika omanapaista tässä vaiheessa varmasti kaikilla tämä kirjoittelu, toiset saavat jo hehkuttaa vauvajuttuja ja toiset taas vaan odottavat että milloin tämä odotus päättyy ja pääsee hehkuttamaan niitä omia vauvajuttuja ja sitä odotellessa pakko vaan purkaa jonnekkin tätä turhautuneisuuden tunnetta. Joten eiköhän se tässä vaiheessa ole meiltä kaikilta sallittua että niitä omia asioitaan vaan pyörittelee, koska kuitenkin ne ovat aikaslailla samanmoisia meillä kaikilla ja minusta on ainakin niin kiva lukea että muilla on samoja ajatuksia niin hyviä kuin ehkä ei niin hyviä tätä loppua ajatellen emoticon

Mut kuukaus tai puoltoista eteenpäin ja kaikilla meillä on jo ne omat pienet tuhisijat kainalossa emoticon

Tässä vaiheessa taitaa omaa napaa pidemmälle tuijotelu jo vaatia aikamoisia hengenlahjoja, minulta ainakin. emoticon

Tänään viikkoja täydet 41... Jos joku olisi sanonut minulle kolme viikkoa sitten että tänne asti joutuu kärvistelemään, olisin kyllä hajonnut. Nytkin ajatus, että vielä viikonkin päästä saatan olla yhdessä kasassa tuntuu ihan sietämättömältä. Pakko vaan mennä päivä kerrallaan. Illalla vakuutan itselleni että "no huomenna sitten viimeistään..." emoticon   Tänään olisi kyllä hyvä päivä ruveta syntymään, meidän vuosipäivän kunniaksi. :P No jos ei niin pyöräytän ainakin kakun lohdutukseksi.

Kiitos onnitteluista!! Mies toi koneen mukanaan osastolle, ni ehin vähän käymään tässä. En kaikkien juttuja oikeen ehiny kunnolla lukea, mutta jaksamista kaikille loppuodotukseen ja tsemppiä synnytykseen!
Mulla lähti kuin lähtikin synnytys käyntiin aika yllätyksenä. Kirjottelen synnytystarinaa, kunhan kotiudutaan sairaalasta ja kerkiän.
Hyvin voidaan tytön kanssa ja kotiinpääsyä odotellaan kovasti :) Huomenna tytön lääkärintarkastus ja varmaan saa hiukan vihiä siitä, koska päästäis kotia täältä.

Onnea Mutinta, Tukka ja Barbaba

Täällä on tänään supistellut 10 min. välein klo 14 asti. Toivottavasti ei nyt loppuis, vaan pikemminkin alkaisi tulla tiheämmin... Koko viikonlopun on ollut tosi pahaolo, en ole oksentanut, mutta ei sekään kovin kaukana ole ollut. Turvotusta edelleen toooooosi paljon :(

Kuorsauksesta; sanoin yks päivä miehelle, et en mä voi olla siellä sairaalassa ku kuorsaan niin kovaa, että mahdolliset huonetoverit eivät varmaan saa nukuttua emoticon

Kaikille vauvautuneille suuren suuret onnittelut! emoticon
Täällähän on niitä jo pilvin pimein, ei tässä pysy enää edes mukana kun on tämä palstan seuraaminen vähän jäänyt vähemmälle tässä viime aikoina. Jotenkin sitä vaan tuli sellainen vaisu vaihe.
Täällä ei vielä mitään tuntemuksia, että vauva olisi pois tulossa. Ei edes eilisen kovan siivousurakan ja saunan jälkeen tullut edes harjoitussupistuksia. Oliskohan se vaatinut vielä sen yhden s:n emoticon
Tänäänkin olen heitellyt lunta pihalla kasoista, että kovat on yrityket kotitekoiseen käynnistykseen.
No, ei tässä mikään tukala olo ole vielä, oltiin tuossa miehen kummipojan synttäreillä ja hyvin jaksoin olla mukana. Ja kun mulla tämä voi olla se ensimmäinen ja viimeinen kerta kun on vauvamaha, niin nautitaan nyt sitten. Siksi ehkä vaan kiirehdin, että se käynnistys kaikkineen kuullostaa niin pelottavalta ja rajulta toimenpiteeltä.
Tsemppiä kaikille loppumetreille ja yritetään nauttia keväästä.

Onnea kaikille nyyttinsä jo saaneille!!!

Täällä malttamattomana odotellaan, milloin pääsiisi lähtemään... saunakin on taas päällä, jos vaikka auttas asiaa, no toisaalta, nyt on vielä mukava kun saa saunoa rauhassa esikoisen mentyä nukkumaan, eli senkin puolesta tullut aika usein saunottua viime aikoina. 

Eilen taas tuli suppareita 5-7 min välein illalla ja ihan napakoitakin olivat, mutta yllättäen taas nukkumaan mennessä loppuivat. Vauva on jo toooosi alhaalla ja kiinnittynyt, joten jospa pian... vaikka nyt kun sitä odottaa (esikoista ei vielä osannut odottaa kun syntyi 38+2), niin varmasti menee rutkasti yli :) nyt siis kasassa 37+5.. tickeriä kun en ole jaksanut luoda

Tsemppiä kaikille mammoille loppuodotukseen ja vauvan tuoksuisia päiviä jo poksuneille.

Moi kaikille pitkästä aikaa ja hirmuisesti onnea kaikille nyyttinsä saaneille!

Täällä mennään jo toista päivää yli lasketun ajan, mutta jaksan silti hyvin odotella emoticon
Kovin kummoisia merkkejä ei ole vielä tullut, silloin tällöin harjoitussuppareita ja liitoskipuja, muttei muuta. Vauva on kyllä jo kiinnittynyt alas, joten ehkä se sieltä on kohta puoliin tulossa.
Pari viikkoa sitten käytiin "harjoituskäynnillä" sairaalassa, kun vatsassa oltiin ihan hiljaa pe-ilta, yö ja vielä la-aamukin. Ihan hentoja pieniä liikkeitä tuntui, mutta vähän, ja kun aiemmin liikkeet (ja sen jälkeenkin) on olleet isoja, vahvoja kumautuksia, niin alkoi sitten vähän huolestuttaa ja sairaalasta sanoivatkin, että tänne sitten... Käyrillä syke oli ok, lääkärintarkastus ja ultra ok, mutta sitten lääkäri halusi vielä laittaa uudestaan käyrille, kun ei vauva liikkunut vielä ultrankaan aikana. No, toista kertaa käyrillä ollessa alkoi sitten tulla tuttuja kumautuksia, ja mä lupasin vatsalle, etten koskaan enää sano, että ne jotenkin sattuisi, vaikka osuisivatkin ilkeästi kylkiluihin tms. emoticon

Mielenkiintoista aikaa kyllä elellään, kun koskaan ei tiedä, että milloin lähtö tulee. Ajattelee vain, että "tämä voi olla viimeinen kerta teen sitä tai tätä ennen kuin vauva syntyy...". Tänä iltana piti lähteä ulos syömäänkin miehen kanssa, kun tajusin, että kohta ei enää niin vain ex tempore lähdetäkään kavereiden kanssa ulos...

Tsemppiä toivottelen myös kaikille vielä odottaville ja tsempit myös nyyttien kera elämästä nauttiville!

Soraya:
Aivan sama täällä, ja samoilla päivilläkin mennään :D
Eilen oltiin leffassa, kun vielä päästään...  

Ja varasin just ajan kampaajalle huomiseksi, kun EHKÄ vielä pääsen helposti ;)  Olen lykännyt asiaa jo 3 vkoa kun olen ajatellut että vauva kuitenkin tulee  juuri silloin kun aika olisi. Mut enhän mä voi ikuisesti elää näin!  Jos vauva tulee ensyönä, niin sit perutaan. Kun se voi mennä siltikin ensviikon puolelle. Tai jopa pääsiäiseen :(  
- Kun ei mullakaan ole mitään tuntemuksia. Kohdunsuu kiinni, ei kipeitä supistuksia. Vauva tuntuu päivän aikana laskeutuvan  mutta yöllä nousee takas.

Ja Mr Murphy on ihan hyvä liittolainen kun vauvan haluaa maailmaan! 

Onnea kaikille vauvautuneille ja jaksuja muille loppuodotukseen!
Täällä on jännät hetket käsillä. Eilisestä illasta saakka on supistellut ja nyt tulee kipeitä reilun minuutin kestäviä supistuksia noin 7-15 minuutin välein. Veristä limaa on lisäksi tullut noin puolitoista vuorokautta. Toivottavasti nää supparit ei nyt lopahtaisi ja pääsis jo tänään synnyttämään!

Onnittelut täältäkin kaikille vauvautuneille!

Minäkin tulin juuri kotiin sairaalasta pienen nyytin kanssa. Poika syntyi 07.04 klo 21.11 21 tunnin supisteluvaiheen ja 7cm avautumisen jälkeen hätäsektiolla... Eli olen kokenut vähä kuin molemmat synnytykset - ainakin molempien jälkikivut, ilman siis repeämiä tosin. Mutta onnellinen olen. En päässyt synnytyskertomusosioon sisään, mutta sit kun joskus tää paska sivusto alkaa toimimaan niin kirjoitan sinne pidemmän tarinan. En päässyt syntyneet-osioonkaan. Poika siis oli syntyessään 3160g 48cm ja hiusten väri oranssi. :D

Onnea vesimelonille! Tarkempia stooreja odotellessa. :))

Mut mun on pakko huutaa jo että FAK!! Mulle alkaa niin riittää tuo ukko!
Sen piti olla isyyslomalla, puhe oli että se voi jotain pikku hommia tehä välistä. No niitä pikku hommia on kyllä riittänyt ja sitten isompikin homma ja se on viimeiset kolme päivää ollu jo lietsussa ja me ollaan toki sitten vaan tapeltu sen takia! Torstaina ois pitäny viiminen päivä olla lomaa niin eikö perkele pomo soita eilen että sillä on menny käsi niin pääsiskö ukko töihin! Ihan sama vaikka minä sanon että ei pääse! Siitä huolimatta se sinne aamulla lähti ja meinas perkele vielä salaa hipsiä kun luuli että mä nukun! Jumalauta! Se kyllä sanoo että haluaa olla kotona mutta miksei se sitten sano vaan pomolle ettei se tule töihin. Se ei oo sen vika ettei pomo oo palkannu sinne toista työntekijää (edellinen miehen työkaveri sai kenkää) joten sillon pomon pitäis vaan laittaa pulju kiinni! Kelaltakin on tullut jo päätökset ja kaikki isyysrahoista jne ja musta ois oikeesti nyt helkutin kiva että se viimiset päivät olis mua auttamassa ku sitte kuitenkin jään yksin ku sillä alkaa työt ja ois nyt kiva että se sen ajan viettäis tyttärensä kanssa mikä oli puhekin niin ei! Voi jumalauta en oo viikonloppunakaan muuta tehnyt ku huutanu sille puhelimeen, hoitanu tyttöä ja itkeny. Ja sama meno näemmä jatkuu..
Anteeks on vaan pakko purkaa. Alkaa jo niin riittämään tuo noitten autojen värkkäys ku ei oikeesti voi montaakaan päivää siitä kolmesta viikosta oikeasti vaan olla kotona menemättä rukkaamaan mitään autoihin liittyvää.
Onhan se rahaa lisää tottakai, mutta entä sitten. Jos se raha merkittis niin paljoa niin se ei ois isyyslomalle jäänytkään. Mut ei se mun mielestä ole reilua että se tekee kuitenki noinki paljon hommia ku pitäis olla meän kans kotona. :(
Oon mä aina tienny et se on työnarkkis ja työt menee vaikka ja minkä edelle mutta ihan oikeesti oman tytön edelle! Muutenki niistä sen ylimääräsistä hommista tapellaan paljon ja välistä tuntuu että jääkööt keskenään autonromujen kanssa minä häivyn.. Mut enpä oo häipyny. Vaikka hyvin oon asian silleki selventäny niin ei ku sama jatkuu vaan.

Huh, olipa ihana kun sai vähän purkaa tätä muuallekin kuin vain sille miehelle itelleen.

Onnea Vesimelonille pojasta :)
Ja tsemppiä Kalinalle, kuulostaapa lupaavaltaemoticon

Ultimate, voimia sinne teille!!! Meillä ei ole vauvakaan vielä syntynyt, mutta töitä tehdään 24/7. Yötkin käytetään työn tekemiseen ja mietin vaan, et kuinkahan pystyy pitämään lupaamansa isyysloman? tai sitten varmaankin nukkuu univelkansa pois :(

Eiliset supistelut loppuivat jo ennen nukkumaan menoa ja tänään on ollut kovin hiljaista supistusten kanssa. Esikoinen syntyi 41+4, joten tämäkin luultavasti menee yli :(
Vappuna varmaankin...tai viimeistään äitienpäivänä 8.5.??? Turhauttavaa...

Lämpöiset onnittelut Vesimelonille miehineen poikavauvastaemoticon !
Ja Ultimatelle pitkiä hermoja miehen kanssa. Meilläkin miehen isyyslomaa saattaa haitata kiire töissä, ne on näitä projektihommien ihanuuksia. Toivon kuitenkin että hän voisi tuon koko 3 viikkoa olla kotona kanssamme.

Onnea  Vesimeloni !!
Onkohan Jolane hakemassa nyyttiä kotiin...?
Ultimatelle jaksamista! Inhottava tilanne :(
Meillä mies odottaa kun kuuta nousevaa tulevaa isyyslomaansa. Tai hän pitää ensin talviloman pois ja sitten tilanteen mukaan isyyslomapäiviä ja loput jättää kesäloman yhteyteen.
Mä just oon pähkäillyt, että tarvitaankohan me perhehuone, kun asutaan sairaalan vieressä ja mies voisi hyvin tulla kotiin nukkumaan ja vaikka mun puolesta olla töissä ne päivät kun olen sairaalassa. Saisi sitten pidempään olla meidän kanssa kun kotiudutaan. Toisaalta, onhan ne ensimmäiset päivät isällekin arvokkaita hetkiä ja siellä molemmat saisi oppia vauvan hoitoon samalla kertaa. Täytyy vissiin katsoa tilanteen mukaan, meneekö synnytys hyvin, olenko kuinka kipeä, mikä viikonpäivä sattuu olemaan vai olisiko sopivasti pääsiäispyhät, jolloin mieheltä ei kuluisi loma-eikä isyyspäiviäkään.

Ultimate: otan osaa, noi autot on tuttuja meilläkin. Onnex niiden kanssa värkkääminen on vähentynyt, enään vain laitetaan omaa harrasteautoa jonka kyllä jossain mielessä ymmärrän. Tällä hetkelläkin ukko laittamassa kaunokaistaa... mut laittakoon nyt niin paljonko kuin kerkee niin ehkäpä tallissa ei tartte olla vauvan synnyttyä niin paljoa.

Me ei oteta perhehuonetta näillä näkymin sillä mieheni on yksityisyrittäjä ja olemme sopineet että ne päivät jotka olen laitoksella käy töissä ja ottaa sitten tuuraajan kun päästään kotiin ja on auttamassa alkuun pääsyssä. Isyyslomaa kun ei yrittäjä pysty pitämään valitettavasti, kun toi tuuraajan palkkaaminen on aika kallista :(

Onnea Vesimelonille poikavauvasta!

Mun mies on tänäänkin tekemässä pitkää päivää, että saisi mahdollisimman paljon hommiaan valmiiksi tällä viikolla.. Näyttötyö pitäisi olla valmis huhtikuun loppuun mennessä, ja muutama oma + tilaustyö olisi vielä ehdittävä tekemään. Opiskelijana sen ei kannata pitää varsinaista isyyslomaa nyt, mutta varmastikin tulee poissaoloja muutama päivä sitten, kun tämä pikkuinen päättää syntyä. Isyysloman aika on sitten vasta kesäkuusta elokuuhun..
Kyllä mä silti vähän epäilen, että miten se pysyy toukokuussa iltoja poissa koululta, kun tuo into on niin valtava. Toisaalta, onhan se hyvä, että on vihdoin löytänyt sellaisen alan, jota oikeesti haluaa opiskella :) Mikäs mä olen sanomaan, kun itselläkin on ylihuomenna vielä tentti :D Kyllä mun ajatukset kieltämättä alkaa jo olla ihan muissa jutuissa kuin opiskeluissa..
Oon kyllä koittanut asennoitua niin, että oon aika pitkälti päivät yksin vauvan kanssa sen ekan kuukauden. Mut eiköhän siitäkin selviä.

Onnea Vesimelonille emoticon

Voi vide...huomenna Rv40 täynnä, sit mennään jatkoajalle. Leivoin eilen poikaselle synttärirahkapiirakankin*vitsivitsi* Vaikka huomenna vasta LA, jostain syystä mulla on iso hoppu ja hätä, miks tää ei vaan lähde tulemaan. Kun ei oo harkkasuppareita kummempaa eikä edes minkäänlaista vuotoa.Voin kantaa 15kg koiranruokasäkkiä...lapioida pihalla lumia, käydä lenkillä, kierrellä kaupoissa - toinen vain iloisesti monottaa mua kylkiluihin. Murr... Siivottu on, saunottu on - edes iso-O ei auta. emoticon
Kaikki ajallaan tiedetään, mutta turhauttaa kun vauva on kohta jo jätti (yli 4kg) ja olis ihan valmis kunhan mun kroppa käskin pullauttaa sen ulos.

Täällä myös käyty miehen kanssa keskusteluja työmäärästä, "sitten kun vauva syntyy". Tällä hetkellä paiskii 70-80h viikkoja, ja puhe on ollut että kotonakin vois enemmän näkyä. Lisäksi rassaa se, että jos sattuu olemaan vapaapäivä/vapaailta, ei kertakaan etteikö joku soittais duunista. Tää viikko on "lomaa" (ukko kaks iltaa kuitenkin töissä) ja olivat jo kysyneet luvan että saako lomalla soitella.
Joten työnarkomaanien puolisot - I feel Your Pain!!

Onnea onnea onnea Vesimeloni emoticon

Ja Kalinalla kuulostaa olevan lähtö hyvin hyvin lähellä ;) Onnea koitokseen!!!!

Onneks mun mies ei oo todellakaan mikään työnarkomaani :D Se ottaa kyllä ilomielin kaiken loman vastaan eikä se oo kyllä semmosessa työssäkään mistä soiteltas lomalta töihin.

Mä päätin just että en enää kuulostele joka ainutta hemmetin supistusta tai kohdunsuun tuikkimista sun muuta oiretta, otan vaan relax! Tuun muuten ihan hulluks :P Ja alan vasta sitten herättelee itelleni toiveita synnytyksen käynnistymisestä kun supistukset on oikeesti tosi kipeitä ja säännöllisiä.. Tuntuu että aina kun alkaa kellottaa muutaman jälkeen ni ne loppuu. Eli en enää kellottelekaan :D Tulee kun tulee, tuskin siihen kuitenkaan enää kauan menee kun tilanne kohdunsuulla jo niin "valmis" ja molemmat aikasemmatkin tullut ennen laskettua aikaa :) Kyl mä vielä jakaudun!!

Takaisin