Huhtikuun höpötykset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Jolane
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tsemejä, Annik@! Toivotaan, että pääset sinäkin tositoimiin tuotapikaa. Ja tuo on hyvä merkki, että vauva liikkuu :)

Heissan kaikille!

Täälä olisi kans yksi uusi odottaja  :) Olen foorumia seuraillut mutta tosin kans nyt vasta sain aikaiseksi liittyä . Toista lasta odotan ja rv.37+6 menossa tällä hetkellä eli la olisi 21.4.Ennestään minulla on tyttö joka tulee kesäkuussa 3v.

Niin ja hirmuisesti onnea kaikille jo nyytin saaneille,perästä tullaan :)

Oi ihanaa, uusia vauvautuneita taas. Onnea hirrrrmuisesti!! Ihanaa lukea jo synnyttäneiden kuulumisia, pääsee itsekkin vähän jo fiilistelemään :)

Täällä ollaan ihan karmean flunssan kourissa :( Toisaalta odottaa, että synnytys alkais jo, mutta vähän jännittää, miten jaksaa, kun on tämä hengittäminenkin aika ajoin tukalaa...nenä tukossa ja yskii keuhkojaan pihalle...

yskiessä kyllä välillä tuntuu, että miten vauva voi vielä pysyä kyydissä ;)

odottelemisiin :)

- hippu

Blah, takaisin kotiin supistelemaan. :p

Käyrillä makoiltiin puoli tuntia, sydänäänet ok, levossa ei supistuksia pahemmin näkynyt, vaikka liikkeellä ollessa tuo kohtu pinkeileekin ihan mahdottomasti. Kohdunsuun lääkäri tarkisti myös, edelleen kiinni ja kaulaa jäljellä noin sentti.. no jotain edestystä sentään. Istukan virtaukset ja lapsiveden määrä olivat myös mallillaan. Eli ei auta kuin odottaa ja toivoa ettei enää kovin kauaa menisi. emoticon

Onnittelut Barbapapalle!

Eilen illalla oli tosi kivuliaita "tuntemuksia".. En tiiä oliko ne supistuksia vai jotain liitoskipuja. Tuntuivat vain alavatsalla ja epämääräisesti koko lantionseudulla. Epäsäännöllistä mutta suht voimakasta kipua kuitenkin. Selkäsärky oli samantyyppistä kuin menkkojen alkaessa. Oli pakko mennä ysiltä nukkumaan, kun missään asennossa ei voinut olla. Ihme kyllä, nukuin yön todella sikeästi. Heräsin vessaankin vain kerran! Selkä on vähän kipeä vieläkin ja nyt aamullakin on tullut jo pari kohtalaista supistusta. Mies oli eilen illalla vähän huolissaan, et onko tää nyt lopun alkua.. Sais tää vielä ens viikon loppupuolelle asti pysyä sisäpuolella, kun keskiviikkona on viimeinen tentti :D Tosin tällä hetkellä musta tuntuu, ettei vauva ole muutenkaan syntymässä ennen laskettua aikaa.

Viime yö valvottu ihan helvetillisen toispuoleisen päänsäryn kourissa. Nukkumaan käydessä tuntui muutama (eka kertaa!!) sellainen kipeämpi supistuskin.

Viimeinen (otin illalla 2 x 500mg) klo04 otettu 1 paratabsi pikkusen auttoi ja pari tuntia aamutunneista nukuttu...Posket punottaa ja olo oli ihan kuumeinen, mittasin 36.3c mikä on alle oman lämmön...Jaa'a.

Nyt tässä odottelen soittoa synnytyssairaalasta, jotta pääsis kurkkaamaan että kaikki ok. En usko että minäkään jään sinne makoilemaan, ellei vauvalla ole hätä. Ei tämä synnytys vielä käynnissä ole, tuskin mikään edes auennutkaan. Vauva ainakaan ei ole kiinnittynyt.Tiistaina on la, ja siihen on toki aikaa, saa nähdä miten säntillinen oinas-kakara täältä tulee... *vitsi*

Täällä tapahtuu jotain! Nimittäin vessakäynnin yhteydessä jäi paperiin tummanruskeeta limaa ja nyt sitä tuli äsken lisää.. Tosin vaaleempana, mutta kuitennii! :D Petipuuhia ei olla harrasteltu joten ei voi olla siihen liittyvää, huiiiii!!! emoticon Tiistaina sanoinkin miehelle et mennään perjantaina synnyttää ni pääsen kato sit jo sunnuntaina takas kotiin :D Pientä menkkamaista juilimista ollut nyt aamulla mut supistuksia ei. Voihan tässä nyt mennä vielä mutta puoltoista viikkoa sitten mulla tuli sitä kirkasta kananmunanvalkuais-limaa koko päivän.. Et ehkä tänä viikonloppuna pääsee tositoimiin! Ei uskalla iloita liian aikasin, oon sen tehny jo liian monta kertaa :P

Heh, tuli mieleen että onkohan Jolane lähteny synnyttää kun ei ainakaan FB-ryhmään oo tullut uusia jäseniä eilisen aikana ;) Voittehan te siihen ryhmään haluavat laittaa esim mullekin nimenne viestillä, koska mä pystyn kans kutsuu kavereita siihen ryhmään. Ainakin mulla on siellä seinällä semmonen kohta "lisää kavereita ryhmään" :)

Oi vitsi ihanaa, onnea jakautuneille!

Lisää vaan synnytystarinoita, niitä on mukava lueskella kun vaan kerkee. ;D

Mullon muuten joku ihme palelukausi. :/

Pakko avautua tänne, kun alkoi niin ottamaan päähän... Soitin siis noissa tukien verotusasioissa verotoimistoon. Olin siis elänyt siinä kuvitelmassa, että sitä ennakonpidätysprosenttia saa LASKETTUA. Mullapa se sitten nousi ja on nyt 20,5 %. Aiemmin työtulojen veroprosentti oli 13... Että se siitä ilosta sitten. Eihän tuossa ole mitään järkeä. Ilmeisesti se prosentti on siis aina ja joka tapauksessa vähintään tuon 20%, koska aina ku oon ollut jollain tuella, niin on tullut valtavat veronpalautukset. On jotenkin vaikea kuvitella, että mun veroprosentti nousee kolmanneksella, kun tulot tippuu suunnilleen samassa suhteessa. Mä en tiennytkään, että tämä progressiivinen verotus tarkoittaa sitä, että kun tulot tippuu, niin verotus nousee. Prkl.

Huh, kun helpotti.

Siis outoa Sista81.. Mun kaveri kävi just viime viikolla verotoimistossa ja sai tiputettua sen 15 % :iin... Mun pitäs kans soitella sinne, maanantain aaattelin..

Mun ihmettelyihin se täti vain totesi, että näissä sosiaalietuuksissa on korkeampi verotus. Mitäpä mä siihen sitten enää olisin osannut vastata...

Tuskaiset päivät takana ja vielä tuloksetta... Turha reissu synnärillä, mut tehtiinpä kuitenkin.. Ke-iltapäivällä oikeestaan alko jo jomotella tonne vasemmalle puolelle alavatsaan/kylkeen ja sit iltaa kohden supistukset ylty tosi koviksi. Aloin sit ihan kuulostelemaan niitä ja kyllähän ne vajaan 10min välein tuli ja ihan säännöllisesti. Pari tuntia siinä ihmettelin ja soitin sit synnärille, kun on tuota matkaa eikä mielellään turhaa reissua tekisi, niin sano että saat tulla omien tuntemusten mukaan. Noh päätettiin, että ei vielä lähetä ja aamuun saakka siinä sitten odottelin. Välillä helpotti ja sain nukuttua mut välillä taas supisti ja kovaa. Kasin aikaan to aamuna oltiin synnärillä, käyrillä näky ja mulla tuntui supistukset säännöllisesti, mutta kohdunsuu kiinni. Meinas itku päästä. Eiku kävelemään sairaalan käytäviä pitkin, mut tunnin päästä jo itkin miestä vasten kun sattu niin kovaa eikä jaksanu olla enää mitenkään päin. Mentiin takas mutta edelleen kiinni. No sit ammeeseen lillumaan, n. ½h oli ihan mukava, rento olo, kunnes taas alko sattua.. Lilluin ammeessa niin kauan kuin pystyin ja söin vähän ja taas käyrille, supistukset vaan paheni ja oli tosi tuskanen olo, kello oli tuolloin jotain 13-14. Siinä vaiheessa kätilökin sano että kyllä on ihme jos ei näillä supistuksilla ala paikat aukeemaan. No arvatkaa vaan, eipä auennu ei. Ja sillon pääs itku, taas. Lääkäri katto paperit ja sano että sinne jäädään, kipu- ja unilääkettä ja sit nukkumaan. Päästiin miehen kans synnärin perhehuoneeseen, taas käyrille ja kipu oli edelleen mitä hirvein, varsinkin vasemmalla puolella sattu ihan järkysti aina kun supisti. Sain kipupiikin pakaraan ja unilääkkeen ja voi sitä autuutta kun ne alko auttaa ja pääsin uneen. Nukuin useemman tunnin putkeen, mutta siihen loppu synnytyksen eteneminen.. Kivut hävis ja supistukset harveni, great! Kohdunsuu edelleen kiinni.. Vauvan sydänäänet oli illan / alkuyön aikaan tosi heikot ja lääkäri ultras sitte, mutta onneksi vauvalla kaikki hyvin, vaikutti vissiin lääkkeet häneenkin. Käyriä otettiin pitkin yötä, verikokeita ja pissanäytettä yms yms, mut missään ei näy mitään poikkeavaa. Joten tänään aamulla päästiin sit kotiin...Sanoisinko että aika tuskanen ja turhauttava reissu oli.. En halua toista turhaa reissua noilla kivuilla höystettynä..  

Ei siis ollu meidän aika vielä, mutta oikein paljon onnea teille, ketkä ovat taas vauvautuneet emoticon Perässä tullaan, toivottavasti pian..

Paljon Onnea Tukka tyttö vauvasta. :)

Ihanaa, kun täällä porukka "poksahtelee". :) Millonkahan se oma vuoro tulis.. Huoh...

Onnea Tukalle vauvasta. Joskohan sitä kohta saatais lisää poikia. Rupee olemaan aika yksvärinen lista.
Mulla oli tyksissä kontrolliultra. Ensin olin vähän aikaa käyrillä ja mittasivat verenpaineen samalla. Sisätutkimuskin tehtiin. Mistä olin aika yllättynyt kun viimeksi ei tosiaankaan muuta tehty kun ultrattu ja käyrillä olin aluksi 10 min kun lääkäri oli tunnin myöhässä. Mutta kuiteski kaikki oli hyvin. Tämä "juttu" mitä rakenneultrasta asti ollaan seurattu oli vaan täynnä oleva sappirakko. Nyt ei näkyny mitään poikkeavaa enää. Painoarvio oli 3,8kg mikä on mulle ihan normaali. Aika isoltahan tuo kuullostaa, mutta on mulla tilaa mistä tullakin kun esikoinen tuli kaksinkerroin peppu edellä (3640g).
Esikoinen sairastu sitten vesirokkoon, että toisaalta vois vauva pysyä mahassa vielä viikon niin ei sitten ainakaan tarttuis heti häneen. Tänään rv 39+0!

Hyvää viikonloppua kaikille!

Eipähän mulla mitään reissua tänään minnekään tullu, sairaalassa ei oltu edes huomattu sähköistä lähetettä (terkka lähetti eilen neuvolasta) ennenkuin soitin ja kyselin että koskahan mahtaa olla aika tulla, kun olin aamupäivän odotellut soittoa. Tunnin kuluttua soitostani soittivat takaisin päin ja kas vain, lähete oli löytynyt...
Lääkäri oli kattonut lähetteen eikä pitänyt sitä niin kiireellisenä kuin eilen neuvolassa arvioitiin. Eli vasta sunnuntaina käyrille ja ultraan, toivotaan nyt että poikasella on uimavettä riittävästi. Tällainen jatkuva mahan pingistys (ikäänkuin kestosupistus) ei kuulemma ole normaalia. Mutta eipä se näytä mitenkään kriittisen kiireellistäkään olevan emoticon

Ostin tänään kaupasta pienen ekovaippapaketin, tissikumit ja vielä yhden tutin. Nyt olis kaikki valmista! Mut niin se taitaa olla että kukkokaan ei käskien laula. Tänään siivoilen sen minkä tältä mahapinteeltä voin ja joskos se kaikista kivoinkin S vaikka sitten illalla...hmm.

Annik@ kirjoitti:

Tällainen jatkuva mahan pingistys (ikäänkuin kestosupistus) ei kuulemma ole normaalia. Mutta eipä se näytä mitenkään kriittisen kiireellistäkään olevan emoticon hmm.

Hmm...  Mä valittelin kuukausi sitten takaperin samanlaista vaivaa, joka tosin helpotti yöllä, eikä enää klo  8 aamulla neuvolassa ollessani ollut "päällä".

Neuvolan täti ei ollut mitenkään huolissan vaik toi kesti 15 tuntia, sanoi vaan että kohtu harjoittelee ja et pitäis levätä.  Vaan kun tää kestosupistus alkoi sohvalla maatessa ja jatkui sängyssä yrittäessäni nukkua, ja mitään en siinä välissä yrittänytkään tehdä niin mitenköhän sitä olisi pitänyt levätä lisää....?   on niitä ollut senkin jälkeen, useinkin, mutta en ole ottanut puheeksi kun kerran olankohautuksella on sivuutettu. 

Kiva kuulla mitä sulle sanotaan äippäpolilla asiasta! 

Kolmatta päivää tää maha nyt pojottaa emoticon  Kuulostaa lähinna samalta kuin Mesorella, eli kylkiasennossa on hiukka pehmosempi, mutta jalkeilla ollessa ikään kuin supistais koko ajan. Eilen neuvolassa oli kestokovetus sekä makuulla, istuessa että seistessä - terkka huolestui kun ei voinu kunnolla tunnustella poikasta. Ja niin käsitin että vähäinen lapsivesi voisi olla yksi syy. Must tuntuu että täällä vaivaa myös tilanahtaus - liki 4kg vauva ja kohtuullisen pieni maha/kohtu.

Mutta joo, sunnuntaina sitten viisaampana toivonmukaan. Oliko sulla satuj Hysa synnytyssairaala, vai muistanko pieleen? Sinne olen menossa.

Takaisin