Huhtikuun höpötykset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Jolane
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No en nähtävästi ole ainut enkä edes toinenkaan jollon samantapaista ongelmaa. Inhottaa vaan kun mulle sanoo haluavansa olla kotona muttei osaa sanoa muille ei.
Eiköhän tää tästä.
Te joilla vielä vaavit on masussa toivotaan että lupakset pidetään ja ne pysyykin lomalla.

Kylhän tuo siis kotona ollessa kuitenkin auttaa ja tekee kaiken minkä pyydän ja hyvittelee poissa olojaan mm hieromalla ja hakemalla mulle roskaruokaa. Joo mä syön suruun ja sen huomaa :D

Onnea Vesimelonille ja perheelle pikku punapäästä emoticon

Enhän minä vielä tosiaan ole synnyttämässä vaikka kovasti sitä synttärilahjaa toivoinkin.. Olo oli kyllä eilen jotain aivan järkyttävää, selkää särki ja vauvan pää painoi tuonne alapäähän niin kauhean kovasti.. Ihan teki käveleminen kipeetä, sit ku illalla menin sänkyyn ja jouduin vielä nousemaan sängystä vessaan tai jääkaapille tms, niin sattu niin maan perkuleesti että ei mitään järkee.. Supisti kovasti, alaselkää ja -mahaa jomotti niin tajuttomasti ja tosiaan tohon häpyluun kohalle sattu aivan mielettömästi.. Voi että minä niin toivon että tämä vauva oikeesti jo haluis pois täältä mahasta, alkaa nää olot olla tosi tukalat välillä...

Noista miehistä.. juuh.. meillä on kans sellanen autoharrastaja että joskus sitä ihan miettii vakavissaan (tai no ei nyt ihan mut kuiteskii) noitten kaikkien romujen polttamista tai muuta vastaavaa tuhoisaa hävittämistyyliä.. Tuntuu oikeesti ettei jätkällä ole välillä mitään muuta elämää ku ne hiivatin auton romut! Ja moottorikelkat ja veneet ja moottorit ja kaikki missä vaan sattuu moottori olemaan emoticonYritän kovasti tukea häntä tässä harrastuksessa mutta kun ei aina jaksa toi ymmärrys riittää kun herra saapuu koulusta kotiin, painuu autotalliin tulee illalla sisälle ja sit istuu puhelimessa soitellen kaverilleen autojuttuja, tai kattelee netistä jotain ohjeita tai uusia projekteja.. Mut kyllä mä uskon että kunhan vauva syntyy niin unohtuu noi tallihommat hetkeksi, tai ainakin vähenee. Jos ei niin lykkään vauvan talliin sille kaveriksi ja painelen ite jonnekkii muutamaks tunniks omiin juttuihin emoticon njooh, no en tässä vaiheessa sitä vielä stressaa.. 

Tänään on taas tämän viikon suurin ohjelmanumero, nimittäin neuvola, saas nähä paljonko taas puntari heilahtaa on nimittäin vähän taas tuo sapuska maistunu.. emoticon

Mukavaa päivää kaikille ja toivottavasti käynnistelis niitä synnytyksiä taas tällekin päivää, Kalinalla varmaan jo vauva kainalossa...

Kaisa79 kirjoitti:
Lisää vauvojaemoticon ! Lämpimät onnittelut taskumarille pikkuisesta tyttövauvasta!

Jee kiitos hurjasti <3

Onnea taskumari!! Ihanaa kun näitä tupsahtelee vähän väliä lisää. <3

Jolane: Justiin kun meidän mies! Paitsi ettei meillä oo tallia niin se ei sentäs kotona laita autoja mutta.. Se on töissä tosiaan autokorjaamossa joten ne autot kuuluu elämään ihan oikeesti 25/7! Kotona ollessa se tosiaan niitä tutkii netistä, puhuu kavereiden kans puhelimessa niistä tai sitten mulle! Ja joskus kuuntelen ja juttelen sen kans niistä mut joskus sanon ihan rehellisesti ettei kiinnosta :D Ja sitten se työn lisäks käyttää kaiken mahdollisen ajan laittamalla jonkun autoa.. Jepjep :D Mitähän sitä itte keksis yhtä mielenkiintosta ;)

Onnea vesimeloni ja taskumari! :)

Täälläkin päin alkaa näyttää suosiollisemmalta. Viime yönä heräsin puoli yksi kun jotain lorahti housuun, tosi vähän kyllä. En usko, että oli lapsivettä, jotenkin unessa koin, että pissaa/vetistä valkovuotoa sinne lorahti, ehkä parin teelusikallisen verran :) (Ei ole kyllä ollut aiemmin mitään pissalorahdusvaivoja, joten tiedä sitten) mutta siitä eteenpäin valvoin yli neljä tuntia kun supistukset alkoivat, tulivat 10-15 minuutin välein. Aamuyöstä sain kuitenkin onneksi nukuttua ja aamupäivällä olikin neuvola. Aamulla alkoi limatulppa irtoamaan ja supistukset on jatkuneet pitkin päivää, välit 10-30 minuuttia. Sain taas onneksi nukuttua nyt päiväuniakin, tosin pienissä erissä, kun välillä herään supistukseen ja sitten ehkä välillä en? Mutta tuntui, että supistukset hidastuivat makuulla ollessa ja aina kun nousee ylös tai kääntää kylkeä niin uutta supistusta pukkaa. Noh, odotellaan odotellaan :) Kotona on ainakin mukavampi odotella kuin sairaalassa.

Sanoivat kyllä neuvolassa, että viimeistään huomenaamulla pitäisi suunnata sairaalaan tikuttamaan että oliko se lapsivettä vai ei. Jos siis supistukset ei tuosta tihene ja kovene muuten. Hmm, voiko lapsivettä tulla ennen limatulppaa?

Noh, pitää illalla/yöllä soitella tilanteesta sairaalaan ja kuulostella, että mitä tapahtuu.

Paljon onnea taskumari! Voi että, nyt on varmaan kaikki naiset saanu vauvan kainaloon joilla LA oli 14.4. :D Ja minä täällä vielä kärvistelen.  Hihi. Kalinakin varmaan on jo oman nyyttinsä saanut. :) Huhhuh. On tämä jännää aikaa... No, jospa minun aika tulee kohta..? :D
Ja tyttöjä tuntuu vaan syntyvän. :)

Onnea paljon Taskumarille ja perheelle! emoticon

Taitaa tuo rakkaus moottoreihin olla enemmänkin sääntö kuin poikkeus miesten keskuudessa. Mutta olen tosiaan miettinyt, että milloinhan sitä itselle löytää yhtä kiinnostavan harrastuksen, jonka parissa jaksaa touhottaa sen 24/7.. 

T'äälläkin alkaa vissiin jotain nyt oikeesti tapahtumaan, voimakkaampia supisteluja ja niitä "sukkapuikkoja" ollu pari päivää ja toi vauvan pää on painanu enemmän ja enemmän tohon häpyluuhun ja eilen illalla lähti limatulppa irtoilemaan ja aamulla sitä tuli lisää.. Menkkajomotukset ollu kans nyt paljon kovempia.. odotellaan odotellaan, jospa tässä tän viikon aikaan olis meilläkin tosiaan se nyytti vihdoin sylissä emoticon

Viime yönä ennen puolta yötä heräsin huonoon oloon ja piti käydä yökkimässä pöntöllä... sen jälkeen alkoi supistella, joita sitten kellotin 6-10 min välein, välillä oli jo ihan napakoita, että sai ihan hengitellä. Kahden jälkeen menin sitten takaisin sänkyyn ja olin nukahtanut, aina välillä vaan heräsin kun supisti... puol kuuden maissa sitten nousin ylös ja nyt sitten päivä pitäisi jaksaa esikoisen kanssa touhuilla.
No ajattelin lähteä vaunuttemaan, josko vaikka saisi lisää vauhtia ja pääsisi kunnolla toimiin :) ärsyttävää olla koko ajan varpaillaan, että joko? Kuulusta limatulpasta ei ole näköhavaintoja, tosin valkovuoto on ollut tosi runsasta ja välillä limaistakin jo muutaman viikon ajan... enkä kyllä esikoisestakaan muista siitä näköhavaintoja tehneeni...

Jospa vaikka tänään... 

Soraya: Ei sitä limatulppaa aina tule, eikä huomaa vaikka tulisikin.  Eli ei muuta kuin tarkistamaan tilanne synnärille jos epäilet lasivettä tulleen! Onnea vauvanhakureissulle! 
Eiköhän mekin täältä parin pvän sisällä .... ;)

Kirjoittelinkin näköjään tuonne neuvolakuulumisiin eilisestä äpkl käynnistä... Mut siis lyhyesti: masussa kaikki hyvin ja kohdunsuukin lupailee :D

Annik@: mitäs ne sanoi äpkl sun kohdun kovailusta? 

Eilen illalla oli mullakin niitä "sukkapuikkoja", ja nyt niitä kesti parin tunnin ajan. Naama punaisena piti ähkiä, kun tuntu niin kauheelle. Johtu varmaan sen päivän pitkästä lenkistä. ;) Jospa kohta alkais tapahtumaan jotakin. Toivottavasti!

Onnea taas kaikille vauvan saaneille, tyttövalta jyrää vielä mutta...ottakaa vaan emoticon
Meillä onneksi tuo miehen auto/moottorirakkaus on johtanut ainoastaan siihen, että formulat pitää nähdä joka kerta, aika-ajot, harjoitukset ja kisa. Mutta ei sillä kait ees koskaan oo ollut sellasta autoa jota olis laitellu, että aina ne on hankittu vaan ajamista varten. Urheilua se harrastaa, mutta se onneksi ei vie kaikkea vapaa-aikaa ja aina tiedän millon se lähtee kun on säännölliset treenivuorot. Et joo, en mäkään varmaan jaksais jos se asuis jossain autotallissa puolet ajastaan.
Yöt menee nykyään enemmän ja vähemmän pyörimiseksi ja sitten tulee nukuttua aamulla/päivällä monen tunnin päikkärit. Musta tuntuu, että mä nykyään vaan nukun tai syön emoticon  Nytkin pitäis ulos jaksaa lähteä laittelemaan loppuja jouluvaloja varastoon ja vähän siistimään kukkapenkkejä, mutta oon ihan pönttö sekasin kun just heräsin. Mulla menee niskat ihan pirun jumiin kyljellään nukkumisesta. No ulkoilma piristää vaikka pilvistä onkin.

Onnea vauvautuneille! Mä tulin just neuvolasta äsken, oikein reippailin sinne kävellen mut tulin sit linkulla takas :D Vaikka tarkotus oli kävellä :P

Vauva ois kuulemma ihan valmiina siellä tulemaan, käsikopelolla arvioi lähes kolmekiloiseksi.. Synnytyksestä puhuttiin, tai lähinnä siitä että millon lähen sairaalaan.. Terkka sanoi että mun ei missään nimessä tartte soitella etukäteen sinne synnärille että heti vaan lähden kun on ollut tujumpia supistuksia ja ne tulee suht säännöllisesti. On niin kypsänä paikat jo niin ei saa odotella. Kuulemma epätodennäköistä että vauva syntyis muualle kuin sairaalaan mutta ei sitä kuulemma voi tietää, GREAT! Kylläpä helpotti, NOT! Mutta niitä säännöllisiä supistuksia odotellessa... Täällä sukkapuikkoilua päivittäin kuten myös muutamia tuntuvia supistuksiakin mut ei vielä niitä ihan oikeita :)

satuj kirjoitti:
Annik@: mitäs ne sanoi äpkl sun kohdun kovailusta? 

Johonkin ketjuun jo kirjoitinkin, mut liekö hukkunut kaiken muun mun vuodatuksen joukkoon. Käyrällä makoiltiin tunti ja sit lääkäri ultras ja teki sisätutkimuksen. Käyrän mukaan pieni jatkuva supistus on totta. Mistä johtuu - ilmeisesti kohtu on venynyt 'äärilleen' ja lääkäri puhui tämän venymisen aiheuttamasta kohdun tonuksesta (oliskos niinkun lihaksen "pintajännitys")
Vettä oli keskiverto määrä ja vauva sai jatkaa nyt jo yliaika-polskimista kohdun turvissa...
Eli kohtu ei kyllä "harjoittele" mitään, niitä oikeita supistuksia on tän jatkuvan pienen kovettamisen lisäksi ollut jokunen. Mutta mistään vaarallisestakaan ei ollut tässä tapauksessa kyse,

Onnea vauvautuneille !

Joskohan mekin kohta päästäisiin tositoimiin.. Huomenna ollaan menossa äitipolille yliaikakontrolliin (tai "hyvinvointikontrolliin", kuten ne sitä täällä nimittävät) mutten elättele kovinkaan suuria toiveita käynnistyksestä. Ja oikeastaan en edes halua että vielä käynnistävät, jollei siihen mitään lääketieteellistä syytä ole. Ajattelin antaa keholle vielä viikonlopun aikaa saada synnytys käyntiin ihan omin voimin. Jos ei maanantaihin mennessä ala tapahtua niin sitten.

Eilen sentään supisteli jo vähän kipeämmin, mutta tänään tuttuun tapaan taas isomman vessareissun jälkeen kaikki supistuksen tapaisetkin loppuivat kuin seinään. emoticon  Ilmeisesti kroppa ei tajua että tarkoitus olisi saada ulos vielä se vauvakin. :P

No sentään jotain positiivista, mies tuli juuri kotiin jätskipaketin kanssa. :D

huihui.. täällä supistukset jatkunu nyt jo useemman tunnin, epäsäännöllisen säännöllisesti n. 10min välein tulee, kestoltaan minuutista puoleentoista ja tekee muuten kipeetä.. Toivossa on hyvä elellä... 

Lykkyä tykö Jolane! Toivotaan että nyt se on oikeesti menoa!
Ja Elllulle onnittelut vauvautumisen johdostaemoticon !

Onnittelut haidi86 potran poikavauvan johdostaemoticon !
Täällä ei taas viime päivinä ole ollut mitään merkkejä Ipanan ulostulosta. Varmaan mennään pitkälle toukokuuhun että päästään vauvautumaan. Olen yrittänyt asennoitua niin että otan näistä viimeisistä "vapaista" kaiken irti. Tapaan ystäviä, käyn kampaajalla ja hummailemassa kaipoissa ja ulkona syömässä ja leffassa miehen kanssa. Nyt kun ei ole enää kovia liitos- ja lonkkakipuja niin tuo liikkuminenkin on taas paljon mukavampaa.

Onnea haidi86 koko perheelle!!!

Ei eiliset korvapuustin tekemiset sitten auttaneet :), noh takana onneksi hyvin nukuttu yö, joten täytyy tässä taas lenkkeilemään lähteä ja vaikka vähän siivoilla. Esikoinen syntyi näillä viikoilla 38+2, joten toivossa on hyvä elää...

Mukavaa päivän jatkoa kaikille!!!!

Takaisin