Huhtikuun höpötykset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Jolane
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tukka, toivottavasti miehesi paranee pian, ja hän pääsee mukaan synnytykseen! Pidän peukkuja teille! :)

Ja tervetuloa april77! :)

april77 kirjoitti:
Onnea hirmuisesti kaikille jo vauvan saaneille emoticon 
Jotkut ilmeisesti ottivat jo hyvinkin varhaisen varaslähdön, oliko se pikkuenkeli67, joka sai pienen tytön jo tammikuussa? Kiva on ollut kuitenkin lukea ja seurata, kuinka hänkin on kasvanut.

Tervetuloa vaan mukaan, april77! Juu, neiti senkun kasvaa ja porskuttaa eteenpäin. Ihan uskomattomalta tuntuu, että tuo on ollu NIIIIN pieni synnyttyään.. vaikka eihän hän iso oo vieläkään, mut lähtötilanteeseensa verrattuna toki on. Nyt painaa jo 2580 (tai varmasti enemmän koska paino on otettu toissa-aamuna..) ja pituutta 45.7 cm eli yli 10cm tullu pituuttaki lisää!

Heippa!

Piti tulla kurkkimaan, että oisko täällä jo uusia jakautuneita. Ei taida vielä olla, tai sitten joku on parhaillaan laitoksella. :)

Selailin läpi viimeisimpiä kirjoituksia ja voi hitto... tsemppiä näihin vikoihin viikkoihin (tai päiviin?) ja jaksamista raskausvaivojen kanssa! Eihän niitä päivääkään tarpeellista pidempään jaksaisi kuunnella, mutta laitokselta tulette sitten ihan uusina naisina kotiin. :) Moni vaivoista todella nimittäin jää sinne laitokselle.

Lisäsin mun synnytyskertomuksen tuonne omaan osioonsa - siellä on positiivista ja hyvää energiaa luvassa, jos pelottaa mennä kurkkaamaan. :D Mutta kuten olen ennenkin tänne pohtinut: jos oikeasti pelottaa, niin kannattaa harkita että lukeeko edes muiden kokemuksia vai keskittyykö vain siihen että mitä synnytys yleisesti on, eikä muiden tulkintoihin ja tarinoihin.

Kiitos kaikille onnitteluista... aivan ihanaa tämä on! <3 <3 <3
Oma vauva... ei riitä sanat kuvaamaan tätä onnea!

Palaillaan taas, rintavarustustani kaivataan toisessa huoneessa. ->

Kiitos paljon Kaisa79 :) ! Ja Onnea muillekkin jo jakautuneille ja jaksamisia vielä odotteleville!

terveisiä synnäriltä ja äippäpolilta! sain nyt läppärin ja mokkulan tänne niin kuluu aika paremmin.
pe sain siis raskausmyrkytysdiagnoosin ja verenpainelääkkeen albetol 100mg x 2 tablettia. Sunnuntaina olo paheni ja soitin synnärille, nostettiin annos 100mg x 3 tablettia. Eilen tiistaina illalla olo oli edelleen paskempi ja tulin synnärille, nyt annos 200mg x 3 tablettia.
Vauvan painoarvio oli viime pe 2,8kg ja eilen ultrassa 3,5 kg :O
Ottivat mut eilen sitte osastolle ja täällä pötkötellään. Tunkivat värkkiin nyt 2 nitrotablettia joiden tarkotuksena olis saada avattua mun kohdunsuu yhteen senttiin. Jos tämä onnistuu, niin sitten alkavat huomenna käynnistää tosissaan! HUI! :D
Tällä hetkellä kohdunkaula pitkä ja korkealla, kohdunsuu pehmeä ja auki sormenpäälle.
Päänsärky ja ylävatsakipu on aika pahoja välillä, mutta mikäs täälä maatessa.
Vauva riehuu ihan hulluna :)

Hyvä Tiina, että vauva riehuu emoticon . Aika hurja painoarvion muutos muutamassa päivässä, huh!  Jännittäviä aikoja tiedossa sielläkin, jos huomenna jo käynnistävät. Jaksuja sinne synnärille ja tulevaan koitokseen!

Kiitos kaikille jotka toivottelivat minut tervetulleeksi emoticon

SaHelle onnea tyttövauvasta ja Cavalle myös, kiva oli lukea synnytyskertomustasi!

pikkuenkeli67 neitihän on kasvanut jo paljon, ja täyttää tässä kuussa jo kolme kk emoticon

Tiina tsemppiä kovasti sinne emoticon Olisikohan jo tänään vauva kainalossasi?

Itsellä tosiaan turvotus nyt yön aikana lisääntynyt ihan hirveästi, sormet ja varpaat eivät taivu enää mihinkään suuntaan :( Sormissa on lisäksi ajoittain puutumista, onkohan tälle jotain selitystä? No, huomenna uudestaan neuvolaan, jossa katsotaan pissa ja verenpaineet. 

Välillä tuntuu, että nämä arkipäivät eivät kulu millään ja viikonloput menevät yhdessä hujauksessa ohi, kun mieskin on kotona. Olenkin nyt yrittänyt tehdä hieman listaa, mitä kaikkea voisin täällä kotona päivisin vielä tehdä ennen vauvan syntymää... Tänään on vuorossa pullien ja korvapuustien leipominen pakkaseen, jotta on sitten tarjota kahvipullaa vieraille, kun tulevat vauvaa katsomaan :) Mites teillä muilla päivät kuluu? 

Harmaan näköistä tuolla ulkona, mutta jos tekisi sen pullataikinan kohoamaan ja kävisi pienellä kävelyllä...
Hyvää päivänjatkoa ja tsemppiä kaikille jotka tänään lähtevät vauvanhakumatkalleemoticon

Mun mielestä päivät taas menee ohi sellaista vauhtia, ettei millään ehdi tehdä kaikkea, mitä ehkä vielä "pitäisi". Heräsin tänäänkin ennen seitsemää, mutta nyt kello on jo 10. Kaikenlaista pientä mä täällä kotona puuhastelen. Oon pessyt valtavasti pyykkiä, siivoillut nurkkia aina välillä, laittanut vauvan tavaroita paikoilleen (vaatteita, tarvikkeita kaappeihin yms.), ommellut ja neulonut kaikenlaista sekä käynyt pari kertaa viikossa vielä yliopistolla luennolla.. Tai sitten oon lähtenyt muuten vaan käymään kaupungilla.

Alkujaan olin kovin huolissani, et miten mä jaksan olla kotona "tekemättä mitään", mut oon kyllä huomannut, et oon aika taitava keksimään tekemistä :) Tosin oon kyllä raskausviikkoihin nähden erinomaisessa kunnossa. Kotosalla ollessa ei ole edes turvotusta. Supistuksia tosin tulee heti, kun lähtee liikkeelle, mut oon päättänyt olla välittämättä niistä. Nyt oon käynyt joka päivä reilun puolen tunnin kävelylläkin, piristää kummasti mieltä. Että mikäs tässä oleskellessa :)

Meillä yritetään keksiä konsteja mahaväänteisiin ja kovaan vatsaan. On kokeiltu kuumemittaria, vatsahierontaa, jumppaa... tuloksetta. Lisäksi ostettiin Disflatylia ilmavaivoihin, joilla kyllä rupsua tulee. Sit vaihdettiin D-vitamiini toiseen valmisteeseen... ja lopulta soitin neuvolaan neuvoja kysyäkseni. Neuvolan täti oli ihan neuvoton... käski soittaa keskussairaalan keskolaan! No, soitin ja sain lääkärin kiinni iltapäivällä eilen.
Ohjeeksi muillekki, jotka tulevaisuudessa painiskelee näitten asioitten kans: mallasuute ja Rela-tipat on hyviä keinoja. Ja pahimpaan jamaan Microlax-peräruiskeet noin puolikkaina annoksina.

plääh, vauva viihtyy edelleen mahassa ja tulin kotiin nukkumaan univelkoja!
ei auttanut nitrot, kohdunsuu on pehmeä mutta ei oo vielä tarpeeksi auki.

Lauantaina klo 8 synnärille kontrolliin, jos edistystä on tapahtunut niin sitten siitä tulee vauvanhakureissu. Oikestaan ei harmita, jos nukkusin täs pari päivää niin jaksaisin sitten paljo paremmin.. ja tekee päälle hyvää saada olla kotona kullan kainalossa.

Ehkäpä sitten lauantaina kun tulee täyteen 38+0 :P

Barbapapalle onnittelut tyttövauvasta emoticon ! Tuleepa tyttöjä nyt suhteessa paljon, loppukuusta rupeaa sitten varmaan poikavauvat jyräämäänemoticon .
Pikkuenkelille tsemppiä vatsavaivojen kanssa taistelemiseen. Ihme meininkiä jos neuvolassa ei osata neuvoa mikä vatsavaivoihin auttaa. Eikös ne kuitenkin ole aikast yleisiä ja vähän niinkuin peruskauraa neuvoloille? Toivottavasti nuo mallasuutteet ja rela-tipat nyt pikkuprinsessaa auttavat.
Mulla on itselläni rytmit ihan sekaisin. Yöllä heräsin vessahätään ja supistuksiin mitkä tuntui mutteivät kuitenkaan kovasti sattuneet. Uni ei tullut enää silmään ja valvoin sitten 01.30-05.00. Aamulla maittoikin uni sitten taas puol yhteentoista asti. Meneehän ne päivät näinkii nukkuessa ja yöt valvoessa. Väsymystä on kyl ilmassa sen verran että taidan ottaa päikkärit vielä ennen kuin mies tulee töistä kotiin...emoticon

April77, mulla on myös sormissa turvotusta ja puutumistakin. Oikean käden nimettömästä on lähtenyt tunto melkein kokonaan, siitä sormen päästä. Inhottava tunne. Kun sitä oikein "siristää". Jos tiedätte tunteen, kun kyynärpää sattuu johonkin nurkkaan, niin sama tunne on mulla sormenpäässä, ja se säteilee välillä koko käteen.. En tiiä mikä siinä on. Yöllä herään aina vessaan, niin sormet on niin kipeät, että huh huh. :/
Vaikka liikun kyllä paljon, mutta eipä tunnu liikunta auttavan. Jospa tämä tästä, ajan kanssa menee ohi. :)

Ja onnittelut tyttövauvasta Barbapapalle!!!! Ja tosiaan, tyttöjä näyttää tulevan aika paljon. :)

Tänään taas turvotusta, muutama päivä menikin vallan hyvin ilman. Mä oon huomannu et turvotukseen auttaa parhaiten runsas juominen ja kaiken mahdollisen suolan välttäminen. Juon itse varmaankin 5 litraa vettä päivässä, kun kulautan aina tuopillisen kerralla.

Mä odottelen tiistaita et pääsen neuvolalääkärille tarkistuttaan kohdunsuun ja kaulan tilanteen, kun unohti lääkäri tarkistaa tai ainakin mainita asiasta kun kävin maanantaina synnytystapa-arvioinnissa. Muutenkin toin maanantai ei oikein menny putkeen äippäpolilla, kun hoitajan ois pitäny haastatella mut ja ottaa vauvalta sydänkäyrä, mut noi jäi tekemättä. Neuvolassa kylläkin katsoivat koneelta et hoitaja oli kirjottanu jotain, et raskaus sujunut hyvin yms... mut ompa tainu kirjotella suoraan papereiden mukaan. No onnex mulla ei ole huolia ja murheita tai pelkoja synnytykseen liittyen.... kun satun oleen tyyppiä asia ja päivä kerrallaan ja mietitään sitä sitten kun se on ajankohtaista :)

No siinäpä sitä, taidampa lähteä vessaan ja hörppään tuopillisen. Jaksamista kaikille huhtikuisille ja onnea kaikillle jo oman käärönsä saaneille!

Huhhuh, nyt on piru vie puhdasta ainakin kotona jos vauva haluaa tulla emoticon  Ja äskeisen siivouksen jälkeen on jo kolme supistusta tullu ja alaselkää alko jomottaa ;) Tänään meen kaverille saunomaan tohon naapuriin ja illalla voiskin puuhailla sänkyhommia emoticon  OuJee!
Sit on ässät tältä päivältä käytettykin. JA TAAS SUPISTUS!! Kun ei nyt vaan loppuis vaan jatkuis. Meiltä tulee varmaan se yks poika tänne, on ihan semmonen kutina asiasta.

Onnea hirmusesti Cava, Barbapapa ja SaHe tytöistä emoticon

Ja Cava, voi kun munkin synnytys menis noin helposti!!!!!!!

Ihanaa! Lisää vauvautuneita. Onnea teille! Minä vielä yhtenä kappaleena. Eilen aamulla lähti limatulppa tai ainakin osa siitä ja tänään kans. Eilisestä asti ollu jomotuksen tunnetta mahassa ja pari kunnon supistustakin. Välillä luulee että lähtö ei ole kaukana mut sit taas on pitkä tauko eikä tunnu mitään. Jospa nyt ei kuitenkaan kovin kauan enää tarvis odotella...
Vatsatauti ollu täälläkin, aika lievänä kuitenki mutta viikossa oli 4 kiloa tippunu painoa, puolet siitä turvotusta (jaloista). Eilen oli toivottavasti viimeinen neuvola ja huomen aamulla tyksiin kontrolliultraan. Huomenna tasan viikko laskettuun...jännää!

Onnea kaikille vauvautuneille!

Minulla jatkuu ties miten monetta päivää nämä omituiset supistukset. Välillä supistelee säännöllisesti ja vähän kipeästikin, mutta enimmäkseen on tuollainen kestosupistus päällä heti jos vähänkin makuuasennosta erehtyy liikahtamaan. Ja välillä vaikkei liikahtaisikaan. Tänään soitin sitten äippäpolille että nyt menee hermo, ei tämä aio täältä ikinä tulla ulos, ja käskivät tulla näytille. Ei kuulemma ole normaalia tuollainen kestosupistelu.
Eli kohta lähdetään, pakkasin sairaalakassinkin valmiiksi (en kyllä aio vielä ottaa sitä mukaan, niin optimistinen en ole). Saa nähdä joko jäädään tuolle reissulle vai joudunko vielä tulemaan kotiin kärvistelemään. Toivotaan parasta. :D

Mulla on juminu tää palsta oikein urakalla, en oo päässy kirjautumaan enkä lukemaan, prkl.

Mesorelle terkkuja, täällä kohtalotoveri - pari päivää maha ollut jotaikuinkin kestokovana, vaikea sanoa milloin supistaa  ja miten kauan. Tänään neuvolassa terkka hieman huolstui, kun ei saanut tutkittua kunnolla kun maha jäpötti vaan kivikovana. Laittaa lähetteen sairaalaan ja huomenna pitäis mennä ultraan tsekkauttamaan. Voi olla kuulemma merkki niukasta lapsivedestä (mulla ollut tähän saakka sitä normaalisti). Sanoin että kohtu/maha tuntuu täydeltä, ikäänkuin vauvalta alkais olla tila loppu. Se kyllä liikkuu ihan reippaasti, mutta kaikki liikkeet on sellaista mönkimistä. JOS liikkeet nyt vaimenee niin pitäis kuulemma mennä samantien. Hmm...ei voi muuta sanoa kuin että elämme jännittäviä aikoja.

Ja nou hätä - poikia on tulossa ihan toivonmukaan tuotapikaa!!

Outi222 ja April77, mulla oli kans helvetillisiä kipuja sormissa tai sormien nivelissä raskausaikana ja etenki yöllä kun heräsin, en voinu koukistaa sormiani ilman tuskaa. Tuska loppu kun vauva tuli maailmaan eli oli varmaan raskausturvotusta. Minä jo ehdin pelätä reumaakin, kun sitä suvusta löytyy..

Takaisin