Himot ja ällötykset

närästykseen voi kokeilla myös raakaa perunaa taikka ruokasoodaa, vanhoja hyviä kikkoja. Ja ainakin Samarinin sivuilla sanotaan että tuotetta saa käyttää raskauden aikana.
 
Niinhän ne sanoo. Ja varmaan just siks ku se on suolaa (hedelmä) ettei kohota verenpaineita. Mul ne on ollu aina alhaset. Ruokasoodaa mäki oon miettiny, mut se voi joissain tapauksissa kait jopa pahentaa närästysoireita, ni en oo uskaltanu. Tosin yks päivä join soodavettä ku käytii ulkona syömässä, ja silloin se ainakin autto ruokaa laskemaan ja ähkytunne meni nopsaa ohi.
 
Mies toi kaupasta kookosjäätelöä :p Sellasia jäätelöpatukoita, vähän niinku kookossuklaapatukoita joissa on ohut kuori suklaata ja se muu osa kookosmömmöä. Voi nami :)
 
Voihan oksu! Toi kana, oli se sitten kypsää tai raakaa niin hitto vie kun etoo :sad001 ja samoiten pistää pään pönttöön noi kokkiohjelmat. Tää on ihan kamalaa, sillä mä rakastan ruoan laittoa ja leipomista..
 
Voihan oksu! Toi kana, oli se sitten kypsää tai raakaa niin hitto vie kun etoo :sad001 ja samoiten pistää pään pönttöön noi kokkiohjelmat. Tää on ihan kamalaa, sillä mä rakastan ruoan laittoa ja leipomista..


Mulla oli ekassa Raskaudessa sama, etenkin raaka kana oli paha. Mies joutu opettelee sit vähä monikirjosempaa ruuanlaittoa ku olin aina tykännyt siitä :wink

Nytkin jotkut etoo, esim just marinoitu raaka kana :/
 
Itsellä on tullut nyt stoppi kahvin kanssa, pelkkä sen ajattelukin ällöttää. En ole nyt pariin päivään juonut sitä ollenkaan. Toinen mikä öllöttää on salaatti. Olen aiemmin lähes päivittäin hakenut töissä ruoaksi salaatin. Maanantaina hain myös ja kesken syömisen se alkoi tökkiä ja öllöttämään, jäi kesken. Nyt en voi edes kuvitella syöväni sitä. Muita ällötyksiä ei ole vielä tullut :)
 
Mun oli pakko aamulla keitellä riisipuuroo. Se oli niiiin hyvää! Kanelia en uskaltanu hirveesti laittaa mutta pikkasen piti olla että sai vähän makua. :)

Vispipuuroa on kanssa tehnyt pitkään mieli ja eilen kaupasta ostinkin pari pussia puolukoita. Saa ensi viikolla tehtyä joku ilta puolukkavispipuuroa. Nam!
 
Mun on kans tehny mieli puolukkavispipuuroa, mut mul ei oo tarpeeks puolukoita pakkases edes yhtä satsia varten :sad001 Jospa se miehen sisko muistais ens kerralla tuoda, ku valitti et niil on pakkanen niin pullollaa puolukkaa ja mustikkaa etteivät ite ehi kaikkea käyttämään. Sen verran oon nuuka, etten ala kaupasta ostelemaa.
 
Itsellä on tullut jonkinmoinen himo viiliin, sitä on pitänyt välillä iltaisin saada. Kylmää ja hapanta :) tosin vähän pitää ripotella sokeria päälle.
 
Rasvaton maito :Heartred sama "himo" oli viime raskauden aikanakin. Nyt voisin jälleen lirppiä tota rasvatonta maitoo kuin vasikka.
 
Mä yökin kaikille maitotuotteille jo kaupassa :D Tosin olen maitoproteiinille allerginenkin ja aika pieniä määriä käytän normaalistikin. Mutta nyt en pysty siis edes kuvittelemaan syöväni kun vähän juustoa.
 
Mä söin kans nuorempaa odottaessa paljon viiliä, ja nytki pari purkkia tullu maisteltua. Mun on pakko lisätä siihen intiaanisokeria ja kanelia. Pelkällä sokerilla maku on jotenkin vajaa, ku koko lapsuuden ajan tuli kesät syötyä viiliä kanelilla ja sokerilla :) Tosin silloin saiki ihan aitoa maalaisviiliä, ku isovanhemmilla oli lehmiä, niin suoraa terniin tehtii viilit :)
 
Täällä kanssa viili maistuu pitkästä aikaa. Tais olla viime raskaudessa sama. Laitan sinne tollasta bonnen aprikoosisosetta sekaan tai litkua se paremminkin on. Vauvan puuron seassa ei oikein mee kun olikin tosi hapanta. No tietty kun ei ole seassa lisättyä sokeria ollenkaan. Mutta viilin sekaan kun laittaa niin on just hyvä. Tarpeeks kirpeetä ja hapanta. Ennen oon syöny leipää aamupalaks mutta on liian tunkkasen ja suolasen makusta nykyään.
 
Mä syön paljon enemmän leipää nyt kuin ennen raskautta. Jotenkin sillä lähtee nälkäkuvotus parhaiten pois. Ja lievä himotus on tullut tomaatteihin. Alkoi jo naurattaa, kun telkkarista tuli ketsuppimainos ja alkoi tehdä mieli mehevistä tomaateista tehtyä ketsuppia :D
 
Täällä edellisessä raskaudessa kelpasi vihannekset, salaatit ja hedelmät, mutta nyt melkeinpä kaikki epäterveellinen.. Ei oikein mene nyt niinku pitäis :D Yrittää jostain löytää himo hedelmiin..
 
Mä en kestä!! Rupes tekemään mieli maksalaatikkoa ja puolukkahilloa :'( laatikkoa löytyy, mutta ei hilloa.. :D
 
Mä taas haluisin kaalilaatikkoa ja puolukkahilloa :p
 
Tekee hitosti mieli tonnikalaa, suolakurkkuja ja ruisleipää.. Laitettava mies käymään kaupassa. :D
 
Mä kans viime viikolla katoin kaalilaatikon ohjetta ja mietin pitäiskö tehä, semmosta siirapilla mausteetua kaalilaatikkoa. Ja puolukkahillon kanssa pitää tietty syödä. Nam!

Nyt on pari päivää tehny mieli pinaattilettuja ja puolukkahilloa. Ja viime viikolla tein karjalanpaistia ja sekin piti syödä puolukkahillon kanssa.

Joku puolukka himo nyt päällä. :)
 
Takaisin
Top