Himot ja ällötykset

Bettie

Tietävä tietäjä
Tammikuunmammat 2016
Joulukuun mammat 2017
Toukoäidit 2020
Huhtikuiset 2023
Tänne niitä sit voi luetella ja ihmetellä :D

Mua kuvottaa älyttömästi kastematojen haju, kun ne kuivuu tonne asfalttiin :sick006 Samoin ällöttää väkevä salmiakki, vaik normaalisti on mun suuri herkku. Myöskään mitään sokeripitosta ei tee mieli. Kylää ku menee ni on pakko ottaa, etteivät ala ihmettelle ku ei maistukaa. Mut sit siitä seuraa huono olo, ja joutuu sen kanssa kärvistelee. Vaalea leipäkää ei kelpaa, pelkkää ruista vaan. Kahvi ei enää maistu ollenkaan.

Mitään ei erityisesti tee mieli, paitsi ehkä appelsiinimehua, mikä onkii ollu kaikis raskauksissa suosikki. Tuorekurkkua teki mieli niin kauan kunne tajusin et se aiheuttaa kunnon korvennuksen loppupäiväks.
muoks. Olihaa yks varsinai himokii, jauheliha :P
 
Ekaksi yökötykseksi muodostui makaronilaatikko... Pari viime viikkoa on eletty pelkällä spagetilla ja jauhelihakastikkeella, muuta ei pystynyt kuvittelemaankaan... Nyt sekin alkaa ällöttää. Mehukeitot on loistavia menemään alas ja siirtämään pahaa oloa. Ja ruisleipä jonka päällä tomaattia. Nam! Keltainen Jaffa, vichy, banaanit, suolakeksit, kaikki oksennustautiruoka toimii. Piimä myös.
 
Vielä ei oikeastaan ole tullut mitään kunnon himoja paitsi oikeen kunnon ruislimppu.
Eilen sitten löytyi yksi ällötys kun mies tuli eteen syömään kylmiä edellispäivänä tekemiään jauheliha kepakkoja... Hyi että kun alko oksettamaan. Voi olla että jauheliha on pelistä pois mulla sit :|
 
Mie oon huomannut, että kun joku alkaa himottaa/ällöttää niin se sit kans himottaa/ällöttää ihan täysillä, ja etenkään himo ei mee ohi ennen ku on saanu maistaa :D
Näin eilen mainoksen fazerin sinisestä, ja mietin ihan tosissaan että lähtisinkö hakemaan sitä kilometrien päästä kaupasta, joka helatorstaina oli auki. Ja kun en lähtenyt niin tänään laskin töissä suunnilleen minuutteja siihen että työt loppuu ja pääsee prisman karkkihyllylle.
 
täysjyväspagetti jonka joukkoon sulatettu voita, voisin syödä koko ajan sitä.... monta päivää himottanu savustettua lohta joten sitä sit oli tänään ruokana, nam. Muita himoja ja ällötyksiä ei oo tullu vielä ja tuskin tuleekaan.
 
Keltanen jaffa, pitää myös kuvotuksen aika hyvin pois. Missä x karkit on nyt kova sana! Ihanan kirpeitä :)

Mun rupes hetki sitte tekemään mieli lettuja, mutta meillä ei oo kananmunia. Pitää varmaa ettiä joku munaton ohje :D
 
Asiakas toi äsken mulle paistettuja silakoita! voihan purjo mikä haju! Onneks oli aamuvuoro viel paikalla ni pyysin viemää mukanaan!
 
Joo silakat ja niiden haju kuvottaa mua silloinkii ku en oo raskaana. Nyt ku kesä tulossa ni tiedän et yks naapureista käy kalassa ja sit sitä hajua saa kestää n. 3 päivää kerrallaa. Kauhulla odotan pystyykö tonne rappukäytävää menemää ollenkaan :yuck:
 
Hrrrrh, puistauttaa ajatella silakoita ja niiden hajua, en siedä edes sitä ei raskaana ja raskaana ollessa vielä vähemmän, muistan esikoisen raskausajalta sen että alko etoon se haju, miehen veli tuli käymään ja se hais paistetulle silakalle ja mä haistuin sen talon toiseen päähän, hyi yök
 
Mielitekoja on jugurtti ja makkaraperunat mut ällötyksiä ei viellä oo ollu et kaikki menee edelleen :)
 
Toistaseks ällöttää makarooni, lihaa tekee mieli, kurkku maistuu mutta ajatus siitä ruuan kanssa ällöttää :D
 
Tänään tuli oikein kuvottava hetki, kun tyttö avasi yhden kirjansa, mitä olisi halunnut lukea. En ennen ole huomannut, mutta nyt siitä kirjasta lähti niin kammottava haju, että pahaa teki! :yuck:
 
Hmm sorruin ja tein hedelmärahkaa :) mies katto jotain ohjelmaa mis oli mansikkarahkaa niin heti rupes miel tekee :D mut nyt masu täynä hedelmärahkaa onhyvä sohvalle käpertyy kullan kainaloon :)
 
Ei ainakaan pääse nestehukka yllättämään, kun täällä on nyt olleet himojen kohteena kaakao ja appelsiinimehu. :D Appelsiinimehu on vieläpä aiemmin kuulunut mun inhokkeihin! Myös sellainen oikein laimea metsämansikka-Mehukatti on ihanaa.
Selkeitä ällötyksiä ei ole vielä tullut, mutta jotenkin käy niin että kun jääkaappia tutkii että mitä söisi tai kokkaisi, niin mitään ei kuitenkaan tee mieli ja kaikesta löytyy jotain semmoista hieman inhottavaa (yleensä haju).
 
Mulla oli viime raskaudessa suklaasta koko ajan kova himo. Saa nähä miten tämän uuden kanssa käy. Vielä toistaseks ei oo tullu mitään himoja, mutta niitä tosin kerkeää tulemaan moneen otteeseen. :D
 
Mulla oli alkuunsa himona vaahtokarkit. Mää en ees normaalisti tykkää niistä. Ja jauheliha oksettaa ihan kauheesti, tosin se teki jo sitö ennen raskauttakin. Banaania en voi enää kuvitellakkaan syöväni. Että tämmösiä :)
 
Kahvi ällöttää, onneksi töissä voi sen laittaa vielä äskettäin olleen mahataudin piikkiin. :meh:

Piimä ja liekkisiivet himon kohteena. :)
 
Mä en eilen juonu ite yhtää kahvia, ja tänää oliki sit ihan kauhee päänsärky sen takia. Aamul oli niin huono olo etten silloinkaa viittiny kahvia hörpätä. Mut päiväkahvi oli jo pakko saada, loppu se päänsärkykii siihen sitte.
 
Takaisin
Top