Himot ja ällötykset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Bettie
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä oon jynssänny kanssa jääkaappia kun etoo käydä jääkaapilla. Mä pystyn kuvittelemaan kuinka listeriabakteerit hyppivät siellä...

Töissä puolestaan jääkaapin haju on ollut ihan jäätävä viimeisen viikon. Pitää olla hengittämättä kun oven avaa..

Ja eilen laitoin pari päivää pöydällä seisseet tiskit tiskikoneeseen.. ja yökkimiseksihän sekin sitten meni.

Mä juuri täytin tiskikoneen loppuun kun eilen jäi hommat vaiheeseen kun tuli kiire ja hyi kuinka ällölle kaikki muka taas haisi. Erityisesti ällötti mun oma jätskikipponi :o

Ääh auton tuulilasinpesuneste yleensä oon tykänny sen hajusta tänään en :s

Jääkaappi, todellakin, hyi h.... Ei tee ikinä mieli syödä mitään kun jääkaapin avaa, kun varsinkin kaikki rehut, kananmunat ja lihat jääkaappikylminä ällöttää.

Mielenkiintoista muutenkin, mitä kaikkia ällöjä, yllättäviä hajuja ympäristöstä "paljastuu" koko ajan. Koira on yhtäkkiä alkanut haista mädälle kalalle (???) ja miehen kanssa pussailu ei välttämättä kauheasti innosta paitsi hampipesun jälkeen. Luojan kiitos ei oo aina näin tarkkaa nenää...

Mulla tekee ihan hirveesti mieli kiiviä. Voisin vaan popsia niitä jatkuvalla syötöllä. Onneks kaupassa myydään niin raakoja, että joutunee odottelee kotona muutaman päivän ennen kuin pääsee syömään. Säännöstelen niiden syömistä siten, että otan joka päivä jääkaapista pari huoneen lämpöön kypsymään ja saan syötyä joka ilta kaksi edellis päivänä otettua. Muuten tulis syötyä niitä aivan liikaa jos en aseta tarkkoja rajoja. Kääk! Mulla taitaa olla nyt kolmisen kiloa kiivejä jääkaapissa :D

Viime raskaudessa jo kebabpitserioiden ohi kävely ällötti. Nyt testasin omalla kebabilla ja ei ainakaan vielä alkanut ällöämään :hungry: mutta erikoisia himojakaan ei ole tullut (paitsi liikuntaan vaikka liikun jo muutenkin aika aktiivisesti). Tosin kevyiden juotavien vinkkejä otetaan vastaan, mehuja ei viitsi litkiä litroittain. :anyoneTakana vasta 5+3

Toi jääkaapin haju on tosi ällöttävä. Sitten kaikki punainen liha ja kanat raakoina yököttää.

Koko ajan on jano, mutta vesikään ei maistu hyvälle. Limsat maistuu kamalalle. Karpalo-rypäle mehu menee alas sekä jäätelö. :icescream

Kiiamaria: mie oon kiintyny siihen bonaguan villivadelma veteen :)

Mä tykkään lorauttaa sitruunamehua (siis sitä täysmehua) lasin pohjalle ja siihen jääkylmää vettä päälle, on kevyttä mutta sopivasti makua.

Nonniih nyt se iski ja kovasti nimittäin lettu himo kermalla ja kunnon mansikka hillolla :)

Ällötyslista on turhankin pitkä.
-tiskikoneen haju
-hajustetut pesuaineet
-parfyymit
-paistettu ruoka
-limut ja mehut (just ja just pystyn sitruunavichyä juomaan, muuten oon ihan vesilinjalla ja sitä litkin PALJON!!)
-lihan haju, vaikka kohtuu määrin pystyn sitä syömään pari haarukallista
-jääkaapin haju. Tarkistan koko ajan, et onks siel jotain menny pilalle, ei ole.
-suklaa (outoa, tiedän)
-juusto

himoja on vähän, syön oikeestaan pakosta, ettei tuu nälän takia liian huono olo. Himo kun kuitenkin syttyy, sitä on saatava heti, tai se äkkiä siirtyy ällötyslistalle.

Meijän koira syö raakaruokaa, ja noiden "ihanien" veristen ja limaisten ruoka-annosten valmistaminen alkaa olla ylivoimaista.

Spriteä ja vattuvissyä vois juoda koko ajan :)

Voi ruokahimot sentään... mää nyt aloitan sodan niitä vastaan kun kävin aamusta puntarilla ja paino noussu kilon ihan vaan mielihalujen takia! Kun oon ylipainoinen niin paino ei hirveitä sais nousta raskauden aikana, joten ny on pakko aloittaa sota!

Mullaki on sitä ylipainoa, neuvolantäti laski että painoindeksi on 31. Tosin lähtöpainosta tullu pari kiloa alaspäin. Ite pidän rajana että 90kg ei saa ylittyä. Viime raskaudessa se meni hilkulle ja silloin tuli 20kg painoa. Nyt sais tulla max 11kg, jollei tää tästä laske lisää.

Mä en voi muutenkaa sietää hajustettuja pyykinpesuaineita, ni en voi kuvitella mitä se nyt tekis. Nuoremmalla on yks talvihaalari, joka ostettii paikalliselta nettikirppikseltä. Se haalari haisee tosi voimakkaasti jolleki bubblegumilta tai sellaselta karkkimaiselta. Ja se ei lähteny siitä haalarista irti tuulettamalla eikä edes kahdesti pesemällä. Haisee vieläkin ihan kamalalta :(

Bettie: mie taas oon niin rakastunu tohon meidän huuhteluaineeseen ku se on sellainen raikkaan tuoksunen.. Mut voi johtua myös et tulee puhtaasti se tuoksu ku 5 kk vanha kone joista 2-3 kk oli pois käytöstä rempan takia :/ et tekee jo uututtaan sen hyvän tuoksun. Entiseen ei ellu mitään toivoo laittaa ku men suurin piirtein kissan pissan hajuseks :s

Mäkin oon tota painoo tiputtanu ja mietinkin tos et ku vaihdoin ruokatottumukseni ja paino voi tippua näin alkuun et tuleekohan noottia yhtään :/ viimeraskaudessa tuli n. 12kg painoa jotka ei tosin jääny ees synnärille. Niin nyt mietin et jos vaan sais sen painon pysymään normis et ei tulis ku se pakollinen määrä..

Tuli nyt illaa kauhea himo ranskalaisista. Sitten kun oli saanut ne syötyä niin ne alkokin ällöttämään. Ristiriitaisia nämä mielihalut. :D

Itselläni ei kummosia himoja tai ällötyksiä ole vielä tullut, mutta pakko oli ostaa irtokarkkeja ja nyt niitä on tullut syötyä ällötykseen saakka :wacky:

Takaisin