Tänään on tullu ruuat jo kaksi kertaa ulos, ensimmäinen kerta ihan yhtäkkiä ja toisella kertaa miehen ruuan haju kävi niin nenään että tuli kiire vessaan.. ilmeisesti se oli se pihvin haju sitten kun itse en saanut syötyä kuin perunaa.
Pakko nyt sanoa ettei nuo pahoinvointirannekkeet auttanut kuin hetken ja tänään sitten tuli ruuat ulos kun ne oli ranteissa.
Kyllä niin pahaa tekee kaikki hajut!
Itsellä ei ihme kyllä hajut tai ruoat vielä ällötä. Tänään olen kiskonut kaksin käsin vaaleeta sämpylää ja päällä valkosipulituorejuustoa (pastöroitu) ja kinkkua, omnomnom.
Mä huomaan samat himot kuin ekassa raskaudessa: suolakurkut ja maksamakkara ja salmiakki ja karkki. Maksamakkaraa ja salmiakkia kun ei suositella vedeltäväksi mielin määrin niin voihan kökkö. Samoin himoitsen leipää (olen jättänyt kevään aikana leivän pois ruokavaliosta) koska mulla on koko ajan nälkä ja sitä on helppo mussuttaa :D samoin kaikki rasvainen ruoka himottanut (vaikka paha olo onkin). Mulla esim karkki helpottaa pahaa oloa niin arvatkaa onko vaikea kieltäytyä :D
Mulla ekaa odottaessa oli kauhee himo lakuun ja salmiakkiin. Ja ku heinäkuussa neiti synty, niin ne vikat viikot meniki sillä et joka päivä piti saada paketillinen ingmanin lakujäätelöä (se 900ml purkki). Silloin himoitsin myös jääpaloja. Nuorempaa odottaessa kurkku oli pop, samoin maksamakkara. Mä oikein laskin et kuinka monta päivää on seuraavaan maksamakkara-annokseen, ku meinas se sallittu 200g/vk mennä siinä yhessä päivässä
Ällötykset: Melkein kaikki! Mitään rasvaista tai suolaista kuten ranskiksia, pizzaa tai hampurilaisia ei tule mieleenikään laittaa suuhuni. Makeista taas en ole ennenkään välittänyt, ja nyt ei varsinkaan tee yhtään mieli. Ruokavalio koostuu siis tällä hetkellä lähinnä maissi- ja riisikakuista (niistä pahvinmakuisista), puurosta, myslistä ja maustamattomasta jogurtista - ne eivät ällötä, kun eivät maistu oikein miltään. Juustoja sitä vastoin kyllä söisin, etenkin niitä kiellettyjä, sekä raakaa kalaa, sushia, merilevää, wasabia...
Mä oon aina ollu kunnon sokerihiiri, mut nyt mielihalut suuntautuu lähinnä suolasiin kuten sipseihin, pitsaan, leipään, jonka päälle metua ja kurkkua ym.
Joo, suklaa kyl yleensä maistuis :) ja paha kyllä, kokis ja pepsi..onneks oon oppinu olemaan ilman kahvia, niin voi noista limuista vähän kofeiinia saada...mikähän se on, kun närästys iskee aina n 1,5 tuntia syönnistä...
Rennie ei auta mulla. Samarinia oon ottanu, vaik ei sais. Mut hedelmäsuolaaha se on. Mut tässä raskaudessa sekään ei auta. Aattelin et täytyy ostaa magnesiamaitoa seuraavan kerran ku apteekkii menee, jos se edes vähän helpottas. En kuitenkaa haluis ihan heti alkuu jo mitää reseptilääkkeitä. Sitruunakuurin aion pitää, jos se vaik neutralois vähäsen.