Helteisen heinäkuun höpinät

wilperi, niinpä on mullaki muuttunu ihan toisenlaiseks! :D Ei ollu vielä aiemmin tai en ainakaan huomannu.
 
Täälläkin etusivu vaihtunut.. Ja perkeles sentään, ku on nyt tääkin sit taas hidastunut.. HUOH!! Sitku alkaa toimimaan tää keskustelupalsta, ni tehään TAAS jotain muutoksia.. Voin nyt kyl sanoo, et hyvä et erosin vaukirjasta.

No joo.. Valivali.

Laukku: Mä oon saanu sen käsityksen, et jos limatulppa on irronnu, ni sillo ei sais uida enää ainakaan järves tai meres.. Tulehtumisriski... Korjatkaa joku jos oon väärässä.

Supistelee ja sattuu edelleen. Mut niinhän se tekee joka päivä.. Nyt taas tuntuu siltä että aika matelee.. Tahtois jo tositoimiin.. Ensi viikosta lähtien siis. Mulla lekuri maanantaina.. Taidan tietää, että kohdunsuulle ei oo sit tapahtunu yhtään mitään ja tämäkin raskaus menee reippaasti yli.. Itkupotkuraivari.

Ja mä jään viikonloppuna taas yssin.. Mies läksee ruisrockiin.. noh.. viime vuonna olin minä.. Että suotakoon nyt se ilo hänelle..

Mutta nyt nukkumaan..
 
ai, siitä en tiedä kun en käy etusivulla oikeastaan koskaan, mulla on kirjamerkki elokuun odottajiin 

mun selkään sattuu taas aivan mielettömästi, tai siis tohon oikeaan kylkeen, melkein peppuun. tosi vaikea istua..
vaavilla ollu vauhdikas ilta, ´koko ajan liikustkellu..
 
Oon mäkin sen verran suunnitellu ristiäisiä, et kutsutaan vaan kummit, meidän kummit, sisarukset ja miehen vanhemmat. Mun mielestä ristiäiset ei oo mikään iso sukujuhla eikä pyydetä kavereitakaan. On se kuitenkin ressaavaa sille vauvalle (meillä oltiin tosi kiltisti ristiäisissä, mut yöuniin vaikutti ja itkeskeltiin ja heräiltiin paljon useemmin kun normaalisti). Kotioloissa ollaan, en halua mihkä isoon kirkkoon. Ja kastetaan kastemekossa (mun mummun virkkaama, mikä on ollu mullakin), sit myöhemmin vaihdetaan jokku kevyemmät juhlavaatteet. Tai ei tossa paljo suunnittelemista oo ollu, esikoisen kans mentiin saman lailla. Viä kun sais saman papin, oli niin loistava :) Ja jos sais viä järkättyä lauantaille, sunnuntaisin juhlat on jotenkin pakkopullaa :)

Kummeja on meilläkin jo yks, mut muita ei olla mietitty ees..! Ja haluisin neljä, niin kun esikoisellakin. No, viimekskin mietittiin vasta kun tyttö oli joku kuukauden vanha, vähä unohtu!! Nykyään on vaan hankalampaa kun moni on eronnu kirkosta, ja usein niitä ei edes tiedä ellei tule puheeksi.

Viimeks kans aattelin et toivottavasti ei kaikki ryykää heti kotiin kattoon vauvaa, kun sinne päästään. No, sit menikin niin hyvin ja ite toipu nopeeta, ja tyttö vaan nukkuu ja nukkuu, et malttamattomana jo ootteli et tuis ny joku!! Näkis itekkin kavereitaan, kun tuntu et loppuraskauden oli kotiin hautautuneena eikä nähny ketään. Kaikki ilmotti et tullaan kun isoin ryysis on menny, ja kun kaikki aatteli sillai niin aika vähä vieraita kävi ekan viikon aikana!! :) Mutta hyvin aateltu kuitenkin, et jos itellä ois menny kauemmin toipumiseen (ei tullu tikkejäkään tms), tai ois ollu kauheen väsyny tai avuttomampi. Ja sit kävikin kivan tasasta tahtia sitä väkee :)
 
Mä oon suunnitellut sen verran nimiäisiä, että ne pidetään joko kotona tai anoppilassa. Ja että sinne kutsutaan vain isovanhemmat ja tulevat kummit. Ei siis paljoa porukkaa. Tarkempaa juhlaohjelmaa tuskin tulee olemaan, mutta syömistä ja juomista pitää olla (tietysti alkotonta). Aion tehdä semmoisen valokuvakirjasen raskaus-ajasta ja vauvan ensimmäisistä viikoista, joka on sitten esillä juhlassa. Ja kummitodistuksetkin olen jo valmiiksi vääntänyt itse. Teksti on samanlainen kuin Pro seremonioiden kummitodistuksissa ja kauniit kehykset sain tehtyä siihen ihan Wordilla.

Täälläpäin on sairaalassa ilmeisesti rajoittamaton vierailuaika (isille?), isovanhemmat näkevät vauvan vain lasin läpi. Mutta eipähän tarvii ottaa sitten onneks vieraita vastaan. Tosin anoppi on töissä siellä sairaalassa, ja sanoi että saattaa tulla kurkistamaan sitten. :) Eipä se haittaa... Vieraita kerkeää kyllä sitten tulla kotiin käymään jos kiinnostusta on. Aion kyllä suhteellisen tarkasti alkupäivinä seurata että ketään nuhanenäisiä ja likakätisiä vieraita ei meille tule. :)

Eilen taas pikkaisen kuuma kun oli kaupungilla... helteisinä päivinä koskee herkemmin vatsaan kun kävelee... ei paljoa huvittanut "shoppailla", joka välissä piti päästä istumaan alas. Huomenna sitten tiedossa äidin muutto. Mies jo hätäili, että rupea siellä rehkimään. Ja en todellakaan rupea, saavat muut hoitaa sen. :) Kannan korkeintaan jotain keittiön tuoleja, ja aion pestä ainakin vessan. Ei olis kauhean kiva että synnytys käynnistyisi jostain muuttolaatikoiden kantamisesta. :)

Tänään tuleekin sitten anoppi meille yökylään. Ihan siistiä meillä on, mutta jotenkin on vaan semmonen olo että pitäs kauheasti siivota sitä varten. On kuitenkin laitoshuoltajana töissä ja tuntuu että heillä on kotona aina niin siistiä. :) Vaikka tuskin hän tulee tänne mitenkään arvostelemaan mun siivoustaitoa/-intoa...

Täällä on tullut taas syötyä herkkuja ihan liikaa... toivottavasti vauvasta ei tule mikään "sokeri-vauva"... jotenkin aina lipsun vaikka aion olla syömättä... Nyt taas eheämpi motivaatio jatkossa. Näin eilen kaupungilla paria kaveria, joita en ole nähnyt pitkään aikaan. Kumpikin huudahti: "ihanan iso maha sulla!" Mitä siihen voi sanoa? "Kiitos...." Mä en tykkää vaan siitä miten tää maha on nyt niiiin iso ja niiiiin ihana... Kohta tämä on vaan pelkästään ISO, sitten kun vauva on syntynyt. Kenen mielestä tämä on sitten vielä ihana??

Vali vali. :)
 
Täälläkin etusivu uudistu eilen ja huomasin saman ku idaho. Hidastu siis entisestään. Tai oli jo pikkuhiljaa toimimassa paremmin mut taas ton uudistuksen jälkee tökkii. Plah.. Voikin taas noinkin pienet asiat ärsyttää..

Eilinen meni kyllä ihan jonku hormoonimyrskyn vallassa..Itekki jo naurattaa kuinka pienestä sitä saa jonku itkukohtauksen. Oon huomannu et mitä pidemmälle etenee raskaus sitä itkuherkemmäks oon tullu. Eilenki katottii toimintaleffaa ja sain siitäki itkun aikaseks..

Meillä järkätään nimiäiset. Näillä näkymin paikka olis anoppila ku meille ei kyllä mahdu ihmisiä ku tyyli 2 kerralla :) Sen verran pitkälle ollaan päästy et nimi on valmiina jos edes näyttää yhtään siltä, sitte ollaan pulassa :) Tarjoilukin on aikalailla selvillä. Tosin tekijöitä näyttää ilmaantuvan vähän joka suunnasta, mikä tietenkään ei oo pahasta mut pitäs jakaa leipomukset tekijöiden kesken et kaikki sais tehä jotain. Yksi "haltijakummi" meillä on jo ehdolla mut olis kiva et niitä olis ainaki 2 ellei jopa neljä.

Tänään olis taas neuvola. Vieläki tais olla sijainen kun oma neuvolatäti  on lomalla.

täytyy mennä valmistautumaan..
 
Tuli tosta Kcatrin mahan ihastelusta mieleen kun itse olin tiistaina lyllertämässä kaupungilla ja eräs kaveri jota en oo nähnyt viimeks kun keväällä bongas mut väen paljoudesta. Hyvä etten pissannut alleni kun pelästyin niin paljon kaverin yhtäkkistä paikalle pelmahtamista. Kello oli vähän yli neljä ja lyllersin keskellä helsingin keskustaa kun yhtäkkiä joku tarras kiinni mun käsilaukun olkaimesta ja sanoi vaan "hei". Tietty heti aattelin että nyt joku haluaa varastaa mun käsilaukun! :D Onneksi ei sentään vaan se oli vaan tää kaveri joka heti hyökkäsi ihastelemaan mun mahaa. Aina kun joku alkaa ihastelemaan tätä palloa niin mun vaan tekee mieli alkaa "valaisemaan" kuinka ihanaa se onkaan kun vähän joka paikkaan kolottaa ja normaalejakaan asioita ei voi tehdä ilman älyttömiä ponnisteluja. Tosi ihana maha onkin! :P

En ois uskonut kuinka vaikeeta voi kynsien leikkaus olla ennenkun eilen kokeilin. Kauheen ähellyksen jälkeen sain kynnet jotakuinkin leikattua ja vaan yhden haavan onnistuin sormeen saamaan! :)

Mä myös sorrun ihan liian usein kaikkeen mässäämiseen ja herkutteluun. En vaan jaksa enää juurikaan stressata siitä. Oon antanut itselleni tänäänkin luvan ostaa jotain hyvää kun mies lähtee katsomaan Iron Maidenia ja sen jälkeen mitä luultavimmin juhlimaan kavereiden kanssa niin mie voin sit vastaavasti herkutella kotona :)
 
Jalkaa turvottaa tosi paljon... on ollut aiemminkin turvotusta mutta nyt on vielä enemmän... eikä molempia jalkoja turvota vaan pelkästään vasenta jalkaa. Suuret suunnitelmat oli siivota, mutta käveleminenkin on hieman tuskaista, joten katsellaan iltapäivällä sitten. Nyt vaan jalat ylös ja sohvalla pötkötellen. Tuli eilen syötyä jonkun verran lakritsia, tiiä johtuuko sitten siitä yhdistettynä tähän helteeseen... :( Kun verenpaineet mulla on ollut kuitenkin ihan hyvät (viimeksi mitattu maanantaina) niin tuskinpa on kyse mistään raskausmyrkytyksestäkään. Turvottaako muilla jalkoja?
 
Mulla turvottaa jalkoja pikkasen jos on kuuma, ja yleensä iltaisin ja öisin. Ihan vähän vain, ei sitä oikeastaan edes meinaa huomata, mutta se kuumotus on inhottavaa. Sama homma sormissa...
 
Kcatri: Täälläkin turvottaa. Oli reilussa viikossa tullut muka kaks kiloa painoa. Että ihan nesteen piikkiin menee. Mulla on erityisesti jalat ja kädet turvoksissa. Joskus pahimmillaan illalla turpoaa myös naama. Kävin itse tuossa joku aika sitten sen turvotuksen takia synnärillä tarkistuksessa, ettei olisi sitä raskausmyrkytystä ja niinhän nuo meinasivat, etteivät enää edes katso turvotusta oireeksi, koska yleisesti kaikilla raskaana olevilla sitä on enemmän tai vähemmän. Että enemmänkin ne proteiinit siellä pissassa ja korkea verenpaine, päänsärky ja näköhäiriöt ennakoi sitä myrkytystä. Uskoisin, että voit olla huoletta. MUISTA JUODA PAAAALJON!

Täälläkin herkutellaan. Nyt on onneksi jäänyt karkit ja suklaat pois, mutta jäätelöä tulee kyllä syötyä senkin edestä, pari hyvää pahetta mulla kumminkin on: mansikat ja omenat.

Meillä synnärillä oli vierailuaika 12-19 joka päivä ja ainoastaan lapsen isä ja sisarukset saa tulla. Itse en innostu siitä, että siellä koko suku tulisi käymään. Minun äiti on sanonut, että haluaisi tulla, mutta minun puolesta voi sen pari päivää odottaa ja tulla sitten kotiin pientä katsomaan. Muutenkin haluaisin rauhoittaa ne ensimmäiset kotipäivät, että saatais miehen kanssa ihan rauhassa tutustella siihen omaan vauvaan, ennenkuin esitellään sitä muille. Mutta saa nähdä.

Nimiäisiä ei olla suunniteltu muuten kuin siten, että nimi on kasassa (jos yhtään näyttää siltä), kummit on pyydetty. Juhlat pidetään varmaan minun äitini luona, koska heillä on isoin kämppä ja äiti on kova siivoamaan ja leipomaan. Ei tarvi minun muuta ku viedä itteni ja käärö paikalle. Pidetään varmaan mahdollisimman pian ne juhlat, koska en halua, että vauvalle muodostuu mitään typerää lempinimeä, mikä jäisi sitten elämään. Ja muutenkin haluan, että sitä alettaisiin mahdollisimman pian kutsumaan omalla nimellään. Toivottavasti kunto sallii, olis kiva pitää ne juhlat jo kuukauden iässä.
 
Heippa vaan kaikille!

Huomasin tuossa vanhoja viesteja lukiessa etta tanne on muodostunut vakio porukka joka kirjoittaa (mina kuulun  siihen porukkaa joka lukee vaan) :) Nyt paatin aikani kuluksi kirjoittaa...

Italian helteissa viedaan viimeisia viikkoja (laskettuaika 1.8)! Ei voi valittaa vaikka lammot viimeisen kuukauden aika nousevat kepeasti yli +30  ja viikonlopuksi luvattu +37 astetta! Onhan tama tietysti ajoittain tylsaa kun paivat pitaa melkein olla sisatiloissa kun ulkona niin kuuma, mutta yritan ottaa levon kannalta (kun ei joka paiva jaksa siivotakaan) ja lukea kirjoja kun sen saa tehda suhkot rauhassa! :)
Taytyy myontaa etta tunnen itse onnekaaksi, kun olen koko raskausajan voinut hyvin (lukien taalta ja kuultua ettei kaikilla nain!) ja en anna naiden helteiden "lannistaa".   Tassa mielestani positiivinen ajattelu toimii hyvin!

Positiivisesti yritan ajatella myos synnytysta joka lahestyy ja toisaalta en malta odottaa. Sairaala mihin olen menossa synnyttamaan ei ole kaytossa laakkeellista kivunlievitysta. Joten kaikki "Natural". Ensin idea hieman pelotti, ja aika ajoin vielakin, mutta talla hetkella on iloinen toisaalta etta kaikki tapahtuu niin kuin luonnostaan kuuluu. Viimeiset pelon rippeet karisivat melkein kaikki pois kun kavimme tutustumassa synnytysosatoon joka todella kodikas ja katilot mukavia! :)
 Toivotaan etta kaikki menee hyvin!

Eniten tassa huolestuttaan miten synnytyksen jalkeen "parjaan" kaikkien sukulaisten kanssa!? Suomalainen kun olen niin olen toivonut mieheltani tiettya rauhaa synnytyksen jalkeen, jonka han aika hyvin ymmartaa, "ongelma" ovat sukulaiset ja kaverit. Italiassa kun sellainen tapa, etta sukulaiset ja kaverit ja tuttavat tayttavat sairaalan ja kodin vierailuista ajattelematta etta "uusi perhe" haluaisi olla myos keskenaan ja huilata. Taalla siis aivan normaalia! Onneksi eilen synnytysvalmenksessa myos mieheni kuuli, kun katilo kehotti etta vierailuja on hyva kontrolloida ensi alkuun (han monesti luulee etta ajatukseni ovat suomalaista hulluutta, nyt sain tukea). Onneksi mieheni suku asuu 400km paassa joten kauheaa ruuhkaa ei (?) ole luvassa!? Ja oma perheeni on tulossa syyskuun alussa vierailulle. Olen kylla ilmoittanut jos ihmiset eivat osaa antaa rauhaa, niin olen valmis sanomaan etta talo tyhjaksi! :) Minun suurin huolen aiheeni siis ovat vierailut synnytyksen jalkeen. Vaikka eihan tuota etukateen pitaisi surra....                 
  Vaikka voihan se olla ihan mukavaa etta anoppi tulee siivoamaan ja tekee ruokaa niin saa itse olla lapsen kanssa rauhassa ja levata ja istua valmiiseen ruokapoytaan!

Tulipa pitkasti tarinaa..
Mutta hyvaa loppu odotusta kaikille! :)
 
AnnaItalia Mielenkiintoista kuulla Italian kuulumisia! Kirjoittele vain useamminkin! :)
Synnytys ilman kivunlievitystä, huh. Kuullostaa aikamoiselta, mutta toisaalta oma äitinikin on synnyttänyt ihan "luomuna" minut ja siskoni ja ihan täällä Suomessa. Minua ajatus ei kyllä ihan kovin houkuttele. :) Jos vain mahdollista saada jotain lievitystä niin otan kyllä vastaan, vaikka mielelläni kokeilen myös lääkkeettömiä menetelmiä.

Nia  En tiennytkään tuota ettei turvotusta katsota enää raskausmyrkytyksen oireeksi... tämä varmastikin johtuu  vain tästä helteestä, ei ole päänsärkyä tms. Mahaan rupeaa kyllä koskemaan heti kun lähtee kävelylle... on pitänytkin ajaa itsensä tähän asemaan... liikaa herkkuja, liikaa painoa... Kuumassa myös koskee enemmän. Kelit onkin vissiin taas viilentymään päin...? Onneksi!
 
Kcatri: Määki tuossa kattelin just omaa naamaa, että ei helv. minkä näkönen possukka kattelee peilistä takasin. Aivan järjettömät turvotukset päällä koko ajan ja tuntuu, ettei ne laske ollenkaan. Mutta tosiaan tuosta raskausmyrkytyksestä, että voihan joku vielä ajatella, että turvotus kuuluu oireisiin, mutta se lääkäri jonka kanssa juttelin siellä synnärillä oli sitä mieltä, ettei sitä enää sillä lailla katsottaisi, koska se turvotus on kuulemma kaikilla todella yleistä. Mutta tästäkin tosiaan varmaan monenlaisia mielipiteitä. Ite yritän olla kyttäämättä kaikenlaisia oireita ja ottaa rennosti. Vaikeaa on, mutta parempi itelle, niin ei mee hyvät huolet hukkaan.

AnnaItalia: Kiva kun kävit kertomassa kuulumisia! Varmasti se on siellä Italiassa erilaista. Tuo kuumuus mahtaa olla siellä ihan eri sorttia kuin täällä. Toivottavasti siellä tuulee ja teillä on hyvä ilmastointi! Yritä kertoa tuntemuksistasi niille sukulaisille tai pyydä miestäsi kertomaan. Sulla on ihan täysi oikeus sanoa, että millon sopii tulla ja millon ei. Minusta tuossa tilassa ei tarvitse kenenkään muun tunteita kunnioittaa. Huolehdit vaan itsestäsi ja vauvasta. Ihanaa loppuodotusta, sulla ei olekaan enää pitkä aika! Kade! <3
 
Täälläkin turvotusta havaittavissa varsinkin jaloissa. Välillä ne on ihan järkyttävät norsujalat!

AnnaItalia: Mukava kuulla kuulumisia sieltä italian lämmöstäkin! :) kun kerroit tuosta mahdollisesta sukulaisryntäyksestä mulle tuli heti mielikuva kuinka ovesta vyöryy yhdellä kertaa koko suku kumminkaimoineen höpöttävän anopin johdolla. :) Tsemppiä kulttuurierojen kohtaamiseen :)

Voi että osaa pientä ihmistä ärsyttää!! Ärsyttää jo sekin että ärsyttää! Agh! Oikeesti mulla ei ois yhtään mitään syytä olla ärsyyntynyt, mutta silti vaan ottaa päähän kaikki mahdollinen. Huomenna kaverini haluisi tulla Helsinkiin ja meille kylään. Tai no, hän haluisi olla kaupungilla shoppailemassa ja hyvällä säkällä varmaan terassillakin. Minuu ei vois todellakaan vähempää kiinnostaa tuommoinen aktiviteetti just nyt. Miksei nää lapsettomat kaverit ymmärrä että mä en haluu enkä just nyt jaksa tehdä samoja asioita kun vuosi sitten?!?! Ihan mieluusti otan vieraita vastaan meille kotiin, mutta en mä itse halua lähteä tekemään mitään niin rasittavaa kun helteessä shoppailua ja vielä lauantaina.
Mieskin yritti tänään sitten puhua tätä juttua mulle omalta näkökannaltaan ja lopputuloksena siitä aloin vaan itkemään kun ei se mieskään aina tajua kuin rankkaa tätä sen lasta on kanniskella tällä helteellä ja ettei minusta oo yhtään kiva katella terassilla vierestä kun muut imee kiduksiinsa kylmää siideriä minkä ehtii.
Mä tiedostan sen oikein hyvin että kaveripiirit muuttuu naisilla sillon kun tulee perhettä. Mies ei sitä ymmärrä, kun ei se miehillä oo sama juttu. Luonnollisestikin niitten kavereitten kanssa viettää vähemmän aikaa jotka haluaa vaan bilettää ja juhlia.
Plaah.. kauheeta valivali tilitystä. Sori :)
 
mie oon vissiin sit tossa turvotus asiassa poikkeus tapaus, kun mulla ei sitä juuri ole havaittavissa :D

sormus menee ihan hyvin vielä, ei yleensä edes jää jälkeä kun käyttää pois, normi "kiilto" vaan näkyy kun kauan ollu samassa sormessa ja paikkaa..
sukat ei purista yhtään jne...
ainut mistä vois sanoa et turvottaa niin kurkku tai siis tosta leuan alta, mut luulen et siihen on tullu vaan "läskiä" nyt raskaus aikana..

Mie en oota juuri ketään vierailulle vauvan syntymän jälkeen, ei käyny esikon jälkeenkään oikeastaan kukaan. hyvä jos pari ihmistä käy moikkaan, sairaalaan tuskin tulee sitäkään. kunhan vaan ukko tulee sairaalaan. esikko ei varmaan tule, on toivottavasti isällään toisella paikkakunnalla silloin kun ole sairaalassa. jos esikko on kotona niin sit mun äiti tulee kattomaan, ja silloin ehkä tulee sairaalaan esikko, vaikkei isovanhemmat sais tulla. 
vierailut sallittu vain isälle ja sisaruksille ja olikohan 12-19. (sama mitä nia jo kirjotta) 

mut nyt on pakko mennä taas makoileen, kävin shoppaileen kaupungilla. sain ostettua jopa pari palaa kankasta jos sais vähän viileämpiä housuja tehtyä itelle loppu kesäksi, mulla kun ei ole yhtään shortseja eikä muita "ohuita" housuja kun verkkareita.... 
 
Mäkin aattelin etten jaksais istuskella terassilla kun muut jua.. Mut itseasias pari viime kertaa, ku kamun kaa oon ollu terassilla, ni on ollu tosi hauskaa. Vaikka kamukin on juonu sitä siiteriä. Tosin, vähän kyl harmittaa ettei ite oo saanu kanssa sitä kylmää siideriä nauttia. Mut toi shoppailu ei kyl kuulosta mukavalta puuhalta. Ite ku muutaman kerran ollu kaupungilla ja sielä saanu kauheet supistuskohtaukset, ni ei oo kyl ollu lainkaan kivaa.

Mukava kuulla annaItaliastakin! Tsemppiä myös sulle loppuun ja toivottavasti saatte rauhassa tutustua uuteen perheenjäseneen. Ja kuulostaa hurjalta toi lääkkeetön synnytys. Itsestä ei olis siihen. Eli peukut sinne suuntaan..:)

Ollu nyt muutaman päivän kahestaan (lähes) pojan kanssa. Nyt alkaa jo väsyttää. Mies ruisrockissa. Noh.. onneks on ollu ohjelmaa, ni aika on menny nopeemmin. Ihana kiitos, että muutama kaveri lapsineen asuu samoilla pihoilla.

Nyt huomaan, että keskityn enemmän näihin supistuksiin. Ajattelen, et josko nyt alkais.. Tosin, ne on ihan samanlaisia ku ennenkin..

Elämme jänniä aikoja parin viikon päästä..
 
Oot siala onnenpekka ku sulla ei oo turvotuksia! Turvonneet jäsenet paitsi näyttää myös tuntuu inhottavilta. Mulla ainaki esin sormien nyrkisä pitäminen tai kyykysä hetken oleminen tuntuu ikävältä, ihan ku veri ei pääsis kiertään ollenkaan. Ja jalkapohjat ei kestä seisomista yhtään. Eilen tuntu jo pelkkä suihkusa käynti tuskalta ku oli pakko pystyä seistä sen aikaa. :( Onneks mulla nää turvotukset liittyy pelkästään tähän kuumaan ilmanalaan eikä viileämpinä viikkoina oo juurikaan havaittavisa.

Täälä on nukuttu helteestä huolimatta pari yötä yllättävän hyvin. Laitettiin tuuletin puhaltaan suoraan sänkyyn koko yöks, suosittelen muilleki joilta sellanen vempain kotoa löytyy!

Hiostaako/ahistaako teillä muilla vaatteet ym. tavallista enemmän? En pysty enää käyttään puoliakaan päälle mahtuvista vaatteista ku ne alkaa heti ahistaa ja muka painaa jostain. Rintsikoita en haluais käyttää ollenkaan, mutta ei kehtaa kuitenkaan hirveesti nännejä näytellä julkisilla paikoilla... Alaosista pystyn enää käyttään tosi pehmeästä kankaasta tehtyjä legginssejä ja löysiä hameita. Kaulakorut, sormukset ja hiuspannat riisun heti ku kotia pääsen. No, onneks ei oo enää montaa viikkoa kärvisteltävää!
 
Aaah.. Mikäs sen ihanampaa puuhaa helteellä, ku siivoaminen ja imuroiminen.. Pakko tänään aloittaa, ku edellisest imuroimisesta on kulunut viikko! Hui ja yök. Katoin, et mun tukkaa niin paljon taas lattioilla et oikeen yököttää.

Tänne perskules luvattiin sadetta ja ukkosta.. Mut mikäs sieltä pilkistää muutaku aurinko. Perkele, ku eivät näköjään osaa ennustaa yhtään tota säätä.

Täälläkin turvottaa. Vähemmän tosin kuin edellisellä kerralla. Mistä olen kyllä tyytyväinen. Tosin tietää sitä, että painonnousu on sitten ihan sitä itteään. Että tuskin jää sairaalaan niin paljon kiloja ku viimeksi (kymmenen)..

Toi tuuletin ois muuten hyvä meillä, mutta mulla menee niskat herkästi jumiin.. Saa olla aika tarkkana, ettei puhalla liian ylös.. Mä oon ite käyttäny kaurapussia, joka on ollu pakkasessa. Viilentää mukavasti sen verta että saa unta.. Sitku seuraavaks herää, ni eihän siitä sitten  mitään apua ole..

Äh.. Pakko kai sitä on mennä siivoomaan.. Ei muu auta..
 
paitsi että tänään (eilen jo oli vähän) huomasin vattassa jotain näppylää, joita kutittaa ihan sikana. ja heti tietty piti googlettaa et mitä se vois olla niin hepatoosiinhan se viittais :/ tosin aloin miettimään kun eilen kävin suihkussa että käytin kyllä semmosta pesuainetta mitä en ole käyttäny pitkään pitkään aikaan, et oliskohan siinä voinu ollu jotain mistä iho otti itteensä... 
nyt sit stressaan koko viikon lopun, onneks heti maanantai aamusta 8 on neuvola... 
 
Huh,hellettä. Kuuma on ja nyt salamoi ja jyrisee mutta vesisadetta ei kyllä näy :D

Huomasin tänään eka kertaa oikeen kunnolla, että turvottaa (johtunee tästä järkyttävästä helteestä), sormus puristaa niin, että AUTS. Samoin jalkoja pistelee ja sattuu. 

Oltiin tänään, äitini, tätieni ja toisen tädin tytön kanssa Himangalla kotiseutumarkkinoilla, ja oli kuuma ja sitten kun kävelin aikasta paljon niin hyi kun on supistellut ja jomottanut alavatsaa ja -selkää ja tuntuu, että poika painaa itseään vielä alemmas, jos vaan mahollista kun on jo niin alhaalla. 

Josku, mullakin on tollanen olo, että kaikki vaatteet puristaa ja kiristää ja ahistaa. Yöllä oonkin sitten nukkunut pelkillä alushousuilla kun ei pysty mitään päällä pitämään. Ja kun olen yksinäni kotona pidän alushousuja ja jotain lörttöäpaitaa tai sellaisia kankaisia bandeau(?)-liivejä jotka ovat pelkkää kangasta eivätkä purista mistään :D

idaho, oon ihan samanlainen, että jossei oo imuroitu viikkoon ällöttää niin perkuleesti. Multakin tukkaa irtoaa, ja viime viikolla paloimme miehen kanssa auringossa ja nyt molemilta lähtee ihoa sitten niin HYI OLOKOON! Nyt sitten onkin oikeen tosi kiva kun en saa rehkiä eli en voi imuroida enkä pestä lattioita, eikä mies käskemättä ymmärrä, niin voi terve, meillä on imuroitu ties millon viimeksi! Aina yritän sitten välillä lakaista lattioita sellaisella harjalla.. jeejee.. Mutta sitten kun ei viitsisi kuitenkaan miehelle mäkättää kun tuntuu niin typerältä kun itse on päivät pitkät kotona ja toinen käy kuitenkin töissä.. En tiiä, kyllä se lupas, että jos lähipäivinä tarttuis imurin varteen, ja sanoinkin, että sitten ei tarvi kun mää saan sitten ite jo kahen viikon päästä (JEEJEE!!!!) tehä suursiivouksen ;)
 
Takaisin
Top