Helteisen heinäkuun höpinät

Moon: Niin tosiaan onhan isommassa vauvassa sit ne hyvätkin puolet. Mä vaan vähän pelkään et raskaus menee yli ja sit tarvii synnyttää kauheen iso vauva.. Mut ei se synnytys varmaan sen helpompi tai vaikeempi oo sit vauvan koosta riippuen.. Se oli vaan mun ensimmäinen ajatus. En  muutenkaan jaksa enää onneks pahemmin pelätä synnytystä, kun ootan vaan sitä niin paljon. :D
 
Ihanaa lukea aina kun joku on päässyt jo synnyttämään ja saanut pikkusen, samalla salaa toivois että mitäs jos nyt sit olis jo mun vuoro?
Mulla on ollut kamalia kipuja pari päivää ympäri mahaa, enpä silti ole synnärille vielä soittanut.
Eilen melkein itkien ja rukoilin sängyssä että lapsivedet lirahtais, mä en jaksa tätä raskautta enää.
Suolentoiminta reistailee jatkuvasti; viikko tolkulla vuoropäivin ummetus ja ripuli, tämän seurauksena peräpukama. Kipuja mahassa, nivusissa ja painetta selässä ja jatkuvasti aivan hirmusen pinkeä olo, ikäänkuin olis kestosupistus meneillään. Jokohan nämä oireet alkais enteillä synnytystä? :D
 
Suahili90 inhottavia nuo sun vaivat !  Täällä kans koko ajan maha pinkeenä, mutta ei suoistukset kuitenkaan pahemmin satu. Alaselkää kyllä juilii KOKO ajan. Tosi raivostuttavaa!!

Tänään oon ollu kyllä reipas! Oon tehny pitsaa ite ja raparperipiirakkaa!! Ja poimin viinimarjoja puskista ja muutenkin oon pyykänny ja siivonnu :) Toistakin ässää on kokeiltu ja  illalla pitäis mennä saunaa :)

Tiistaina ois vihdoin synnytystapa arvio! Jännää!! Vähä mietityttää kuinka paljon tup miehen syntymäpaino vaikuttaa vauvan kokoon. Ukko nimittäin paino vajaa 5kg syntyessää!!! Minä kuitenki melko pienikokonen oon itekki että en kyllä semmosta jöötiä haluais ulos punnata. Mutta ei kai ne anna syntyäkää alakautta jos on kauhee iso. Kaverilla ainakin kävi niin että synnytystapa arviossa arvioitiin  vauvan painoks 4kg ja päätettiinn että käynnistetää n. vkon päästä koska muuten kasvaa liian isoks. No synnytys käynnistettiin ja vauva synty, mutta paino vain 3kg! Että voi sitä noinkin päin käydä...
 
Sun_:  Hui, ajatus 5kg vauvasta ois kyllä aika hurja!

Ihanaa, tää päivä on menny huomattavasti paremmin!  Ylipäätään on just ollu suht' viileetä, ainoastaan tossa iltapäivästä meinas lämmöt nousta mutta sitten onneksi aurinko meni pilveen :)  Oon jopa saanu ilman ärsytyksiä jotain aikaan:  Perkasin pihalla kukkapenkin ja keräsin minäkin viinimarjat meidän ainoasta pensaasta.  Saapi siitä poika puuronsa sekaan :)  Mieskin ehti kotiin jo viiden aikaan joten ehti pari tuntia olla pikkupojankin kanssa.  Tai no okei, kävi ottamassa päikkärit mutta tulipa mulle pari ruokakikkailua ja vaipanvaihtoa vähemmän ja pojalle laatuaikaa hormonitasapainoisen vanhemman kanssa :D  Ilta huipentui sitten pikkupojan kylpyhetkeen hyväntuulisten vanhempien seurassa :)  Tätä lisää!  En mä loppujen lopuksi paljoa kaipaa, vähän apuja ja viileetä ilmaa!

Ensi viikolle on sitten kivaa luvassa:  Maanantaina tulee ne perjantaina ohi menneet vieraat.  Keskiviikkona äiti tulee paimentamaan poikaa mun neuvolan ajaksi ja torstaina sisko tulee kylään.  Jes!  Kyllä tää tästä!  Ja jos tosissaan helteetkin pysyy loitolla niin mikäs mun on ollessa :D  Sittenhän seuraavalla viikolla onkin jo laskettu aika.  Hurjaa.
 
Sun_, itsellä synnytystapa arvio on edessä maanantaina ja täälläkin jänskättää oikein todenteolla! Itsellä syntymäpainoa on ollut yli 4kg ja miehellä lähes 5kg, sen lisäksi tämä raskausdiabetes tietysti lisää todennäköisesti lapsen kokoa.. Kauhulla siis odotan, minkälainen möhkäle sieltä tulee puserrettavaksi! Tietysti sitä on iloinen ja ylpeä että lapsi on iso ja terve mutta toivoisin silti voivani synnyttää luonnollisesti alakautta, ettei tarvitsis lapsen koon takia mitään suunniteltua sektiota tehdä. Olenkin tässä miehelle jo naureskellut, että ei meille vauvaa ole tulossa vaan dinosauruksen poikanen! :)

Kyllä täällä muuten on kirjoittelu näköjää hiljentynyt sen jälkeen kun pari vakkari kävijää on synnyttänyt. (Vai jatkuuko juttu teillä fb:ssä?) Voin kuvitella että ei sitä tule mieleenkään että istuis koneella jos saa touhuta uuden vauvan kanssa. Ääh... mäkin haluan jo nyyttini tähän ja nyt!
 
Suahili90:  Kyllä tuolla facebookissa aika paljon läärytään mutta monella tuntuu olevan hiljaisuuteen tällä hetkellä syynä se että ei vaan jaksa kirjoittaa kun ei mitään uutta tapahdu ja ottaa vaan päähän <:)

Täällä mies yritti vippaskonstia viime yönä eli laittoi sykemittarin päälle.  Viimeksi siis kun tarkkaili leposykettään käynnistyi esikoisen synnytys :D  No, täällä ollaan vailla mitään tietoa synnytyksestä :D  Mulla onkin tarkoitus alkaa tuskailemaan sitten vasta antaumuksella kun laskettu aika ylittyy.  8.8. ois esikoisen 1,5-vuotisneuvola ja sinne nyt ainakin olis tarkoitus mennä.  Samalla viikollahan se laskettu aikakin on mutta ehkä olis tyylikkäämpää synnyttää vasta 16.pvä niin tulis lapsille tasan 1,5v ikäero :)  Näin siis olen suunnitellut.  Ikään kuin siitä suunnittelusta olis viime kerrallakaan ollu hyötyä :D

Meillä on muuten ilmeisesti toivuttu tutin jättämisen aiheuttamasta järkytyksestä!  Ei tartte enää ilmeisesti ennen kuutta herätä :)  Jee!  Tänään herättiin seittemältä, ihan sopiva aika etenkään kun ei tartte enää hätäitkuun herätä!

Äsken tuli ihan oikea kipeä supistus.  Ekaa kertaa!  Johan nyt!

Kämpässä alle 22 astetta, I-H-A-N-A-A!
 
Joo. Ite en eilen jaksanu mitään raapustella, ku ei oo kertakaikkiaan mitään uutta puhuttavaa. Samat vitutukset ku ennenkin. Ei supistele tarpeeksi. Kipeitä tulee ja välillä tosi kipeitä, mutta ne jää niihin muutamiin..

Cilmi: Juu älä huoli. Kyllä se on ihan suotavaa, että tässä vaiheessa vituttaa ja harmittaa tää raskaana olo. Tää olotila on nyt semmonen, et ei ihan semmotti "normaalisti" käyttäydy. Itekin oon välillä miettiny, et miks valita.. Jotkut antais mitä vaan, et olis täsä tilassa. Mut nää oireet tekee tästä ihan hirveen..

Onnea AnnaItalialle tätäkin kautta. En nyt jaksa (laiska) mennä tonne onnitteluketjuun. Komean kokoisen pojan oot saanu ja vielä ilman mitään tikkejä tai lääkkeitä.. Hattua nostan!! :) Esikoinen paino 3970g ja oli 53 cm pitkä.. Ja mä sain viisi tikkiä ku jouduttiin leikkaamaan väliliha..

Sonja: Kuulostaa isolta vauvalta. Mutta nehän on vaan arvioita.. Oon kuullu et on heitelly ihan kilollakin alaspäin. Et älä hirveesti stressaa etukäteen.

Suahili: Koita jaksaa ton vatsantoiminnan kanssa. Itellä koko ajan ummetusta.. Ja sitku tulee iso hätä, ni supistelee tosi kovasti.. Auts auts. Ja harmittaa ku supistukset loppuu ku on hätä hellittäny.. Ei kiva..

Sun: Meillä mies paino 4500g syntyessään.. (kai). Toivottavasti ei teille ihan viittäkiloista synny.. Kuulostaa kunnon järkäleeltä..:)

Moon: Kiva, et oot saanu vähän vieraita ens viikoks.. Menee aika nopeemmin.. Niin ja kohta sullakin se laskettu on käsillä.. Oikeestaan aika pian.. Vaiks nyt tuntuu yks tuntikin olevan tuhottoman pitkä.. Noni.. Nyt ne sunkin supistelut alko.. Jännää jännää..:)

Täällä ei siis mitään tapahtunut yön aikana. Yksi kipeä supistus ja se oli siinä. Huoh huoh ja huoh.. Mitään ei jaksais/kiinnostais tehä. Tylsää ja tylsää tää oottelu. Eipä tainnu tänään vaaveli syntyä.. Semmonen olo vaan..

Nyt tuli poika tähän näppäilemään.. Täytynee varmaan mennä viihdyttämään..

Hauskaa sunnuntaita kaikille.. Kohta taas yksi viikko ohi.. Ja huomenna on jo ELOKUU!!



 
Hui, en oo jaksanu moneen kuukauteen käydä kirjottamassa mitään.. :o laiska minä.
Joo, kihlatusta erosin, hän toivoi mielummin, ettei poika syntyiskään, niin ei menisi rahaa hukkaan.. Jorvissa on jouduttu pariin otteeseen käymään kovien selkäkipujen ja supistuksien takia, viimeksi olin 1,5cm auki, eli nyt vaan odotellaan lisää supistuksia ja vesien menoa.. -.-

Odottavan aika on kyllä niiiiin pitkä! :D

Ihanaa, jotkut ovat jo kahtena kappaleena, onnea <3 *vihreänä kateudesta*

Kyllä se tästä! :)
 
m4r14: ikävää. jaksuja sulle kun yksinään joudut hoitamaan.

Tosiaan siis eilen kävin näytillä kun epäilin et olis lapsvettä menny, mut ei sit ollukkaan. joten kotia laittoivat. supistuksia ei juuri tullu käyrällä :( 
yön ajan oli vatta sit aika kipee, ei supistellu (kai) mut muuten tosi ahistava olo.
ja jatkunu aamulla sama hommeli. tosin olen nyt tässä koneella istunu kun esikko lähti niin saa rauhassa olla. 
olen siis tässä parisen viikko aika liki yksin, ukkokin varmaan alkaa tekeen hommia tässä lähellä alkuviikosta joten päivät saan vaan makoilla :/ hiven tylsää siis mulla edessaä. kaverille joka sai vauvan tässä heinäkuun puolessa välissä meinasin myydä äippäpakkauksen kestot, kun mie en niitä ala käyttämään. en tykkää muutenkaan pyykin pesusta niin saati jos sitä sit tulis lisää, ei kiitos.

Mun täti soitti tuossa just että tulevat kylään, täti joka on kätilö oli puhelun aikana et kuulostat vähän siltä että puhaltelet, no ehkä vähän kun just koveni vatta silloin :D tarkka ammatissaan näemän :D mulla ei vaan oikein ole mitään mitä tarjoaisin heille, pitäis varmaan jotain alkaa väsäämään kun hetki viel aikaa on.. 
mut enpä mie nyt yhtäkkiä osaa mitään tehä, kauhee paniikki iski päälle, joten taidanpa tästä lähtee tonne köökin puolelle. 
Nyt olis sit hyvä aika tapahtua jotain kun ammattia apu lähellä :D mut tuskin tapahtuu yhtään mitään...  toivossa on hyvä elää..

niin ja onnea jakautuneille joita en ole muistanu onnitella..
 
m4r14: huhhuh mitäs entinen kihlattus on mennyt laukomaan.. Ikävää. Ja paljon tsemppiä tulevaan. Kyllä kaikki järjestyy..:)

siala: Ihanaa ku on ihan henkilökohtanen kätilö sulla siellä..:)

Eipä tänne mitään erikoista. Väsyttää. Hermot kiriällä. Poikaa ei jaksais hoitaa, eikä mihinkään muuhunkaan keskittyä.. Pitäiskö sitä vaan luovuttaa ja ottaa tunnin nokoset..
 
Suahili: Minullakin on raskausdiabetes ja oma syntymäpainoni oli yli 4, 5kg, mutta silti synnytystapa-arviossa todettiin, että vauvani on pienikokoinen (n. 2800 g viikolla 37). Eli tuskin hänestä ehtii kovin mahdotonta järkälettä kasvamaan. Älä huoli! Olin itsekin ihan paniikissa menossa siihen ultraan ja valvoin edellisen yön, mutta oli tosi kiva saada "ylimääräistä" infoa lapsesta. Ja jos selviää, että vauvasi on isokokoinen, on sekin hyvä tietää etukäteen.

Moon: On muuten ihme juttu, kuinka paljon sään viilentyminen helpotti oloa ja piristi mieltä!

Täällä ei edelleenkään ole oikeastaan mitään oireita... Vatsa vähän reistailee, mutta ei supista eikä mitään muutakaan ole havaittavissa. Tällä vauvalla tuntuu olevan tosi monta kertaa päivässä hikka! Se tuntuu aika rasittavalta...
Minun viikon kohokohta on se, kun sunnuntaisin tulee telkusta Toisia naisia... Eli aika tylsää meininkiä täällä emoticon  
 
Ei juuri oo jaksanu tänne kirjotella.. Muutaman pikakuulumisen rustannu aina faceen,mut ku ei juuri mitään uutta tapahtunu. Muutama kivuton supistus ollu ja paikkoja jomottanu. Turha kaiketi haaveilla synnyttävänsä ennen laskettua aikaa.Vitutus on ollu noilla helteillä kykkä aika messevä. Mieski on manaillu mun kettumaista olemusta :) Sekin on jo malttamaton. Toivois et ulkoistuis tuo meijän nyytti :)

Tänäänki puuhastellu jos jonkinlaista, mut eipä oo auttanut vauvan ulostuloon mitenkään. Aattelin et ens viikolla pidän joka päivä vauvan ulkoistamis harjotuksia. Josko se sitten sais tuulta alleen? :) Aina kannattaa yrittää. Tiistaina olis sitte se vika lääkäri. Näkee et onko tapahtunu mitään edistystä alakerrassa..
 
Takaisin
Top