Helteisen heinäkuun höpinät

Oli ihan pakko, ku yöllä keksin "ovelan" otsikon.. Tajusin vasta tehä uuden osion, ku olin jo kirjottanut kesäkuihin..
 
Mäkin kirjotin viä aamulla kesäkuuhun, oho! Nyt voi siis jo sanoo, et ens kuussa on laskettu aika!! Jebou, sit saa vaavelin syliin eikä tarvi olla enää raskaana!! Tuskaset 6,5 viikkoo viä, toivottavasti ei menis kahta viikkoo yli!!
 
Jee, heinäkuu!!! Toivottavasti ei kuitenkaan niin helteinen ku otsikko lupailee. Nämä helteet ei sitte yhtään sovi mulle, eikä varmaan monelle muullekaan. Pohkeet on muuttunu taas yhtäkkisen turvotuksen myötä kivikoviks ja jalkapohjia aristaa inhottavasti. Eilinen päivä meniki täysin sisätiloisa, samoin varmaan tämäki päivä. Oon ihan addiktoitunu lakritsijäätelöön, jota menis vaikka litra päiväsä. Kiloja tulee, mutta en jaksa enää täsä vaiheesa välittää. Nyt ku en voi yhtään liikuntaa harrastaa enkä helteillä ees ulkona olla niin pitäähän sitä jotain iloja elämäsä olla. :)

Mulle pitäis tulla äitiyspakkaus tänään ku on kulunu nyt 2 viikkoa paketin tilauksesta. Ellei tuu, pitää soittaa vihanen puhelu kelalle...

Hui, viimestään ens kuun aikana meille tulee vauva!
 
Mihin nämä päivät katoaa? Uskomatonta, että on tosiaan jo heinäkuu.

Idaho: Minäkin pyöräilen vielä ahkerasti. Oikeastaan mulla on käveleminen jäänyt kokonaan ja olen siirtynyt täysin pyöräilyyn. Siinä mun lantio ainakin lepää ja saa hyvän asennon, eikä mistään kolota. Toki joutuu polkemaan vähän hitaammin kuin ennen ja varomaan masua, mutta kaikki kyläilyreissut ja kauppareissut mää ajan pyörällä.

Täällä mies sai taas jonku helvetin hyvän älynväläyksen. Kaunis ajatus, kun rupesi kylppäriä äsken siivoamaan ja lavuaaria luutuamaan. Minä sitten olohuoneesta kuuntelin, että pitääpä se ihmeellistä ääntä, että jollakin se sitä lavuaaria harjaa. Sitte yhtäkkiä tajusin, että siellä vessassa oli semmonen vanha tiskiharja, minkä se oli värvännyt kissan paska-astian pesuun. Eikä siitä ole kuin vajaa viikko, kun paska astia on tyhjennetty ja pesty ja jynssätty sillä harjalla ja nyt se jynssää sillä paskasella harjalla lavuaaria ja koko kylpyhuonetta, missä myös minun pitää asioida. Tervetuloa toksoplasmoosi!! Sain ihan kauheat hepulit ja huusin kurkkusuorana, kuinka idiootti mies voi olla ja pakotin hänet jynssäämään joka nurkan kloritilla. Nyt mua ahistaa hulluna mennä tuonne kylppäriin, ku muutenki mua ällöttää se, että siellä on se kissan kakka-astia, niin nyt joka paikka kiiltää "puhtauttaan" kissan paskaharjalla siivottuna. Kehtasi vielä ottaa nokkiinsa ja suuttua mulle, kun huusin.

Mää en kyllä käsitä tuota miestä. Se elää jossain omissa sfääreissään. Monta päivää kinunnut huomiota ja suukkojakin pitää pyytää. Hän alkoi tuossa muutama päivä sitten alkoholilakkoon siihen asti kun vauva syntyy, niin ehkä se alkoholittomuus nyppii kun hän on tottunut tissuttelemaan. Minä nauroin kippurassa, että ei varmasti pysty olemaan juomatta. Mies sitten päätti laittaa panoksia ja lupasi, että kissa hävitetään jos hän ratkeaa. Tämähän sopii minulle paremmin kuin hyvin... win win!

Täällä Oulussa kans helteet kiusaa. Onneksi ei ole niin tukalaa kuin tuossa viime helteissä kesäkuun alussa. Jotenkin olen saanut nyt paremmin nukuttua, enkä ole ollut päivällä niin hikinen. Jospa tämä helle aika kuluisi nopeasti, kun tietää helteiden loputtua olevan elokuu ja synnytyksen jo käsillä. Ajatella, ensi kuussa me ollaan äitejä, toiset onnelliset jo toistamiseen <3!
 
On kyllä ihan tosi kummallinen tunne, että jos kahden viikonkin päästä synnytys käynnistyisi niin sitä ei enää yritettäisi jarrutella, siis KAHDEN viikon... APUA! Nyt tuntuu että ei ole vielä valmis ja vauva ei ole vielä valmis, pinnasänky ei ole vielä valmis... se on ulkona odottamassa lakkausta... Ja haluan laitella pienen pedin hyvissä ajoin valmiiksi.

On niin järjettömän kuuma... keitin äsken mikrossa mannapuuroa ja siinä jo tuli kamala hiki! Huh, yritän kyllä saada tänään siivottua kaappeja, jotain järjellistä tekemistä. Eilen olin äidin luona pakkaamassa muuttoa varten. Pääsee viikon päästä viikonloppuna tekemään äidille muuttoa... tiiä sitten mitä hyötyä minusta siellä on, kun en ehkä uskalla kamalasti kantaa muuttolaatikoita. Mutta tulipa eilen pakattua neljän tunnin verran...

Toissa-aamuna iloitsin kun vaaka näytti kaksi kiloa vähemmän... eilen sitten näytti taas "normaalisti" pari kiloa enemmän kuin edellisenä aamuna... kummasti vaihtelee tuo paino... ja neuvolassa vasta onkin ilkeä vaaka, se näyttää aina pari kiloa enemmän kun kotona! Ennen neuvolaan lähtöä tulee aina tankattua vettä että saa pissan tulemaan, niin se varmaan sit vaikuttaa painoonkin...
 
Helleaamupäivää kaikille!
Taitaa olla kuumin päivä vähään aikaan kun heti aamusta 25 astetta varjossa!  Ja me ollaan sitten sisällä, ei ilkee kuumeista lasta viedä ulos altaaseen läträämään.  Sillä siis semmonen pieni puhallettava allas hellepäiviä varten, mahtuu siellä itekin istumaan :D

Täällä ootellaan puhelua sairaalasta (sitä äitipolikäyntiä varten) ja muksun lääkärin soittoa myös.  Pissatulehdusta ei ilmeisesti ainakaan ole, verenkuvaa ootellaan edelleen.  MPR-rokotetta meillä ei ole lapsi vielä saanut, saa sitten 1,5-vuotisneuvolassa.  Nythän meillä päin ovat aloittaneet rokottaa 1-vuotiaita tuhkarokkoa vastaan kun sitä on liikkeellä, mutta ei vielä silloin helmikuussa kun oma ipana täytti vuoden.  Edelleen uskon ja luotan siihen että ei tämä tuhkista saa olla, en suostu siihen että meillä jylläisi semmonen tauti kun on just tulossa vauva taloon!

Meillä on mies huolesta soikeana ton vauvan jutun kanssa.  Muakin on alkanu jo jonkin verran huolettamaan, vaikka toki tiedänkin että lapsi liikkuu pontevasti koko ajan ja sen puolesta sillä ei pitäisi mitään hätää olla.  Silti sitä rupeaa miettimään kaikenlaisia asioita tässä odotellessa :/  Ja niitä liikkeitä kyttään kuitenkin kun mielessä kummittelee neuvolatädin sanat siitä että jos jotain muutosta liikkeissä tapahtuu niin heti yhteys äitipolille.  Pelottelua <:)

Nia:  Miehillä ei tosiaan aina ihan leikkaa noiden siivousjuttujen kanssa <:)  Täällä mies olisi useimmiten käyttämässä ihan mihin tahansa lattianpesuun tai ties mihin keittiön tiskirättiä...  Sillähän olis sitten kätevää vaikka just vessabakteereja levittää niille pinnoille missä syödään...

Siitä tulikin mieleen että tarttis siivota.  Ihana tehtävä näin helteellä...
 
heh, ei oo naurun asia mutta noi miehet on kyllä välillä vähän kehityksestä jäljessä näissä siivoushommissa :D

musta tuntuu ihan kun aika olis pompannu eilisestä jollain kuukaudella eteenpäin kun nyt voi jo sanoa jos joku kysyy laskettua aikaa että ensi kuussa :) ihanaa! ja samalla utopistista että meille tulee ens kuun aikana vauva! :) mulla LA 15 päivä niin luulis että kerkee syntyä elokuun puolella vaikka menis yli ja käynnistettäis.. Meille on tulossa vasta esikoinen niin on jotenkin "epätodellinen" olo että vauva on oikeesti kohta täällä vaikka raskaus onki jo näin pitkällä. onko sitten toista odottaessa todellisempi olo ton vauvan tulemisen kanssa? vai onks tää aina yhtä outoa ja ihmeellistä :D vai onks muilla edes tämmöstä.. mä varmaan joka päivä sanon miehelle että "outoa, kohta meille on vauva".. ehkä oon vaan jotenkin hidasälynen xD

täällä alkaa kohta aikapula iskeen vaikka tiedänkin että saadaan kaikki valmiiksi ihan varmasti. on vaan vielä tuo vauvan huoneen maalauskin vaiheessa niin ei olla pinnasänkyä ym viittitty ostaa vielä. kiva sitten kasailla se sinne valmiiseen huoneeseen :) mulla tulee aina välillä tyhmiä kysymyksiä mieleen. täällä ehkä uskallan kysyä :)
vauvallahan ei käytetä tyynyä, mutta mites peitto? äitiyspakkauksen mukanahan tuli peitto. onko se myöhempää käyttöä varten? ja sit kun elokuussa on todennäkösesti lämmin niin millaset vaatteet ootte aatellu vauvalle kotiutumiseen? onko joku fleecehaalarin tyylinen liikaa? laitan vielä kuvaa vaikka mitä oon suunnilleen aatellu..:)
 
http://aijaa.com/v.php?i=005648260642.jpg" target="Aijaa.com">http://i4.aijaa.com/t/00564/8260642.t.jpg">>

http://aijaa.com/v.php?i=004818260643.jpg" target="Aijaa.com">http://i4.aijaa.com/t/00481/8260643.t.jpg">>

eli ylemmässä kuvassa on asu, siihen tulis vielä pipo ja tumput. ja alemmassa kuvassa on tuo kevytfleece. minkä kokosia kotiutumisvaatteita ootte aatellu? mulla toi body+potkarit on 56cm ja mietin että pitäisköhän ostaa kuitenki pienemmät.. en usko että vauva on kauheen suuri, neuvolassa on ainakin sanottu että on tosi siron kokonen. ja oon itekkin aika normaalin kokonen (165cm/55kg ennen raskautta).
toi fleece on jotain 60 cm mutta sehän ei haittaa kun on muutenkin vähän tuommonen pussimallinen..vai?
oon ihan ulkona. auttakaa viisaammat :D
 

Tässä meidän kotiutumisvaatteet.  Samoissa potkareissa tuli esikoinen kotiin aikoinaan.  Ei tosiaan haittaa jos vauvalla vähän reilummat vaatteet, pääasia että pääsee lämpimänä kotiin.  Meilläkin kun on laskettu 13.pvä niin ei tiedä onko hellettä vai viileetä.  Siksi toi nallehaalari varuiksi.  Jättää sitten pois jos on kuuma.

Voi luoja tätä päivää, täällä on sisällä 34 astetta, pojalla 38,8 kuume ja itellä ihan sairaan huono olo myös.  Just soitin miehelle että tulis kotiin, kun sen piti mennä kaverinsa kanssa kalaan merelle.  Se lähti samantien tulemaan.  Poika on huutanu suoraa huutoa kohta tunnin putkeen ja koko aamu ollu hankala, ei nuku, ei syö.  Ei auta viileä suihku, ei sylittely...  Kuka sponssaisi ilmalämpöpumpun???
 
Mä vielä pyörittelen noita kotiutumisvaatteita. Mulla laskettuaika 3.8.. sillon ainakin luulis olevan kuuma. Oon kyl ostanut kanssa semmosen nallehaalarin kirppikseltä varmuudeksi.. Tais olla kyl jotain muuta kangasta ku fleeceä.. Mut saas nähä..

moonille vielä kerran tsemppiä.. Onneksi tutkitaan asiaa.

savanna: Ohan se erilaista toisen lapsen kanssa. Mut jotenkin nyt jännää sit eri asioita. Miten esikoinen suhtautuu.. Ja miten tulee pärjäämään kahen kanssa.. Ja millanen se vauva on.. Ja tuntuuhan se mustakin oudolta, että kohta täällä semmonen pienen pieni vauva..

Mä en käyttänyt esikoisella peittoa. Harsoliinan taisin silloin tällöin laittaa päälle.. Mut meillä niin lämmintä, että poika pärjäs pelkällä yöpuvulla. Varmaan riippuu ihan vauvasta.. Aluks tietenkin peitto on hyvä olla.. Sairaalassa ainakin laitetaan..

Kcatri: Mulle neuvolassa lääkäri sanoi, että viikon 34 jälkeen ei enää yritetä jarruttaa synnytystä.. Mahtaakohan tämmönen vaihdella?
 
Tosiaan, kohtahan meillä kaikilla on jo pienet kääröt sylissä! Minä ainakin vasta manasin, kun vielä pitäisi moooonta viikkoa odotella, mutta näin ajatellen vähän päälle kuukausi enää! HUI!
Täälläkin kärsitään helteestä. Onneksi meillä on sisällä kuitenkin viileää! Piti pupukin ottaa pois ulkoaitauksesta, vaikka se onkin varjossa... Ettei raukka vaan saa mitään lämpöhalvausta. Yöksi saa sitten mennä takaisin ulos. Alkuviikosta kärsi vielä olla ulkona ottamassa aurinkoa, mutta tänään en kyllä mene! Tuntuu, että rupee ahdistamaan tää liika kuumuus. Onneksi pääsee sisälle hellettä karkuun!
Keskiviikkona mulla oli neuvola, siitä en rupee tonne neuvolaosioon erikseen kirjoittamaan, kun eipä siellä mitään uutta tullut. Sijainen käski syömään rautapitoista ruokaa, kun se hb on aika alhainen... Tämä huomautti että painoa on tullut aika reippaasti, kun oli tullut jotain 500-600g/viikko! Mutta sanoi sitten kuitenkin, että on näillä viikoilla ihan yleistä, kun vauva kasvaa. Eipä ole vakkari sanonut mitään, vaikka pahimmillaan on tullut 800g/viikko... Ehkä tää nyt sitten pistää mut taas miettimään syömisiäni. Vauvan pää on jo tosi alhaalla, hänen oli vähän vaikea kokeilla, mutta ei ole vielä kiinnittynyt. Tosiaan se pää tuntuu todella alhaalla, mutta eipä se ole mun liikkumista haitannut...
Nyt kun on tälläiset helteet, niin mä olen miettinyt tota uimista. Neuvolassa sanottiin että saa uida, mutta eikös se ole näin, että jos on paikat lähteny kypsymään, niin ei saisi uida? Vähän arveluttaa luottaa siihen viikolla 27 tehtyyn sisätutkimukseen, kun tässähän on voinut tapahtua jo vaikka mitä! Ja seuraava käynti on kuitenkin vasta viikolla 36...
 
Mäkin laitan varmaan eri vaihtoehtoja kotiutumisvaatteiks, näistä kesäilmoista kun ei oikein tiä! :) Mut joka tapauksessa sellanen pitkähianen ja -punttinen asu vaikka ois kuinka lämmin, ja siihen päälle si tarvittaessa lisää. Pari ihanaa bodya on mistä pitäs valita, tais olla kokoo 56cm (ehkä varoiks si pienemmät mukaan jos kauheesti ennen la:ta tulis). Ja helpompi ne vähä isommat vaatteet on pukee sille pikkuselle! Viimeks oli ihan hirveetä koittaa saada tyttöö haalariin, jessus ei sitten oo ikinä mikään ollu niin vaikeeta!! Ihan tuskanhiessä (imetys "vähän" hikoiluttaa) koitettiin ahtaa tyttöö paksuun haalariin, sit kun varmuuden vuoks puettiin vähä liikaa vaatetta, ni ei se mahtunu ees kaukaloon, ja sit taas se haalari pois ja alta vaatetta veks ja uudestaan se kankee haalari päälle! Oli jo sellanen olo et kohta ne sanoo sairaalassa ettette ny voi viä lähtee, kun ton vertaa osaa lapsen kans olla, pukee ees reppanaa!!

On se jotenkin toiseltaista tokaa varrota, ja kuitenkin samanlaista. Nyt ei niin paljo lähellekään lue ja tutki netistä kaikkee (kun just ne tutkinu), mut ei siltikään osaa mitenkään aatella mitä se oikeesti on sitten kun se vaavi tulee. Äkkiäpä unohtuu!! Nytkin kun tässä lähiaikoina on pidelly ihan pieniä, ni eihän niitä osaa enää ees pitää sylissä! Eikä tunnu viäkään siltä et kohta on uus perheenjäsen, ja miettii et mihin sit esikoinen h-hetkellä jne, ja mitä kun ne itkee samaan aikaan. Et siis tiivistettynä, ei siihen osaa pahemmin henkisesti sen paremmin valmistautua tai asennoitua kun ekallakaan kertaa, tokalla kertaa miettii vaan eri asioita. Mä oon ainakin nyt miettiny enempi et onkohan kaikki ok pienellä jne..

Me käytettiin viimeks aika harvoin peittoo, mut esikoinen synty kauheille pakkasille et sillon joutu miettiin enempi:) Meillä oli sisällä kuitenki niin lämmin. Testaa vauvan niskasta et onko vauvalla hiki, ni vetää si peiton pois. Ja jotenkin kammotti se et jos se kieputtaa sen peiton naamalleen tai jotain, ni senkään takia ei varmaan pahemmin pidetty peittoo.

Blääh, onneks on viikonloppu, tuskasen painostava ilma!! Ei johdu ees raskaudesta, kaikki muutkin sanoo ja huomaa hyvin et jotain sadetta/ukkosta hakee kun näin painostava ilma on.
 
Minä en ole vielä ajatellut koko kotiutumisvaate-settiä ja meinas iskeä paniikki kun luki teidän juttuja ja tajusi että kääk, se laskettu aika on jo ensi kuussa... Mihin ne kolme viikkoa on menny, mitä olen jo ollu lomalla... No onneksi kaappi on täynnä vauvan vaatteita ja lisää saadaan taas viikonloppuna joten eiköhän sieltä löydy joku sopiva setti, vaikka niistä äitiyspakkauksen uusista vaatteista.

Meillä onkin savanna90 (ja taitaa olla leluponinkin...)kanssa sama la! Itselläni on joku ihme ajatus että vauva syntyy varmaan etuajassa, liekkö etiäinen vai vain toiveajattelua. Täytyy vain toivoa että että meidän neiti ottais ja kääntyis kohta puoliin eikä jäis istuskeleen loppuajaksi tohon kylkeen. Jotenkin tuntuu että suunta on oikea koska viime päivinä pää ei ole enää niin paljoa painanut kylkiluita ja potkut on alkanut tuntumaan vähän ylempänä kuin aikaisemmin.. Tai sitten neiti on taas poikittain... Miten ihmeessä se mahtuu oleen niin.

Samoja ajatuksia täälläkin kuin savanna90:llä... Vaikka raskaus on pitkällä, maha tosi iso ja liikkeet päivittäisiä, olo on aika epätodellinen. Jotenkin mulla tämä raskausaika on mennyt ilman mitään suuria hehkutuksia suuntaan tai toiseen. Tuntuu että muut odottaa ja hehkuttaa enemmän vauvan tuloa kuin me. Johtuukohan se iästä... Jollekin tutulle sanoinkin että vaikka ikää on kohta lähemmän 40, valvomiset ym. ei kauheasti pelota. Elämää on kuitenkin ehtinyt sen verran jo näkemään ja kokemaan että kun oma asenne asiaan on kohdallaan , kaikki loppu menee omalla painolla...

Ja vielä näistä meidän ihanista puolisoista.... Mun mies ei onneksi ole kovin kova hössöttään ja vahtimaan mun tekemisien perään. Olenkin ajatellut että hän varmaan luottaa muhun sen verran paljon että osaan kyllä sitten sanoa kun joku asia ei onnistu. Mulla meniskin  hermo jos toinen olis koko ajan paapomassa ja huolehtimassa etten rasita itseäni liikaa. Yksi hyvä esimerkki oli kun meiltä jäi viime mökkireissulta vähän polttopuita laittamatta liiteriin ja kävin viime viikolla mökillä vastaanottamassa juhannusvieraat sinne. Oli puhetta että laitan ne loput puut liiteriin ja siistin liiterin edustan jos vain jaksan ja pystyn, maha kun estää kumartumisen aika tehokkaasti.. Mies sitten ehdotti että soittaa anopin ja appiukon kaveriksi ja siitäkö meinas tulla iso sota... Enhän minä niin invalidi ole etten yksiä halkoja saa liiteriin! Annoin kuitenkin lopulta periksi ja loppujen lopuksi oli hyvä että se "halko-partio" tuli kaveriksi, ei olis yks ilta riittänyt mulle siihen hommaan....

Kylläpä tuli taas tekstiä. Huomenna ristiäisiin ja häihin, onneksi on luvannut vähän viileämpää ilmaa (ja ukkosia...) ja sunnuntaina reiluksi kahdeksi viikoksi mökille. Vietetään miehen kanssa "laatuaikaa" ennen vauvan tuloa, kun ei tiedä mitä kaikkea se vauva tuo tullessaan...
 
Mä unohdin tossa aikasemmin kommentoida tota vauvan tulon epätodellisuutta.  Kyllä se täälläkin tosiaan on semmonen asia mitä ei vaan ymmärrä vaikka yksi lapsi jo onkin.  Tavallaan tietää mitä saattaa olla luvassa, mutta loppujen lopuksi ei.  Ja tosissaan kun toi esikoinen sitten omalla olemassaolollaan estää sen oman navan ja raskauden ajattelun yhtä kokonaisvaltaisesti kuin esikoista odottaessa, niin tavallaan tulee yllätyksenä se kun synnärille lähtö koittaa.  Hankala selittää <:)

Meillä esikoinen syntyi kolmenkympin pakkasilla ja omasta mukavuuden halusta meillä on makuuhuone lämmittämätön (tykätään nukkua viileässä).  Näin ollen meillä käytettiin sekä unipussia että peittoa ja lisäksi lapsella oli myssy ja tumput nukkuessa.  Varsinaisissa asuinhuoneissa sitten myös käärittiin millon mihinkin vällyihin sitä vauvaa kunnes hoksattiin jossain vaiheessa että sillä reppanalla on hiki <:)  Nyt luultavasti käytetään unipussia yöllä ja sitten myöhemmin syksyllä otetaan peittokin kehiin.  Tällä hetkellä meillä esikoinen nukkuu ilman peittoa mutta sillä kanssa lämpötilan mukaan käytetään joko huopaa, peittoa tai unipussia tai jotain yhdistelmää.

Olipa mukavaa, pari kaveria kävi kylässä grillailemassa :)  Mieskin pääsi nyt sitten illalla kalaan kun meni päivällä myttyyn se homma.  Itkuhälytin vaikertaa välillä kyllä nytkin;  tutiton huutaa tuskaansa...  Päätin pysyä tossa vierotusaikataulussa vaikka lapsi kipeä onkin.  Ja luotan siihen että kyllä toi yö ihan ok menee vaikka nyt nukahtaminen vähän normaalia pidemmän ajan viekin.

Huh, vieläkin on sisällä kuuma, taidanpa avata taas isot ikkunat kun ulkona on jo vähän viileempää eikä ole pikkuinen putoamassa.

Tiistaina on se käynti äitiyspolilla, eka maataan käyrillä ja sen jälkeen lääkärintarkastus ja ultra.  En tiiä näkyykö tässä vaiheessa raskautta enää edes mitään sukupuoleen viittaavaa mutta pitää varmaan varmuuden vuoksi varottaa tutkimuksen tekijää ettei vahingossakaan paljasta sitä sukupuolta kun ei haluta vielä tietää. 

Nyt nostamaan jalat ylös! :)
 
Minäki kuulun niihin hidasälyisiin, jotka ei vielä ihan täysin ymmärrä, että vauva on pian tulosa taloon. Sitä valmistautuu kaikenlaisin hankinnoin ja lukee kaiken maailman opuksia vauvanhoidosta, muttei kuitenkaan ymmärrä tulevansa pian äidiks. Mulla meni tosi kauan tajuta ees tämä raskaana oleminenki. Varmaan vielä synnytyssalisa ihmettelen, että oonko mää muka tullu synnyttään lasta, apua...

Moon: mekään ei olla haluttu sukupuolta tietää ja aina ennen ultria (niitä mulle on kertyny erinäisistä syistä jo useita) pelottaa, että lääkäri vahingosa paljastaa sukupuolen tai sen näkee ite selvästi. En oo kuitenkaan kehannu siitä mainita lääkärille ja toistaseks salaisuus onki pysyny hyvin salasa. Vielä olis ainaki kaks ultraa jäljellä, ens viikolla ylimääränen käynti kohdunsuun tilanteen takia ja kolmen viikon päästä synnytystapa-arvio. Olis kyllä tosi harmi, jos täsä vaiheesa sukupuoli paljastuis!
 
Tää ei oo enää yhtään kivaa...  Just kävin kaupassa, ajattelin että se ois ihan kiva reissu kun ensin saa vilvotella ilmastoidussa autossa ja sen jälkeen viileässä kaupassa.  Alko vaan tulla ihan sairaan huono olo kesken kauppareissun.  Silmissä pimeni, oksetti, pyörrytti.  Kotiin kun sain ajettua niin ihan hirveet tärinät päällä, pulssi lähellä kahtasataa ja hyvä kun sai tavarat kannettua sisään...  Jos tää helkkarin helle vielä kauankin jatkuu niin henki lähtee...  Toisaalta on sitten kuitenkin hyvä että vauva on vielä suojassa yksiössään, en tiedä millä onnistuis vastasyntynyttä lämpöhalvaukselta suojaamaan näillä keleillä.  Taas on rutkasti päälle 30 astetta sisällä...
 
Moon: Miten on menny se tutista vierottaminen? Meillä menny tosi hyvin. Eipä enää poika edes pyydä sitä ja nukkuu yönsä ihan hyvin ilman katkoja.. Tsemppiä tiistaiseen. Juu ja tää helle.. Perkule ku mua ärsyttää nää. Mut tosiaan hyvä, et vaavelit viel masussa. Ois hirvee miettiminen, et mitä päälle ja ulos ei pahemmin ois asiaa.. Tosi tylsää nää.. Huomiseks on turkuun luvattu sadetta. Tosin eilenkin oli pieni sadekuuro, mutta siitä nyt ei ollut mitään hyötyä..

Multa lähtee tukka!! Siis ihan hirveinä tukkoina. Ärsyttää. Viimeks tuli vasta synnytyksen jälkeen. Nyt en tie kehtaako sitä mennä ees kampaajalle..Tukin varmaan niitten kaikki putket siellä.. Haluisin värjätä ja leikata. Joo värjätä.. En oo kertaakaan täsä raskaudes viel värjänny, ni tuskin yhestä on mitään haittaa.

Tänään pojan synttärijuhlat.. Ah.. miten ihanaa onkaan näissä helteissä siivota ja kokata.. Huoh..
 
Hitto tätä hellettä! Mun jalat ja kädet on jotain ihan järkyttävän turvoksissa! Jalat varsinkin näyttää ihan norsun jaloilta. (harmi kun ei enää oo sitä norsuhymiötä)
Meillä kanssa taitaa kotona olla jotain 30 astetta. Ei kauheesti huvittais täällä kämpässä nököttää mutta kun ulkona on vielä kuumempi. Plaah. Täytyy varmaan vaan nököttää kylmässä suihkussa kaiken aikaa. Tai sitten mennä mökille ja lillua järvessä. Valivalivali :D

Mä kanssa ilmottaudun jahkailijoihin. Ollaan kyllä hankittu vauvalle ne kotiutumisvaatteet mutta tuolla ne vauvan vaatelipastossa on siistissä pinossa muiden vaatteiden kanssa. Eilen iski pienehkö paniikki että apua! kohtahan se elokuu jo on ja pitäisi olla valmiina sairaalaan lähtöön.
Meidän pitäisi ostaa uusi pyykkikonekin, että saadaan vauvan hoitopöytä kätevästi kylppäriin pyykkikoneen päälle (Nyt meillä on päältä täytettävä mutta vaihdetaan se sivulta täytettävään). Kovin vaikeaa sekin tuntuu olevan kun ei millään onnistuta kauppareissulla kiekkaamaan sieltä kodinkoneosaston kautta ja ostaa sitä hiton konetta :D

moon: Samanlaista kauppareissu ällötystä täällä kärsitään! Ei oo todellakaan mukavaa.

idaho: Mä oon ihan suvereenisti käynyt kampaajalla värjäyttämässä hiuksia säännöllisesti koko rauskauden ajan. Keskustelinkin kampaajani kanssa tosta hiusten värjäämisestä raskausaikana ja oltiin molemmat sitä mieltä että hätävarjelun liiottelua moinen hiustenvärjäys"kielto". Näistä asioista voi tietty vääntää vitsaa ihan hamaan loppuun asti.

 
Mä en  ole värjännyt hiuksia ollenkaan raskausaikana, mutta se johtuu lähinnä siitä että viime syksynä kampaaja mulle vinkkasi että kohta voi rueta tukkaa lähtemään... päänahka oli niin ärtynyt vaikka en kovin usein värjäillytkään hiuksia. Jotain 3 kk välein värjäilin, jotta juurikasvua peittelin. Mutta nyt oon tosiaan antanut oman värin kasvaa... ja onneks tuo juurikasvukaan ei pahemmin erotu (oma väri ruskea, värjäsin tummanruskeaksi). Jossain vaiheessa meinasin kyllä värjätä raskausaikana, mutta en sitten raaskinut, kun se on aika kallista kampaajalla.... Talvella vois synttäreiksi kysyä mieheltä avustusta. :)

KUUMA! Mutta sen varmaan kaikki tietääkin. :) Ihan järkyttävän tuskainen olo... ei jaksaisi oikein mitään... onneksi käytiin anoppilasta lainaamassa tuuletin (oma hajosi viime kesänä) niin olisi edes vähän mielllyttävämpi olla. Miehelle eilen sanoin, että jos meillä olisi kylpyamme (ikävä kyllä ei ole) niin nyt kyllä täyttäisin sen kylmällä vedellä ja jääpaloilla ja menisin sinne lillumaan... Toivon tosiaan, että tämä olis viimeinen hellepäivä pitkään aikaan... sataisi vaikka vettä, ei haittaa! wilperin tavoin mulla on jalat ihan norsunjalkojen näköiset... ja eilen käytiin vielä tuttujen mökillä, jossa itikat söi nilkoista (parhaimmillaan viis itikkaa kummassakin jalassa aterioimassa), ja en tietenkään ole voinut olla raapimatta niitä kortisoneista huolimatta, joten nyt jalkani ovat punaiset ja turvoksissa. Kutittaa!!!!

Mies lähti sitten kaverin kanssa mökille... kolmisen viikkoa sitten oli kaverin kanssa baarissa, ja silloin oli puhe että viimeinen reissu pitkään aikaan... mutta nyt kun kaveri kerrankin pääsi lähtemään mökille, niin pakkohan se oli sinne päästää lähtemään... nyt on kyllä todellakin viimeisiä reissuja ennen synnytystä kun saa juoda ja käydä vielä baarissa. Sitten saa olla kuivin suin kaiken varalta jos tulee ylläri lähtöö synnärille.

Ostin itsekin vähän Lidlin siiderijuomaa... jotain kuplivaa tähänkin naamaan. Ja vuokrasin leffan ja ostin vähän namia... ei pitäis, mutta kun teki mieli.

Maanantaina sitten neuvolan tätin luokse... ja puntarille, iiks...
 
Takaisin
Top