Meillä kehotti mehiläisessä lastenlääkäri antamaan vettä, käytiin siellä jo 1kk ikäisenä silmien rähmimisen vuoksi. Olen sitten sen jälkeen pikkuhiljaa antanut sitä aina kun muistan.
Sitten tuosta rota-rokotteen kuumeilusta.. Elikkä soitettiin silloin sunnuntaina siitä lastenklinikan päivystykseen ja siellä päivystävä lääkäri tuumasi että ei ole huolta jos kuume ei nouse yli 39.5 asteen.. Antakaa suppo.
Oltiin tuon miekkosen kanssa aika ihmeissään, koska aina on sanottu, että alle 3kk aina näytille.
No onneksi kuume laski supon myötä eikä noussut uudelleen, kuitenkin seuraavana päivänä pikkusen ihmetytti neidin poissaoleva olo ja soiitelin neuvolaan, josta kehottivat menemään lääkäriin. Menimme mehiläisen lastenlääkärille, koska saatiin aika nopeasti. Tulehdusarvot oli hieman kohollo joten laittoi lähetteen lastenklinikalle, johon suuntasimme lisätutkimuksiin.
Siellä oli hyvä palvelu ja tutkivat todella tarkkaan neidin, vihdoin selvisi, että hänellä on pissatulehdus. Nyt lääkkeet ja tänään tulehdusarvot oli jo tosi hyvin laskeneet, huh :) toki tilaa seurataan ja lämpöä mitataan, koska jos kuume uusii niin pitää mennä heti takasin.
Kuulemma kuumetta voi tulla rotasta, mutta se on yleensä parin päivän sisällä..
Niin ja nyt sitten sitä vettä pitää antaa, jotta tulehdus paranee pikaisemmin. Toki maito ykkösenä.
Mä oon kanssa luullut, että kiinteät aloitetaan vasta 6kk, voiko aloitta jo aikaisemmin? Tietysti maalaisjärenmukaan.. :)