Helmikuun vauva kuulumiset!

Juuri kun mainitsin, että meille ei rotasta oo juuri mitään tullut, niin tänään tyttö on piereskellyt aivan koko aika ja pierut haisee ihan kamalalle. Jonkun verran myös itkeskellyt enemmän ja vaikuttaa itkevän vatsaansa. Uskon, että johtuu rokotteesta, koska en oo syönyt mitään normaalista poikkeavaa. :)
 
Mirkkuli, voi pientä! Toivottavasti ei jää tulehdukset vaivaamaan pitemmäksi aikaa! :eek: Meillä nimittäin taas 2v:llä antibiootti ja seuraavaksi ultraan tutkimaan virtsatiet :sad001 Kyllä joo nouvolassa ihan on tuota 4kk perunoilla ja hedelmillä sanottu :) (lukee myös niiden purkkien kyljessä kaupassa.) mä en vielä tiedä ketää joka olis odottanut sinne 6kk, mitä "suositellaan" täysimetyksenä.. Alkaa vauvoilla olemaan jo niin suuri ruuan tarve 4kk eteenpäin, että säästää itseäänkin, kun antaa muutakin kuin maitoa :) iltapuuroja oli 6kk eteenpäin :) Mut tosiaan oman järjen mukaan :)
Eihän lehmänmaitoakaan saisi antaa alle 1v, mutta kyllä tuo esikoinen alotti 10kk ja toinen taisi olla 7,5kk ja hyvin terveinä pysyi, eikä mitään masuvaivoja ollut :) Mä vähä epäilen ettei päiväkodissakaan anneta korviketta :grin
 
  • Tykkään
Reaktiot: TMJ
Eevi, meillä toi ultra edessä jo ensi kuussa, haluavat tutkia heti paremmin, ettei siellä ole refluksi oiretta.
Toivottavasti teillä kanssa helpottaa pian.
 
No ihan hyvä! :) Meillä oli ekat tulehdukset vajaa 2v iässä ja nyt 8kk kolmas kerta :sad001 Mua vaan ärsyttää noi jotkut lastenlääkärit kun väittävät e-coli bakteerin olevan täysin normaalia.. Minust ei kyl ole normaalia laittaa housuja yön jälkeen pesuun sen takia, että yövaippa haisee aivan järkylle ja sen myötä housutkin. Ja kuitenkin kun antibiootti vie hajun pois.
 
Te joilla menkat ei vielä ole alkaneet! Onko muilla ns menkkakipuja/turvotusta sillointällöin alamahassa? Mies jo heitti, että sä oot raskaana :grin Hyvä etten räjähtänyt naamalle huonosta huumorista :p
 
-Eevi- Siis mulla oli mun mielestä tammikuussa jo menkat ja toisia tässä odotellut...
Mutta kun ei kuulu ei näy ja mahassa on ihan omituisia tuntemuksia. Juurikin menkkakipuja/turvotusta. Ja samaa läppää heitettiin meilläkin miehen toimesta että entäs jos oonki raskaana 0_o Ei ihan natsais tähän meijän kuvioon vaan itteppä ollaan "pöljäilty" jos tässä raskaana ollaa. En kyllä toisaalta usko että raskaana ole. Kuitenki vasta pari viikkoo sitte lopetin imetyksen vasta kokonaan että josko ne menkat tekee tuloaan vasta kunnolla. Toivottavasti. Apua! Miksi ihmisen pitää olla niin tyhmä että leikkii niin sanotusti tulella vaikka tietää mahdolliset seuraukset? Tässä kai pitää kohta r-testiä alkaa tekemään jos niitä menkkoja ei ala kuulua... :P
 
Täällä tuli jo toiset menkat, mutta tässä oon parina iltana valitellu ihmeellisiä mahatuntemuksia ja meillä kanssa mies on heittänyt "sä oot raskaana!" -sketsiä :D joka olis siis sen mielestä ihan kiva ja hyvä asia.
Totes vaan että kun tää ykski on tullut ni miks ei sitte toinen heti perään :P wow, vähän turhan nopeeta mulle ^_^

Meinas noista äitiysvaatteistakin että säästäisin kun olin laittamassa huuto.net:iin myyntiin...huoh :)
 
Huomenta. Empäs muista että millon viimeks oisin ollu näin iloinen menkkojen alkamisesta! :D Hiukan huono ajankohta olis ollu pikkukolmoselle. Mutta itseni tuntien niin en mä aborttia olis voinu edes harkita. Mutta hyvä siis näin. Nyt täytyy katsoa että saadaanko me tää meidän avioliitto vielä ehjättyä. Toistaiseksi vaikuttaa hyvältä :) Katsotaan sitten parin-kolmen vuoden päästä että oisko meille vielä iltatähtönen tarkoitettu. Nyt nautitaan näistä kahdesta miehen alusta ♡
 
Mulla ei vielä ole menkat alkanut, ainakaan kunnolla. Muutama päivä nyt ollut sillasta erittäin niukkaa vuotoa mikä on tosi epänormaalia mulle. Ollaan kyllä peittoja heiluteltu mut kondomin kanssa kylläkin.. Joten ei tässä pitäis raskauden riskiä olla... :D

Tosta pulauttelusta.. Itse olen huomannut että jos tyttö syö kerralla tuttipullon tyhjäks ja sit vasta röyhtäyttää niin samalla voi pulauttaa reilustikkin. Mutta jos n. puolessa välissä syömistä röyhtäytän niin ei välttämättä pulauttele ollenkaan :) Ja aina hän ei jostain syystä edes röyhi.
 
Mulla oli jälivuotoa about 5vk ja vikat pari viikkoa oli tosi niukkaa vuotoa välillä ja sit taas vuosi enemmän.. Mutta ei siis loppunut missään vaiheessa kuin muutamaksi tunniksi. Eli en usko että menkat olisi siinä mitenkään salakavalasti tullut :grin Mä epäilen että tää varmaan johtuu osittain siitä kun olen alottanut jokapäiväsen lenkkeilyn! Ehkä nuo paikat ei vielä ihan normit ole :eek: Minipillerit tuli tänään alotettua vaikka ensin meinasin ne jättää ottamatta.. Saa nähä miten taas vaikuttaa :confused:
 
Nii piti viel täsmentää, että kerran "hölmöilty" siinä kun jälkivuoto nipinnapin melkein loppunut siinä 5vk synnytyksestä, joten ei sopis mun biologian tietämykseen toi raskaus :D Toki niin kun kirjotettiin "omaa tyhmyyttähän se olis" :eek: Mut joo, en pystyis itekkä aborttia tekemään, vaikka varmasti itkisin kauhusta jos neljäs lapsi olis tulossa :grin Kerran oman rv 14 sikiön "pakko keskeytyksen" takia nähnyt, eikä kyllä ollu kivaa hommaa..
 
Mulle kans abortti on ehdoton ei. Koska itse mä olen vastuussa jos harrastan suojaamatonta seksiä... Eri asia sitten jos sikiö ei ole ns. normaali jne. Mutta en tuomitse muiden tekemiä abortteja. Jokainen tekee omat päätöksensä. Tosin tästä tuli mieleeni mun kaveri joka teki abortin tosta noin vaan ja mä itkin vieressä... :D
 
Kyselen teiltä muilta imettäjiltä, että onko teillä imetysongelmia vielä tässä vaiheessa? Mä taistelen sammasta vastaan taas -huonoin tuloksin. Ärsyttävä vaiva mikä ei meinaa millään pysyä poissa. Eikä siinä muuta, mutta kun nännit on niin kipeet ja se tekee imettämisestä vaikeeta. Itku tulee usein pelkästä kivusta. Vielä ei ole tämän kertainen sammas yhtä pahana kuin viimeeksi. Odotan kyllä kuin kuuta nousevaa pojan 4 kuukauden ikää, jotta saa muutakin ruokaa alkaa kokeilemaan.

Meidänkin poitsu sai muuten nimen tossa viime viikonloppuna, tehtiin kompromissi ja nimeksi tuli Eljas. Kun ei toi mies meinannut kelpuuttaa mitään mun ehdottamaa nimeä. Elias oli ainoa nimi mistä molemmat pitivät ja siitä vääntäytyi sitten Eljas.
 
Millaset teijän ekat menkat on ollut?! :eek: En tiiä kuuluisko tää tonne toiselle palstalle, sorry kirjotan nyt tähän :) Mulla nimittäin on tullu jotain limaista tummaa verta jossa jossain vähän vaaleaa kökköä! :confused: Mietin et voisko olla hiiva, kun sain sen emätintulehdus lääkkeen jonka haittavaikutuksis saatto olla hiiva. Kuuri kylläkin loppu alkuviikosta.. Eilen oli vasassa suht kipeitä menkkakipuja taas, mutta nyt ei mitään. Ei kutinaa, mitä hiiva yleensä aiheuttaa. (Ainakaan vielä) Ylläri et mulle tulee aina nää vkloppuna, kun ei pääsee lääkärille! :mad:
 
Joo vuoto on täysin kokkareista valkeaa, eli kyllä se lääke hiivan sai aikaan :mad: Vähä vaa mietityttää toi ruskea vuoto seassa :eek:
 
Mulla alko eilen ekat menkat ja ihan normaaleilta tähän mennessä vaikuttaa... Kuvittelin et olisi menny pidempään ennen ku alkais, höh :P
 
Mulla oli tammikuussa ekat menkat, toooosi helpot ja lyhyet. No, nää toiset onki sitte ihan jotain muuta.
V*tuttaa ihan kaikki, naama kukkii, mahaa turvottaa ja se kipuilee, Voi että mä vihaan menkkoja... :/ Argh.

-Eevi- Kyllä toi mun mielestä hiivalta kuulostaa oireiden perusteella :/ Inhaa sekin...
 
Juu lenkillä käyty apteekin kautta :) Täytyy ehkä vielä varmuuden vuoksi maanantaina soitella neuvolaan, kun jostaa luin että pitäs olla yhteydessä lääkäriin jos esiintyy rusehtavaa/veristä vuotoa hiivan aikaan.. Kivaa tää naisen elämä! Yhen lääkkeen takia joudut syömään toisia lääkkeitä! :eek:
Nojoo.. Narinat taas sikseen.. Oli hyvä lenkki jälleen kerran! :) Oon myös ihan super tyytyväinen itteeni! 7pv kilometri saldo 50km ja mitään makeaa en ole suuhuni laittanut (en myöskään pastaa,perunaa tms.) tästä ei lipsuta!! :grin
 
-Eevi- Huippu homma toi liikkuminen ja ruokavalio! :) Jotain samanlaista täytyis pistää vireille täälläkin ihan painonpudotusmielessä... Meinaa nivelreuma muistuttaa olemassa olostaan vähä turhan rankalla kädellä taas ja painoa on liikaa. Tarttis saada mamma kuosiin siis monestakn syystä :)
 
Eevi: mullaki on ollu tässä sitkeessä hiiva (4 lääkekuuria takana eikä mikää tunnu auttaneen) ja nyt tänää alko just semmonen ruskee pieni tuhruvuoto. Menkkoja mulla ei viel oo ollu. Mikähän ihmeen juttu se voi sitte olla jos lääkärissä pitäs käydä?

Ärsyttää ku ennen raskautta mulla oli jatkuvasti joku tulehdus päällä ja raskaana ollessa ne loppu melkee kokonaan. Nyt taas jos alkaa tää tulehduskierre nii ärsyttää :sad001 tukkaki tippuu päästä ja finnejä pukkaa... sori tää angsti :D tuntuu vaa et oon iha suohirviö nykyään. Kilojaki jääny ainaki tuhat eikä mitää meinaa jaksaa tehdä sen eteen, huoh.

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Takaisin
Top