Helmikuun vauva kuulumiset!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja marzi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä en päivittäin vettä edes anna. Neuvolassa sanoi että teelusikallisen voi antaa jos tarvii huuhdella suuta...

Mä en oo nyt taas muistanu antaa vettä ;) Silloin kun imetin ja pojalle tuli sammasta suuhun nii silloin annoin ihan pari hörppyä tuttipullosta joka ruokailun jälkeen. Sammas parani äkkiä. Pitäis taas ruveta antamaan vettäkin, ei se haitaksikaan olis.

Meillä käytetään Pampers kokoa 2 vielä. Hyvin vielä mahtuu meijän rimpulalle. Liberoakin on käytössä, koko 3 on siitä sopiva. Vähän riippuu ettö kumpia sattuu kaupassa olemaan. Valskaa ei koskaan muuten kuin silloin kun satutaan kyljellään nukkumaan. Pissa valuu kyljen alle jotenkin. Nukkumisesta vielä muuten että meillähän nukutaan lähes aina selällään. Hirvee kätinä tulee jos kyljelleen yritän jekuttaa :D

Niin ja nyt on meilläkin ristiäiset juhlittu! Onni Elias Samulinpoika tuli käärölle nimeksi ♡

Meillä liberon kakkoset käytössä (painoa tytöllä nyt vajaa viisi kiloa). Kokeiltu myös pampersia ja muumia mutta kun tuossa liberossa on se joustorututus siellä selässä niin on istunut tytölle paremmin. Mutta tytöillä ei tuo pissavuoto niinkään olla ongelma. Lähinnä nuo niskakakat tuntuivat valuvan herkemmin pampersissa ja muumissa. Ajattelin jossain vaiheessa käyttää kestoja rinnalla, mutta tuskin ihan lähiaikoina.
Meillä ei anneta vettä ollenkaan. Neuvolasta sanoivat että ei ole tarvetta.

Onpas teidän pikkusille tulleet hienot nimet. Täällä juuri miekkosen kanssa tehtiin nimivalintoja, kun ristiäisiin enää viikko aikaa :)

Moikka,

Ihania nimiä :)

Kuinkas teillä muilla on rota-vaikuttanut, tai onko ollenkaan...?
Meillä Iina sai rotan to ja eilen tuli yllättäen kuumetta, iltaitkuja on ollut jo torstaista lähtien :( tosi kovia noi itkukohtaukset.. Eikä mikään meinaa auttaa. Nyt aamulla kuumetta ei ole ollut, mitattu aika tiheesti, koska kuitenkin on vasta 2kk ja 1vko.
Minä tietysti säikähdin heti, että nyt alkaa se kova infektio..

Täällä siirryttiin juuri pampersin 3 newbaby :) itse tykkään enempi pampersista
Meillä juodaan vettä aina kun äiskä muistaa antaa :D kerrottiin, että 1dl päivässä ok...?.

Mäkään en oo antanut vettä, kun ei ole kuulemma tarvetta.

Mirkkuli: Meille terkkari sanoi, että rotasta ei pitäisi nousta kuume. Käski lähteä lääkäriin, jos nousee. Että ottaisin kyllä yhteyttä neuvolaan tai sit meidän neuvolatäti on ihan hakoteillä. Mahaoireita on poika itkenyt rotan jälkeen normaalia enemmän ja pierut haisevat pahemmalta.

Marzi: Piliasiat on kunnossa. :grin Pissi tulee aina takaa vasemman kyljen puolelta, että tiedä sitten, missä vika. Yöllä ei oo tainnut muuten edes vuotaa kertaakaan. Täytyy ehkä kokeilla toista merkkiä välillä. Meilläkin on ollut aiemmin Pampersejakin, mutta minusta ne haisevat tosi voimakkaasti jollekin kemikaalille, siis ihan paketista ottaessa jo. Onkohan mulla hajuaistissa vikaa?

Meillä käytetään pampersin kokoa 2. Ostettiin joskus paketti liberoja ja tuskissaan yritetään käytellä niitä pois sillontällön. Ollaan todettu et ne liberot on aivan surkeita. Pampersista ei oo ikinä tullu pissa läpi ja liberoista aina kastuu vaatteet. Ainaki meillä pampersit kestää koko yön ettei tarvii vaihtaa ku aamulla joskus. Hehheh tulipa mainospuhe.

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app

Noita muumeja meillä kanssa ollut nyt yhden paketin verran käytössä..ihan ookoot muuten mutta mun mielestä ovat kovin jäykkiä/kovia..papmpperssia en oo käyttänyt sitten esikois pojan jälkeen kun ilmesty ihottumaa niistä..en sit ole uskaltanu tytöilläkään käyttää ja niissä tosiaan on jotain hajua samoin kuin pampperssin kosteuspyyhkeissä on aivan järkky lemu ottaen huomioon että on tarkoitettu lasten iholle..natusan on meidän suosikki ihan kaikessa kun on hajusteeton

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

En oo huomannut rotan vaikuttaneen juurikaan. Maha on vähän löysempi, mutta se on ihan hyvä vaan kun normaalisti kakkaa kerran päivässä ja joutuu kovasti ähkimään tuota kakkaa. Ehkä on väsyneempi, mutta saatan vaan kuvitella :D Noita iltaitkujahan meillä oli jo ennen rokotetta ja nekin tuntuvat nyt laantuvan. Rokote saatiin kyllä vasta perjantaina eli on kai mahdollista, että oireita tulee vasta myöhemmin (?).

Käytiin äsken babymuokkauksessa ja oli kyllä virkistävää vaikka omat voimat meinas loppua kesken :) Neiti kyllä makoili ihan rennosti patjalla vieressä ja ihmetteli maailmaa.

Hah piti oikeen käydä nuuskimassa noita pamperseja vs liberoita :D totta, niissä on outo haju. En oo jotenki tajunnu et se haju tulee siitä vaipasta, oon vaan aatellu et vauvan pissa haisee kitkerälle (dorka minä). Meillä nyt ei kuitenkaan niistä pamperseista mitää iho-ongelmia tai mitään oo tullu nii pitäydyn kyl niissä koska muuten ovat munmielestä nii paljon parempia. Liberot on joo kans jäykkiä ja paperimaisia...en tykkää. Mut joo kukin tyylillään :D muumeja ei olla kokeilti ku mun sisko haukku ne pystyyn...hehheh

Liberoa vähän kehuakseni nii ne kosteuspyyhkeet on munmielestä oikeen hyviä. Niissä on nii kätevä se sulkumekanismi ku ei oo vaa sellanen kurja tarra vaa kunnon luukku nii pysyy kosteena loppuun asti :)

Me ollaan käytetty Liberoja ja nyt Muumeja (haluttais suosia suomalaista), koko 3 on mennyt nyt ehkä pari kolme viikkoa. Kestoja ollaan yritetty silloin tällöin, mutta eivät oikein pidä kosteutta. Kauanko teillä on suurin piirtein vaipanvaihtoväli kestoilla?

Ei oo tullu edes mieleen antaa vettä vauvalle! :eek: Miksikäs sitä muuten pitäis antaa, ihan vaan nesteytykseen? Oon aatellu että pelkkä maito riittäis.

Huoh, meillä on 5-7 tunnin yöunipätkät muuttuneet taas kahteen tuntiin o_O Toivottavasti ois vaan _lyhyt_ tiheän imun kausi ja palattais entiseen. Poju ei onneksi kitise eikä valvo, mutta syödä pitää vaan usein. Aluksi sitä oli valmistautunut valvomiseen, mutta nyt hyvien unien jälkeen tuntuu tympeältä taas palata vähäunisiin öihin. Meillä vauva on nukkunut nyt yöt äitiyspakkauksen laatikosta tehdystä ensisängyssä, mutta se alkaa nyt käydä pieneksi! Luultiin, että se menisi n. 4 kk, joten nyt kiireinen pinniksen etsintä käynnissä :p

Joo mäki mietin miksi vettä tarvii antaa... Meillä neuvolatäti sanoi että masu täytetään maidolla eikä vedellä, mikä onkin iha järkevää :) Ja eikö maito ihan riitä takaamaan nestetasapaino...? Onko muille annettu toisenlaisia ohjeita? :o

Meillä vaippa vaihdetaan joka syötön välissä päivisin... Noin kolmen tunnin välein siis :) Yöllä ei vaihdeta ellei kakkaa oo vaipassa.

Se vesi on mun mielestä lähinnä suun huuhtomiseen ja sitä kauttaa sammaksen ehkäisyyn tässä vaiheessa. Ja hyvähän se on pikkuhiljaa veteenkin totutella :)

Meillä on käytössä sekä pampersit että liberot ja 3 koko, kummatkin on toiminu hyvin, mutta itse tykkään enemmän liberoista kun noi pampersit haisee ja kuivattaa jotenkin ihoo :confused: Me ollaan kokeiltu myös pirkkoja, muumeja ja lidlin vaippoja. Pirkat on tooosi jäykät ja paksut, muumit on myös aika jäykkää matskua, lidlit ois ihan toimivat vähä pulskemmalle, tosin niissä kyllä on aika paperimainen ulkopinta. Meillä vaihdetaan vaippa syöttöjen yhteydessä, eli 3-4 tunnin välein, toki useemminkin jos on tarvis.

Meille on annettu ohjeeksi että keitettyä vettä voi antaa muutaman teelusikallisen ruokailun jälkeen, mutta varsinaiseen nesteytykseen vettä ei viellä tarvita.

Täälä käytössä libero 2, eikä ole tullu muuta kokeiltua :) Siitäkin kyllä holahtaa kakka samantien läpi kun neiti töräyttää! Reppanalla on semmoiset rimppakintut :oops: kahella muulla kokeilin pamppersia ja vauvana sai vaippaihottumaa ja vanhempana ne haisi pahalle :eek: Myös muumit oli keskimmäisellä hetken 2v iässä, mutta pyllyn iho veti kuivanäppylöille :confused: Onneksi vaippoja on niin monia, että jokaisen pyllylle löytyy varmasti se sopiva :)
Rotasta tuli tosiaan itkuisuutta vähä enemmän, jopa yöllä pari kertaa kiljaissut, mutta ei muuta..
Nyt olen huomannut ilta-kiukun alkaneen.. Iltaisin joutuu pyöritellä sylissä ja kannella ympäriinsä ja silti neitiä harmittaa :oops: Onneksi nämä on joka päivä vanhempia ja aina vähemmän masuvaiva päiviä edessä :grin
Mäkään en ole vettä vielä antanut.. Jos sitte tossa reilu kk päästä samalla kun alottelee kiinteitä :)

Mä oon antanu sitä vettä ihan vaan sillä että voihan tuolla muksullakin olla jano ja eihän kukaan taida janoon maitoakaan juoda??!! :D:D

ja esikoisen kohdalla huomasin esim yöllä että leppyi vesi hörpyllä silloin kun ei ollut nälkä kyseessä ja sillä vedellä päästiin yösyömisestäkin eroon kun oli sen ikänen että ei enää ollut tarvetta yöruokailulle..

Antaako kukaan vielä velliä?? Ostin jo kaupasta pari riisivellipurkkia...Aatelin että kun tulee tässä sopiva ajankohta niin annan ihan kokeilu mielessä..itse olen niitä edellisten kahden muksun kohdalla ekoilla kerroilla antanut puolet velliä ja puolet korviketta sekoitettuna keskenään ettei ihan hirvee pommi iske :D:)

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

marzi: Mä annoin esikoiselle muistaakseni 2, 5kk iässä maissivelliä. Pikkuhiljaa sekoittelin nannin joukkoon sitä velliä aina vähän isomman määrän ja lopulta sit yötä vasten tosiaan pelkkää velliä. Sit alkoi yöunet pitenemään :)
Nyt Onnin kohdalla en oo tuota velliä vielä edes ajatellut, kohtahan se 10 viikkonen alkaa olla. Mut yöt menee sen verta hyvin hyvin nannillakin että ei taida olla tarvetta vellille. 7-8 tuntia nukkuu yhtä soittoa kun esikoinen kiskoi ruokaa parin tunnin välein tän ikäsenä ;)
Pitää katsoa miten menee, 4kk iässä ajattelin aloitella kiinteitä sitte. Mutta jos näyttää että yöt muuttuu huonommiksi nn sit varmaan otetaan toi velli kokeiluun ennen kiinteitä jo.

Ehdin jo luoda itselleni pienimuotoisen paniikin tosta veden antamisesta kun ei oo käynyt mielessäkään antaa. Mutta niinhän se oli, että sairaalassa jo sanottiin, että vedelle ei vielä tarvetta ole. :)

Meillä käytetään liberon 2 kokoa. Kokeilin myös papmperseja, mutta en voinut sietää sitä hajua. :/ Ja liberot ehkä myös istuu meidän neidille paremmin. :) Läpi on tullut kakka ja pissa pari kertaa, mutta on kyllä johtunut täysin siitä, että sitä tavaraa on ollut niiiiiin paljon! :grin

Meille ei oo rotasta tullut juuri mitään. Pieruja on tullut aina tosi paljon ja itkusuus ei oo mitenkään lisääntyny normaaliin verrattuna, ehkä jopa vähentynyt taas viime aikoina. Kakka on ollu ehkä aavistuksen löysempää, mutta ei mitenkään merkittävästi. Sillon rokotteen anto päivänä tyttö nukku aika paljon, mutta en tiedä johtuiko siitä. Nyt alkaa olla viikko sen annosta..

Meillä on ollut aika tyytyväinen vauva taas viimepäivinä. Nukkuu hyvin ja hereillä ollessakaan ei oo kitissyt ja itkenyt ihan niin paljoa. Yöllä on nukkunut 8-12h ja 1-3 syötöllä. :)

Siis oonko mä jotenki aivan pihalla ku oon eläny siinä käsityksessä, että kiinteitä alotellaan vasta 6kk iässä? Samoin vellejä suositeltais vasta sillon alottelee? Eilen siskoni kanssa juttelin näistä just vellijutuista ja kiinteiden alottamisesta niin seki sano, että 6kk iässä vasta.

Neuvolatäti mulle kans sanoi ettei vettä nykyään suositella enää antaa niin en ole sitte antanu.

Takaisin