Helmikuun vauva kuulumiset!

No joku sisäsynnytin tulehdus aiheuttaa veristä vuotoa ja hiivaa, mutta siihen kyllä kuuluu myös vissiinki kuume yms tulehdusoireet. Apteekkari oli myös sitä mieltä, ettei ruskea vuoto kuulu hiivaan.. Mä tuun maanantain kertoo mitä lääkäri sano :) Kantsii kyllä sunkin olla lääkäriin yhteydessä, kerta noin sitkeessä on..
Tota tukan tippumista mäkin niin innolla ootan! Itellä kaljuuntuminen pahimmillaa kun vauva on 4kk :D
 
Joo, naisten jutut on kyllä niin syvältä välillä.... :/ mun ekat menkat oli ihan tosi runsaat ja kesti 2vko, kovilla kivuilla alkoi

Nyt on pakko jakaa tällainen tosielämän tilannekomiikka.. Meidän rapussa tehtiin tänään muuttoa taloon, olin samaan aikaan lähdössä aamuvaunuilemaan kun kannoin kuumuudesta itkevää neitiä, sitten pikkuinen vahtikoiramme päätti iloisesti haukkua ihan mielettömästi ja kaiken huipuksi kunpääsin alas rappuun, niin toppahousuni putosi, koska olin unohtanut varmaankin laittaa ne kiinni, koska pikkuinen itki kovasti sisällä toppavaatteissa.. Elikkä tervetuloa uusille naapureille :D
 
Joo no mulla on kans lääkäri maanantaina ja kelasin, että jos mulla ny menkat alko nii enhän mä mihkää ronkittavaks voi lääkäriin mennä :D mut toi ny onki (ainaki vielä) tollasta ihme tuhrua nii ehkä sit voiki.

Mä oon lähteny muutaman kerran paita nurinpäin liikenteeseen, mut housut ei kyllä oo vielä sentäs tippunu :D
 
Juu ja ei hätää vaikka alkaiskin.. Mulle jouduttiin tekemään reilu vuosi sitte raskauden keskeytys ja silloin tehtiin myös jälkitarkastus. Menkathan mulla oli täysin päällä, mutta ei tuntunu lääkäriä haittaavan! :D hyi! Oli muuten vielä mies lääkäri, ällöä.. Toki jos papan ottaa, niin ei voi kauheasti vuotaa. Itellä joskus otettu kk ekana päivänä kun ollut tuhrua..
Mirkkulihan se laitto heti uusille naapureille selväksi, et millasta teilläpäin sitte on :D Näinköhän kahvipöydässä muistelevat asiaa :wink
 
Oikeelta ylhäältä siun nimen kohdalta valikko esiin ja sieltä "yhteystiedot" niin pääsee vaihtamaan nimimerkin. :)
 
Kyfi, meillä aivan samanlainen rytmi vauvan kanssa :) tytöllä ikää kohta 2,5 kk. Muaki välillä ihmetyttää ku nukkuu noi pitkii päikkäreitä ja syö tissiä miten sattuu ( välillä molemmat rinnat tai vain toisen ) tuo syöminen vähän huolestuttaa että saako tarpeeksi, muuten on todella tyytyväinen ja hymyilee kokoajan :)

Sent from my RM-875_eu_finland_208 using Tapatalk
 
Meillä herätään ysin aikoihin ja klo 11-12 päikkäreille ulos. Sielä se nukkuu yleensä klo 17. Illalla kitistäänkin ja torkutaan. Yleensä vasta klo 23-00 nukahtaa. Sitte nukkuu sen 5-6h, nyt parina yönä syönyt tossa välissä.
Voin kuvitella ton umpparin lasten kanssa! :O itellä sama operaatio myös tähystyksellä kun olin 16v.
 
Meidän matami on päivälleen saman ikäinen kuin kyfillä eli 1.12. syntynyt ja rytmi on aikas vakiintunut tällä hetkellä näin:

Herää 08 aikaan. 10 maissa pikku-unet puolisen tuntia. 12-14 välissä nukahtaa vaunuihin ja nukkuu pidemmät päikyt eli 4-6 tuntia. Sitten onkin hereillä illan ja alkaa väsähtämään yöunille nykyään jo 21 maissa. Herää kerran syömään aamuyöllä 04-06 välillä. :)
 
Meillä tytöllä ikää n. 2,5 kk eikä vieläkään oikein minkäänlaista rytmiä. :sad001 Illalla hän menee nukkumaan yleensä klo 21-23 välillä, aiemmin heräsi yöllä syömään vain 1-2 kertaa mutta nyt useampana yönä peräkkäin on herännyt ainakin kolme kertaa. Heräilee aamulla ekan kerran kuuden aikaan, menee nukkumaan yleensä uudestaan joskus 7-9 välillä, nukkuu alle tunnin, ja sen jälkeen päivät menee tosi vaihdellen. Välillä nukahtaa vain rinnalle, ja herää heti kun yrittää viedä sänkyyn. Eli nukkuu vain n. 20-30 min unia. Ja välillä saattaa vetää 2-3 tunnin päikkärit, mutta nämä päivät on todella harvassa. Alkaa olla aika raskasta, kun tuntuu että vauva ei nuku koskaan. Ja varsinkin kun yötkin on nyt ollut noin huonoja. Yritän uskotella itselleni että kyse olisi jostain tiheän imun kaudesta tms., mutta ainakin tänä iltana tyttö on ollut tosi levoton eikä tissikään kelpaa. Ähisee vaan ja jos yrittää tarjota tissiä niin tarttuu kyllä kiinni mutta huitoo ja ähisee ja irrottaa ja tarttuu uudestaan ja tätä jatkuu niin kauan että mulla menee hermot ja pyydän miestä ottamaan tytön syliin. En ymmärrä missä voi olla vika. Monesti tyttö on iltaisin juuri tuollainen ähisevä ja levoton. Ja syö käsiään mutta tosiaan rinnalla vaan ähisee ja huitoo ja irrottaa ja tarttuu... Mitään vinkkejä mistä voisi olla kyse? Eilen ei suostunut nukahtamaan edes vaunuihin. Monesti vaunuissakin ensin itkee vähän aikaa mutta sitten rauhoittuu, mutta eilen ei rauhoittunut millään ja oli pakko kääntyä takaisin kotiin. :sad001 Aletaan molemmat miehen kanssa olla aika toivottomia ja väsyneitä...
 
Kyfi, meillä herätään aamulla puol 9-9 aikaan. Tunti hereillä ja sit puolen tunnin päikkärit, sit taas 1-1,5h hereillä ja tunnin-parin päikkärit. Taas 1-1,5h hereillä ja 2-3h päikkärit. Sitten illalla vähän torkutaan välillä ja yöunille 21-22 maissa, jonka jälkeen nukutaan ne ihanat 11-12h yöunet yleensä putkeen :)

Mutta mustakin tuntuu että neiti koko ajan joko nukkuu tai haukottelee väsymystään :D sellaset oikeesti virkeät hetket kestää joku puolisen tuntia :P neiti täyttää 3kk ensi torstaina.
 
Ninnu toi kuulostaa myös aikalailla meidän päivärytmiltä nykyään! Yöt vielä menee, mutta päivät on kyllä tosi rankkoja kun ei jätkä nuku millään :/ Kokoajan pitäisi vaan kantaa ympäri kämppää että jätkä ois tyytyväinen... Alkaa olla aika puhki tää mamma kun tuntuu ettei "omaa aikaa" jää ollenkaan...
 
Täällä oli kanssa 2kk iässä päivät tuollaisia ettei nukuttu kuin pienissä pätkissä tai torkuttiin, ja yö unille ruvettiin viim. 24 aikoihin ja yhdellä syötöllä meni yö. Nykyään ruvetaan 22-23 nukkuu, syödään 3 aikoihin ja seuraavan kerran 5-6 välillä ja sit seiskan pintaan joko noustaan syömään ja jalkeille tai sit nostan viereen vähän syömään ja nukutaan vielä 8 asti. SIt tunti tai vähän reilu hereillä ja tunnin unet. SIt 13-14 aikoihin ruvetaan 3,5 -4 tunnin unille ulos. Illasta sitte otetaan ehkä puolen tunnin unet tai lyhyemmät mutta ei pidempiä.
Meillä alkoi elämä olla pelkkää tissillä oloa kun poitsu hereillä, tästä sitte neuvolatätin kanssa olin puheissa niin kehotti kokeilemaan maissisosetta pari lusikallista laimennettuna äidinmaitoon ja antaa sitä sitte pojalle. Nyt ei niin jatkuvasti sitte tissillä olla. Ens kuun alussa olisi sitte 3kk neuvola :)
 
Ninnu, meillä ainakin illat samanlaisia. Mä oon huomannu tuon rintaräyhäämisen johtuvan vähäisestä maidon tulosta iltaisin.. Aina on helpottanut kun on saanut korviketta.
Mä oon koittanut saada nukutettua neitiä syliin, mutta tuloksetta.. Hän rauhottuu vaan sänkyyn tissille :confused: Hartiat jumissa kun joka yö nukkuu ihme mytyssä likka kainalossa.. Joskus saan nostettua omaan sänkyyn (mikäli en ole ite nukahtanut nukuttaessa :grin ) mutta usein herää sieltä pian.
 
Meillä ristiäiset vietetty (huhhuh) ja neiti sai nimekseen Aile Olivia :) Täällä jaksetaan jutella ja hymyillä jo selvästi enemmän kuin viikko sitte, mutta itseä hymyilyttää hiukan vähemmän kun hirveä räkätauti iski.
 
Ninnu: kokeilkaa vyöhyketerapiaa, auttaa kuulemma uniongelmiinkin.. .toki aikakin voi auttaa, mutta jos oma jaksaminen alkaa rakoilemaan, niin ajan kulumisen odottaminen voi olla aika tuskaisaa..

Meillä sellainen keino saada tyty nukkumaan omaan sänkyyn, että kun iltasella on viimeiset maidot juotu, otetaan makoilemaan syliin sellaisen ison ohuehkon tyynyn päälle hetkeks ja kun alkaa näyttämään että on nukahtamaisillaan siireetään tyynyn päällä omaan sänkyyn. Ei edes huomaa siirtoa, kun lämpötila pysyy samana :p Aamuyöllä nostan kyllä viereen syömään ja nukkuu meidän välissä aamun, koska olen laiska :p (Enka jaksa kiikuttaa takaisin omaan)
 
Ne mun vähäiset menkat ei tainneet sitten olla menkat.. koska minimaalista vuotoa kesti muutaman päivän ja sitten sekin loppui :/ Ja yleensä mun menkat on todella kivuliaat ja runsaat.. menkkoja siis odotellessa. Luulis että menkat tulis nopeammin kun en edes imetä enää :D

Tänään ois joku päiväkoti info tuolla meidän neuvolassa jonne ajattelin mennä kun en sitten tiedä koska seuraava info on. Ja siellä nään samalla perhevalmennuksessa olleita tyyppejä ja ajattelin jos niiden kanssa vaihtais vaikka numeroita ja alkais niitä nähdä... Alkaa tää yksin oleminen jo vähän vit.....
 
Inhottavia kaikenmoiset tulehdukset ja sammakset, mitä tähän äitiytymiseen ylipäätään liittyy. Käkkiäiselle tsemppiä imetyksen suhteen. Meillä alkaa olla imetystaival todennäköisesti lopuillaan. Osittaisella tosin on tähänkin asti menty, mutta nyt maitoa tulee ilmeisesti sen verran vähän, että lapsukainen rupeaa tempomaan aika nopeasti ja yltyy sitten raivariksi, jossei ole pullo valmiina odottamassa. Yritän kuitenkin jatkaa niin pitkään, kun lapsi viitsii syödä.
 
Takaisin
Top