Helmikuun vauva kuulumiset!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja marzi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo eiköhän nää tästä :)
Marzi, ootko lukenut iltakoliikista? :) mä joskus törmäsin tuohon ja lukiessa tajusin esikoisen varmasti sitä sairastaneen..

Eevi, oletko kuullut osituksesta..? Toimisikohan tuossa tilanteessa, kannattaa tsekata. Tsemppii

Miisa78 toivottavasti pienokaisen selkä vetristyy pikaisesti :)

Meillä oli just ihan mielettömän kova itku kohtaus... Johtuneekohan tänään annetusta rota-rokotteesta... Onko tullut vastaavaa? Neiti syönyt viimeksi klo 17, 200ml.. Ja nyt meni itkun jälkeen unille, täytyy varmaan kohta herätellä syömään vielä..
Kyllä vaan tulee niin pahamieli kun toisella niin kova itku :(

Joo olen mä noit lukenut. Täytyy vähä seuraa, et mihin tää tästä lähtee. Eilen alkoi jopa tulemaan järkipuhetta suusta, että miten asiat selvittää ja maksaa. Saa nähä jääkö pelkiksi puheiksi.
Meillä ollut kimeitä itkahduksia rotan saannin jälkeen.. Ihan suupielet kääntyy alaspäin ensin :( Eilen tuntui illalla vaan neitiä itkettävän. (Tiistaina saatiin rokote.) Mut kyllä hän 7h nukkui putkeen! :) Äiti ois muuten ollu tosi ilonen, mutta aamuyöstä tunki kaksi isompaa viereen, joten se niistä hyvistä yöunista :grin

Mekin otetaan rota-rokote vasta ristiäisten jälkeen, niin ei sitten sen takia tule mitään itkusteluja ristiäisissä :).

Eevi, alkoi oikein itteeki ärsyttää toi sun mies :mad:. Toivottavasti nyt te saatte (raha)-asiat kuntoon.

Meille on tänään koko päivän tulossa vieraita, joten en enempää kerkeä päivittelemään, kun pitää mennä valmisteleen.

Hyvää ystävänpäivää kaikille äideille ja pikkusille :love2.

Mirkkuli: Juu eiköhän vielä parin käsittelyn jälkeen pikkuhiljaa notkistu, toivottavasti. :) Pitäis itsekin muistaa jumpata tylleröä. Kantokopassa olenkin häntä paljon istuttanut. On aloittanut yöunetkin välillä kopassa, kun siinä kuulemma paras kaareva asento selälle, vaikka toisin olen kuullut..

Mä en nyt ymmärrä, kun täällä neiti itkunen palannut. Ihan otettu takapakkia..hmm..vaihdettiin Omneo Naniin takaisin ja olen antanut aamuisin yhden tipan deetä..siinä on taas epäilykseni syyt itkuihin.. Harmillista, kun oli jo monta päivää ilonen tytteli eikä turhaa kitinää enää ollut havaittavissa. Huomaa, että vaikuttaa heti omaan mieleen vauvan itkuisuus...ihme juttu. Nukkuu kyllä yönsä edelleen hienosti, vaan mä nukuin itse sitten noin 2 tuntia yhteensä. Kaikki asiat mietitytti. Mm mies on tulevat viis viikonloppua töissä toisessa kaupungissa, mikä ei kohenna mielialaa! Tässähän tuntee olevansa yh-äiti ihan kokonaan.:dontknow

Meillähän oli Oonalla tota iltahuutoa tossa noin kuukauden iässä, sitä kesti joku 4 päivää. Illalla huus ku tapettava sika ja mikään ei auttanu:confused: Esikolla sama kesti kaks viikkoa, tosikolla viikon. Inhottavaa mutta menee kyllä ohi.

Ihanaa ystävänpäivää kaikille:HeartbigredMe päästiin tänään kotiin, IHANAA! Kuus yötä meni siellä osastolla, huhhuh.... kyllä alko jo ahdistaa:confused2Hoitajat oli ihania kyllä ja meillä oli mukava lestadiolainen yhdeksän lapsen äiti vauvansa kanssa huonekaverina. Mutta hemmetti se siellä huoneessa eläminen alko jo kiristää pääkoppaa, kun tosiaan eristyksessä oltiin.
Välillä tuntu ettei edistymistä tapahdu olleskaan ja takapakkia otettiin muutama kerta mutta lopulta sitten päästiinkin vauhdilla eroon tipasta ja happiviiksistä ja saatiin happisaturaatio pysymään tarpeeksi korkeella:)
Muutaman kerran tuli itkettyä tytön sängyn vieressä illalla:sad001Kova ikävä isompia lapsia kokoajan vaikka heitä muutaman kerran näinkin.
Mutta nyt kotona ja kaikki hyvin!:hello2
Diagnoosi oli sitten rs-virus ja keuhkokuume.

Laitetaas muutama kuva meidän reissusta.

-Eevi - tossa iltakoliikki hommassa vois olla ideaa..guuglasin asian..ei kauheesti löytynyt varsinaisesti iltakoliikista mutta jotain kumminkin ja taidan olla tyytyväinen tähän diagnoosiin..

tänään oli taas itkut kuin nakutettu kellon kanssa..nyt nukkuu tyytyväisesti yöunia :D vihdoin ensi viikolla se mun ja tytön lääkäri..johan sitä on 2kk ootettu..aika pitkissä kantimissa..ei kahelta ekalta näin pitkään mennyt..

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Miisa78 täällä tytteli rupee yöunille sitterissä ja siitä sitten kannetaan omaan sänkyyn

Hola! Meillä on ilmaantunut semmoinen kummastus että jäbä nukkuu päivisin vaan 45min-1h pätkiä. Nukkumaan mennessä on tooosi väsy mut piakkoin herää pirteenä kuin peipponen :D Illasta vasta tänäänki nukku sit kolmisen tuntia, 17.30-20.30. Yöunille menee nätisti edelleen about klo 22.30-23. 5-6 maissa syönti ja herää sit ysin pintaan. Ihmetyttää vaan et mikä nuo päiväunet lyhenteli. Kipee ei oo. Hiukan on välillä ollut haastavia tilanteita esikoisen ja vauvan kanssa nyt kun vauva niin vähän nukkuu. Mutta jotenkin sitä vaan saa asiat näemmä tehtyäkin :D

Pakko oli tulla postaamaan että toi Vuoden Mutsi on aivan mahtava kirja..ihan kun mun aivoitukset olisi kansien välissä.. pistin jo sen Vuoden Mutsi 2 kirjan tilaukseen :D:D

Mää luin sen kans heti ensimmäisinä viikkoina synnytyksen jälkeen kun sain sen joululahjaksi. Tykkäsin kyllä ja välillä ihan ääneen täällä naureskelin. :D siitäkö on tulossa toinen osa? Pitää ehdottomasti hankkia. :)

Sent from my HTC Incredible S using Vau Foorumi mobile app

Hihii, pakko oli tulla laittamaan kuva :grin Tänään taas ollut hyvä päivä :) neiti oli aamusta vähä äkänen, mutta vaunuihin kun pääsi niin sielä se taas 5h nukkunut.. Nykäsin jo sisällekin, mutta väsy on suuri :grin En tiedä kauan nukkuisi jos sitä ei aina herättäisi.. Ite kerkesin vetästä 6,5km lenkin, mutta ei paljo vaunujen pysähdys näyttäny haittaavan :eek: Muutenkin nukkunut öisin 6-7h putkeen. Taitaa mimmistä tulla hyvä nukkuja :) Onneksi! Nää vanhemmat lapset osaa syödä äidin energiaa nykyään niin paljon vauvan lisäksi :oops:

Liitteet

• image.jpg
    image.jpg
    491.9 KB · Katsottu: 27
Mary^ Siitä on jo myynnissä kakkos osa :);)

-Eevi- ihana RIIVIÖ :):)

Pitääpä katsastaa jos kirjastosta löytyisi kyseinen kirja tai sitten ostan sen:)

Mulla iski eilen illalla tajuton hedari ja oksensin varmaa kuus kertaa:sick006 Tänään ku käväsin puntarilla ni kahdessa päivässä paino on pudonnut 6kgo_O

Huih, mä en oo paljoa ehtinyt viime aikoina täällä kirjoittelemaan, mutta nyt ainakin jotain pikaista päivitystä. Vähän heikossa hapessa täällä ollaan, kun masuvaivat kiusaavat ÄITIÄ.

KatV: Meinasi itku päästä noita teidän Oonan kuvia katsellessa. Meidän poika joutui syntymän jälkeen lastenosastolle hoitoon ja samanlainen verkkohattu oli hänelläkin päässä kanyylin suojana. Nousi omat tunteet taas pintaan, vaikka poika paranikin omasta infektiostaan nopeasti.

Poitsu sai maanantaina rotarokotteen ja on ehkä vähän itkuisempi ollut kuin normaalisti, mutta ei onneksi mitään kamalia huutoja ole tullut ja yöt ovat menneet pääasiallisesti aika hyvin. Mä en nyt sit tiedä, olenko itse onnistunut samaan tuota virusta elimistöön, kun mahassa on kiertänyt useamman päivän ja jäseniä kolottaa. Olen kyllä yrittänyt käsiä pestä huolellisesti vaipanvaihdon yhteydessä, mutta tiedäpä näistä.

Semmoinen juttu tuli mieleen, että millaisia vaippoja olette teillä muilla käytetään? Meillä vaihdettiin vastikään Liberon kakkoskoosta kolmoseen, kun tuntui että pissit tulee aina läpi niistä kakkosista ja tyypillä on painoakin jo lähempänä kuusi kiloa. Mutta nyt sitten on noista kolmosistakin tullut usein läpi. Falskaavat aina samasta kohtaa, vaikka yritän saada hyvin kiristettyä. Ja vaippaa siis vaihdetaan kuitenkin suht usein. Välillä vaippa ei ole edes kovin märkä, kun falskaa jo. Vaihdan vaipan myös yöllä syötön yhteydessä, jottei ehtisi tulla liian täyteen. Käyttääkö joku muuten kestoja? Mulla olisi tarkoitus siirtyä niihin osittain, kun poika saa tarpeeksi pläskiä reisiin, jotta kaverilta perityt kestot ovat tarpeeksi napakat.

No, kerkesinhän mä pienen novellin tähän nyt naputella.

Täällä käytetään liberon kolmos vaippoja, siirryttiin pari viikkoa sitten kun tuli kans pissit läpi. Aluksi tuli kolmosistakin kun ei ollut tarpeeksi täytettä jaloissa pojalla, mutta nyt on pitäneet hyvin :rolleyes:
Täällä päästiin vihdoin muuttamaan omaan kotiin ja viikko onkin tässä asuttu. Saatiin myös ristiäiset pitää omassa kodissa. Pojan nimeksi tulikin Roope Oskari :) Mahavaivat ovat onneksi jääneet ja pojasta tullut paljon iloisempi. Kaiken lisäksi omaan kotiin päästyä on ollut iltaisin vähemmän itkuinen, kun täälläkin oli kunnon ilta itku kohtauksi asuessamme vanhempieni luona. Varmaan vaikutti myös minun stressi talon valmistumisesta. Vanhempien luona asuessa ei nukkunut päikkäreitä kuin 20min tai tunnin korkeintaan, mutta omassa kodissa vedellään ulkona vaunuissa 4h:grin
Nyt syöttämään poitsua :)

Mininen ja KatV, mulla tuli kanssa kyyneleet silmiin, kun näin nuo kuvat. Onneksi Oona jo kunnossa :love7.

emppu13, kiva nimi tuli teidän poitsulle! :)

Täällä mennään kans liberon kolmosilla ja osittain kestoilla. Poika niin täsmällisesti tekee kakat samoihin aikoihin, niin laitan ennen kakkaa ja yöksi kertsin ja muuten sitten kestovaipan :grin. Tosin kerran laitoin vahingossa kestovaipan kakka-aikaan, mutta eipä tuo niin vaarallista ollut sitten kakkavaippaa huuhdella :p. Niin meillä pojalla just sen verran tuhdit jalat, ettei pissa pääse valumaan :grin.

Nyt on pakko tuulettaa! Poika nukkui viime yönä kahdeksan tunnin unet :). Voi kuinka oli outoa nukkua yli 2h kerralla, mutta voisin kyllä tottua noihin :wink.

Täällä käytössä pampers koko 3 ja kokeilussa nyt myös muumi 3 koko. Poika 5 kg ja 2 koko jäi just vähän pieneksi reisien kohdalta... En ite tykänny liberon vaipoista... Tai ei ainakaan istunut meijän pojalle. Pampers on kivan pehmeä ja muumissa ei vielä ole huomattu mitää valittamista :)

Täällä ollaan menty liberon kolmosilla melkein jo kuukausi :D:D

Mininen onko pojan pili kunnolla siellä vaipassa?? Sekin voi vaikuttaa siihen valskaamiseen..meillä pojalla johtui aika pitkälti juurikin sen pilin asennosta sillon kun oli vauva :D
Kuinka useasti annatte vettä päivässä ipanoille??

Takaisin