Helmikuun vauva kuulumiset!

TMJ, oon niin samaa mieltä tuosta imetys/ruokkimisasiasta. Imettämisestä on tehty niin painostava asia, ja annetaa ymmärtää, että lapsi sairastuu, jos sitä ei imetetä. Että ihmekös naiset ahdistuu ja potee huonoa omaatuntoa jos ei imetys syystä tai toisesta onnistu!

Mulla tosiaan ensimmäinen lapsi ja imetys onnistui osittain kuus viikkoa. Sen jälkeen meni raivoamiseksi ja siitä tuli molemmille vaan huono olla. Ensin tuli mullekin epäonnistunut olo, mutta nyttemmin ei kyllä tule huonoa omaatuntoa. Korvikkeella tyttö kasvanut hienosti, lukee neuvolakorttia myöden.

Mua oikeastaan ihmetyttää, miten ihmiset suoraan kysyvät, "(siis en tarkoita täällä palstalla kysymistä, vaan yleisesti vaikka kahvipöydässä kaikkien kuullen) "no, tuleeko sulta maitoa" "imetätkö"..minusta se on jotenkin jokaisen oma asia..eikö ole pääasia, että ruokin lastani :grin

Ja tohon imetysasiaan vaikuttaa varmasti oman äidin suhtautuminen asiaan. Muakaan ei ole imetetty kovin kauaa,ja silti olen aina ollut terve enkä ole kärsinyt mistään allergioista...Omaa äitiäni ei ole myöskään juurikaan imetetty koska hänen äitinsä sairastui ja elivät erossa muutaman kuukauden-ja myös äitini on ollut terve ja ilman allergioita...​
 
Aeria: Mulla sattuu buubseihin myös tuo liikkuminen. Kävin tässä alkuviikosta Bodycombatissa ja pidin koko ajan uskottavasti "suojausta" yllä käsivarret kiinni tisseissä. :grin Myös mahallaan tehtävät liikkeet sattuvat, mutta mulla onkin kohta tosi tykit selkälihakset, kun joudun koko ajan pitämään ylävartaloa pienessä jännityksessä, etteivät rinnat painu maahan kiinni. :excited001Täytyy ensi kerralla muistaa pumppailut ennen jumppailua.
 
Mulla alkaa mennä hermot jo ton pikkuisen kanssa... Se ei millään suostu syömään pullosta ilman että ensin annan tuttia ja sit koitan aina vähän väliä äkkiä laittaa pullon suuhun... Mikä avuksi? :S Ja tätä rumpaa voi jatkua puolisen tuntia ennen kuin aloittaa syömisen.

Ja aikaisemmin ollut yhden yön syöttö on nyt muuttunut 2 tai kolmeen yösyöttöön.... Ja pikkuinen kakkaa myös aina ennen jokaista syömistä... Tuntuu ettei hänelle jäisi mitään kroppaan :S

Rotarokotteesta on nyt viikko ja kaks päivää, joten tuskin sekään tollasia ongelmia voi tuoda. Oon ihan neuvoton ja loppu kun syömisestä on tullut kauheeta showta.
 
S_uski: Kakkaaminen voi olla vielä Rota-rokotteen jälkimaininkeja. Sen "vahvimmat" sivuvaikutukset esiintyy yleensä just siinä n. viikon päästä rokotteen antamisesta.
Jaksamisia! :)
 
Meillä tuli "ripuli" juurikin viikko rotan jälkeen. Siihen asti ei ollut mitään oireita ja neiti oli oikeen hyväntuulinen. Ei tuo ripulikaan kyllä lannistanut.
 
Hei..kukka purkista toiseen...aloiteaanko huomenna taas uusi pino vauva kuulumisille?

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Ihanan kannustavia kommentteja tuohon imetys-asiaan :). Tattista tytöt, että helpotitte tän mamin syyllisyyttä. En jaksa enää sitä potea :wink!

Tähän vois päättää tän helmikuun pinon ja jos joku osaavampi tekis maaliskuun pinon!

Mukavaa lauantaita kaikille! Täällä ainakin näyttäs olevan niin aurinkoinen ja keväinen päivä tulossa, että meillä lähtee nyt koko perhe ulkoilemaan! :)
 
Takaisin
Top