Hankinnat vauvalle.. ♥

Meillä on ollu ihan sama homma, kun Snövitillä eli hankittiin isommat jutut pikkuhiljaa, ettei tarvi kertarysäyksellä löytää semmosta määrää rahaa. Ja sit toiseks, jos meinaa käytettynä hankkia ja tietynlaista kiikarissa, ni etsiskelyssä menee aina jonkun aikaa. Ja aika menee sit ihan tajuttoman nopeesti, vaikka joinain päivinä tuntuu, ettei raskaus etene mihinkään.

Vaatteita en oo vielä hirveesti hankkinu, mutta nyt ostin käytettynä katosta roikkuvan kehdon päiväunipaikaks olohuoneeseen. Säästän selkää kun ei tarvii kumarrella ja eipähän pääse koira tunkemaan kuonoansa vauvan naamaan. Mies ei hirveesti välitä kirppareista tai käytetyistä tavaroista mutta antaa mun nyt ostella kun selitän miten paljon mikäkin maksaa uutena versus käytettynä. Kaks valkosta ensibodia ostin kun eurolla sain. On siis ne taittohihat ja helpot pukea. Ovat kyllä kokoa 50 eli toivotaan että laps tulee suht pienenä ulos ettei mee koko euro ihan hukkaan ;) lämpöpussin turvakaukaloon ostin myös kympillä ja hyppykiikun vitosella. Parempi että pysyy mulla tää ostovastuu kun mies kävis kuitenkin jotain hirmuhintasia hilfigerin vaatteita ostamassa :D

Mä raivasin meidän pesukoneen päältä puolipitoiset vaatteet veks ja nostin siihen hoitotason. Mies hieman ihmetteli missä hänen farkut on, mutta ei kyseenalaistanut lainkaan uuden vaipanvaihtopisteen valmisteluja. Tuskin edes tajusi, että siinä on nyt jotain mitä ei vuoteen ole ollut. :)

Siivosin myös likan huoneesta laatikoista tilaa tyhjäksi, jotta on jotain minne voi laittaa tulevia vaatteita. Kyllä tämä tästä. Mutta meillä konkretisoituu "vauvan hankinnat" enemmän käytännön järjestelyillä toistaiseksi.

Meillä on ollut jo vaunut ja turvakaukalo hankittuna hyvänaikaa. Vaatteita on saatu lähipiiriltä vähän liikaakin ja sitten on tietenkin itsekin tullut siihen vielä osteltua lisäksi, kun on jotain supersöpöä tullut vastaan. Lisäksi olen kutonut sukat ja lapaset ja nyt on villapuku työnalla. :D Myös leluja ollaan saatu käytettynä. Seuraavaksi on hankintalistalla pinnasänky. Varsinaisia hoitotarvikkeita en ole sentään vielä alkanut hamstrata.

Meille tuli tänään uudet vaunut phil&teds Navigatorit. Sisaristuin ja vauvakoppa jäi vielähankintalistalle, mutta nyt päästään tän ykkösen kanssa totuttelemaan uuteen menopeliin ennen pikkusiskon tuloa. Tää onkin meidän ainoa iso hankina vauvaa varten, muuten kaikki löytyy jo valmiina (pinnis, hoitopöytä ym.) esikoisen jäljiltä. Ja pikkupikkuvaatteita täytyy toki vähän hankkia. Mutta nyt on äiti kyllä aika fiiliksissä

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Vaunut laitettu tilaukseen. :-) Turvakaukalo ja telakka ostettiin samalla jotta saatais paremmin alennusta. Ihan oltiin tyytyväisiä hintaan vaikka kalliiksi tulikin mutta myyjä oli ystävällinen ja antoi hyvän alen ihan uusista vaunuista. Meille kuitenki eka tulossa ja jos joskus vielä toinen niin tulee sit kovasti käyttöö parempi ostaa uudet. Ja jos ei tuu niin on ainaki jälleenmyyntiarvoo.

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Eilen saatiin pinnasänky kotiin, tänään reunapehmuste sänkyyn ja sunnuntaina käydään katsomassa (ja toivottavasti ostamassa, pitäisi olla ihan halutun laiset) vaunupakettia! Löytyi siis sopivankokoinen setti (mahtuu meidän vanhaan ja kapeaan veräjähissiin) jossa kova koppa, ratasosa sekä turvakaukalo. Puolivuotta ollut käytössä ja väri/kuosikin miellyttää silmääni :) En malttaisi odottaa että tuo tyttö syntyy!!!

Oon tehnyt jo kaikkia pikkuhankintoja, kuten maidonkerääjä, hoitotuotteita yms.. :rolleyes:

Mulla on kaksi ikea kassillista vaatteita ja tarvikkeita. Aina välillä ostan lisää mutta tosiaan niitä ihan pieniä vaatteita kun en tiedä kuinka kauan ne menee, en oo uskaltanut ostaa hirveesti että ei sitten jää käyttämättä! Muutamat bodyt on ja jopa kolme toppahaalaria/pussia siskolta. Myös kylpytuki oli hyvä juttu, varsinkin mulle kun jännittää se vauvan kylvetys.... :) pinnasänkyä en ole vielä kasannut, sit ensi kuussa voisi tehdä sen. Nut vaan odotellaan äippäpakkausta ja kämppää vähän kerrallaan kuntoon ja vaatteiden pesua ja viikkausta! Onhan sitä hommaa vielä ihan sikana ja hankintoja, mut uskon et tässä on aikaa vielä :)

Tässä ei oikeen pääse samanlaiseen vauvahypetykseen kuin esikoisen kanssa kun kaikki tavarat on jo valmiina..:oops: Poitsu kun on vasta 1v.niin mitään ei olla pois heitetty ja vaatteita on PALJON, joten niitäkään "ei pääse" ostamaan :grin Tuplarattaat on konkreettisin juttu kotona mistä näkee, että vauva on tulossa! Siksi olis ihana ottaa äippäpakkaus vauvalle vaikka siinä ei ole mitään järkeä kun kaikki esikoisen pakkauksen vaatteet ovat todella hyvässä kunnossa. Olis vaan ihan päästä hipelöimään sitä uutta pakkausta ja uusia vaatteita :angel3 Toki sillä rahalla sais vauvalle pinniksen ja siihen tykötarpeet mutta silti... Mitään muuta ei taidakaan olla ostoslistalla vauvalle kuin tuo sänky ja tuplarattaat... Niin ja vaippoja, pesuaineita lisää, "pakko" varmaan ostaa muutamat omat lakanat, äidille liivinsuojia ja uudet imetysliivit jne jne :smiley-angelic006

• Tykkään
Reaktiot: DT
Tänään käytiin miehen kanssa katsomassa vaunuja. Tykkäsi Chiccoista joiden koppaosa muuttuu tarvittaessa rattaiden istuinosaksi. Ei kuitenkaan ostettu vaikka oli alennuksella, ja illalla selailtu. Netistä erilaisia vaihtoehtoja ja päätettiin, mitä mallia Briosta pitää vielä käydä kokeilemassa. Samalla päätettiin, että jos päädytään Brion smile-vaunuihin, ostetaan myös Brion turvakaukalo.

Samalla reissulla löytyi kuitenkin pienet farkut ja neulepaita, jossa on sellainen pieni kaulus, joka edestä menee vinosti päällekkäin ja taitetaan kaksinkerroin. Samanlaisia on pari vuotta näkynyt aikuisten koossa miehillä.
Mies kysyi, minkä ikäiselle vaatteet menevät, arvioin että ehkä 4 kk ikään asti (jos ei kasva kovin nopeasti).

Oli vaan pakko ostaa, kun löytyi ja oli alennuksella. Perustelin ostoksen sillä, että jos pitää laittaa tyylikkäämpää päälle niin sitten sellaista on, mutta voi käyttää missä vaan jos ottaa pojan ulos, ei ole kuitenkaan mikään kauluspaita tai slipooveri tm.

Työkaverilta ostetaan ehkä pinnasänky, riippuu hinnasta kun Ikeassa oli ihan hyvä 100€ hintaan. Ei tarvitse olla mikään huippumerkki, sen täytyy olla vain toimiva ja tukeva.

Saatiin tänään miehen siskolta jo turvakaukalo ja sinne lämpöpussi, sitteri ja iiiso kasa vaatteita! Brion vaunutkin saadaan heiltä mutta vasta loppuvuodesta, kun vielä silloin tällöin heillä käytössä. Nyt pitäisi vähän käydä vaatteita läpi ja tehdä listaa mitä oikeasti vielä tarvitsee! :D
Ensisänky myös odottaa mun isovanhemmilla noutoa, siinä sängyssä minä, mun äiti ja tämän sisarukset sekä kaikki mun serkutkin on vauvana nukkunut. Hoitopöytä on kiikarissa, pitää vain vielä vähän mittailla mahtuisko se siihen, mihin sitä ajattelin..

Pinnasängyssä ehdottomasti näppärää on irrotettava sivu. Siis pitkä sivu.. meillä 2,5v nukkuu edelleen pinniksessä kun pinnislaita on seinää vasten ja toisella puolen ei laittaa ole ollenkaan. Saa itse kömpsiä sinne ja pois. Mummulasängyssä näin ei ollut ja he hankkivat isomman sängyn tilalle jo kauan sitten.
Täällä isoimpia hankintoja tulee olemaan lämpöpussi koska myös toinen tulossa niin ostointo ei ole yhtä suurta kun kaikki oikeastaan löytyy varastosta :/

PiPaNat, aiotteko ostaa siis toisen pinniksen? Ette vielä halua siirtää esikoista lasten sänkyyn? Meillä kannettiin vasta pinnis varastoon ja kohtahan sen saa kantaa takas sisälle.:D Tosin muutama kuukausi menee ensin sellaisessa korisängyssä. Esikoinen tepastelee vielä joka toinen yö keskelle. Siirtyi nimittäin samalla myös omaan huoneeseen nukkumaan.

Mulla vähän sama homma eli vauvatavararat valmiina, eikä hypetykseen pääse. Muutenkin sitä vaan on raskaana eli ei oo samaa fiilistä syntyny, vaikka kyllähän nuo liikkeet tuolla masussa aina(kin vielä) ilahduttaa. No eilen käytiin ostaan kuiteski turvakaukalo. Parit bodyt ja housut tilasin ja ne tuliki jo. Ihmettelin, voiko olla niin pieniä, ku koko 56. Sitä pienempiä vaatteita en ostakaan (pari vaatekappaletta kokoa 50 löytyy ennestään), sillä 56 menee oikeastaan heti päälle. Jos lapsi n. 50 cm pitkä, tahtoo ne 50 senttiset olla melko justiinsa ja hetikohta pienet. Moni vaate mahtaa olla mitoitettu niin, että voi käyttää siihen asti, kunnes kokolapussa oleva senttimäärä täyttyy ja sit pitääki jo siirtyä isompaan kokoon. Jäi nimittäin osa vaatteista tosi vähälle käytölle ennen kuin hoksasin alkaa niitä hieman vertaileen, enkä pelkästään kokolappuja tuijotellut.

Eilisellä shoppailureissulta mukaan tarttui ainoastaan housut itelle ja esikoiselle pari vaatekipaletta. Niin ja uusi hoitolaukku! Vanha on parhaat päivänsä jo nähnyt. Vieläkin siinä esikoisen vaippoja olen kuljetellut. En siis vielä oikein osaa mitään vauvalle ostaa. Täytyy kyllä myöntää, että en kyllä esikoisen kohdallakaan ostanut juuri mitään ennen kuin ihan lasketun ajan pinnassa. Hulluilta päiviltä tarttui sitten jo yks mekko mukaan, ku laskettu aika oli jo menny ja yksi nallepuku piti silloin alkurskauden huumassa ostaa, kun oli tarjouksessa. Itselle liivinsuojia ja ainakin yhdet, uudet imetysliivit pitää hommata sitten ennen jouluhässäköitä, että ois valmiina. Oon ostanu myös imetysyökkärin, sillä nukuin käytännöllisyyden vuoksi pelkillä imetysliiveillä ja pikkareilla pitkään. Meillä ei kyllä talvellakaan ole todellakaan vilpoista, joten toisaalta mikäpäs siinä. En jaksa aina muutenkaan yöpukuja/paitaa päälle laittaa, mutta toisaalta vapaa-aamuisin on kiva kuljeskella yökkäri päällä puolille päivää, jos siltä tuntuu. :D

Toinen mahdollisuus. Osta vauvalle matkasänky (jossa se erillinen, korkeammalla oleva vauvapohja). Moni tuttu ostanut matkasänkyyn ainoastaan oikean patjan ja vauva-aika nukutaan siinä! Se on muuten tosi kätevä matkoilla. Edelleen esikoisella käytössä matkoilla, mutta saa luopua siitä nyt sitten kun vauva syntyy. Meillä on siihen paitsi oikea patja, myös matkalisäpatja (ainakin Emman sänkyyn sellainen löytyy). Ellei meillä pinnasänkyä ois niin laittaisin iteki siihen nukkumaan korisänkyvaiheen jälkeen.

Ellei ole pinnasängyssä laskettavaa laitaa, voi muutaman pinnan sahata poikki. Ihme, ettei pinnasängyn valmistajat ole tätä vielä hoksanneet eli kehittäisivät ruuvattavat pinnat. :D Parilla tutulla perheellä näin ja ompa näppärää. Lapsi pääsee pois eli laidan yli ei tule ehkä tarvetta kiivetä, eikä tarvitse pelätä sängystä putoamista, kun omassa huoneessa nukkuvat (laskettava laita usein vanhempien sänkyä vasten, mutta omassa huoneessa putoamisvaara (monissa lasten sängyissä sitä vastoin on vähän laitaa (tai turvalaita tms.)), vaikka eihän sitä korkealta tipu, jos pinniksen pohja alhaalla. Jos uusi vauva syntyy, voi pinniksen laidan, josta pinnat puuttuvat, kääntää seinää vasten.

Takaisin