Hankinnat vauvalle.. ♥

Kurja kuulla, että joku ei ole kiinnostunut hankinnoista. Äm, luuletko että kuitenkin hoitaa lasta tarvittaessa, vaihtaa vaipat, nukuttaa, syöttää, kylvettää ym?
Itse olen jo päättänyt lykätä pojan miehelle, ja tämä saa opetella vaipanvaihdot jne. niin, etten edes ole läsnä. Oppii paremmin, kun ei tarvi varoa lapsen käsittelyä mun vuoksi.

Ei meilläkään mies oma-aloitteisesti ehdottele vaatteiden ostamista, mutta innostui yhdestä lastenkirjasta ja tykkäsi joistain vaatteiden väreistä. Aion myös nakittaa sen päävastuuseen vaunuista ja turvakaukalosta. Oli jo kauhistellut hintoja veljelleen kun olin torpannut sen isot harrastetarvikehankintasuunnitelmat (mikä sana!) sanomalla, että sen pitäisi ajatella, että vaunut maksaa 600-700€.
Luulen, että kun se pääsee itse harkitsemaan vaunuja ja niiden ominaisuuksia, niin päästään ihan hyvään lopputulokseen, eikä mun valintaa pidetä vain kalliina makuna... En edes halua kallista, jos saan edullisesti.

Äm, Lindexillä on kuulemma tosi kivoja vaatteita. Kirpputorit on toki kaikkein kannattavimpia paikkoja.

Tänään just sain lindexillä kulutettua semmoset 60e, hups ;D

Sitä mies sanoi, että kokee tärkeämmäksi olla lapsen kanssa kun syntyy, kuin nämä odotusajan hömpötykset.. Eli toivottavasti osallistuu sitten. Ainakin isyysloman aikoo pitää.

Miehellä ei ole mitään kokemusta lapsista ja ei voi tajuta, miksi esim. vaunuihin tarvii niin monta juttua ja miksi ne maksaa niin paljon. Joten minä taidan hoitaa senkin homman, että saadaan oikeat :)

Meilläkin jäänyt vaate yms ostokset naisten hommiksi ja se sopii mulle :) Mieheltä olen välillä kysynyt haluaako osallistua / sanoa mielipiteensä, mutta on vain todennut ettei niistä ymmärrä mitään.. Eikä oikein tunnu osaavan ajatella mitä kaikkea vauva tarvitsee, vaikka tietää että aika paljon ja kyseleekin välillä mitä vielä puuttuu vaikka loppujen lopuksi etsiminen jää mulle.. Vaunut halusin molempien makuun olevat, mutta etsin ominaisuudet jotka itse koen käytännöllisiksi, koska minähän se enemmän niitä lykkäilen ja ehdotin vaunuja miehelle ja valitsimme molempia miellyttävän värin.. Omasta mielestäni olisi kummallista jos mies hössöttäisi vauvanvaatteista yms tavaroista :) Ei tuo muutenkaan tykkää ostoksilla olosta yhtään.

Ei meilläkään mies osallistu lastentarvikehankintoihin, mitä nyt oon välillä ostokset maksattanu. Sain sen tosin aikoinaan lastentarvikeliikkeeseen vaunu- ja kaukalo-ostoksille sekä myöhemmin turvaistuinostoksille ja isommat ostokset me kustannetaan tietty yhdessä. Nyt vaan meinasi, että voin hakee mieluisen kaukalon, kun minä niistä oon kuiteski ottanu enemmän selvää. Meillä osallstuu kyllä lapsen hoitoon täysillä, ei vaan oo kiinnostunu näistä hömpötyksistä. Kyllä hän mielipiteensä sanoo, jos arvon esim. kahden vaatteen välillä, mutta ei siis omaehtoisesti. Mulle ok näin.

En mäkään kaipaa miestä siis kauppaan tai kirppikselle ostamaan yhdessä! Viihdyn hyvin yksin, tai sanotaan paremmin :) mutta jos ollaan isossa ruokakaupassa tai jossain "krääsäkaupassa", toivoisin että voitaisiin yhdessä katsoa vauvan juttuja. Nyt ei saa edes pysähtyä siinä kohdin ja jos pysähdyn, mies alkaa huokailemaan ja räplään kännykkää.

Ihan ymmärrettävää, ettei jaksa vaatteita ostella, perus äijä. Kuitenkin joskus voisi yhdessä katsella, jos vastaan tulee.

No ei ole maata kaatava asia :) Saanpahan mieluisia asioita! Ja kyllä mies ainakin kokoaa kalusteet mitkä valitsen ;)

Meilläkin minä oon se joka on tutkinu ja päättäny kaikista vauvahankinnoista enkä oo edes odottanu että mies niistä olis erityisemmin kiinnostunut. Eikä ole tapana jutella vauvamasulle tms mut kyllä se noiden jo syntyneiden lasten kans peuhaa. Ja jos on jotain tekniikkapuolen hankintoja kuten tietsikka tai känny pojalle niin ne on mies hoitanu mielellään oma-aloitteisesti. Riippuu niin tyypistä miten mies haluaa osallistua tällasiin, varsinkin esikoisen odotusvaiheessa. Tuntuu monesta tulevasta isästä varmasti tosi kaukaiselta ja abstraktilta koko ajatus tulevasta vauvasta. Meilläkään ei kellään lähipiirissä ollut lapsia ennestään.

Meillä mies tänään halusi kattelemaan vaunuja ja kaukaloita, kiva kun ei tarvi taivutella erikseen. Meillä mies maksaa suurimman osan (prosentuaalisesti), mutta musta se onkin ihan reilua, se tienaa yli kaksi kertaa enemmän kuin minä :D

Huh meillä vietettiin päivä ikeassa ja pääsin vauvan huoneen kanssa reippaasti eteenpäin! Mies oli hyvin mukana, vaikka ei juuta tai jaata mihinkään sanonut. Valittamatta silti jaksoi olla :) se on jo voitto! Ja mulla on taas tekemistä (muutakin kuin valittaa :D)..

Mä en ole ostanu vauvalle vielä, ku pienet ruskeat villasukat (ei voinu vastustaa) ja eilen Leppo Luupää-pehmon Fantasiapeleistä. :grin

Vaunut ostetaan mun pikkuvelejltä, niissä on turvakaukalokin samassa systeemissä. Pinnasängyksi tulee miehen vanha pinnasänky :Heartred, mut sekin on viel 300km päässä. Muutakin tavaraa saadaan sukulaisilta, ni ei tarvi paljon ite ostella.

Isommat hankinnat (ja kalusteiden kotiintuonti) hoidetaan varmaan vast marraskuussa. Ei viitsi täyttää pientä asuntoa etukäteen, varsinkin, kun se ois tarkotus saada myytyä. Ja vaatteetkin ois vaan kissankarvoissa. :p
Ollaan kyl tehty suunnitelmat mitä mihinkin laitetaan. Mut suurin toive ois, että tässä asunnossa ei enää asuttais, kun vauva tulee. Mut siihen ei nyt ihan hirveesti itse voi vaikuttaa. :sad001

Me aloitettiin tavaroiden hankkiminen ekan ultran jälkeen. Pikku hiljaa pakko ostaa, koska lyhyessä ajassa kaikki hankinnat olisi kaatanut meidän perheen talouden. Vaikka en pyrkinyt ostamaan mahdollisimman paljon käytettyä ja halpaa, niin silti tuntuu että rahaa menee paljon. Joka kuukausi ostetaan jotain, kummankin palkkapussista maksetaan.

Mies oli vaunuhankintareissulla mukana (koska piti löytää kummankin käyttöön sopivat vaunut) ja muutaman kerran kirpparilla, mutta olen todennut että itselleni on mukavampaa kun saan olla ihan rauhassa ja ostaa mitä haluan (eikä kukaan ole toppuuttelemassa :) ). Mies on saanut valita jotain vaateostoksia, mutta ei ole loppujen lopuksi niin innokkaasti ollut hankintoja tekemässä. Lähtee kyllä mukaan jos pyydän ja ruokakaupassa mies tekee muita ostoksia sillä välin kun minä pyörin vauvaosastoilla.

Meillä ei mies ole ollut mukana neuvolakäynneillä. En ole kokenut itse tarpeelliseksi ja mielestäni miehen paikka on enemmin töissä tienaamassa rahaa kuin istua palkattomana neuvolassa turhaan (tuntipalkkainen). Ultrat oli ne mitkä miestä kiinnosti ja halusi ehdottomasti mukaan. Ehkäpä nämä odotusajan jutut ja hömpötykset ovat enemmän naisten juttuja. Puoliso tasapainottaa ja pitää järjen päässä :) Niin ja vahtii ettei kukkaro tyhjene liikaa...

Mä oon tähän saakka keskittynyt enempi tutkailuun ja tutustumiseen, mitä nyt vaatteita on tullut hankittua tarjouksista. Eniten melkein 62cm:siä, mutta toki myös niitä 50 cm+. Potkupukuja, bodeja, pöksyjä, muutama paksumpi hupullinen karvapuku, sukkia, käsitöppösiä, pari hattua.. Lisäksi löytyy jo tuttipullot ja muutama ensilelu. Sänky on jo kiikarissa (käytettynä) ja olen listannut petivaatteet ja liinavaatteet, jotka käyn siihen ikeasta hakemassa.

Isoin ongelma on ne vaunut-rattaat-turvakaukalo, kovasti olen etsiskellyt ja vertaillut ja vähän heikolta näyttää että löytäisi siistejä käytettyjä, jotka täyttäisi mun kriteerit. Uusien kanssa taas hankintaa viivästyttää taloudellinen tilanne, ne meidän hissiin mahtuvat harvat mallit on ihan pirun kalliita! Mutta aion ne kuitenkin tässä syksyn aikana saada kotiin, mielellään ennen joulukuuta, sillä ikinä ei tiedä milloin tuo tuolta päättää haluta ulos.. :rolleyes:

Takaisin