Hankinnat vauvalle.. ♥

Mullaki oli unipussi ja peitto eli käytin vähän vuorotellen. :)

Nii ja hei hoi, eikös äitiyspakkauksessa tuu vauvalle peitto!? Siis jos sen aikoo ottaa, niin sit voi lisäks investoida siihen unipussiin vielä jos tahtoo. :)

Mä en koskaan ostanu unipussia, meidän esikko nukkui peitolla ja sit vaan oli lämpimät yövaatteet. Eikä toi tyllerö edes tykkää peitosta kun potkii sen aina pois, välillä on mamma ihan kauhuissaan kun on jääkylmät varpaat! Nyt on jo pitäny alkaa pitää sukkia öisin... Mut nyt aloin harkitseen kakkoselle tota pussia, meillä kun on aika vaihtelevia nää lämpötilat tässä meidän talossa.....

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

MInä talvisin puin siksi mielellään jalkaterällisen yöpuvun, mutta näyttää olevan melko lämminverinen tyttö. :)

Meilläkin on ollut käytössä jalkaterälliset yöpuvut siihen saakka, kun lapset ovat oppineet kävelemään (sitten on turhan liukasta :wink). Pysyy varpaat lämpöisinä, vaikka peitto potkitaankin pois.

Kyllä meillä vieläkin pari sellasta töppösellistä unihaalaria on, mutta ei oo tullu ostettua lisää. Meillä kun yöppäri-osastolle menee kaikki sellaset vaatteet jotka ei oikeen oo omaan makuun. :D Joinain öinä tyttö kiskoo sukatkin jalasta, ja se tuntuukin olevan enemmänki tää äiti jota viilee talo häiritsee (siis tytön osalta, ei omalta), koska tyttö kuitenkin aina tosiaan potkii sen peiton jo heti sänkyyn mennessä eli ei vain unissaan.

Täällä ei taida olla vielä kuin ehkä 1 yöpuku, mutta muuta vaatetta senkin edestä. Unipussi kyllä on, joten eiköhän silläkin pärjää aika pitkälle.

Sisustusoperaatiokin eteni taas viikonloppuna, ja nyt on sitten se hoitopöytäkin =) Enää puuttuu pesusoikko, niin ja tietty se lapsi, jolle kaikki hankinnat on tehty. Tai no vaatetäydennykset ja äitiyspakkaus puuttuu vieläkin, mutta ne nyt ehtii noukkia moneen kertaan, kun on nyt paikat tavaroille valmiina.

Harkintaan jää, että josko maalaisi makkarin tehosteseinää hiukan vaaleammaksi. Aattelin kyllä lykätä sen siihen asti kun jään äippälomalle - eikös se oo ihan sopiva ajankohta kiipeillä laittamassa katonrajaan rajausteippejä????

Jaa-a, ostin pikkuruiset vaaleansiniset sukat ja lasisen tuttipullon ja kaksi pientä tuttia. Ajattelin laittaa ne isyyspakkaukseen, mutta en tiedä, laitanko näistä muuta kuin tutit.

Bepanthenia ja talkkia on olemassa, samoin perusrasvoja, Sophie-kirahvi ja huopa (ei se kyllä ole huopa vaan puuvillainen neule johon voi lapsen kietoa, mikä lie halu ostaa se joskus ennen kuin lasta alettiin yrittää).

Kaikki isot ostokset antaa odotella aikaa ja inspiraatiota. Niistä kieltämättä alkaa tulla hiljalleen ahdistus, mutta onhan tässä nyt vielä aikaa.

Aikaa todellakin on hankinnoille vielä ihan hyvin, joten turha hätäillä vaikka mulla hoppuhousulla alkaa olla vermeet hankittuna =). Pidin vaan itselleni helpompana sitä, että ehdin saamaan "pakolliset" hankinnat ja järjestelyt tehtyä, ennekuin vatsa on niin iso, että tavaroiden metsästäminen saatikka siirtely ja kotiinkantaminen on tuskaista, kun miestä ei ole jeesimässä. Ja sitten tietty joskus marras-joulukuussa on jo talvi, ja pitäisi liikkua toppavaatteissa. Onneks mun vatsan kasvun tahti vähän rauhoittui - aika lailla pelotti jo kesäkuussa, että miten syksystä selviää, jos silloin jo ahdisti istua.

Minä en oo hankkinu vielä mitään. Tosin paljon on jo entuudestaan. Pienet härpäkkeet ostan vasta sitten joskus äitiyslomalle jäätyäni. Kaukalo ois kyllä jo katottuna valmiiksi ja ois nyt tarjouksessa eli ehkä ois hyvä hakea se pois. ;)

Jalkaterälliset yökkärit oli meilläki pannassa, ku lapsi oppi käveleen tai sitten oli iltasella sukat siinä päällä, kunnes mentiin nukkumaan ja vastaavasti aamulla ennen kuin vaihdettiin päivävaatteet. Nyt taas voi pitää, kun oppinut kävelemään varovasti. Suosin silti enemmän jalkaterättömiä versioita.

Meillä ei edes nukkumaan mennessä huolita peittoa. Joskus saattaa haluta, että peittelee, mutta potkii pois sen päältä lähes heti. :)

Odottelen jo innolla syksyn Hulluja päiviä Stockalla. Siellä on yleensä ollut vaikka mitä vauvajuttuja (bodyja, housuja, eri kuosisia vauvaharsoja, tuttipulloja yms.) edullisesti. Juuri mitään me ei oikeasti tarvittaisi, mutta kai sitä jotain uutta saa kolmannellekin ostaa. :wink

Joo mäkin haluan eri kuosisia harsoja!! Haluan pitää noi vanhat valkoset perusharsot pelkästään pyllytouhuissa ja sit kaikelle puklaamiselle kaikkee muita värejä ja kuoseja, ja esikolle haluan muutaman LILAN harson! ♡

Meillä on ollut sama käytäntö kuin Lila-Auroralla (myös tuo väri täsmää). :) Eli värikkäät ja kuviolliset pukluille ja vaunuihin suojaksi yms. ja valkoisia käytetään kotona vaipanvaihdossa yms.

Me saatiin miehen kanssa tästä riita aikaan, kun miestä ei kiinnosta ostaa mitään "varsinkaan jostain halpahallista, jotain sekundaa" (jes, kannattaa ostaa merkkivaatteita, jotka menee sen viikon tai kaks ja maksaa ittensä kipeeksi, kun halvemmalla saa ihan yhtä ihania!) vaatteita. Ei sitä kyllä kiinnosta sisustaakkaan. Sitä vaan kiinnostaa olla ja leikkiä lapsen kanssa, kun se syntyy. Kivat mulle. Minäpä tässä yksin mietin mitäpä ostan ja mitä tarvin, kun mies ei halua osallistua millään tasolla. Hän sanoi, että jos kysyn, niin ketään miestä ei kiinnosta? Elänkö jossain haavemaailmassa, missä yhdessä katsotaan vaatteita (niin ettei toinen selaa kännykkää tylsistyneenä) ja mietitä miten säpöltä vauva näyttää niissä tai käydä ylipäätänsä ostamassa yhdessä vauvalle tarvikkeita ja mietitä mitä tarvitaan?

Musta tuntuu, etten saa innostua asiasta yhtään, kun toinen heti lyttää. Kuulema pitää käyttää hänen siskon pojan vanhoja vaatteita, uusia ei tarvi ostaa. saadaan myös muita tavaroita. Eli mä vaan pisken lapsen ulos ja täällä maagisesti kaikki on vissiin valmiina?

Anteeksi avautuminen :( ois pitäny kirjoittaa valituspalstalle :(

Meillä mä hoidan tavaroiden valinnan ja hankinnan oikeestaan kokonaan :) Ja teen sen mielelläni. Hyväksytän kamat miehellä ja hän suostuu kaikkiin valintoihin :D Olen hommannu käytettyä tavaraa ja jotain ostan uutenakin. Meiltä löytyy nyt vaunut, pinnis, hoitopöytä, turvakaukalo telakalla ja kaukaloon sopivat matkarattaat ja sit vaatteita ja joitain petivaatteita. Eli suurimmat hankinnat on tehty ja voin keskittyä pienempiin juttuihin. Kasaaminen ja sisustus täytyy tietty vielä tehdä ja mies saa kasata tavarat.

Mä oon kyl ostanut kaikkee ihan oman mieleni mukaan kirpparilta ja halpahalleista. En todellakaan osta mitään merkkituotteita kun ei niille pitkään oo käyttöö. Mies välillä toppuuttelee mutta ostan kuitenkin mitä satun löytämään.

Mua ärsyttää se ettei mies tunnu yhtään kiinnostuneelta koko asiasta kun itse kuitenkin ajattelee vauvaa lähes 24 tuntii vuorokaudessa. Joskus se kysyy et onko vauva potkinut mut muuten ei mitään. Mun täytyy pyytää et juttelis vauvalle välillä. Sehän kuitenkin kuulee ja tottuu tiettyihin ääniin.

Niin ja meillä on lastenhuone täysin rakentamatta. Se on tällä hetkellä työhuone/romuvarasto eikä varmaan tuu ikinä valmiiksi ellen minä sitä tee. Ei vaan tunnu järkevältä alkaa raskaana käsittelemään maaleja ja maalinpoistoaineita. Kaikki miehen omat harrastukset tuntuu ajavan edelle kaikista kotitöistä.

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Muokattu viimeksi:
Äm toi on niin ikävää jos mies suhtautuu noin :(

Meillä mies taitaa olla se joka enempi intoilee vauvan huoneen laittamisesta ja sitä kiukuttaa kun joutui viisurin käydä poistamassa niin ei pysty maalailee.
Mutta vaatehankinnat ja sellaset ei sitä kyllä kiinnosta, mutta kyllä se leikkii kiinnostunutta kun yritän jotain tohkeissani selittää :D

Välillä tuntuu, että on yksinhuoltajana suhteessa. No kaippa se on naisten hommaa tälläsiä miettiä :)

Äm, Jos sun mies ei normaalistikaan ole innokas shoppailija, niin siinä tapauksessa pitäisin tota ihan normaalina :) Aika harvat miehen on oikeestaan kiinnostuneita vaateostoksista tms.. tulevat isät innostuu ehkä enemmän turvaistuimista, vaunuista tms..mutta sekin on kovin yksilöllistä. Kyllä hän varmasti vauvaa odottaa ihan yhtä innoissaan kuin sinäkin, vaikkei näytä innostustaan kiinnostumalla vaipoista ja vaatteista (vielä!) Älä siis stressaa! :)

No ei sitä nekään kiinnosta. Ei kiinnosta vauvaoppaat, ei halua tietää synnytyksestä, ei kiinnosta vauvan kehitys.. Mutta en halua sinäänsä morkata, hyvin kannustaa ja on mukana omalla tavallaan, ei ehkä vain osaa suhtautua. Naisille tämä vain on helpompaa, kun kaikki tapahtuu itselle konkreettisesti :)

Takaisin