Hankinnat vauvalle.. ♥

Olin etukäteen ostanut hug a bubin trikooliinan. Eilen opettelin sitomaan sen ja tuntui heti luontevalta, joten ostin samantien facebook ryhmästä 2 muutakin liinaa ja niiden mukana kaupanpäällisenä kantorepunkin, josko sille tulevaisuudessa olisi käyttöä :)

Rintapumppu oli todella tarpeellinen hankinta, oli pakko jo ostaa siihen lisäpullokin. Samoin kuolalappuja ja ihan pieniä vaatteita ja unipusseja hankin jo lisää. Käytännössä sen vasta huomaa, mitä oikeesti tarvitsee.
 
Lidliin ja sukkahousuihin vielä.. Ostin jokin aika sitten sieltä bodyja, parit sukat, ihanan pörröiset paidat, pari tunika mallista paitaa ja sukkahousut.. (kaikki tyttöväreissä joten toivottavasti tulokas sitten on tyttö :grin) Harmitti kyllä kun ei tullut ostettua myös enemmän pojalle sopivan värisiä sukkahousuja.. Olisihan niitä tytöllä voinut käyttää myös.. Olivat todella lämpöisen tuntuisia ja pehmoisia :)

Kaukalopussia on tehnyt mieli myös pistää hankintalistalle mutta ehkä ei tällä talvella kannata.. Päivän-kaksi on kylmää ja taas mennään plusasteille ja vesisateelle.. :oops: Kun tuli hankittua tuo pieni ja lämmin haalari jo kauan sitten niin jompikumpi jäisi sitten käyttämättä..

Kamala hinku ostella kaikkia pieniä vaatteita ja pehmoista soittorasiaa sänkyyn ja ja ja.. vaikka mitä.. Mutta ajattelin jättää nuo ostokset siihen kunnes vauva on syntynyt niin näkee sitten jatketaanko esim. vaatteiden ostoa tyttölinjalla vai pitääkö vanhatkin laittaa vaihtoon :grin Vieläkään kun en ole löytänyt kunnolla molemmille sukupuolille sopivia värejä ja kuoseja..
 
Mä kaipaan edelleen pinnasängyn reunaan viritettävää mobilea, yai edes sitä "vartta". Uutena ne on törkeen hintaisia, ku haluisin kuitenki virittää siihen omat koristeet roikkumaan, eikä kirpparilta tunnu löytyvän. Huuto.netin kautta sit taas postikulut on varmaan aika isot tollasen tavaran kanssa, ei paina, mut ei sitä saa pakattua pieneen tilaankaan.
 
Mä löysin onneks fbn kirpparilta 10e semmone mikä soi ja pyörii. Ja voi vaihtaa omat härpäkkeet jos haluaa. Toivotaan vaan että sille on käyttöä! :)
 
Me ostettiin esikoiselle mobile ja oli ihan hullun huvä ostos. Kuukauden jälkeen todettiin vaan että olisi pitänyt ostaa sellainen sähköinen joka soi ja soi ja soi vaan. Ku tää on raastavaa vetää käyntiin aina uudestaan. Siitäkin kuuluu "herättävä" ääni.

Meillä on esikoisen jäämistöstä parikin pientä toppahaaalaria, mutta nyt ostettiin kaukalopussi. Näin likkakaverilla sellaisen käytössä ja voi morjes ku näytti näppärältä! Juurikin nyt tälle keväälle. Kesän jälkeen siihen ei enää mahdukaan.
 
Kyllä kaukalopussi on ollu meillä superkätevä! Kun sopivaa toppahaalariakaan ei ole niin vähän paksummassa fleecevuorisessa haalarissa torpattu vaan kaukalon toppapussiin, ei mene kuin hetki ja ollaan lähtövalmiudessa ja täällä Pohjanmaalla ainakin kun pakkasta on välillä ihan kiitettävästi niin ei tarvi huolehtia ettei pieni tarkenis. Lyhyitä matkoja autolla toki kuljettu vain ja varsinaista ulkoilua ei olla vielä saatu aloittaa kun painoa edelleen niin vähän. Sen verran reiluin on että meidän mininen toivottavasti menee siihen alkutalvesta ainakin vielä ens talvenakin.
 
Me ostettiin pieni kaukalopussi. Jos tää nyt viettää vatsassa aikaa tammikuun loppuun asti, niin kesäkuun alussa on vasta 4 kk, jolloin ei ihan hirveästi vaatetta enää tarvi. Marraskuussa on 9 kk ikäinen, mutta en tiedä miten mahtaa haluta kaukalopussissa olla, kun liikkuminen on jo kehittynyt aika tavalla. Silloin tarvitaan muutenkin isompi pussi, mutta luulen että Ä-pakkauksen haalari on silloin aika sopiva.
 
Joo ens talvena voi olla haastavaa saada laps viihtymään kaukalopussissa. Kuitenkin osa lapsista nousee seisomaan jo jopa 7kk iässä ja hyvällä säkää kävelee ensi jouluna!
 
Totta tuokin! :D Mun äiti oli pussin hankkinut käytettynä joten en harmittele, vaikkei sille olisi käyttöä kuin tänä talvena. On tähän mennessä jo tullut tarpeeseen ja käytetään lähes päivittäin joten hyvä kapistus meillä :)
 
Ihan varmasti on Nunnuliina hyvä hankinta vaikka vaan tälle talvelle! Ite ainakin luotan siihen :wink
 
Me ajetaan aika paljon noin tunnin matkoja, joten eritoten silloin kätevä, ku toppapuvussa ja myös nallehaalarissa ehtii tulla yli kuuma! Villapuku päälle vaan ja pussiin. Ja täällä pohjoisessa kun on välillä niin paljon pakkastakin niin ei halua kuiteskaan vilustuttaa pientä autoon kantaessa. Auto meillä vepaston ja lämpimän autotallin ansiosta yleensä lämmin. Ois pitäny raskia ostaa jo aikoinaan esikoiselle.

Mulla on vaunuissa untuvapussi ja tänään ulkoiltiin eka kerran niin koitin esikoisen äippäpakkauksen toppapukua. Onhan se iso, mutta ku kääntää lahkeet ja hihat pussille niin menettelee vaunupukuna. Nallepuku sit lisäksi, mutta tuon kaukalopussin ansiosta mahtaa jäädä käyttämättä.
 
Koska tässä on aikaa ja samalla odotellessa keksii tehdä uusia hankintoja niin...

Käytiin eilen ostamassa uusi kaukalo, telakka ja ratasosa! :) Viime vuotiset, mutta käytettynä. Ja makso vaan 250e. Oli Cybexin tosi hyvä setti. Woop Woop.

Nyt kotoo löytyy kahdet yhdistelmävaunut, kolmet matkarattaat, kahdet kaukalot ja telakat.. :p:oops: Syntyis jo niin rahaa säästyis. Edellinen kaukalo siis oli ihan hyvä ja turvallinen ja toimiva, mutta kuomu oli hieman hapertunut ja niin ollen olen enemmän kuin onnellinen uudesta UPEASTA setistä :)
 
Takaisin
Top