Raskaaksi 2019

Nipanderi, mulla taitaa joo tuo oikea munis olla ihan kuollut. IVF:ssäkään siellä ei kasvanut follin follia, kaikki tuli vasemmalle. Oikeassa munatorvessa on myös epäily että olisi tukossa. En tiedä osaisko keho sitten olla niin viisas, ettei siellä puolella kasvata mitään, kun ei se munasolu kumminkaan mihinkään sieltä pääsisi. Nyt vaan hämmentää tuo nännikipu, kun sekin tuntuu vain ja ainoastaan vasemmalla puolella.

Aika varma olen että huomenna on kp 1, nyt tiputtelee jo ihan huolella. Js näin on niin sitten mulla olisi ollut kaksi peräkkäistä, identtistä kiertoa. Ovislimat kp 22 ja kokonaispituus 40. Jotenkin ihan äärimmäisen hämmentävää. Ovia ennusti että tänään olisi alkanut uusi kierto, olen sen saavutuksista kyllä todella vaikuttunut, kun en itsekään tästä kehosta ymmärrä mitään :grin
 
Mulla munikset muistutti olemassaolosta tänään, oon nyt siis Dpo12 tai dpo9. Veikkaan et toi on oikea väli testin perusteella ja sen ettei oo ees tuhruillu viel. Aika jännä olo kieltämättä, tiedän et menkat tulee mut on ihana vain tietää et ovis oli ja nyt on luteaali ja ilmeisesti keltis toimii. Ei nippailuu, selkä on kipee ja oireita närästys tullu tänään. Mul on ajoittain etovaa oloa ennen ovista ja menkkoja mut tämä on ihan toisenlainen tuntuu et kurkkua polttaa ja on vaikea saada mitään alas ku käy kipeetä. Ja närästys on mulle tuttu juttu, likimain aina närästää mutta ei näin, joku 1 rennie pitänyt sillon tällöin ottaa nyt ei auta ja semmosta litkua vetänyt vaan ja sekään jeesaa. Jos olisinkin raskaana ni toi olis mun ainut oire
 
Mulla munikset muistutti olemassaolosta tänään, oon nyt siis Dpo12 tai dpo9. Veikkaan et toi on oikea väli testin perusteella ja sen ettei oo ees tuhruillu viel. Aika jännä olo kieltämättä, tiedän et menkat tulee mut on ihana vain tietää et ovis oli ja nyt on luteaali ja ilmeisesti keltis toimii. Ei nippailuu, selkä on kipee ja oireita närästys tullu tänään. Mul on ajoittain etovaa oloa ennen ovista ja menkkoja mut tämä on ihan toisenlainen tuntuu et kurkkua polttaa ja on vaikea saada mitään alas ku käy kipeetä. Ja närästys on mulle tuttu juttu, likimain aina närästää mutta ei näin, joku 1 rennie pitänyt sillon tällöin ottaa nyt ei auta ja semmosta litkua vetänyt vaan ja sekään jeesaa. Jos olisinkin raskaana ni toi olis mun ainut oire
Meinaatko testata? Mä elän täällä jännityksessä.
 
Meinaatko testata? Mä elän täällä jännityksessä.
En oo vielä ku tiedän ettei näkyisi mitään. Kyl testaan jos dpot rupee paukkuu yli sen 15 ton mukaan jos nyt elää et on joko Dpo12 ta 9. Uskon et se 9 olis oikein et kesti irrota sen munasolun. Tein negat aiemmilla dpoilla et jos tuloo haamu niin sen lasken jo. Toisaalta on ihan semmonen olo et menkat tekee tuloo mut tämän päivän semmonen outo paine pisti miettii et josko oliski ja toi närästys. Usein närästää mut ei näin paljon. Kaiken muun oireen laitan muiden juttujen piikkiin mut toi närästys on kyl ihan hämärän kamalaa, ku olis jotain juuttunut joka polttaa vaan. Toivottavasti kefir auttaa ja noi lääkkeet et saa nukuttua..ilmoitan heti ku testaan :)
 
Negaa pukkaa. :sad001 Omiin havaintoihin perustuvan ovulaation mukaan tänään olisi dpo 10. Menetin jo toivoni tältä kierrolta. Nyt täytyy hetki taas niellä tätä pettymystä ja lähteä sitten uuteen nousuun.
 
Miten tulikin heti sellainen olo, et menkat alkaisi. Siis sellaista jomotusta. Toivottavasti ei nyt kuitenkaan, ettei luteaali jää ihan onnettomaksi. Se tietäisi jatkon kannalta huonoa.
 
Miten tulikin heti sellainen olo, et menkat alkaisi. Siis sellaista jomotusta. Toivottavasti ei nyt kuitenkaan, ettei luteaali jää ihan onnettomaksi. Se tietäisi jatkon kannalta huonoa.
Kun munasolu ei hedelmöity alkaa se rapistua ja tuohan tapahtuu sillon noin 10 päivän paikkeilla, itsekin ootan menkkoja mut ei kuulu ei näy. Dpo13 olisi tänään tai vastaavasti 10. Jonoa ei oo mutta menkkaolo. Ärsyttävää kun ei vaan voi sit alkaa vaan. Vaikka samaa mieltä olen luteaalista, pitäisi olla pidempi mutta onhan se 8 päivän luteaali ollut tarpeeksi pitkä ja 10-14 on ideaali eli dpo11 ku alkanu menkat niin se on hyvän mittainen mun käsitykseni mukaan.

Lämmöt tänään 35,4 mitä ihmettä ? Mitään oiretta ei oo kilpparin vajaatoiminnasta kuin tuo et tosi kipeä olo vaan lämmöt on matalammat kuin ikinä ja kylmä niin kylmä
 
Minulla on jotenkin tosi mitäänsanomaton olo. Tekisi mieli testata ovista, että tuntuisi siltä että pystyy tekemään jotain, mutta nyt on kp8 vasta niin en turhaan viitsi. Ehkä huomenna tai keskiviikkona sitten aloitan. Sekä Flo että minä ennustamme ovista sunnuntaille.
 
Täällä kp7, Flo ennustas ovista ensi keskiviikolle, mutta luomukierto saattaa venähtää. Samoissa mennään muutaman kanssa :) jään sit taas jälkeen jos ovis myöhästyy. No kunhan tulisi ovis. Onkohan huono että luteaali 16 päivää...
 
Täällä kp7, Flo ennustas ovista ensi keskiviikolle, mutta luomukierto saattaa venähtää. Samoissa mennään muutaman kanssa :) jään sit taas jälkeen jos ovis myöhästyy. No kunhan tulisi ovis. Onkohan huono että luteaali 16 päivää...
Ei se minusta huono oo. Kai se hyvä asia on.. Oletan. Kun esim 10 on monesti sit lyhyt ja mullakin joskus proge sen 10 pv ja siitä viel 4 päivää et menkat niin luteaali on pitkä... Huonompi olis jos ois liian lyhyt. En kyl tiedä mikä on ns liikaa .
 
Täällä nyt jotenkin ihan ristiriitainen olo tästä kierrosta. En ole mitannut lämpöjä, testannut ovista tai edes syönyt ravintolisiä. Vähän oli ajatuksissa jättää koko kierto suosiolla väliin, tai ainakin hc yrityksen sijaan mennä tjottaillen. Mutta nyt alkaa sitten kuitenkin houkuttaa tähdätä ovikseen. Kuivaa on kuin autiomaassa, joten mitään ei varmaan vielä tapahdu. Pitää katsoa alanko sitten kuitenkin pissimään ovistikkuihin kun limat alkaa lisääntyä.
 
kp23, dpo 9 ja punaista näkyi pyyhkiessä. Eli tiputtelut alkaa aika lailla tasan samoin kuin viime kierrossakin, juuri niin kuin pelkäsinkin. :banghead::banghead::banghead:

Ottaa päähän tosi paljon. Olisin halunnut vielä hetken aikaa haaveilla ja uskoa. Nyt haluisin "lohdutukseksi" edes ottaa alkoholia ens viikonloppuna, mutta en taida kuitenkaan uskaltaa. Koska joku tyhmä paksukalloinen toivo. Plus kun kävin jo kavereiden kanssa keskustelut tästä että en juo ja miksi en juo. Yksi kaveri reagoi siihen vähän ikävästi (pyysi kyllä sitten jo anteeksi), joten siinäkin nähden tuntuisi hassulta sanoa että kyllä mä nyt juon sittenkin. Ja kun ei voi olla 100% varma kuitenkaan. Vai voiko? Onks joku tiputtelija tiputellut normaalisti ja ollut silti raskaana? :sad001
 
kp23, dpo 9 ja punaista näkyi pyyhkiessä. Eli tiputtelut alkaa aika lailla tasan samoin kuin viime kierrossakin, juuri niin kuin pelkäsinkin. :banghead::banghead::banghead:

Ottaa päähän tosi paljon. Olisin halunnut vielä hetken aikaa haaveilla ja uskoa. Nyt haluisin "lohdutukseksi" edes ottaa alkoholia ens viikonloppuna, mutta en taida kuitenkaan uskaltaa. Koska joku tyhmä paksukalloinen toivo. Plus kun kävin jo kavereiden kanssa keskustelut tästä että en juo ja miksi en juo. Yksi kaveri reagoi siihen vähän ikävästi (pyysi kyllä sitten jo anteeksi), joten siinäkin nähden tuntuisi hassulta sanoa että kyllä mä nyt juon sittenkin. Ja kun ei voi olla 100% varma kuitenkaan. Vai voiko? Onks joku tiputtelija tiputellut normaalisti ja ollut silti raskaana? :sad001

Jos teet testin vkloppuna tai menkat alkaa niin kai voit juoda? Nyt vasta maanantai :p
 
Mä olen jotenkin ihan kypsä elämääni just tällä hetkellä ja tänä päivänä. Lapset kiukuttelee, riitelee ja pelleilee ihan kokoajan. Mies on mököttänyt eilisillasta lähtien eikä suostu kertomaan, mikä mieltä painaa. Olo on niin yksinäinen, surullinen ja kiukkuinen. Kävin _pitkästä_ aikaa juoksulenkillä ja se helpotti oloa hetkeksi. Nyt taas tuntuu etten jaksa mitään keneltäkään, hermostun vaan ja alkaa itkettää. Yritän kirjoittaa yhtä raporttia, jonka pitäisi olla valmis torstaihin mennessä eikä sekään luonnistu yhtään. Aamulla näytti raskaustesti haaleaa plussaa (tyhjennyksestä 1,5 viikkoa) ja siitäkin tulin niin surulliseksi, vaikka tiesin raskaushormonia olevan vielä kehossa. Vuoto jatkuu on/offina niin, että lenkillä tuli ruskeaa vuotoa. Voisi sekin jo loppua.

Kiitos ja anteeksi, en tiedä minne muuallekaan tämän pahan olon purkaisi.
Mulla on huomenna 3 vko tyhjennysvuodon alkamisesta. Tänään ajattelin tehdä raskaustestin taas, ja on kyllä hassua kun nyt toivoo sitä tyhjää testiä kun normaalisti toivoo että siellä olisi jotain. Mulla tulee vielä vuotoa, välillä ei mitään ja välillä ruskeeta ja vaaleanpunaista. Itsellä on nyt pati päivää ollut hentoa kipua vatsassakin. Ajattelen niin että tämä on mun kierto joka on sekaisin. Tein ovulaatiotestin viikko sitten joka oli aika räikeä, mutta en näe syytä epäillä että olisi mitään kiinnittymisvuptoja kyseessä.
Tiesän tuon tunteen "olen yksin tämän asian kanssa" ja kauan tunsin syyllisyyttä ja en halunnut keskustella mieheni kanssa asiasta. Ajattelin ettei se ymmärrä, mutta sitten itkin yksi ilta ja kaikki ajatukset tulvivat ulos. Hän oli tukena ja kertoi omia ajatuksia. Sen jälkeen en ole itkenyt. Nyt pn kai hyväksyntä meneillään, sattuu ihan kauheasti vieläkin kun näen jotain mitä muistuttaa minua siitä ajasta, mutta samalla tiedän että en halua poistaa niitä tiwtoja. Esim. Mun raskauskirja, piti joka viikko kirjoittaa siihen, miltä tuntui ja mitä ajatteli. Siellä se on laatikossa odottamassa, siellä on ultrakuva 7+1 raskausviikolta ja nämä ajatukset sattuvat paljon. En voi käsitellä niitä vielä. Ja nyt kun kirjoitin tämän niin itkin taas :wacky::meh: naurattaa että tämä ajatus sai minut itkemään mutta kyllä se on ihan ok näyttää tunteitaan. Olen vain aina ollut sitä mieltä että sitä mitä voin itse käsitellä yksin, niin ei tarvitse olla muiden taakka. Mieheni näytti minulle silti että en ollut yksin tämän kanssa vaan että hän on mukana jakamassa ilot ja surut.:rolleyes::sorry:

Tulipa masentava viesti, ei ollut tarkoitus koska olen oikeasti jo paremmassa mielentilassa. Flunssaa on ja kotona istun sohvalla katsomassa vain sarjoja :bookworm:
 
Hei, osaisko joku lukea miestä :anyone
Miehelle olen tosiaan puhunut tästä vauva asiasta melkein vuoden ja nyt enemmän koska kierukan poiston aika pitäisi varata. Hän ei ole sanonut asiaan juu tai ei, kun olin varannut ajan hän sanoi että älä nyt vielä varaa aikaa ja peruutin sen. Nyt marraskuu jo lähestyykin ja haluisin varata poistoon ajan ja hän sanoi, että eipähän tässä muutenkaan olla petipuuhia pahemmin harrastaa, joten ei pelkoa ole. Oon nyt päälle kuukauden ollut ihan ihmeissään ja miettinyt mitähän hänen päässään liikkuu kun en vastausta saa? Toisaalta tämä on mun keho ja haluanko pitää kierukkaa vai en.

Aiemmin kyllä puhui, että kolmannesta veikkaa että on poika ja puhunut joskus vuosia sitten että haluaa isänsä toisen nimen tälle jos on poika
Kuulostaa siltä että hän vielä käsittelee asiaa, lapset hoitoon ja puhumaan asiasta, ilman telkkaria tai kännyköitä! Istutte kahdestaan ja keskustelette. Itsekin sanoin miehelleni että tarvitsen puoli tuntia ihan vain keskusteluun ja se avasi paljon meidän ajatuksia. Ei selviä ilman keskusteluita että mitä siellä aivoissa tapahtuu. Miehet ovat huonoja vain sanoa suoraan koska he ajattelevat että eivät voi sanoa ei. Sinunkin kannattaisi valmistautua siihen, että ehkä hän ei olekaan valmis. Joskus siellä on vain joku tyhmä pelko taustalla, ja keskustelemalla selviää ettei se koko maailma kaada. :) Tsemppiä selvittelyyn!
 
Ja raskaustesti on minun silmin ihan blankko näin 3 vko tyhjennyksestä. Eli näyttäisi siltä ettei tarvitse mennä kaavintaan ainakaan. Nämä välivuodot ovat mitä ovat ja niiden kanssa voin juuri nyt kyllä elää, ehkä pääsee nopeammin lääkäriin jos nekin jatkuvat? Ohjeessahan luki että vuodot kestää 6vrk-6vko joten tämä on vielä normaalin rajoissa. Semmosta meillä! :)
 
Tuntuu vaan nyt tosi pahalta. Tiedän et meidän yritys on muutenkin vasta niin alussa, et pitäs olla ihan henkisesti varautunut siihen et ei vielä tärppää. Mut kun ei. Äiti oli laittanut jonkun kuvan lapsenlapsille sisustetusta huoneesta, ja mua alko vaan niin itkettää (äidillä on siis muita lapsenlapsia vaikka mulla ei lapsia oo, eli kuva ei ollut mikään mulle suunnattu piikki/vihje). Ja oon töissä. Tekis mieli heittää koko aikuisuus mäkeen ja lähtee kotiin ja mennä peiton alle murjottamaan ku ei maailma tarjoile mulle kaikkea mitä haluan sillon ku haluan. Saatana. Purkaus loppu, anteeksi.
 
Mulla alkaa varmaan kohta kuukautiset. Tuli niin palavatarve suklaalle eikä loppua meinaa tulla :arghh: Tänään on vasta kp23. Tilasin raskauskeijulta testejä lisää pari ois niistä clearbluen aikainen testaus (en vaan pysty odottamaan 2viikkoa :grin)
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top