Yritystä odottavat

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Edelleen negaa näyttää kierto ollut nyt 2 kk pilleeien lopettamisesta tosi säännöllinen jopa kellon tarkka tänää soitin lääkäriin ja jos menkat ei vielä maanantaina oo alkanu niin meen lääkärille :)
 
Moikka!

Olen foorumia selaillut vauvakuumeissani ja nyt löytyi sopiva keskustelu! :)

Eli.. olen 29-vuotias ja meillä on mieheni kanssa vähän aikaa sitten 3-vuotta täyttänyt lapsukainen :happy: Olimme jossain vaiheessa miettineet, että haluamme lapset vähän isommalla ikäerolla, aikaisintaan sitten kun olen käynyt koulun loppuun. No nyt on kuitenkin minulle iskenyt kauhea vauvakuume :nailbiting::rolleyes: Opiskelen nyt toista vuotta amk:ssa ja yritän valmistua kolmeen vuoteen. Nyt onkin kovassa pohdinnassa, että milloin tässä uskaltaisi rueta yrittämään toista lasta. Jouluun asti minulla on vielä koulu koulua eli lähiopetusta. Sen jälkeen sitten toivottavasti vain oppari ja jos jotain valinnaisia jää. Pohditaan nyt, että malttaako tässä odottaa niin pitkään, että laskettu aika menisi kesään 2020 vai saisiko jo tulla alkuvuodesta :wideyed: Vauvakuume on tosiaan kova ja olisi ihana olla jo raskaana :rolleyes: Mutta toisaalta raskaus voisi haitata sitten kesän harjoittelua o_O

Toisaalta olen miettinyt myös sitä, että miten jaksan kotona vauvan ja 4-vuotiaan kanssa joka ei nuku päiväunia :confused004 Kun sitten ei pystyisi itse nukkumaan edes silloin kun vauva nukkuisi.. Helpoin olisi jos esikoinen olisi jo eskarissa ja sen 4 tuntia päivittäin siellä, mutta siihen tilanteeseen olisi niiin pitkä odotusaika :nailbiting:

Että tällaisia mietteitä täällä :wacky:
 
Tervetuloa tipsu-!
Vaikeita mietintöjä. Mä halusin kouluun ja vauvan yhtä aikaa, ja vauva tuli, koulupaikka jäi toistaiseksi, mut lohdutuspalkintona sain odotelles vakipaikan töistä.
Meillä pojat 3v ja 2v, kesällä tulee 3s, ja pidän pojat kotona äitiysloman, kerhopaikan haen niille syksyksi :) ja aion hyödyntää oman kunnan perhepalvelut! Esikoisen aikaan sain ensin 2krt/vk kotihoitajan 3h kerrallaan, sitten kerta viikkoon, ja esikoinen jatkoikin kuopuksen synnyttyä hoidossa vielä 8kk kun oli loistava pph ja ikäero on vain 1v3kk niin vaati paljon hoitoa esikoinenkin. Nyt jännityksellä odotan miten menee arki kotona kaikkien kans, kaks vanhinta olleet koliikkeja eivätkä oo nukkuneen yli 2h pätkiä ennen 7kk ikää, että katotaan oonko hengis enää ensvuonna :D ja haaveilen jo silti 4 lapsesta heti kolmosen perään.
 
Tervetuloa Tipsu! :happy:
On kyllä hankalia pohdintoja nämä. Ja vauvakuume on sellainen että sen siivittämänä on vielä hankalampi ajatella selkeästi :rolleyes:
Ei sulla kyllä ole kouluakaan enää paljon jäljellä!
Luulen että saisit myös hetken levähtää jos esikoinen kävisi esimerkiksi kerhossa tms? Ja voihan hänelle keksiä rauhoittavaa puuhaa siksi ajaksi kun pienin nukkuu ja itse torkkuu.
Meillä nyt nukkuu 3v ja 1v molemmat vielä parin tunnin päikkyjä mutta joskus kun esikoinen ei oo nukkunut, niin on mun kainalossa lukenut tms jolloin oon saanut hieman akkuja ladattua. Kyllä ne keinot aina löytää! :) Itse kun olen jo pohtinut kolmatta, että miten sitä sitten nukuttais/levättäis ja jaksais.. :meh: Mutta turha kai liiaksi suunnitella etukäteen, vaan go with the flow. Lapsista ja rytmeistä sun muusta kun ei koskaan tiedä etukäteen.

Voihan niemja olla niin että tämä pieni nukkuukin kuin tukki, eikä koliikeista tietoakaan. :wink
 
Tervetuloa Tipsu! Itselläni kans opinnot vielä kesken, mutta silti ollaan suunniteltu, että yritys aloitettaisiin ens syksynä. Eli koulu jäisi hetkeksi katkolle itselleni ja viimeistelisin opinnot sitten äitiysloman jälkeen. Mutta nämä on sellaisia mietityttäviä asioita aina ja hankala etukäteen tietääkään, että mikä ois paras vaihtoehto. Asioilla on kuitenkin tapana järjestyä lopulta parhain päin.:) Vauvakuume on kyllä voimakas tunne:grin
 
Kiva kun vastailitte :Heartred
Laskeskelin jo, että huhtikuun lopulla aikaisintaan voisi aloittaa yrityksen, niin silloin la menisi tammikuun lopulle eli saisin syksyn opinnot pakettiin. :grin Mutta jos tärppäisi heti niin oisinkohan sika väsynyt kesällä harjoittelussa :wacky: Haluaisin sen hoitaa kuitenkin hyvin, jos vaikka saisi töitä joskus sitä kautta.. No mutta en usko, että heti kuitenkaan tärppäisi. Esikoisenkin kanssa meni aika pitkään.. Joo, oon tällänen, että mietin ihan kaiken :grin:grin

Mulla on nyt käytössä Diza-yhdistelmäpillerit. Olen syönyt niitä yleensä kaks liuskaa putkeen ja vähän sen mukaan milloin olen halunnut menkat, niin siirrellyt. Mietin, että olisikohan hyvä rueta nyt käyttämään niitä säännöllisemmin eli joka kk tulisi menkat. Jos auttaisi kierron tasoittamisessa lopettamisen jälkeen??

Niemja: Kiva juttu, että sait vakipaikan! Tuo taloudellista turvaa. Oijoi tuo koliikki on kyllä varmasti rankka ja vielä kahdella ollut :eek: Eipä sitä välttämättä kolmannelle tule!

Miitu: varmaan ihan hyvä olisi tuo kerho tai päikky esikoiselle sitten. Tykkää tälläkin hetkellä olla päiväkodissa. Näkisi siellä sitten ikäisiään kavereita :) Kiva oli kuulla, että aina sitä jotain keksii, että saa itsekin huilata :rolleyes: Ja tosiaan eihän sitä voi tietää millaista se sitten on joten ehkä turhaan mietin kaiken mahdollisen :p

Unisieppari: Aa sinullakin on sama tilanne:) Uskon myös siihen, että asioilla on tapana järjestyä parhain päin. Ja niin kuin on tarkoitettu!
 
Tervetuloa Tipsu!
Mä oon kyllä kans niin samanlainen, mietin kans etukäteen kaikki mahdolliset jutut, millon olis mahdollisesti ultrat yms :hilarious:

Voitteko kuvitella, tänään on se päivä mitä oon odottanu viime syksystä saakka! Sain vihdoin syödä vikan minipillerin :hello2 Nyt vaan sit oottelemaan et miten kierto palautuu ja et pääsee ihan tosissaan yrittämään toista lasta:)

Meillä jäätiin jo loppu viikolla hoitoon ilman itkuja, ja perjantaina jopa sain huiskutukset kun lähdin töihin. Ihanaa et toinen on kotiutunu niin äkkiä hoitopaikkaan. Ei tee enää niin pahaa jättää sitä sinne. Kaiken lisäks oon huomannu et töihin paluu on tuonu paljon enemmän energiaa ja virtaa päiviin kun on selkeä rytmi päivissä. Ekaa palkkaa odotellessa, kun on monta kuukautta joutunu elämään niin tiukasti.
 
Sanpe: Ai sinäkin mietit kaiken :hilarious: Hyvä etten oo ainut :grin Onpa jännää, kun saat jättää pillerit pois!
Ja kiva, että hoidon aloitus on mennyt helposti. Meillä kans meni sillon yllättävän helposti, kun poitsu lähti hoitoon 1,5 v ikäisenä. On niin sosiaalinen, että viihtyy muidenkin seurassa :happy:
 
Onnea plussasta Ennille ja tervetuloa Tipsulle :)

Mäkin oon aika super miettiä... harrastan myös sitä, että katon raskauslaskurista tyyliin, että jos nyt tärppäis niin millon olis mitäkin. Osittain kai hoidan sillä vauvakuumetta, kun hauskahan se on tehdä ns mielikuvitusmatkoja mahdollisiin tulevaisuuksiin. Mä tosin osaan kuvitella vaikka elämäni hautaan asti jos niinkseen tulee :rolleyes: mut tosiaan kun eipä noi aina mee sillain kuin kuvittelis, aina sattuu ja tapahtuu tai on tapahtumatta..

Tässä kun oon laskeskellut että millon olis kiva jos tärppäis niin älysin, että vierastan tosi paljon ajatusta siitä että laskettuaika osuis joulukuulle. Onks kellään muilla tämmösiä? Lemppari tai inhokki kuukausia? Mä haluisin alkuvuoden vauvan tai syysvauvan jos sais valita, kun kesävauva on jo. Inhosin olla viimeisillään raskaana niillä helteillä ja kesän kaikkein helteisimmät päivät meni vielä synnyttäneiden osastolla, joka oli tosi tukalaa sekin.
 
Kiitos kaikille.

Siska, on minulla ainakin noita mietteitä. Ainut ehdoton ei on minullakin joulukuu! Oisin halunnut alkuvuoden lapsen, jos saisi valita. Kesäkin kävisi, mutta ei pitkä ja harmaa ja pimeä syksy. Esikoisen kanssa oli ainakin ihana olla keväällä ulkona, helppo pukea, oli jo lumetonta ja valoisaa ym. Silti oon ajatellut, että toki milloin vain saa tulla jos on tullakseen :)
 
Mulla oli kans joulukuu semmonen kuukaus et en siihen haluais. Mutta kuinkas kävikään et meidän pojan lasketuks ajaks tuli 5 päivää ennen jouluaattoa :joyful: Syntyi kyllä sit sopivasti kaks viikkoo ennen joulua, et on sit selkeesti synttärijuhlat ja joulu erikseen :)
Nyt kyllä haluisin kans ettei osuis joulukuulle, et sais molemmat sitten omat juhlansa. Mut sitä kun taas ei koskaan tiedä ! Voihan se olla et laskettuaika olis tammikuu mut syntyis taas etuajassa joulukuun puolella, näitä kun ei voi oikeen ite suunnitella:grin
Toisaalta olisin halunnu toisesta kesävauvan, mutta pitkä aika oottaa ens syksyyn yritystä.. Joten saa tulla sit kun on tullakseen :Heartred
 
Muokattu viimeksi:
Ei mitään varsinaisia inhokki tai lemppari kuukausia. Mulla on yks kevät vauva, yks syksy vauva ja kaks talvi vauvaa. :) noista lemppari on ollut toi kevät ja toisiks mielusin syksy. Talvivauvat on ollu siitä hankalia, kun se ulkoilu on silloin vaikeempaa ja se pienen käärön pukeminen toppavaatteisiin ei ollut aina niin kivaa. Kesävauvakin olis kiva kokea, mutta toisaalta mietityttää se loppuraskauden tuska ja turvotus helteillä. :rolleyes::grin
 
Mä olisin halunnu kevätvauvan, mut saan kesävauvan. Esikoista ku yritti 1.5v nii oli enää ihan sama koska syntyy, tuli lokakuun vauva, kuopus synty 3vk etuajas ja helmikuisesta tuli tammikuinen. Neljännen haluaisin sinne keväälle, mutta toisaalta tulee kun tulee, kuinka pian saan miehen suopumaan siihen :D
 
Meidän poika on syntynyt joulun alla :joyful: Ite en sitä pukemista pienelle vauvalle kokenut hankalaksi. Hankalampaa se nyt on uhmaikäisen kanssa :hilarious: Ainut oli, että kovilla pakkasilla ei saanut mennä ulos pienen kanssa. Sattui just tohon syntymän jälkeen pakkasjakso niin oltiinpa sisällä sitten monta päivää :nailbiting: Kevät tai kesävauva ois siitä kiva, että synttärit ois sit aina kesällä ja vois mahdollisesti pitää ulkona hyvällä kelillä :rolleyes: Toisaalta loppuraskautta en kyllä helteille haluais :hungover:

Kerroin yhdelle ystävälle vauvakuumeistani viikonloppuna ja hän oli sitä mieltä, että jätät vaan ehkäsyn samantien pois ja tulee kun tulee :joyful:
 
Meillä on 2 syyslasta ja oon kyllä tykännyt. Mut nyt oon haaveillu kesävauvasta, ois ihanaa ko sais synttäreillä tarjoilla kaikkea hyvää tuoreista marjoista jne muuta kesäistä ja juhlia ulkona :grin mut kyllä lisää syysvauvojaki kelpais. Mun suvussa suurin osa on syntynyt tammi-huhtikuussa niin sinne en mielelläni haluis omia lapsia syntyväksi, liikaa juhlia ja varmasti monet synttärit tms.menis päällekkäin..joulukuuki sopisi kunhan laskettu oisi silleen että syntyisi ennen joulua, ihan loppuvuoden vauvaa en ehkä haluaisi, toki niitä lapsia loppupeleissä saadaan sillon kun saadaan :)
 
Takaisin
Top