Yritystä odottavat

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla inhokki kuukautena on joulukuu ja yksi talvivauva on jo niin en mielellään toista haluais talvella vaan kevät,kesä ja syksy olis kivoja :)
 
ImageUploadedByVau Foorumi1548139125.887709.jpg

Mä sain sähköpostia ihan ku tääkin jo tietäis et meillä kuumeillaan :D
 
Mä oon kans miettinyt et tietääkö google paremmin mun kuukautiskierrot yms, kuin minä ite, kun aina tuntui yritys vaiheessa tulevan sopivasti youtubessa mainoksia ovis tai raskaustesteille ja vielä just sen mukaan kumpi olis just sille hetkelle sopivampi :hilarious: Ne myös katos raskauden aikana ja kyllä, palasivat jonkun aikaa synnytyksen jälkeen!

Muoks: Ja aika jännä että useammalla muullakin on tää joulukuu semmonen mikä ei olis suosiossa. Toki sitä aina otetaan ihan millä vaan lasketulla ajalla, jos saadaan :)
 
Mä oon kans miettinyt et tietääkö google paremmin mun kuukautiskierrot yms, kuin minä ite, kun aina tuntui yritys vaiheessa tulevan sopivasti youtubessa mainoksia ovis tai raskaustesteille ja vielä just sen mukaan kumpi olis just sille hetkelle sopivampi :hilarious: Ne myös katos raskauden aikana ja kyllä, palasivat jonkun aikaa synnytyksen jälkeen!

Muoks: Ja aika jännä että useammalla muullakin on tää joulukuu semmonen mikä ei olis suosiossa. Toki sitä aina otetaan ihan millä vaan lasketulla ajalla, jos saadaan :)
Pakko tulla huutelee, kun tuli tästä mieleen. Kun mainoksia tulee tietty sen mukaan mitä googlaa ja millä sivuilla käy, myös joku tekoäly "kuuntelee" puhetta ja sen perusteella iskee mainoksia. Siis kännykän kautta. Kuulin tästä ja unohdin samantien, mutta kappas kun mainitsin miehelle kuinka huonot renkaat vaunuissa on ja pitäs ostaa uudet, niin eiköhän seuraavana päivänä ollu pelkkiä vauvanvaunujen rengasmainoksia! En ollut sanallakaan googlettanut tai selaillut netissä. Tavallaan aika creepyä :eek:
 
Mä oon kans törmänny tuohon miten puhelin kuuntelee, miehen kans on vaan puhuttu illalla seksijuttuja ja seuraavana päivänä on jos jonkimmoista mainosta ilman yhtäkää googlettelua tai sivuilla käyntiä. Puhelin pitäis laittaa yöksi muualle mut pitäis opetella käyttämään normaalia herätyskelloa sitte :D
 
Huh, ehdinpäs lukea kaikki viestit ja kirjoittamaan tänne. Katsotaan paljonko unohtuu matkasta.

Onnea Enni! <3

Tervetuloa Tipsu. :) Vauvakuume on kyllä todella vahva voima. Ja sitten pitäisi olla samaan aikaan järkevä. Mäkin oon miettinyt, tai no, hyvä on mietin ihan liikaa. Ja pelkään pahinta. Mutta vähän nyt kun elämä on osoittanut arvaamattomuutensa sitä osaa olla miettimättä liikaa sitä onko oikea aika tms. Roikun tässä ketjussa vain koska jaksaminen ei riittäisi kahteen. Siitä ei vain pääse yli eikä ympäri (vielä). Mäkin suosittelen ainakin harkitsemaan sitä että esikoinen on hoidossa tai kerhossa, kun olet vauvan kanssa kotona. Se voi olla kaikille osapuolille parempi. Varsinkin kun sen ikänen jo kaipaa oman ikäistä seuraa. :)

Syntymäajasta... Olen itse syntynyt tosi lähellä joulua enkä ole ikinä kokenut sitä pahaksi. :) Aina oon saanut synttärit (joskin niissä saatettiin tarjota jouluherkkuja kakun lisäksi). Oman lapsuuden perheen synttärit on jonossa maalis-kesäkuussa (paitsi minä sitten joulukuussa). Vähän toivon ettei menisi sinne samaan ryppääseen, mutta se ei ole kovin iso asia. :D Mulle on oikeastaan aika sama milloin toinen syntyy. Kun nyt joskus saisi. Ensimmäinen syntyi syyskuussa ja olihan se kesä vähän tukala. Varsinkin kun se sattui olemaan oikein hellekesä. Varmaan omat hyvät ja huonot puolensa kaikilla ajoilla.

Aika creepyä tuo että puhelin salakuuntelee. Niin mikä yksityisyys. Tuo kyllä kanssa selittää joitain mainoksia joita itselleni ja miehelle tulee. :D Jos valittaa oikein paljon joistain mainoksista, lakkaisikohan niitä tulemasta...
 
Pitäähän sitä omaa ja perheen jaksamista miettiä. Me ei haluttu lapsia pienellä ikäerolla ihan jaksamisenkin takia. Sivusta katellut monia, joilla on pienet lapset pienellä ikäerolla, niin tuntuu selviämistaistelua välillä olevan se elämä :woot: Me taas haluttiin keskittyä yhteen kun hän on pieni ja nyt alkaisi olla toiselle tilaa ja jaksamista itselläkin :rolleyes: Mulle oma hyvinvointi ja oma aika on tärkeää. Ja en halua kritisoida kenenkään muun valintoja, vaan tarkoitin vain kertoa miten me on haluttu tehdä :) Puolensa ja puolensa aina näissä ikäerokysymyksissä.

Oliko täällä sellaisia kenen toinen lapsi on hoidossa kun toinen kotona? Jos on, niin miten paljon on hoidossa/kerhossa? :)

Mun pitäisi saada selkä kuntoon ennen raskautta, että jaksan sitten sen mahan kantaa. Alaselän kanssa ollut pitkään ongelmia. Siinä onkin projektia tähän yrittämisen odottamiseen :grin
 
Meillä on pieni ikäero mutta koska esikoinen oli hoidos 3-4pv/vk, niin se ei ollu raskasta. Samoin meille on parisuhdeaika ja oma aika tärkeää, joten lapset opetettiin pulloon, ja isä hoitaa lapsia ihan yhtä paljon ku minä lapsia, ja isovanhemmat ja kummit on iso osa elämää ja ne hoitaa lapsia usein, jolloin päästään kahden menemään. Onhan tämä välillä ollu raskasta, mutta uskon, että ihan yhtä raskasta olis ollu isommalla ikäerolla, ellei raskaampaa, koska nyt niistä on niin paljon seuraa toisilleen ja leikkivät kahdestaan toista tuntia ilman että tarvii itte olla mukana keksimäs niille tekemistä. Siks haluan sen neljännen tällä pienellä ikäerolla että on kolmannelle kaveri :)

Nyt ku pojat jää kotia mun kans, niin esikoinen on n. 3v8kk ja kuopus 2v5kk ku vauva syntyy, joten eivät enää vaadi niin paljoa hoitoa, ja niistä on vähä apuaki. Kuopus pitäis saada opetettua vaipasta pois vaan ennen sitä, se ei oo kovin innokas siihen hommaan :D kerhoon haen molemmat syksyllä, sitä olis 2pv/vk. Isovanhemmat ottaa aina mahdollisuuksien mukaan isommat hoitoon, mutta ku välimatkaa on 200km nii sitä ei viikottain oo saatavilla. Varmaan haetaan sosiaalitoimen perhetyöstä apua, tiedän kaksi todella hyvää lastenhoitajaa, jotka saa 8e/h tai mahdollisesti sosiaalitoimi maksais kokonaan sen. Se oli myös esikoisen aikaan apuna.
 
Ehdin olla täällä semmoisen tovin, että on tultava kertomaan tähänkin ketjuun: testasin tänään ensimmäisen yrityskierron päätteeksi ja testiin pärähti kaksi viivaa. Toinen hyvin haalea, mutta nähtävissä anyway. Pää aivan sekaisin ja jännittää ja vatsa kipeä, mutta eiköhän nämä olot tasaannu. Ja viiva toivottavasti vahvistuu.

unnamed012019.jpg
 
Onnea majalis :)

Meiän yrityksen alkuun aikalailla yhden raskauden verran, tavallaan tuntuu pitkältä mut tavallaan kun miettii kuin nopee varsinkin tää toinen raskaus meni ni kohta sitä pääsee itekki taas testien tilaukseen ja jännäilyyn :grin kaverilla laskettu kesäkuussa ni kiva kun päässy sitä seurailee sivusta ja olla tavallaan siinä mukana.
 
Onnea Enni ja Majalis!:happy:

Mää oon kans miettinyt, että kevät/kesävauva ois ihana, mutta kyllä se loppujen lopuks on ihana millo vaa tietenki:Heartred Vaikka syksyyn onki vielä aikaa, nii jotenki tuntuu, että tällainen jaksottaminen helpottaa yrittämisen odotusta. Eli nyt oottelen, että ostetut e-pilleritlaatat loppuu. Sitten kattelen miten kierto normalisoituu ja samalla aloitan foolihapon yms. tankkauksen. Ja sen jälkee onki jo syksy.:joyful:
 
Onnea Enni ja Majalis! :happy:

Mäkin vierastan ajatusta että vauva syntyisi joulukuussa :joyful: Toki meillä esikoinen tuli just kun haluttiin niin on helpompi "suunnitella" toista samalla tavalla. Mietin jos olisi tälle vuodelle ehtinyt niin marraskuu olisi vielä ollut fine mutta seuraavalla kierrolla olisi todnäk jäänyt tallettelematta :angelic:

Ja vauvoista, kesävauvaa en haluaisi juurikin helteiden takia, vihaan liian kuumaa lämpötilaa muutenkin. Viime kesänä olin aivan turvoksissa vaikken ollut enää edes raskaana :nailbiting: Mulle kävisi hyvin tammi-helmikuun vauva niin voisi järkätä muksuille yhteissynttärit, vähempi stressattavaa :hilarious: Mutta kuten varmasti kaikki muutkin täällä, ottaisin vauvan ilomielin vastaan milloin vain päättää tulla :Heartred

Me saatiin muutto tehtyä, nyt istun uuden kodin sohvalla ja hykertelen ajatukselle että tämä tulee toivottavasti olemaan yhden ihmisen syntymäkoti :love7
 
Mä olen haaveillut kesän/syksyn lapsesta. Miksei nyt loppuvuodenkin, mutta. Jotenkin olen niin henkeen ja vereen jouluihminen, että olen haaveillut siitä joulunodotuksesta äitiyslomalla, saisi vauvan kanssa laittaa kotia kuntoon yms, kun kerrankin olisi aikaa (no se on vähän niin ja näin, onko, mutta ehtisi ainakin fiilistellä). :)

Musta tuntuu että me kuulutaan edelleen tähän ketjuun. Kierto ei ole vieläkään palautunut sitten toukokuun jälkeen normaaleihin lukemiin kun pillerit lopetin, ja se tekee yrittämisen ihan mahdottomaksi. Ei enää ikinä pillereitä mulle.

Kohta alkaa tulla kiire, jotta sen lapsen saisi tälle vuodelle. En tiedä miten jaksaisin enää yhtäkään joulua ilman omaa lasta. Huomaatteko miten kaikki kulminoituu mulla siihen jouluun :hilarious:
 
Kiitos kaikille! :Heartred Eilen tuli siis kaksi vahvempaa viivaa ja tänään vielä positiivinen digitesti, että uskottava se on. Tuntuu, että elän jonkun toisen elämää.

Puhuitte tuosta mikä olisi mieleisin ajankohta vauvalle: Mä olin ajatellut, että alkukevään vauva olisi kiva: mentäisiin valoa kohti, olisi kiva mennä kävelyille... Mutta, mä olen niin henkeen ja vereen jouluihminen, että ehkä tämä pikkutyyppi haluaa kanssa jo päästä ensimmäistä jouluaan viettämään! :biggrin Kai sitä jokaisessa vuodenajassa on lopulta puolensa.
 
Takaisin
Top