Yritystä odottavat

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Majalis, meidän esikoinen on kevätvauva ja just nuo luettelemasi jutut oli tosi ihania.

Te, kenellä on jo lapsia, ketkä ovat heidän kummejaan ja miksi?

Meidän esikoisella on siis molempien sisarus ja sylikummina yksi muu henkilö. Enempää sisaruksia ei ole. Miehellä yksi kaveri jota inhoan, ja joka ei ole muutenkaan kummin tittelille sopiva henkilö. Minulla on yksi kaveri, mutta hän ei pidä lapsista eikä kuulu kirkkoon, eli ei sovi hänkään. Sukulaisten kanssa ei olla tekemisissä enkä haluakaan olla. Eli vinkkejä ja ideoita, mistä löydetään kummit tulevalle lapselle :rolleyes:
 
Majalis, lokavauva on oikein kiva :wink

Meillä on kummallakin sylikummina mun veljet ja toisina kummeina kaveripariskunta, esikoisella miehen kaveri vaimoineen ja kuopuksella sit taas mun kaveri miehineen. Ette Enni voisi kuvitella pyytävänne sisaruksia uudestaan kummiksi tälle seuraavalle jos ei lähipiiristä löydy ketään sopivaa tai mieluista? Ja erikoisluvallaha riittää et löytyis jostain edes se yksi kirkkoon kuuluva kummi..
 
Onnea Majalis :)

Tohon kummiasiaan tuli mieleen, et jos keksitte yhden henkilön niin se saattaa riittää. Siihen toki pitää anoa lupaa, mutta ainakin meille se herkeni, kun selvisi ettei toinen kummeista kuulunutkaan enää kirkkoon (ei muistanut eronneensa). No meillä on nyt sit yksi virallinen kummi, mutta kyllä meillä tää toinenkin ihan kummi on, vaikkei paperilla :) Edit: oho hups, samaahan sanoi tiuhtimus tossa yllä..
 
Hipshops: Voi itku, että ei ole kierto tasaantunut vaikka nuin pitkään mennyt :sad001 Oliko sulla mini- vai yhdistelmäpillerit?

Miten pitkään muilla on mennyt kierron tasaantumisessa? Mulla on yhdistelmäpillerit ja olen nyt pohtinut, että pitäiskö jo aiemminkin jättää ne pois, että alkaisi kierto tasaantua :confused004 Sitten kyllä varmaan palaa iho-ongelmat ja joutuisi kestämään menkkoja sillon kun sattuu tulemaan :scratch plus käyttämään ehkä kortsua siihen asti kun saisi tulla raskaaksi :confused004

Meillä on kummeina molempien siskot. Sen takia, että heidän kanssaan tullaan aina olemaan tekemisissä. Toiselle olisikin sitten vaikeampi valita. Pitäisi olla jotkut sellaiset ketkä toivottavasti ovat sitten lapsen kanssa yhteyksissä aina.
 
Mulla on lähes heti lopetuksesta ja ekoista menkoista kierto palautunut normaaliin e- ja minipillereide jälkee, katsotaan miten nyt tän kapselin poistamisen jälkee käy..
 
Ei haluta sisaruksia uudelleen, he ovat kummeja vain siksi että ovat meidän sisaruksia. Ja ois myös kiva jos jokaisella olis omat kummit, jotka heidät vie jonnekin erikseen tms aikuisen laatuaikaa kummilapselle jne.

Minulla tasaantui kierto heti kun lopetin pillerit, noin 10 v söin.
 
Mä olin syönyt pillereitä n. 7 vuotta. Diane Novat kyseessä, eli niissähän on tosi korkeat hormonimäärät.. yhdistelmät siis kyllä. Sitähän tuolla lääkärissäkin sanoivat kun soitin, että todennäköisesti kierto palautuu kyllä ennalleen mutta voi viedä aikaa, kun niin tujut pillerit kyseessä. Huonon ihon takiahan ne aikanaan määrättiin.

Voi olla että palautuu sullakin heti kierto entiselleen, Tipsu! Mutta kyllä varmaan itse ottaisin varman päälle ja lopettaisin hyvissä ajoin, aikamoinen pettymys ollut tämä siltä osin kun haaveili että ekassa kierrossa jo nappaa heti, ja nyt tässä kitkutellaan.
 
Hmm mistähän tiedän onko nuo mun pillerit tujut / korkeat hormonimäärät sisältävät..? Dizat kyseessä. Vai onko kaikki yhdistelmät tujuja :wideyed: Täytynee googletella :grin
 
Mulla kummina mun lapsuuden ystävä,jonka lapsen kummi itse olen ja sit on pikkusisko ja entinen yläkerran naapuri,joka ei ihan kauheasti oo lapsen kans tekemisissä enemmän hänen puolisonsa on kiinostunut.
 
Meillä kummeina miehen sisko ja hänen mies. Tulevat kuitenkin aina olemaan elämässä mukana. Meillä taas valinnan vaikeus sitten seuraavan lapsen kummeiksi. Vaihtoehtona olis miehen toinen sisko (hänen mies tuskin haluaa olla kummi, kun on jo niin monta kummilasta), minun veli ja hänen vaimo, mulla olis yksi hyvä lapsuuden ystävä jonka kanssa vieläkin ollaan aika paljon tekemissä, sitten on mun yks toinen ystävä jonka kanssa lähennytty tässä aikuisiällä enemmän, ja sitten vielä miehen yksi lapsuuden ystävä.
Toki lapsellahan voi olla useampikin kummi, mutta jos niitä lapsia siunaantuis sit vielä kolmaskin, ehkä jopa neljäs, niin haluaisin säästellä kummeja myös niille :joyful:

Mä oon nyt viikon verran ollu syömättä pillereitä, ja parina päivänä on tullu pientä vuotoa kun on pyyhkinyt, mutta siteeseen asti ei taas jää. Eli näitä tuskin voi kuukautisiks laskea.. Alkais jo äkkii se kierto ni pääsis kunnolla yrittämään. Kauhea vauvakuume nimittäin nyt kokoajan päällä!
 
Meillä iso ongelma kummit. Esikoisella miehen sisko, mun veli, mun ystävä ja perheystävä. Ystävä on tosi vähä mukana missään enää, kun muutti toiselle paikkakunnalle. Kuopuksella on miehen veli ja avovaimo sekä mun ystävä. Kolmannelle on mun serkku ja sen aviomies Tanskasta, muita ei ollakkaa keksitty. Mahdolliselle neljännelle otan varmaan mun pikkusiskon, joka siis tänä keväänä täyttää vasta 13, niin olis sen 4nnen aikana ehkä sitte rippikoulun käyny. Mulla olis vielä yks veli, mutta serkku jos saa lapsen (yrittäny yli vuoden jo) kertoi pyytävänsä sitä jo niin en viitti pyytää sitä sitte enää. Miehellä ei juuri ystäviä oo ketä pyytää. Mun on jo käytetty.
 
Samoja mietteitä siis monella muullakin. Meillä ei tosiaan oo ku noi yhdet kaverit, lapsuuden tai nuoruuden ystäviä ei oo ollutkaan niin ei oo mukana nytkään. Minulle ei sukulaisuus merkitse mitään, ennemmin se, onko ollut miten elämässä mukana, niin osaa hiukan ainakin päätellä tuleeko olemaan jatkossa. Ei ole kuin muutama äitikaveri muskarista ja tod näk kun aloittavat työt ja harrastukset loppuu, ei ehdi nähdä enää. Ja minusta olisi tosi noloa pyytää vaan se naispuolinen kummiksi, eikä miestä ollenkaan. Enkä tietenkään pyytäisi näiden miehiä, kun en ole heitä edes koskaan tavannut. Omat serkut on täysin eri maailmoista, hautajaisissa nähdään, asuvat myös ihan eri puolella suomea.
 
Me keksittiin esikoiselle kaksi ystävää kummiksi. Toisen kanssa niiden keksiminen tulee olemaan jo vaikeampaa, kun ei niitä ystäviä mitenkään liikaa ole. Läheisin ystävä vieläpä asuu turhan kaukana ja yksi jota voisin ajatella ei kuulu kirkkoon. Kumpikaan veljistäni ei myöskään kuulu, eikä miehellä sisaruksia olekaan. Serkkuja näkee todella harvoin, joten en heitä voi ajatellakaan kummeiksi.

Minä ainakin kuulen mielelläni täällä teidänkin kuulumisia, jotka on jo päässeet yrittämään, hipshops (ja muutkin yrittäjät). :)
 
Meillä taas niin päin että muksuja tarttis olla ainakin se kolme jotta sais kaikki kummiehdokkaat käytettyä :angelic: en halua liian montaa kummia per lapsi, esikoisella on mun sisko sekä meidän molempien parhaat ystävät. Toiselle pyydetään sitten ainakin miehen molemmat sisarukset ja mun serkku, ehkä myös mun ystävä. Siinäkin joutuu jo jättämään miehen siskon puolison ulkopuolelle koska viis kummia on jo aika paljon, ja esikoiseltakin jätettiin mun siskon mies pois. Ajateltiin että kummien puolisot tulee ns. Bonareina vaikka eivät virallisia olekaan :grin

Loukkaantuminen toki mahdollista koska me ollaan kumpikin miehen siskon keskimmäisen kummeja... :nailbiting:
 
Oletteko te muuten ottaneet myös puolisot kummeiksi? Me ei otettu ensimmäiselle kummin avopuolisoa kummiksi. Vähän mietin kummeja valitessa, pitäisikö. Jälkikäteen voi todeta että hyvä ettei otettu, kun heille tuli ero.

Mulla on keskustelun avaaminen miehen kanssa vauva-asioiden suhteen alkanut sujua paremmin. :love7 Siitä missä vaiheessa pitäisi mennä tutkimaan siittiöt on vielä keskustelu kesken.
 
Hyvä juttu vargynja, että ootte saaneet jo hieman vauva-keskustelua avatuksi, jospa se siitä pikkuhiljaa!

Ja me ollaan sovittu miehen kanssa, että kummiksi otetaan kummatkin vaan jos ovat naimisissa, ei siis avopuolisoita tai tyttö/poikaystäviä vaikka olisikin kyseessä esim.sisarusten puoliso..
 
Kuulostaa vargynja hyvältä edistykseltä!

Omaa napaa: Meillä mies sitten on vissiin kääntämässä kelkkansa siitä tjottailusta, kun näki et olin ostanut raskaustestin.. ihan negatiivinen se oli, että "ei hätää".. :sad001 Mikä tota ukkoakin vaivaa, ei pää kestä tota sen venkoilua. Eka on reippaasti mukana ja sit taas ei.. tuskinpa me toki mitään ehkäsyä kuitenkaan.. ja sit saan kuumeilla yksinäni ja pitää testit omana tietonani ja myös ne pettymykset. Aattelin et tällä kertaa ei mee samoin kuin ekan kanssa, mut ei lupaavalta näytä.

Ja suolana haavoihin katoin areenasta jotain selfie odottajia jossa miehet tuntuu olevan ihan kympillä mukana. Me ei olla edea ikinä tehnyt testiä yhdessä niin kuin tossa ohjelmassa lähes kaikki. En tosin tiiä onko se edes oikeesti kovin tavallista..

Pitäs kai vaan siirtää mielensä johonkin loppukeväälle, kun oli alunperinkin tarkotus alottaa yrittäminen, liekö sekään toteudu :sour:
 
Hieno juttu Vargynja!

Me otettiin miehen veljen avovaimo, vaikka eivät oo kihloiskaa, koska todettiin, että se pystyis tekemisis vaikka ero tuliski. Muuten muut onki ollu yksinäisiä ketä on pyydetty.

Siska ompa kurjaa. Toisaalta, meillä on menny nuon, mies on perunu puheita ja sitte vaikka on yrittäny mukana kyllä hyvin nii yksin ne testit oon tehny. :D
 
Kyllä me pyydettiin puolisoineen kummiksi, minusta olisi tosi noloa ja loukkaavaa pyytää vain toinen. Mutta toki se riippuu tapauksesta, meillä on sisko ja ex miehensä kummeina, ja ex mies käy meillä edelleen leikkimässä ym ja on minulle kuin puuttuva veli. Ex on lapsen sylikummi, se sopi molemmille, kumpikaan ei halunnut toisen siskoa sylikummiksi. Ja he olivat eronneet jo ennen meidän lapsen syntymää. Toki mekin ollaan heidän lapsen kummeja molemmat.

Ois kyllä kiva jos toisellekin löytyisi kolme, sylikummi ja kaksi muuta. Tai kaksi pariskuntaakin toki käy, jos henkilöillä puolisot olisi.
 
Takaisin
Top