Yritystä odottavat

Oi, ihanaa Larra. Alkaako yritys heti? :)
Ehkä seuraavasta kierrosta eli kesäkuun lopussa tai viimeistään sitten heinäkuun puolella. Luulen kyllä, että jo kesäkuun puolella, kun ei me oikein osata kondomien kanssa pelata. :smiley-ashamed004 Yritän nyt kovasti hillitä itseni, etten ala mitään ovulaatiotestejä tilailemaan ja mene ihan sekaisin taas tästä touhusta. Onneksi toi puolitoistavuotias pitää kiireisenä. :grin
 
Ehkä seuraavasta kierrosta eli kesäkuun lopussa tai viimeistään sitten heinäkuun puolella. Luulen kyllä, että jo kesäkuun puolella, kun ei me oikein osata kondomien kanssa pelata. :smiley-ashamed004 Yritän nyt kovasti hillitä itseni, etten ala mitään ovulaatiotestejä tilailemaan ja mene ihan sekaisin taas tästä touhusta. Onneksi toi puolitoistavuotias pitää kiireisenä. :grin
Toivotaan teille pikaista plussaa:Heartred
 
Sain tiedon, että meidän firmasta avautuva pesti rekrytoidaan elo-syyskuussa. Siihen asti odotellaan ja jos sen saan niin mennään jonkin aikaa ura edellä ja ehkä tyydytään näihin kahteen aarteeseen jos ikä tulee vastaan. Jos taas mua ei valita niin loppusyksystä voisi aloitella yritystä. Jotenkin kiva kun tämä valinta "tehdäänkö kolmas?" helpottuu ja mennään kohtalon mukaan. Ja siis selvennykseksi, kyseessä on sellainen kerran elämässä ilmaantuva uramahdollisuus niin painaa kupissa aikalailla. Mutta toisaalta sitten olisi myös tämä raskautumisvaihtoehto niin ei masenna kovasti jos paikkaa ei saakaan. Olettaen siis että mies on syksyllä samaa mieltä kolmannesta :rolleyes:

Edelleen tässä silti kuumeilen ja fiilistelen kaikkia yrityksiä ja plussia. Ja samalla jollain tasolla psyykkaan itseäni tähän että kaksi lasta on just hyvä (niin kuin se meidän alkuperäinen suunnitelma oli).
 
Pikaista plussaa Larra! :)

Tips, kuulostaa siinä mielessä hyvältä että käy kummin hyvänsä saat jotain positiivista. Joko mahdollisuuden edetä isosti uralla tai sitten kolmannen lapsen. :)
 
Ehkä seuraavasta kierrosta eli kesäkuun lopussa tai viimeistään sitten heinäkuun puolella. Luulen kyllä, että jo kesäkuun puolella, kun ei me oikein osata kondomien kanssa pelata. :smiley-ashamed004 Yritän nyt kovasti hillitä itseni, etten ala mitään ovulaatiotestejä tilailemaan ja mene ihan sekaisin taas tästä touhusta. Onneksi toi puolitoistavuotias pitää kiireisenä. :grin

Plussatuulia :Heartred
 
Minä muistan sinut niemja. Onnea! :happy:

Jos tuntuu että kaipaatte enemmänkin vertaistukea erityisepäilyjen kanssa niin Erityisperheiden salaisesta ryhmästä löytyy. Eikä sinne pääsemiseen vaadita mitään diagnoosia tai virallista erityisyyttä. Huikatkaa yksityisviestillä, jos haluatte sinne. :)

En tiennytkään että täällä on sellainenkin, täytyy pistää harkintaan!
 
Plussatuulia Larra :sign19:sign17

Täällä mitä lähemmäs kierukan poisto tulee ja sitä myötä yritys, on fiilikset taas heitelleet kärrynpyörää monta kertaa viikossa. Koittaa itselleen koko ajan perustella, että kaksi on hyvä, mutta kyllä se pohjimmiltaan se ajatus kuitenkin on, että yksi vielä. Jollain tasolla varmaan vaan se työn määrä vaan hirvittää, mutta toisaalta enhän mä silloin töissä käy, jossa sielläkin hiton hektistä tällä hetkellä ja kämppä räjähtää, kun ei vaan työpäivän päälle jaksa siivota ja hoitaa kaikkea.

sekava selitys, mutta niin on ajatuksetkin tällä hetkellä. :hungover::hungover: Samalla en kuitenkaan malta odottaa, että yritys alkaa.. Tai oikeammin nyt koen, että mennään nimenomaan sillä kuuluisalla tjot meiningillä kierukan poiston jälkeen, sillä se kuulostais tällä hetkellä vähiten stressaavalta ja siltä mitä en ole vielä kokenut, kun lapset tehty tähän asti just laskelmoiden ja tekemällä.
 
Plääh. Meillä kävi miehen kanssa pieni vahinko ehkäisyn suhteen eilen. Tänään mahdollisesti ovis. Kuitenkin päätettiin, että haen jälkiehkäisypillerin kun vauva vasta 4kk ikäinen ja ensi vuonna huhti-toukokuussa vasta tarkoitus aloittaa kakkosen yritys. Kuitenkin tässä joutuu piinailemaan, koska A) oviskivut tuntuu jo ja B) jälkiehkäisypilleriä ei saisi ottaa ilman lääkärin lupaa jos on ollut kohdunulkoinen raskaus joskus. Tämän rajoituksen luin vasta kun olin pillerin ottanut. Minulla on ollut KU kaksi vuotta sitten.
Nyt sitten piinaillaan menkkoihin asti ja sen jälkeen pitää vielä mielenrauhanega testata.
Tää episodi kyllä vahvisti sen, että oon samaa mieltä miehen kanssa, että seuraavan yritys vuoden päästä vasta :grin Aiemmin en oo ollut yhtään varma asiasta, että jaksanko odottaa niin kauaa...
 
En tiennytkään että täällä on sellainenkin, täytyy pistää harkintaan!

Tuolta löytyy lisätietoa ryhmästä. :) Erityisperheiden näkyvä ryhmä on hiljennyt, kun kaikki on siirtyneet juttelemaan vaan salaiselle puolelle.

Siija, uskoisin että on ihan luonnollista tuo mielialojen heittely. Onhan se lapsi kuitenkin iso asia ja sitä tulee mietittyä joka kantilta. :) Ehkä se on osaltaan asiaan valmistautumista. Hyvin teillä kuitenkin varmasti sujuu, kun kolmas lapsi sitten tulee. Asioilla on tapana järjestyä. :)

Tsemppiä Liirumlaarum, toivottavasti kaikki menee hyvin.
 
Plussatuulia Larra :sign19:sign17

Täällä mitä lähemmäs kierukan poisto tulee ja sitä myötä yritys, on fiilikset taas heitelleet kärrynpyörää monta kertaa viikossa. Koittaa itselleen koko ajan perustella, että kaksi on hyvä, mutta kyllä se pohjimmiltaan se ajatus kuitenkin on, että yksi vielä. Jollain tasolla varmaan vaan se työn määrä vaan hirvittää, mutta toisaalta enhän mä silloin töissä käy, jossa sielläkin hiton hektistä tällä hetkellä ja kämppä räjähtää, kun ei vaan työpäivän päälle jaksa siivota ja hoitaa kaikkea.

sekava selitys, mutta niin on ajatuksetkin tällä hetkellä. :hungover::hungover: Samalla en kuitenkaan malta odottaa, että yritys alkaa.. Tai oikeammin nyt koen, että mennään nimenomaan sillä kuuluisalla tjot meiningillä kierukan poiston jälkeen, sillä se kuulostais tällä hetkellä vähiten stressaavalta ja siltä mitä en ole vielä kokenut, kun lapset tehty tähän asti just laskelmoiden ja tekemällä.
Mulla on vähän samat fiilikset vaikka lapsia nyt vasta yksi. Tosiaan se työn määrä hirvittää ja erityisesti vauvavuosi, kun on toi vauhdikas taapero kuvioissa myös. Tällä hetkellä elämä on jo niin helppoa, kun toinen liikkuu ja syö pääsääntöisesti itse, eikä pienistä valita. Toki tää arki vieläkin on väsyttävää. Tällä kertaa tosin mies ottaa varmasti vastuuta erilailla kuin ensimmäisen vauva-aikana. Hänellä meni pitkään tajuta, että elämä muuttui vauvan myötä, eikä menoja voi olla samalla lailla kuin ennen lasta. Totesi jopa minulle jokin aika sitten itsekin, että ei ottanut tarpeeksi vastuuta aiemmin. Nyt ollaan kyllä tosi tasavertaisia arjen pyörittämisessä. Vaikka kyllä tietty metatyö vielä on enemmän mulla. Mutta hän hoitaa sitten muita juttuja.
 
Tänään lähti kierukka ja olin ihan valmis ottamaan hatkat, kun kuulin, että langat ei olleet näkyvillä. :dead: Mutta eipä se sitten ollutkaan paha vaikka terkka joutui niitä hetken haeskelemaan. En edes huomannut, kun nappasi sen pois. :smiley-ashamed004 Mulla on niin huonoja kokemuksia laittamisesta ja poistamisesta, että vihaan koko härveliä. Viimeksi, kun laitettiin, stoppasin koko homman, kun oltiin jo asemissa. Mutta hetki siinä sitten juteltiin lääkärin kanssa ja ei se ollutkaan yhtään paha synnyttämisen jälkeen. Tällä hetkellä olen sitä mieltä, että ei enää koskaan kierukka mulle.
 
Täällä vietetty perusarkea helteen merkeissä kotosalla koronan pelossa. Mitä yrityksen aloitukseen tulee niin alussahan mietittiin, että oltaisiin aloitettu 3/2020 yritys heti, kun synnytyksestä 1v no tuli korona ja ois pitänyt lähete hakea ja olla jonossa, ottaa riski jos oltaisiin keretty yksi hoito tekemään ja oisin raskautunut olisi ollut mahdollista se, että miehen armeija ois keskeytynyt kun riski ennenaikaisuuteen seuraavissa raskauksissa on olemassa . Päädyimme, että yritystä katsotaan armeijan jälkeen. Itsellä 8/21 asti keskeytymistä opinnoista ja 1v enää jäljellä joko aloitan silloin ja valmistun 5/22 ja lähete voidaan pyyytää 2021 loppuvuodesta taikka 1/21 kerkesin hyvin käymään opintoja eteenpäin ilman mitään hoitojen liittyviä käyntejä jopa valmistumaan jonossa olon aikaan. Mies pääsee armeijasta 6/21 No itse ajattelin, että oisin ollut 1/22 asti kotona pari kuukautta vajaa, kunnes poika täyttää 3v mutta huomasin tuon ajan 8/21 tietenkin eihän tuo 3-4kk sinne tai tänne jollekkin niin haittaa, mutta jotenkin en vain tahtois arkielämä ja päiväkoti stressiä ja pöpjä mahdollisimman kauan karttamaan ihan tuon keskosuuden takia ja poika voi jäädä yhtähyvin viimeiseksi lapseksi kun vältämättä hoidot ei tehoa ja onhan nyt asiat toisin kun on takana kaikki komplikaatiot saatuna kohtuun(tulehdus ja repeäminen) verenmyrkytys hätäsektion jälkeen tämänkin takia haluaisin olla mahdollisimman pitkään kotona. Toisekseen luulisi, että tuollaisen 3-4kk koulussa joustaisivat, kun ei pitkästä ajasta ole kyse. Jos aloittaisin 8/21 opinnot valmistuisin keväällä, mutta jos 1/22 niin menis 12/22 jotenkin myös ajattelen kiva valmistua kesällä mitä talvella ihan juhlien takia ja aina enemmän kouluissakin juhlitaan valmistujia kesällä mitä jouluna.
 
Täällä vietetty perusarkea helteen merkeissä kotosalla koronan pelossa. Mitä yrityksen aloitukseen tulee niin alussahan mietittiin, että oltaisiin aloitettu 3/2020 yritys heti, kun synnytyksestä 1v no tuli korona ja ois pitänyt lähete hakea ja olla jonossa, ottaa riski jos oltaisiin keretty yksi hoito tekemään ja oisin raskautunut olisi ollut mahdollista se, että miehen armeija ois keskeytynyt kun riski ennenaikaisuuteen seuraavissa raskauksissa on olemassa . Päädyimme, että yritystä katsotaan armeijan jälkeen. Itsellä 8/21 asti keskeytymistä opinnoista ja 1v enää jäljellä joko aloitan silloin ja valmistun 5/22 ja lähete voidaan pyyytää 2021 loppuvuodesta taikka 1/21 kerkesin hyvin käymään opintoja eteenpäin ilman mitään hoitojen liittyviä käyntejä jopa valmistumaan jonossa olon aikaan. Mies pääsee armeijasta 6/21 No itse ajattelin, että oisin ollut 1/22 asti kotona pari kuukautta vajaa, kunnes poika täyttää 3v mutta huomasin tuon ajan 8/21 tietenkin eihän tuo 3-4kk sinne tai tänne jollekkin niin haittaa, mutta jotenkin en vain tahtois arkielämä ja päiväkoti stressiä ja pöpjä mahdollisimman kauan karttamaan ihan tuon keskosuuden takia ja poika voi jäädä yhtähyvin viimeiseksi lapseksi kun vältämättä hoidot ei tehoa ja onhan nyt asiat toisin kun on takana kaikki komplikaatiot saatuna kohtuun(tulehdus ja repeäminen) verenmyrkytys hätäsektion jälkeen tämänkin takia haluaisin olla mahdollisimman pitkään kotona. Toisekseen luulisi, että tuollaisen 3-4kk koulussa joustaisivat, kun ei pitkästä ajasta ole kyse. Jos aloittaisin 8/21 opinnot valmistuisin keväällä, mutta jos 1/22 niin menis 12/22 jotenkin myös ajattelen kiva valmistua kesällä mitä talvella ihan juhlien takia ja aina enemmän kouluissakin juhlitaan valmistujia kesällä mitä jouluna.
Hui, sulla on ollut aika rankka synnytys ja sen jälkeinen aika! :Heartred Nää on kyllä näitä ikuisuuskysymyksiä, että koska olisi hyvä aika aloittaa yrittäminen.
Arki tosiaan muuttuu aika paljon, sitten kun päiväkoti alkaa. Ihanaa, jos pystyt, ja ennen kaikkea jaksat, olla noin pitkään kotona. Meillä alkoi kyllä aikamoinen sairastelu, kun lapsi meni tarhaan. Korona on ollut kyllä meille sinänsä helppoa aikaa, kun päiväkodissa ollut vain vähän lapsia, niin ei ole paljon sairastellut. Paitsi nyt, kun ollaan lomailtu, niin heti nousi kuume. Kaippa ne pöpöt tuolla hiekkalaatikollakin vain iloisesti leviää.
 
Mukava että Larralla yritys etenee! Minulle tuli eilen illalla perjantaisen verikokeen tulokset ja ferritiini oli 38, eli ei mikään ihan maailman paras arvo jos nyt ei toki aivan surkeinkaan. Tätä olin vähän ounastellutkin joten nyt täytyy sitten aloittaa rautaa popsimaan. Luulen että minulla on nuo varastot olleet alhaiset jo vuosia, teininä olen syönyt rautakuurin alhaisen hemoglobiinin vuoksi jolloin hemppa nousikin ihan hyvin, mutta varastoja sillä kuurilla tuskin on korjattu. :meh:

Heikot varastoraudat ei onneksi ole raskautumiseen vaikuttaneet, mutta varmaan ne raskausajat ei olisi olleet sellaista totaalikoomaa jos rautatilanne olisi ollut parempi (esikoisesta hemppakin laski 111 kun raskausajan anemian raja on se 110 :rolleyes:).

No, onneksi nyt on aikaa saada nuo kuntoon mahdollista kolmatta raskautta ajatellen. Jostain luin että ruotsissa kuulemma testataan neuvolassa odottavilta jo varhaisessa vaiheessa ferritiinit ja seurataan sitäkin tarkemmin. Olisi tervetullut uudistus tännekin :meh:
 
Mukava että Larralla yritys etenee! Minulle tuli eilen illalla perjantaisen verikokeen tulokset ja ferritiini oli 38, eli ei mikään ihan maailman paras arvo jos nyt ei toki aivan surkeinkaan. Tätä olin vähän ounastellutkin joten nyt täytyy sitten aloittaa rautaa popsimaan. Luulen että minulla on nuo varastot olleet alhaiset jo vuosia, teininä olen syönyt rautakuurin alhaisen hemoglobiinin vuoksi jolloin hemppa nousikin ihan hyvin, mutta varastoja sillä kuurilla tuskin on korjattu. :meh:

Heikot varastoraudat ei onneksi ole raskautumiseen vaikuttaneet, mutta varmaan ne raskausajat ei olisi olleet sellaista totaalikoomaa jos rautatilanne olisi ollut parempi (esikoisesta hemppakin laski 111 kun raskausajan anemian raja on se 110 :rolleyes:).

No, onneksi nyt on aikaa saada nuo kuntoon mahdollista kolmatta raskautta ajatellen. Jostain luin että ruotsissa kuulemma testataan neuvolassa odottavilta jo varhaisessa vaiheessa ferritiinit ja seurataan sitäkin tarkemmin. Olisi tervetullut uudistus tännekin :meh:
Mulla mitattiin alkuvuodesta ferritiini työterveydessä, kun kärsin inhottavista lisälyönneistä. Arvo oli 30. Tt-lääkäri ei kommentoinut asiaa mitenkään ja meneehän se vielä hyvin viitearvoihin. Hemoglobiini mulla on ihan hyvä, luokkaa 135. Mutta tosi väsyneeksi olen itseni tuntenut. Ensin luulin, että johtuu lapsen yöheräilyistä, mutta nekin on jo historiaa ja väsymys vain jatkui. Aloitin reilu viikko sitten rautakuuri ja tunnen itseni jo nyt pirteämmäksi. Voiskohan toi vaikuttaa näin pian muka..? :pompus: Vinkkejä vatsaystävällisestä rautavalmisteesta otetaan muuten vastaan. :rolleyes:

Mulla on ne kyllä pidempään varmasti olleet matalat. Harmi, kun ferritiiniä ei rutiini mun testata. Opiskeluaikana oli aina ihan kuolemanväsynyt. Nukahdin joskus ravintolassa kesken keikan. Ja leffateatterissa käynti oli ihan rahanhukkaa. Silloin luovutin verta säännöllisesti. Hemoglobiini oli kyllä ihan hyvä, mutta ei tosiaan kerro varastoraudasta mitään. Jossain kohtaa kyllä sitten huomasin, ettei hb meinannut enää nousta..
 
Mulla mitattiin alkuvuodesta ferritiini työterveydessä, kun kärsin inhottavista lisälyönneistä. Arvo oli 30. Tt-lääkäri ei kommentoinut asiaa mitenkään ja meneehän se vielä hyvin viitearvoihin. Hemoglobiini mulla on ihan hyvä, luokkaa 135. Mutta tosi väsyneeksi olen itseni tuntenut. Ensin luulin, että johtuu lapsen yöheräilyistä, mutta nekin on jo historiaa ja väsymys vain jatkui. Aloitin reilu viikko sitten rautakuuri ja tunnen itseni jo nyt pirteämmäksi. Voiskohan toi vaikuttaa näin pian muka..? :pompus: Vinkkejä vatsaystävällisestä rautavalmisteesta otetaan muuten vastaan. :rolleyes:

Mulla on ne kyllä pidempään varmasti olleet matalat. Harmi, kun ferritiiniä ei rutiini mun testata. Opiskeluaikana oli aina ihan kuolemanväsynyt. Nukahdin joskus ravintolassa kesken keikan. Ja leffateatterissa käynti oli ihan rahanhukkaa. Silloin luovutin verta säännöllisesti. Hemoglobiini oli kyllä ihan hyvä, mutta ei tosiaan kerro varastoraudasta mitään. Jossain kohtaa kyllä sitten huomasin, ettei hb meinannut enää nousta..

Minäkin oon jo vuosia ennen lapsia kokenut hankalaksi valvoa illalla kovin myöhään :rolleyes: nuo sydämen tykyttelyt ja lisälyönnit sekä huimaus ja alhaiset verenpaineet oli yksi syy kaikkien oireiden lisäksi, miksi itse päätin tutkia nuo ferritiinit. Neuvolassa laittoivat oireet imetyksen piikkiin kun hb oli hyvä ja hankalahan se on pikkulapsiarjessa miettiä että miksi minua väsyttää tai tuntuu miltäkin :confused005 kuitenkin kun imetys on ollut historiaa jo pidempään ja yötkin nukuttu jo aika hyvin ja oireet vaan jatkuu niin päätin että pitänee alkaa setviä asiaa. Lueskeltuani oireet mätsäsi ferritiinin puutteeseen ja itse asiassa minulta on oireiden perusteella tutkittu kilpparin vajaatoimintaa sitä kuitenkaan löytämättä opiskeluaikana. Luultavasti sekin on ollut vaan oireilua näistä matalista ferritiineistä. :banghead:

Mutta en ihmettele jos lääkäri ei kommentoinut mitään, ei näistä hirveästi tavan lääkärit tiedä.:meh: uusimman tiedon mukaan tuo 30 on raja-arvo sille, että ferritiinit olisi naisella huonot (ne viitearvothan on tyyliin 10-120 :rolleyes:) mutta monet asiaan perehtyneet lääkärit on sitä mieltä, että alle 50 on vielä huono arvo ja ferritiinin olisi parempi olla lähempänä sataa. Tässä tietysti tullaan siihen, että me ollaan kaikki erilaisia, toinen saa oireita suuremmalla lukemalla ja toisella voi olla tosi alhaiset ferritiinit ja silti hyvä olla.

Asiaa on syytä hoitaa silloin, jos oireita on. Just luin asiaan perehtyneen lääkärin tekstiä, joka kirjoitti siitä, että naisten viitearvot menee ferritiineissä persiilleen koska viitearvoihin kuuluu mahtua 95 % naisista ja suurimmalla osalla naisista ferritiinit on (liian) alhaiset kuukautisten, raskauksien, synnytyksien, imetyksien jne. vuoksi. Aukottomasti ei kai ole osoitettu hedelmällisyyden ja ferritiinien välistä yhteyttä, mutta jostain lueskelin myös että raskautta suunnittelevan ferritiinit tulisi olla vähintään 50.

Itse aloitin kokeilemaan nyt Ferrodania, illalla otettuna se närästi yöllä, aamulla ei sen suurempia oireita muuten mutta iltapäivästä meni maha vähän kipeäksi ja turvotti, liekö tuosta raudasta. Ei ainakaan mitään kovin pahoja oireita vielä kuitenkaan, joten voin varauksella suositella. Raskausaikana yritin syödä Obsidania ja siitä tuli sellainen kestokrapulaolo, että oksat pois :shifty:
 
Takaisin
Top