Yritystä odottavat

Onnea plussasta :Heartbigred tämä oli sinulta kaiken kaikkiaan melko pikainen prosessi :biggrin mutta vitsit ihanaa että tärppäsi noin pian :love7

Itsellä ajoittain melkein laantuu tämä vauvakuume, kunnes sitten pamahtaa taas tappiin :confused2:binkybaby:laughing001
Täällä nyt kanssa on vauvakuume laantunut tällä hetkellä ja kun katsoo noita kahta pikku sälliä miettii, että olisiko hyvä kuitenkin näin.. katsotaan koska taas mieli muuttuu:smiley-ashamed005:laughing021
 
Täällä nyt kanssa on vauvakuume laantunut tällä hetkellä ja kun katsoo noita kahta pikku sälliä miettii, että olisiko hyvä kuitenkin näin.. katsotaan koska taas mieli muuttuu:smiley-ashamed005:laughing021

Hyvin nopeasti varmaan, ainakin mulla humahti taas ihan totaalisesti ja tässä kun sängyssä ollaan lueskelemassa omia juttuja, tekis suurin piirtein mieli ehotella miehelle että tehdäänkö vauva :laughing021

Minulle riitti että näin kaupassa aika viimeisillään raskaana olevan naisen ja hänellä oli niin kaunis vatsa että iski aivan jäätävä raskauskateus (siis kamoon, loppuraskaus, nämä helteet ja ankkataaperrusmeininki, en oo ihan terve :laughing025) Mutta kai siitä vaan jotenkin tuli niin esikoisen odotus mieleen (hän kun on syntynyt heinäkuun puolessa välissä).

Mitenhän tässä muka jaksaa vielä vuoden odotella mahdollista yritystä :think005 ja toisaalta samaan aikaan oon tänään niin kaivannut sitä, että lapset vois työntää vaikka viikoksi jonnekin ja miettinyt sitä, että jos vauvan tähän taas pyöräyttää niin ei ainakaan nopeammin tuu se aika kun pääsis ukon kanssa vaikka kaksin eräjormailemaan :facepalm:
 
Mä liityn takaisin tänne :sad001

Viime tiistaina ultrassa todettiin keskeytynyt raskaus, ja tyhjennyslääkkeet kotiin.
Ja nyt ei auta kuin odotella kontrollilabraa ja ensimmäisiä menkkoja.

Pidin jotenkin itsestäänselvänä, että aloitetaan yritys heti uudelleen. Mutta onneksi älysin mieheltä kysyä enkä vain olettaa. Hän ei olekaan vielä valmis!
Ymmärtäähän sen, onhan tää iso menetys miehellekin. Ja kai se täytyy vaan antaa sillekin aikaa toipua.

Eli yritystä odotetaan. Taas.
 
Mä liityn takaisin tänne :sad001

Viime tiistaina ultrassa todettiin keskeytynyt raskaus, ja tyhjennyslääkkeet kotiin.
Ja nyt ei auta kuin odotella kontrollilabraa ja ensimmäisiä menkkoja.

Pidin jotenkin itsestäänselvänä, että aloitetaan yritys heti uudelleen. Mutta onneksi älysin mieheltä kysyä enkä vain olettaa. Hän ei olekaan vielä valmis!
Ymmärtäähän sen, onhan tää iso menetys miehellekin. Ja kai se täytyy vaan antaa sillekin aikaa toipua.

Eli yritystä odotetaan. Taas.
Sympatiaa ja voimia :Heartred luinkin ikävät uutiset tuolta kolmannesta kuumeilioiden ketjusta, mutta itse kans tänne kuulun, kun yritystä eikä hoitoja aktiivisesti päällä vaikka mennään ilman ehkäisyä.
 
Meidän kuulumisia.Mies lähti armeijaan maanantaina, mutta koki ettei se oo hänen paikka+sairastu vatsa vaivoja ilmeni ja koki näin perheelliselle haastavaa olla 3vk armeijassa ja sitten parin viikon lomilla+ minä ilman mitään toisen aikuisen apua arki askareissa+ yrittää kääntää huonosti suomee ymmärtäävälle anopille hänen postit suomeksi osaan hieman Arabiaa vain haluaisin oppia kyllä ja vielä paketin päälisenä miehen veljen asiointi ja hoito hän siis keskivaikeasti kehitysvammainen kellä skitsofeenian piirteitä ja aggresiivisuutta aikaajoin. Mies haki siviilipalvelukseen ja haki, että koulutusjakso alkais 1/21 ja 2/21 työpalvelus ja päättyis sitten vuoden lopussa. Ajateltiin, että oltaisiin haetti hoitoihin lähete, kun jonkun aikaa oon saanu suorittaa opintoja rauhassa mietin yks koulun aloitus vaihtoehto ois aloittaa 8/21 ja lähetettä voitaisiin lähteä hakemaan 12/21-1/22 kerkeisin jopa jonossa olon aikaan valnistumaan :) tai toinen aloitus opinnoissa ois 1/22 ja lähete haettaisiin vasta jossain vaiheessa 2022 syys-lokakuussa. Nyt kun tuo armeija ei mennytkään suunnittelujen mukaisesti niin katsotaan milloin palaan opintoihin ja milloin haetaan lähete riippuen tietenkin miten sivari alkaa menemään.Myös mies haki kouluun niin mietitään miten sivarin siirto onnistuu ja mihin asti onnistuu siirto jos koulussa valituksi tulee valmistuisi 1v-1v5kk päästä opintojen aloitutuksesta. Jos mies pääsee kouluun niin katsotaan miten arki koulun suhteen rullaa niin mietitään sitä minun kouluun paluuta sen jälkeen sitten. Ens vuonna täytyis vastaus tietää koululle ens vuoden huuhtikuuhun mennessä haenko lisää keskeytystä ja jonkunlainen ajatus tähän hoito asiaan myös kun tietää miten muut asiat menee. Edelleen kierto sekoilee ei ole samaan rytmiin palannut 10pvää-6kk väliin menee kierto 3kk oon nyt katkassu primoluteilla just viikolla soitin, että synnytyksestä 1v4kk 4kk tulee ensi viikolla torstaina täyteen niin mitä tehdään tutkitaanko lisää vai todetaanko, että kierto synnytyksen jälkeen epäsäännölliseksi muuttunut vai vieläkö pyhitettään sillä vähän aikaa synnytyksestä. Viime vuoden loppupuolella kävin lääkärissä ja siellä labroja otettiin ei selittävää syytä labroissa ja trombosyytit,tsh ja t4v värähti mutta nekin parani seurannalla ja 3kk putkeen käynti primoluteja kierron katkasuun ja säännöllistämään kuukautisia. Ens viikolla aika tk tämän asian tiimoilta mitä tehdään tämän asian kanssa. Mennään kyllä ilman ehkäisyä ja ollaan koko aika 1v4kk menty ja jatketaan näin siihen asti, kun jossain vaiheessa hoidot alkaa ei sen erikoisempaa yritystä, kun ei uskota luomu raskauteen vaikka ainahan sitä ajattelee, että oispa kiva. Oma lasketunajan ryhmäkin jo toisilla kierroksilla on minun lisäksi kaksi äitiä ketkä ei ole raskaana tuntuuhan se hieman :sad001
 
Otan osaa ja voimia flikka. :sad001 (Vai olinko jo sanonut, mielestäni jostain ainakin jo luin kuulumisiasi...) Toivottavasti seuraavaksi tulee vauva, kun jaksatte taas yrittää. :Heartred

Kuulostaa siltä että pääsitte taas miettimään asiat uudestaan Heitsu, kun ei armeijaa tähän väliin tullutkaan.

Kiitos Sindy. :Heartred

Tervetuloa Haaveissa tänne mukaan (huutelen plussanneista asuttuani tässä ketjussa liian kauan).
 
En tiedä lukeeko kukaan tätä ketjua vai meneekö ihan yksin puheluun tämä :sad001 Tänään kävin epäsäännöllisten kuukautisten takia tk ja väsymyksen. Väsymys ollu 3vk tosi paljon. Väsymystä epäili vain, että ohimenevää voi olla ja onhan tässä 1v sitten tapahtuneet asiat olleet raskaita hätäsektio, oma toipuminen hätäsektiosta ja keskosuus niin voi patoutua väsymys ja näin purkaantuu epäili tätä ja kuukautis asiaan ei tarkoin osannut sanoa tarkkaa syytä, mutta väsymyksen ja kuukautis asian takia laittoi labraan katsotaan ekaksi labrat ja sitten mietitään epäili just väsymystä ohimeneväksi ja jos kuukautis asiaan ei labroista löydy syytä mietitään mitäs sitten aikoo kyllä kysyä kokeneen kolleegan mielipidettä voiko terveysaseman tasolla hoitaa tai tutkia enempää asiaa vai mennäänkö naistenpolille tutkimaan asiaa. Totesi myös sen, että viitteitä tietenkin kuukautis häiriötä tekevistä asioista on kun on ylipainoa, monirakkulaisuutta ultraäänessa todettu mutta pco diagnoosia ei kuitenkaan ole ja lapsettomuushoitotausta+ kohdunrepeäminen ja kohduntulehdus niin ja ei tietoa miten sen tilanne on ja millaisia vaikutuksia sen osalta voi olla, kun tk puolella ei voi kaikkea tutkia eikä heidän osaamisalaa niin laajasti ole.
 
Otan osaa ja voimia flikka. :sad001 (Vai olinko jo sanonut, mielestäni jostain ainakin jo luin kuulumisiasi...) Toivottavasti seuraavaksi tulee vauva, kun jaksatte taas yrittää. :Heartred

Kuulostaa siltä että pääsitte taas miettimään asiat uudestaan Heitsu, kun ei armeijaa tähän väliin tullutkaan.

Kiitos Sindy. :Heartred

Tervetuloa Haaveissa tänne mukaan (huutelen plussanneista asuttuani tässä ketjussa liian kauan).
Just niin onkin kaikki suunnitelmat alusta miettiä :sad001 no sen onneksi tiedetään että 1/21 alkaa sivari jos mies ei pääse kouluun ja jos pääsee niin sekin on iloinen juttu ja sitten katellaan miten arki lähtee jommankumman asian lisänä menemään katsotaan myöhemmin muita hoitoihin paluuta ja kouluun paluuta, kun arki lähtenyt kunnolleen käyntiin koulun tai sivarin merkeissä.
 
Täällä ollaan, kesä on nyt vähän vähentänyt täällä roikkumista (tai lueskelemassa olen käynyt aina välillä mutta kovin aktiivisesti ei ole ehtinyt kirjoitella) kun miehen loman aikana mm. kaksin maalattiin talo.

Tosi pahoillani flikka sinun puolestasi :Heartred toivottavasti pääsisitte jatkamaan yritystä mahdollisimman pian uudelleen! Oma mieskin sanoi silloin kun kuopusta odotin ja oli vähän noita stressaavia tekijöitä että jos tämä päättyy hyvin niin hän ei tiedä jaksaisiko käydä sitä raskauden henkisesti raskasta rumbaa enää läpi, että kyllähän ne miehetkin samoja asioita käy läpi ja tuntee ihan yhtälailla kuin me naisetkin, vaikkei se aina niin päällepäin näy. Toivottavasti teillä kuitenkin kaikki asiat järjestyisi ja pääsisitte vielä sitä kolmatta yrittämään!

Heitsulle tsemppiä! Teillä on kyllä taas tapahtunut niin paljon kaikenlaista että toivottavasti saatte asiat mietittyä ja järjestykseen, että sen hoitoihin paluun aikakin vielä olisi! Onneksi elämä yleensä kantaa ja asioilla on tapana järjestyä. Ja ehdottomasti kannattaa tässä vaiheessa selvitellä ja yrittää hoitaa omaa terveydentilaa. Väsymyshän voi tosiaan patoutua pidemmältä ajaltakin, mutta hyvä varmaan selvitellä ettei taustalla ole mitään muuta. Pienen lapsen äideillä kun helposti kaikki oireet menee elämäntilanteen piikkiin (varsinkin teidän taustalla kun varmasti kuormittavaa on ollut) vaikka eihän se elämäntilanne estä etteikö voisi jotain muutakin olla :confused005

Omassa tilanteessa ei mitään ihmeempiä muutoksia suuntaan tai toiseen, en edelleenkään tiedä että haaveilenko turhaan vai oisko meille vielä kolmas tulossa. Miehen olen asian suhteen antanut olla ihan rauhassa nyt kun tiedän että kokisi asian jatkuvan puheeksi ottamisen painostamisena. Edelleen mietin että olisiko mitään järkeä lähteä nollaamaan tilannetta vielä yhdellä vauvalla kun nämä kaksi tässä koko ajan kasvaa ja elämä sen myötä muuttuu ja ehkä helpottuukin. Mutta se vauvankaipuu on vaan niin suuri :banghead: vaikka on ollut ihanaa olla nyt olematta raskaana ja täysin järkisyin tiedän että nyt ainakaan ei ole aika kolmannelle vielä niin silti samaan aikaan tekisi mieli alkaa yrittää nyt heti :hilarious:

Itsellä edelleen myös vuotelee tämän kapselin kanssa ihan miten sattuu, katselin jo aikaa yksityiselle gynelle kun alkaa tosissaan hermo mennä :shifty: jos jotenkin saisi sinniteltyä ensi kevääseen asti tämän kanssa, en tiedä:rolleyes: varmaan nyt ensihätään alkaa hommata kuukuppi.
 
Heitsu, Minä käyn kyllä lukemassa täällä yhä kaikkien kuulumisia! :Heartred Mulla tuli mieleen tuosta väsymyksestä ja kuukautishäiriöistä myös kilpirauhasvaivat. (Itselläni kun kokemusta) Onko sulla milloin viimeksi nuo tutkittu?
Joka tapauksessa tsemppiä tulevaan!
Teillä on kyllä tosiaan tapahtunut paljon ja isoja päätöksiäkin. Uskon että elämä kantaa ja kaikki menee kuten kuuluukin, omalla painollaan ja ajallaan.
Teidänkin aika tulee vielä! :Heartred :)
 
huomio, Aikalailla samoja pohdintoja sielläkin kolmannen tiimoilta kuin itsellänikin oli. Noh, vauvan kaipuu voitti. :wink
Ja nyt odotellaan innolla jo vauvaa ja kaikkea mitä se tuo mukanaan. :Heartred

Onpa kurja että jatkuvasti vuotelee. :/
Onkohan tuo yleistäkin kapselin kanssa? Mutta eihän tässä toki enää kovin pitkä aika ensi kevääseen olekkaan.
 
Täällä edelleen. Tein testin, ja mun mielestä näytti vahvempaa viivaa kuin viime viikolla :shifty: Vaikka eihän se nyt voi olla mahdollista! Näytti kyllä oudon märältä koko testi, vaikka ihan normaalisti tein. No, pitää pidätellä seuraavaa pissaa nyt kauemmin ja kokeilla uudestaan.
Tiistaina labrat ja saa vihdoin tietää, onko tää tältä kertaa ohi :smiley-angelic001
 
huomio, Aikalailla samoja pohdintoja sielläkin kolmannen tiimoilta kuin itsellänikin oli. Noh, vauvan kaipuu voitti. :wink
Ja nyt odotellaan innolla jo vauvaa ja kaikkea mitä se tuo mukanaan. :Heartred

Onpa kurja että jatkuvasti vuotelee. :/
Onkohan tuo yleistäkin kapselin kanssa? Mutta eihän tässä toki enää kovin pitkä aika ensi kevääseen olekkaan.

On kai se ihan yleistäkin, mutta itse epäilen jonkin sortin hormonihäiriötä itselläni kun jatkuva vuotaminen alkoi samoihin aikoihin kun kuopuksen imetys loppui, jolloin kapseli oli ollut jo noin vuoden. Oli vaan niin käpy lääkäri neuvolassa etten saanut sieltä mitään apuja, pitäisi suunnata yksityiselle jahka saisi sopimaan aikatauluihin ja rahatilanteeseen. Aiemmin ollut kapseli ja täysin vuodoton sen aikana. Keltarauhashormonia suun kautta voisi kokeilla vuotohäiriöiden tasaamiseen kapselin kanssa. Hormonit seilaa kyllä nyt ihan urakalla kun hikikin haisee ihan samalle kuin raskaus- ja imetysaikana ja migreeni vaivannut usein, mielialat heittelee ja välillä tulee kuumia aaltoja. :shifty:

Täällä edelleen. Tein testin, ja mun mielestä näytti vahvempaa viivaa kuin viime viikolla :shifty: Vaikka eihän se nyt voi olla mahdollista! Näytti kyllä oudon märältä koko testi, vaikka ihan normaalisti tein. No, pitää pidätellä seuraavaa pissaa nyt kauemmin ja kokeilla uudestaan.
Tiistaina labrat ja saa vihdoin tietää, onko tää tältä kertaa ohi :smiley-angelic001

Toivottavasti on vain viallinen testi ja homma etenisi ihan omalla painollaan :Heartred
 
Soittelin labroista terveyskeskukseen kaikki normaalit myös kilpisrauhas arvot paitsi maksa-arvot korkeat konsultoi lääkäriä ja hoitaja sano, että ehkä jatkotutkimuksiin joudun. Vähän pelottaa :sad001 ja nietin jo kaikista pahinta en haluaisi menettää omaa elämää ja omaa perhettä :sad001
 
Muokattu viimeksi:
Heitsu, Minä käyn kyllä lukemassa täällä yhä kaikkien kuulumisia! :Heartred Mulla tuli mieleen tuosta väsymyksestä ja kuukautishäiriöistä myös kilpirauhasvaivat. (Itselläni kun kokemusta) Onko sulla milloin viimeksi nuo tutkittu?
Joka tapauksessa tsemppiä tulevaan!
Teillä on kyllä tosiaan tapahtunut paljon ja isoja päätöksiäkin. Uskon että elämä kantaa ja kaikki menee kuten kuuluukin, omalla painollaan ja ajallaan.
Teidänkin aika tulee vielä! :Heartred :)
Kyllä minäkin uskon elämä kantaa. Katsotaan nyt nuo miehen jutut ja jatketaan sitten näiden kahden asian pohdintoja. Kilpisrauhas labrat otettiin viime viikolla ja normaalit olivat paitsi 171 oli maksa-arvot.
 
Kävin viikolla niissä toisissa labroissa otettiin maksa-arvoja ALAT, ASAT, GT, AFOS ja sokeri,GFR mittaa munuaisten vajaatoimintaa,hepatiitti ja raskaustesti. En ole raskaana eikä ole hepatiittia eikä myöskään paastosokerissa ollut mitään eikä munuaistenvaajaatoiminta labrassa.ALAT oli nyt 137 ja edellisellä viikolla oli 171. ASAT ja GT ei ainakaan mielestäni viimeksi otettu tämän viikon labroissa vastaotettiin. Edelleen kaikki maksa-arvot koholla paitsi AFOS oli viitearvoissa. Soittelin jatkuvan kahden päiväisen päänsäryn takia tk eilen, kun kielto särkylääkkeisiin mitä tehdään konsultointi lääkärille asiasta+jatko suunnitelma koska edelleen arvot koholla kuulema arcoxia voin silloin tällöin ottaa, mutta labroista ohjetta ei tullut miten jatkot. Maanantaina uudestaan yhteys terveysasemalle. Sairaanhoitaja epäili, että suurin syy ehkä siis on jokin lääke, mikä aiheuttaa tämän lääkäri viimeksi sanoi, kun arvo oli 171 ei mikään sika korkea ole, mutta kuitenkin korkea. Syövässä arvot olisivat varmasti sika korkeat netin perusteella jollain oli melkein 1000. Hoitaja ajatteli, että ehkä minun säännöllinen lääkitys voisi olla syy, mutta sekin tekee haasteita monet lääkkeet kuormittaa munuaisia ja maksaa ja minun tilanteessa nyt maksa-arvot koholla, mikä lääke se on myysteeri vai aletaanko nyt tutkimaan ja puimaan tarvitseeko oikeasti epilepsia lääkettä, kun oireeton olen ollut pitkään ja pärjännyt hyvin 100mg*2 annostuksella vai pienempi annos. Kyllä hän totesi jälki käteen voi olla joku sairaus takana tähän, mutta suuresti epäilee lääkettä.
 
Oho ei voi muuta sanoa miehestä, että what? Siis mun mies sano, että haluaa hoitoihin palata nyt no sehän ei tietenkään niin vain onnistu, kun mennään julkiselle lähete meidän tapauksessa hakea+jonot ja vielä se pääeekö heti aloittamaan IVF vai täytyykö odottaa, että löytyy tilaa IVF hoitokiertoon, kun tekevät x määrän hoitoja viikko tasolla ja x määrä kuussa. Nyt tuli myös tämä maksaarvojen nousu asia mitä täytyy selvittää mistä johtuu ekaksi ainakin.Tietenkin mun miehen suunnitelmiin on ihan sama milloin ajankohta on, kun palataan hoitoihin esim se koulu mitä haki on omatoimiopintoina ja jos ei pääse sinne menee 1/21 siviilipalvelukseen ja sieltäkin luvan salliessa samoin, kuin työelämässä ollessa voi olla poissa. Varmasti hän sisimissään ajattelee, että 30v täyttää seuraavaksi niin ei halua olla mikään 40v, kun lisää lapsia tulee ja myös omalle elämälle jää hyviä vuosia jos lähemmäs 40v isot lapset jo plus varmasti vaikuttaa se että hänen sisaruksien lapsilla ei monellakaan oo hirveää ikäeroa nuorimmat on tällä hetkellä alle 3v ikäerolla. Meillä oli ajatuksena, että katsotaan kumpaan mies menee ja mietitään milloin poika menee päiväkotiin ja minä kouluun, kun arki lähtenyt pyörimään hyvin sitten vasta aikaisintaan 8/21 ja lähete hakeman 12/21-1/22. No jos hoitoihin nyt päädyttäisiin niin se tarkoittaisi useita vuosia jopa taas viivästyä valmistuminen ja kouluun paluu ja minulla ikää lähemmäs 30v.
 
Takaisin
Top