Yritystä odottavat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä vaan odotellaan, että kierukan poisto päivä tulisi pian. :joyful: Periaatteessa jo sitten ensi kierrosta on mahdollisuus raskautua, kun kierukka lähtee just ennen ovista, mutta onkohan kuparikierukan kanssa joku sääntö, että pitäis odottaa yksi kierto?!?! :wideyed:
Koska sulta lähtee kierukka? Me ei ainakaan odotettu yhtään, kun esikoista alettiin puuhailee. Eikä gynekologi käskenyt odottamaan vaikka muuten määräili foolihappoja yms. Mulla oli silloin kans just ovulaatio alkamassa ihan parin päivän sisään.
Jännittävät ajat sulla sit käsillä! Monesko lapsi on kyseessä? Oon yrittänyt lukea aiempia viestejä, mutta ei mun päähän mikään jäämuistiin. :joyful:

Mulla oli pari päivää jo melkein pieni paniikki ajatuksesta toinen lapsi, mutta nyt oon taas ihan että jeejee. Kummallinen tämä ihmismieli.. :grin

Noniin, täällä näyttäisi tämä päivä kääntyneen kp1. Imetyksen lopetin tasan viikko sitten.
Harvoin sitä juhlistaa kuukautisia, mutta nyt kyllä iloitsen!
Se olisi sitten yk1 meidän kolmannelle pikkuiselle :dance011

Oli tälläinen nopea visiitti tässä ketjussa:grin tsemppiä kaikille yritystä odottaville :rolleyes:

Noniin, täällä näyttäisi tämä päivä kääntyneen kp1. Imetyksen lopetin tasan viikko sitten.

Oli tälläinen nopea visiitti tässä ketjussa:grin tsemppiä kaikille yritystä odottaville :rolleyes:

Tsemppiä yritykseen.

Voi, onnea yritykseen ja pikaista tärppiä! :smiley-bounce012

Harvoin joutuu ketään myöskään kuukautisista onnittelemaan, mutta tässä tapauksessa, onnea! :hello2

Ja pikaista plussaa :Heartbigred

Täällä esikoinen on taas ollut niin hankala, että mies tuskin enää ikinä luovuttaa mulle ainuttakaan siittiötä ilman ehkäisyä :BangHead oon kyllä itekin ollut ihan poikki sen käytökseen ja kaikkeen, väkisinkin taas hiihdellyt mieleen että onkohan tuo kuiten erityislapsi. En tiedä kumpaa toivoisin enemmän, että löytyis jokin syy tälle kaikelle vai ei, kun erityisyys varmaan myös olisi miehelle syy olla haluamatta enää lisää lapsia :sad010

Onnea kierron käynnistymisestä! Harvoin tosiaan näin tulee menkoista onniteltua:hilarious: Toivotaan pikaista tärppiä ja pidähän meidät ajantasalla:) Vaikka tulee kyllä aika usein vierailtua fiilistelemässä siellä raskaaksi 2020:happy:

Harvoin joutuu ketään myöskään kuukautisista onnittelemaan, mutta tässä tapauksessa, onnea! :hello2

Ja pikaista plussaa :Heartbigred

Täällä esikoinen on taas ollut niin hankala, että mies tuskin enää ikinä luovuttaa mulle ainuttakaan siittiötä ilman ehkäisyä :BangHead oon kyllä itekin ollut ihan poikki sen käytökseen ja kaikkeen, väkisinkin taas hiihdellyt mieleen että onkohan tuo kuiten erityislapsi. En tiedä kumpaa toivoisin enemmän, että löytyis jokin syy tälle kaikelle vai ei, kun erityisyys varmaan myös olisi miehelle syy olla haluamatta enää lisää lapsia :sad010

Voi huomio, tsemppiä ja jaksamista sinne:Heartred

Onnea kierron käynnistymisestä! Harvoin tosiaan näin tulee menkoista onniteltua:hilarious: Toivotaan pikaista tärppiä ja pidähän meidät ajantasalla:) Vaikka tulee kyllä aika usein vierailtua fiilistelemässä siellä raskaaksi 2020:happy:

Voi huomio, tsemppiä ja jaksamista sinne:Heartred

Kiitos, oon itse nukkunut nyt varmaan pari viikkoa tosi huonosti niin tuntuu jotenkin ylitsepääsemättömän raskaalta kaikki :facepalm: voihan se olla että esikoinen on vaan niin temperamenttinen ja sillä on tuo uhma ihan omaa luokkaansa. En tiedä. Itsellä harmi kyllä nämä esikoisen kanssa vietetyt enemmän tai vähemmän tahmeat kohta kolme vuotta eivät ole suitsineet vauvakuumetta yhtään, vaikka en tiedä kyllä että selviäisikö siitä hengissä jos tulisi toinen samanlainen :dead:

Kiitos, oon itse nukkunut nyt varmaan pari viikkoa tosi huonosti niin tuntuu jotenkin ylitsepääsemättömän raskaalta kaikki :facepalm: voihan se olla että esikoinen on vaan niin temperamenttinen ja sillä on tuo uhma ihan omaa luokkaansa. En tiedä. Itsellä harmi kyllä nämä esikoisen kanssa vietetyt enemmän tai vähemmän tahmeat kohta kolme vuotta eivät ole suitsineet vauvakuumetta yhtään, vaikka en tiedä kyllä että selviäisikö siitä hengissä jos tulisi toinen samanlainen :dead:
Paljon jaksamista sinne! :Heartred Miten teillä uhma näyttäytyy, jos saa kysyä?

Koska sulta lähtee kierukka? Me ei ainakaan odotettu yhtään, kun esikoista alettiin puuhailee. Eikä gynekologi käskenyt odottamaan vaikka muuten määräili foolihappoja yms. Mulla oli silloin kans just ovulaatio alkamassa ihan parin päivän sisään.
Jännittävät ajat sulla sit käsillä! Monesko lapsi on kyseessä? Oon yrittänyt lukea aiempia viestejä, mutta ei mun päähän mikään jäämuistiin. :joyful:

Mulla oli pari päivää jo melkein pieni paniikki ajatuksesta toinen lapsi, mutta nyt oon taas ihan että jeejee. Kummallinen tämä ihmismieli.. :grin

Kierukka lähtee 12.6 ja kolmas lapsi olisi toiveissa. :angelic:

Kierukka lähtee 12.6 ja kolmas lapsi olisi toiveissa. :angelic:
Oi, kolmas jo. Mahtavaa! :happy:

Mun mies haluaisi monta lasta, mutta ekan vauvavuosi oli kyllä niin rankka ja synnytyskään ei mennyt nappiin, niin en tiedä miten selviäisin useammasta. Nyt harkitsenkin vakavasti keisarileikkausta, jos vaan toinen lapsi saadaan. Alatiesynnytyksen aiheuttamat vammat heitti oman varjonsa vauvavuoteen. Olisipa ihanaa, jos seuraava menisi paremmin ja saisi sellaisen "eheyttävän" kokemuksen.

Oi, kolmas jo. Mahtavaa! :happy:

Mun mies haluaisi monta lasta, mutta ekan vauvavuosi oli kyllä niin rankka ja synnytyskään ei mennyt nappiin, niin en tiedä miten selviäisin useammasta. Nyt harkitsenkin vakavasti keisarileikkausta, jos vaan toinen lapsi saadaan. Alatiesynnytyksen aiheuttamat vammat heitti oman varjonsa vauvavuoteen. Olisipa ihanaa, jos seuraava menisi paremmin ja saisi sellaisen "eheyttävän" kokemuksen.
Pakko sivusta huudella (tietämättä toki miten synnytyksesi meni), että se toinen synnytys voikin olla eheyttävä ja ns. hyvä :)
Minulla oli myös esikoisen synnytys todella rankka, ponnistin n. 2h, pahat repeämät, häntäluu murtui yms.
Olin kauhuissani toisesta synnytyksestä ja kävinkin pelkopolilla.
Mutta niin vain, toisen synnytys olikin aivan mahtava! Toki tiesin paremmin mitä tulossa ja kätilö oli tällä kertaa mahtava.
Voimaannuttava kokemus, ja minä inhoan tuota ilmaisua :hilarious:

Pakko sivusta huudella (tietämättä toki miten synnytyksesi meni), että se toinen synnytys voikin olla eheyttävä ja ns. hyvä :)
Minulla oli myös esikoisen synnytys todella rankka, ponnistin n. 2h, pahat repeämät, häntäluu murtui yms.
Olin kauhuissani toisesta synnytyksestä ja kävinkin pelkopolilla.
Mutta niin vain, toisen synnytys olikin aivan mahtava! Toki tiesin paremmin mitä tulossa ja kätilö oli tällä kertaa mahtava.
Voimaannuttava kokemus, ja minä inhoan tuota ilmaisua :hilarious:
Olen kuullut muiltakin, että toinen on sit ollutkin hyvä kokemus. Pelkopolille sitä varmasti pääseekin sitten aikanaan. Toivottavasti sieltä saisi sellaista oikeaa tietoa riskeistä yms. Sitten voisi hyvillä mielin tehdä päätöksensä.

Paljon jaksamista sinne! :Heartred Miten teillä uhma näyttäytyy, jos saa kysyä?

No siis ihan perus uhmana toki että esim. koetellaan rajoja ja kolhitaan pikkuveljeä ja kaikki pitäisi saada tehdä itse. Mutta vetää siis ihan tolkuttomia raivokohtauksia jos jokin ei mene putkeen heti vaikka kun tekee itse tai jos ei saa tahtoaan läpi (eikä ole siis ikinä saanut riehumalla tms. tahtoaan läpi). Ei oikein suostu mitenkään päin hyväksymään kieltävää vastausta, vaikka tiukkoja rajoja on pidetty aina. Aivan sellainen nollasta sataan 0,1 sekuntia :facepalm: välillä päivät on yhtä huutoa ja itkua ja raivoamista :shifty: ollaan vähän jo kallistuttu miehen kanssa siihen, että jonkinlainen erityisherkkyys hällä ainakin on, mutta liekö jotain muutakin :dontknow
Tosi vaativa jo vauvasta lähtien (toki refluksi omalta osaltaan myös vaikuttanut ja vaikuttaa paljon) ja vetää siis ihan todella tunteella kaikki jutut. Kovasti ollaan harjoiteltu tunteiden sanoittamista ja säätelyä.

No siis ihan perus uhmana toki että esim. koetellaan rajoja ja kolhitaan pikkuveljeä ja kaikki pitäisi saada tehdä itse. Mutta vetää siis ihan tolkuttomia raivokohtauksia jos jokin ei mene putkeen heti vaikka kun tekee itse tai jos ei saa tahtoaan läpi (eikä ole siis ikinä saanut riehumalla tms. tahtoaan läpi). Ei oikein suostu mitenkään päin hyväksymään kieltävää vastausta, vaikka tiukkoja rajoja on pidetty aina. Aivan sellainen nollasta sataan 0,1 sekuntia :facepalm: välillä päivät on yhtä huutoa ja itkua ja raivoamista :shifty: ollaan vähän jo kallistuttu miehen kanssa siihen, että jonkinlainen erityisherkkyys hällä ainakin on, mutta liekö jotain muutakin :dontknow
Tosi vaativa jo vauvasta lähtien (toki refluksi omalta osaltaan myös vaikuttanut ja vaikuttaa paljon) ja vetää siis ihan todella tunteella kaikki jutut. Kovasti ollaan harjoiteltu tunteiden sanoittamista ja säätelyä.
Varmasti tosi raskasta perusarki, kun toinen näyttää tunteensa noin voimakkaasti. Mun sisaruksen lapsi on erityisherkkä. Perusluonteeltaan kyllä erittäin rauhallinen, mutta sai pienempänä ihan älyttömiä raivokohtauksia. Alkoi lopulta jossain kohtaa ala-asteella käymään ihan sellaisessa ryhmässä, jota vetää psykologi. Nykyään on ihan lunki tyyppi taas. :rolleyes: Toivottavasti teillä jossain kohtaa myös rauhoittuu. Uhmaikää en kyllä odota yhtään. Jos meidän lapsi vanhempiinsa tulee, niin itkua ja omapäisyyttä tulee riittämään.. :nailbiting:

Onko neuvola ottanut mitään kantaa teidän mietteisiin?

Moikka kaikki en oo jaksanut nyt foorumilla keskustella oikein missään ketjussa lukenut usein olen. Täällä ei mitään erikoista samaa tavallista perus arkea ei yritetä, mutta mennään kuitenkin ilman ehkäisyä koskaan en kyllä raskaaksi ole tullut ilman ehkäisyä ja onhan tässä mentykin hätäsektiosta jo 1v2kk asti ilman ehkäsyä. Mieskin pian 1v lähtee armeijaan ja mietitään kotona pikkujuhlia pojalle, kun lasketunajan mukainen kehitysikäkin pian tulee 1v. Yritän kaikkeni unohtaa kaikki kiertopäivät alkaa jotenkin ahdistaa, kun tietää että on menossa tietty x kp :( jospa edes lyhentäsi kiertoa tämä unohtaminen. Nyt tänään 28kp aloitin primolutit 3krta putkeen niitä itselle niitä on aikoinaan määrättykin just noin pari-kolme kk putkeen ja sitten katsoa miten luomuna tulisi. Ajattelin tämän primolut kuurin jälkeen odottaa milloin vuoto alkaa vai meneekö kierto taas siihen 150kp.

Varmasti tosi raskasta perusarki, kun toinen näyttää tunteensa noin voimakkaasti. Mun sisaruksen lapsi on erityisherkkä. Perusluonteeltaan kyllä erittäin rauhallinen, mutta sai pienempänä ihan älyttömiä raivokohtauksia. Alkoi lopulta jossain kohtaa ala-asteella käymään ihan sellaisessa ryhmässä, jota vetää psykologi. Nykyään on ihan lunki tyyppi taas. :rolleyes: Toivottavasti teillä jossain kohtaa myös rauhoittuu. Uhmaikää en kyllä odota yhtään. Jos meidän lapsi vanhempiinsa tulee, niin itkua ja omapäisyyttä tulee riittämään.. :nailbiting:

Onko neuvola ottanut mitään kantaa teidän mietteisiin?

Ei oikeastaan olla neuvolassa asiasta keskusteltu kun tämä erityisherkkyysoivallus on tullut tässä nyt kahden ja kolmannen ikävuoden välissä, uniongelmiin saatiin apua vähän vaihtelevalla menestyksellä ja refluksiin ei aikanaan ollenkaan (tosin silloin terkkari oli tosi ihana mutta lääkäri ihan njääh :rolleyes:) . Meillä on aika käpy terkkari tällä hetkellä niin en ole ihan varma että otetaanko koko asiaa edes esille kolmevee neuvolassa kun tiedä saako sieltä mitään apuja kuitenkaan. Ehkä sitten kun syksyllä aloittaa hoidossa vois ottaa asian siellä esille. Oon miettiny että toimintaterapia vois olla meidän neidin juttu mutta eihän sitä ihan varmaan saa jos itse alkaa vinkua, vaan täytyy varmaan oottaa että tulisi päikyssä jotain haasteita, mikä ei tietysti taas ole mikään kiva asia :shifty:

Tuokin haaste sinänsä myös kun hällä on kyllä varmasti ihan geenien kautta tuo temperamentti ja lyhytpinnaisuus :hilarious: että mikä on normaalia ja mikä enää ei...

Nyt varsinkin vaan vielä nämä erot korostuu kun tuo kuopus on niin lungi jätkä, touhuilee omiaan, nukkunut aina hyvin ja hirveän harvoin pahalla tuulella ja silloinkin ihan aiheesta. Kieltämisestä harvoin hermostuu. Ja esim. kylvyt ja pesut sujuneet hällä aina helposti, jos vettä sattuu naamalle niin ei välitä mitään kun taas esikoisen kanssa on hiustenpesun kanssakin harjoiteltu tovi jos toinen kun reagoi tosi voimakkaasti kasvoille valuvaan veteen.

Onnea vaiana ja plussatuulia! :)

Voimia huomio! :Heartred Varmaan tuo pohdinta erityisyydestä kannattaa ottaa esille neuvolassa. Te olette oman lapsenne asiantuntijoita. :)

Larra, olitkohan jo menossa mukana, kun oli aiemmin puhetta näistä kurjasti menneistä synnytyksistä... Yksi jos toinenkin, minä mukaan lukien toivottiin seuraavasta korjaavaa kokemusta. Meillä meni pieleen siinä mielessä että jouduin perätilan ja heikentyneiden sydänäänten takia kiireelliseen sektioon kesken ponnistusvaiheen. Nyt toivon että edes toisen onnistuisin synnyttämään. Toivottavasti sinäkin saat sen korjaavan kokemuksen. :Heartred

Väittäisin että toisen lapsen kohdalla on synnyttäessä kuitenkin se etu, että tietää jo aiemman perusteella vähän, mitä on edessä ja kehokin muistaa tehneensä homman jo kerran! Eli minäkin uskon, että korjaava kokemus on hyvinkin mahdollista saada. Ainakin itselläni esim. ponnistaminen eteni paljon jouhevammin kuopuksen kohdalla (toki hän oli myös kunnolla laskeutunut, toisin kuin esikoinen). Eli Larra rohkeasti vaan pelkoja avaamaan ja miettimään, josko alatiesynnytys vielä on vaihtoehto. :happy:

Itsellä on taas tänään ollut ihan mahdoton vauvankaipuu. :shy: ilmat lämpeni vihdoin ja pyykkäsin talvikamppeita pois, kummasti huomasin jemmaavani ensi talvena todennäköisesti kummallekin pieniä vaatteita laatikkoon :hilarious: oli taas sellainen paljon toiveikkaampi olo sen suhteen, että ehkä se mies kuitenkin myöntyisi kolmoseen vielä. Pitäisi uusi auto hommata minulle ja mieskin nyt kyllä ihan katselee sellaisia tila-autoja, joihin mahtuisi kolmaskin lapsi kyytiin :hilarious: voiko sen tulkita positiivisena signaalina :grin

Mutta jotenkin minun sydän meinasi vaan ihan haleta kun lapset kiikkui molemmat miehen syliin sen tehdessä lähtöä töihin :shy::shy::shy: :love017 jotenkin vaan aattelin mielessäni että siihen mahtuisi vielä kolmaskin kiipeilemään laughing6 mietiskelin ruokaa laittaessa, että millainen se kolmas olisi luonteeltaan ja olisiko tyttö vai poika, ja miltäköhän tyyppi sitten näyttäisi.

Takaisin