Yritystä odottavat

Kiva kuulla, että olette kaikenlaista korvaavaa keksineet tässä tilanteessa :happy: Tai sitten ihan vaan olleet. Täälläkään ei ihmeempiä. Ei olla käyty kohta kuukauteen kenenkään luona. Mies toki töissä. Muutaman kerran olen käynyt kaupassa. Normaalisti pääsiäistä viettäisin perheeni luona. Pashaa ja suklaamunia on ainakin pakko olla! Miehellä osuu synttärit pääsiäisen seutuun, niin jonkinlainen kakku tulee tehtyä.

Ei vielä uskalleta tässä kuussa yrittää, vaikka näiden menkkojen perusteella ovulaatiokin voisi tapahtua. Ellei kierto ole sekaisin. Laskettu aika olisi aivan vuoden alussa, jos onnistuisi. Stressaisi aika paljon tuleeko ihan loppuvuoden vauva. Jälkitarkastuskin vielä tekemättä :grin

Jostain syystä oon alkanut epäillä omaa kykyäni raskautua, kun ei mitään voi pitää itsestään selvänä, vaikka ekalla kertaa raskautuikin sukkelaan. Yritys oli kyllä täydet kymmenen :happy: Todennäköisesti turhaan stressaan, enkä haluaisi stressata. Keskenmeno myös pelottaa ja kohtukuolema. Tässä viime raskaudessa melkein joka päivä pelkäsin, että jotain pahaa tapahtuu :sad001 Varmaan tuo synnytyspelko teki sitä.

Joskus kauan aikaa sitten minut on ultrattu, kun oli lähellä että tarvitsen loop-hoitoa. En onneksi sitten tarvinnut. Silloin oli kp 10 ja lääkäri ihmetteli voiko olla, kun oli jo kaikki niin sanotusti valmista raskautumisen kannalta. Aikainen ovulaatio? Itsellä on aina ollut kutina, että ovuloin ennen kierron puoliväliä, vaikken ole kuin vasta viime vuosien aikana kyennyt ovulaatio-oireita tunnistamaan. En tiedä aionko tikuttelemaan ryhtyä, kun siirrytään yrittämään. Taidetaan vaan sen verran tiuhaan koittaa hommailla, että se riittänee :wink
 
Muokattu viimeksi:
En oo hetkeen tänne kirjoitellut, aika mennyt töissä ja lasten kaa tahiessa :rolleyes: hullunmyllyä tämä tämänhetkinen arki kun ei oikein pääse mihinkään tai pysty näkemään ketään.. Lisäksi oli pieni shokki kun tein tällä viikolla positiivisen raskaustestin ehkäisystä huolimatta.. Ajoitus on vain nyt aika huono :nailbiting:
 
En oo hetkeen tänne kirjoitellut, aika mennyt töissä ja lasten kaa tahiessa :rolleyes: hullunmyllyä tämä tämänhetkinen arki kun ei oikein pääse mihinkään tai pysty näkemään ketään.. Lisäksi oli pieni shokki kun tein tällä viikolla positiivisen raskaustestin ehkäisystä huolimatta.. Ajoitus on vain nyt aika huono :nailbiting:

Oi että :love7 Paljon onnea plussasta tiuhtimus, hienoa! :happy: Kyllä te saatte kaiken varmasti järjestymään :Heartred
 
En oo hetkeen tänne kirjoitellut, aika mennyt töissä ja lasten kaa tahiessa :rolleyes: hullunmyllyä tämä tämänhetkinen arki kun ei oikein pääse mihinkään tai pysty näkemään ketään.. Lisäksi oli pieni shokki kun tein tällä viikolla positiivisen raskaustestin ehkäisystä huolimatta.. Ajoitus on vain nyt aika huono :nailbiting:
Onnea! :Heartred
 
tiuhtimus, Varmasti menee hetki asiaa sulatellessa, jos ajankohtakin tuntuu nyt täysin väärältä. Mutta kyllä kaikki järjestyy ja kaikella on tarkoituksensa. Varovaiset onnittelut! :Heartred
 
Jännä, mehän ollaan tiuhtimuksen kanssa oltu aina samoissa odotusajan ryhmissä, mullakin ollut sellainen selittämätön "tärppi" -olo tässä että saa nähdä olisiko tämä plussa kierto. :p
Viimeksi samanlainen olo sai testaamaan ja plussasinkin, mutta se meni kesken.

Muoks!
Mistä tulikin mieleeni, te joilla on jo aiempi raskaus takana, onko teillä ollut sellaista selittämätöntä tunnetta, aavistusta tms raskaudesta? :)
Mulla ei ollut esikoisesta, eikä kakkosestakaan. Mutta kolmas raskaus, niin tuli vain se tunne. Tosin tuli myös tunne alunperinkin ettei kaikki ole ok.
 
Meilläkin lapset kotona kokonaan. Pitäisi päiväkotiin olla yhteydessä, että jatkuu vielä kotonaolo sinne toukokuulle, kun on koulut kiinni. Vähän jännittää viivästyykö valmistuminen nyt tämän takia...

Lapset suree, kun ei pääse päiväkotikavereiden kanssa leikkimään. Samassa pihapiirissä asuu muutamia, mutta ulkoilevat varmaan tarkoituksella eri aikaan. Ulkoilevat vasta kun meidän lapset menee jo iltapuuhille.
Ja tätien luona ei päästä käymään, mikä surettaa sekin varsinkin esikoista. Ei noi ymmärrä, miksei saa mennä päiväkotiin tai kylään :sad001
 
Täällä joku kyseli miten vikuuttaa korona elämään vahvasti vaikuttaa korona, kun kuulutaan pojan kanssa riskiryhmään. Sisällä pää asiassa jos mennään niin voi parikin päivää ennen kun mennään nykyaikana ulos vain ollaan jos ulos mennään niin silloinkin mennään vaunulenkille vältetään mahdollisimman paljon ihmisiä. Ruuatkin mies hankkii ja hankkii parin viikon ruuat kerralla. Yrittämiseen tai sen päätökseen ei vaikuta. Yrittäminen alkaa, kun armeija käytynä ja ilmoitauduttu hoito jonoihin.
 
Moikka, minä ajattelin tehdä paluun tänne. Hengasin pienen hetken mukana tuossa esikoisen ja kuopuksen välissä, ja sitten kun annettiin kakkoselle lupa tulla niin hän päättikin tarttua matkaan heti ensimmäisestä yrityskierrosta. :happy:

Oon vietellyt tarkoituksella vähän hiljaiseloa foorumilla lukuunottamatta tuota omaa lasketun ajan ryhmää, mutta nyt kummasti kun kuopuksella on ikää mittarissa jo reilu vuosi, löysin itseni selaamasta kuumeiluklubeja :smiley-angelic006

Vauvakuume on siis aivan sanoinkuvaamattoman hirveä! Mutta pieni hidaste tässä on se, että ei olla lapsien lukumäärän suhteen ihan samalla sivulla miehen kanssa :smiley-ashamed005 hän vaikuttaisi olevan tyytyväinen nyt tähän kahteen, mutta itselläni on vain vahvistunut tämä kolmosen kaipuu. Mies tietänee että minä voisin haluta lapsia vielä lisääkin, mutta sen syvällisemmin ei olla aiheesta vielä keskusteltu. Aika monta kertaa on ilmaissut oman kantansa siitä, että kaksi riittäisi.

Itse olen haaveillut, että jos kolmosta alettaisiin yrittää, se tapahtuisi ehkä aikaisintaan kesällä 2021, ihan jo sen takia että haluan toipua kunnolla kahdesta suht pienellä välillä olleesta raskaudesta ja saada itseni parempaan kuntoon (esikoinen syntyi 2017), ehtiä tienaamaan hieman rahaa töissä (paluu sinne edessä elokuun lopussa) ja mahdollisesti elää vähän kevyempää odotusaikaa sitten kun nämä kaksi olisivat jo aavistuksen isompia, mutta ikäero ei kuitenkaan olisi vielä aivan valtava heidän ja tämän kolmosen välillä (mitään superiltatähteä ei olla tekemässä, vaikka itselläni on ikää mittarissa vasta kolkyt, mies täyttää tänä vuonna ja neljäkymmentä kesällä.) Ehkäisynä tällä hetkellä kapseli, joka lähtee joka tapauksessa mäkeen viimeistään kun kuopus täyttää kolme (tai mikäli nämä tällä hetkellä päällä olevat megakuukautiset ei pian lopu, niin ehkä jopa hyvinkin pian :meh:).

Tämä minun yrityksen odottaminen on siis iso JOS, sillä en tiedä onko miehen mieli muutettavissa :angelic: Jonnekin tätä kuumeilua on kuitenkin päästävä purkamaan! Ja voihan se toki olla että oma mielikin saattaa vielä matkan varrella muuttua :bag:
 
Jostain syystä oon alkanut epäillä omaa kykyäni raskautua, kun ei mitään voi pitää itsestään selvänä, vaikka ekalla kertaa raskautuikin sukkelaan.

Mä taas jotenkin koko ajan pohdin, että tuleekohan taas km. Meillä siis ensimmäinen päättyi keskenmenoon, "onneksi" aika varhaisilla viikoilla. Pcos vielä nostaa km :n riskiä niin ei kyllä uskalla yhtään iloita siitä plussasta. Ensimmäinen km oli kyllä henkisesti ja fyysisesti todella raskas juttu, mutta veikkaan että jos uudelleen tapahtuu niin henkisesti ei olisi enää niin paha, kun tietää että niinkin voi käydä. Siis tottakai olisin surullinen, mutta ekasta olin ihan palasina.
Ei vaan millään jaksaisi eikä haluaisi käydä läpi sitä fyysistä tuskaa mitä siitä keskenmenosta tuli. Sattui nimittäin ihan sairaasti. Niin toivoisin että menisi helpoimman kautta. :sad001
 
Täällä 38kp ja niin tuskaavat oireet :sad001 mahaa jomottelee, polttelee myös etoo ja välillä pahoinvointia kaiken lisänä rintojen arkuus. Ollaan kyllä menty ilman ehkäisyä hätäsektiosta asti 1v mutta olen nyt syönyt vatsan happosalpaajaa voi maha oire olla siitäkin, mutta entäpäs nuo muut? Tai kaikki nuo oireet on pms pian tulevista kuukautisista tässä vain oireiden välissäkin ollut päiviä milloin ei oireita ole ollut niin olisikohan siinä tapauksessa kyse pms oireista. Mitään yrittämistä meillä tarkasti ei oo.
 
Jännä, mehän ollaan tiuhtimuksen kanssa oltu aina samoissa odotusajan ryhmissä, mullakin ollut sellainen selittämätön "tärppi" -olo tässä että saa nähdä olisiko tämä plussa kierto. :p
Viimeksi samanlainen olo sai testaamaan ja plussasinkin, mutta se meni kesken.
Ois kyllä melkoinen yhteensattuma jos oltaisiin taas samassa odotusajan ryhmässä, mutta toivotaan tärppionnea teillekin ja että joulukuisissa tavataan:grin ja katsellaan nyt miten tämä oma odotus tästä etenee, ainakin ajatukset alkaa selkiintymään ja olemaan olo että tämä voi olla ihan hyvä!
 
Mä taas jotenkin koko ajan pohdin, että tuleekohan taas km. Meillä siis ensimmäinen päättyi keskenmenoon, "onneksi" aika varhaisilla viikoilla. Pcos vielä nostaa km :n riskiä niin ei kyllä uskalla yhtään iloita siitä plussasta. Ensimmäinen km oli kyllä henkisesti ja fyysisesti todella raskas juttu, mutta veikkaan että jos uudelleen tapahtuu niin henkisesti ei olisi enää niin paha, kun tietää että niinkin voi käydä. Siis tottakai olisin surullinen, mutta ekasta olin ihan palasina.
Ei vaan millään jaksaisi eikä haluaisi käydä läpi sitä fyysistä tuskaa mitä siitä keskenmenosta tuli. Sattui nimittäin ihan sairaasti. Niin toivoisin että menisi helpoimman kautta. :sad001

Miekin pelkään samaa, vaikka en ole keskenmenoa kokenutkaan. Se on varmasti kauhea tilanne. Koko viime raskauden ajan pelkäsin, että alkaa verinen vuoto. Itse surisin varmaan vähintään yhtä paljon kuin läheisen kuolemaa, vaikkei se oma syy olekaan. Ei siinä varmaan paljon lohdutukset auta :sad001 Ikävää, että olet joutunut sen kokemaan tai ylipäätään kuka tahansa.

Ymmärsinkö oikein, että aiotte nyt huhtikuussa aloittaa yrityksen?

Itselläni menkat (sovitaan nyt, että ne oli ne) loppuivat lauantaina. Kestivät siis 5 päivää. Olivat vähän erilaiset kuin ennen. Ihan kunnolla vuoti sitten kyllä, ei mitkään niukat. Kipuja silloin tällöin siellä täällä. Laskisin ne tiistaina alkaneeksi eli nyt ma kp 7/30. Ei aloiteta yritystä vielä. Toisaalta tekisi mieli jo aloittaa, mutta ei uskalla. Jälkitarkastuskin tekemättä. Toukokuussa sitten. Saatan tosin hommata ovistikkuja ihan mielenkiinnosta. Että tuleeko ylipäätään ovulaatio tässä kierrossa. Viikonloppuna keskusteltiin ja ollaan edelleen uuden raskauden kannalla. Saa olla todella onnellinen, että mieskin haluaa useamman lapsen. Itse toivon saavani nyt tytön lisäksi pojan, mutta pääasia on että olisi terve. Mieskin sanoo, että turha stressata sukupuolesta. Ja eihän raskautuminenkaan ole varmaa :rolleyes: Malttamaton olo yrityksen suhteen kerrassaan.
 
Muokattu viimeksi:
Tervetuloa mukaan huomio!

Oi onpa pattitilanne teillä. Toivon mukaan keskustelu auttaa ja mies ei tyrmää ideaa kolmannesta. Se kuume kun iskee, niin ei ole poppaskonsteja. Kuinka koit tuon pienen ikäeron? Meillä ajatuksena pieni ikäero ja aloitetaan toisen yritys toukokuussa.

Ollaan tässä vaiheessa samoilla linjoilla kolmesta lapsesta. Mies on tokaissut ettei hän tule vastustamaan kolmen lapsen haavettani. Ei halua tulla unelmieni tielle. Vaikea selittää miksi niin kovasti yhteensä kolmesta haaveilen. Ollaan miehen kanssa keskimmäisiä kolmen lapsen katraista, varmaan siksi. Se kolmas tuo jotenkin turvaa ja muuttaa perheen dynamiikkaa positiivisesti? :happy: Okei, taidan nyt hourailla tässä ihan tunteella ja taidolla, kun haaveilen rsskaudesta ja vauvoista, isosta onnellisesta perheestä :woot:
 
Kp1! Tästä se vihdoin alkaa, niin kutsuttu "virallinen" yrittäminen! Sovittiin aloittaa toukokuussa, mutta tässä kun Flo:ta katselen niin ei osu ovis toukokuulle ollenkaan näillä kierron pituuksilla. Onko tää joku merkki?! :hilarious: No, eipä se niin kellon tarkkaa ole, vappuviikolla vai kesäkuun alussa. Jotenkin vaan niin mun tuuri, et sit kun sovitaan toukokuussa aloitettavaksi niin sit on näin :hilarious: Tiedossa on, että tässä voi mennä aikaa, joten eipä sillä loppujen lopuksi niin ole väliäkään. Miehen työkaverit ulkomailla kyttää koko ajan, että kai me ollaan vuoden vaihteessa nyt sit muuttamassa... Nooooooo, ei nyt ihan kun koko projektia vielä saatu edes aluille :angelic:

Näin täällä. Onneksi sain työkaverin kanssa puhuttua, että hän jatkaa (lastensa kanssa) kotitoimistolla ja minä siirryn tänne "oikealle" toimistolle. Jotenkin korona jää paljon paremmin taka-alalle kun ei ole mitään erikoisolosuhteita vaan päivittäin ajan töihin normaalisti. Vähän kyrsii kun viimeiset 13 vuotta ollaan aina vietetty pääsiäistä miehen vanhempien luona ja nyt maakuntaraja erottaa :arghh: Kökitään kotona, mutta koitetaan ainakin laittaa ruokaa vähän paremmin, saunoa ja ehkä törsätä johonkin parempaan punaviiniin, se kun aina anoppilassa kuuluu tapoihin. Aurinkoista pääsiäisviikkoa kaikille!
 
Täälläpä on ihanan paljon ollut keskustelua! Tiuhtimukselle onnittelut ja uusille tervetuloa.

koronan takia ollaan oltu molemmat etätöissä ja välillä kyllä hermoja kiristelee, kun ei työhuonetta erikseen ole. Ollaan käyty vuorotellen lenkillä että saa vähän myös omaa aikaa.

Vielä odottelen itse kesäkuuta, kun siihen on sovittu yrityksen aloitus. Ehdotin viime viikolla tjottailua miehelle, mutta taidetaan käyttää vielä jäljellä olevat kumit ensin pois :grin. En oo yhtään miettinyt onko ovisfiiliksiä, kierto olis nyt ”normi”kierron puolivälissä. Jos olis edes alle kp50 kierto tällä kertaa...
 
Ihana kun täällä on ollut keskustelua. :)

Onnea tiuhtimus! :happy: Varmasti on asiassa sulatteluakin, kun ehkäisyn läpi tulee.

Tervetuloa takaisin huomio! Toivottavasti mies pehmenee kolmannelle. :)

Vähän on tuuliviiri olo, mutta päädyttiin nyt kuitenkin jättämään ehkäisy pois. Tulee jos on tullakseen -metodilla mennään nyt. :)
 
Ymmärsinkö oikein, että aiotte nyt huhtikuussa aloittaa yrityksen?

Joo, huhtikuun loppu tai toukokuun alku! Tämä meneillä oleva kierto jätettiin välistä, mutta ensi kiertoon olis sitten tarkoitus yritellä. Jos on ihan normi pituinen kierto, niin ovis varmaan menisi jonnekkin huhtikuun viimeisille päiville tai toukokuun alkuun. :bookworm: Ja onneksi tämän kierron ovis meni jo, niin ei tarvi enää sitäkään surkutella vaan seuraavassa pääsee jo tosi toimiin. :grin Toivotaan meille kummallekin siis toukokuussa plussaa. :)

Vargynja : lle ja Tonninseteli: lle paljon plussatuulia! Toivottavasti pienokaiset tarttuisi pian matkaan. :)
 
Joo, huhtikuun loppu tai toukokuun alku! Tämä meneillä oleva kierto jätettiin välistä, mutta ensi kiertoon olis sitten tarkoitus yritellä. Jos on ihan normi pituinen kierto, niin ovis varmaan menisi jonnekkin huhtikuun viimeisille päiville tai toukokuun alkuun. :bookworm: Ja onneksi tämän kierron ovis meni jo, niin ei tarvi enää sitäkään surkutella vaan seuraavassa pääsee jo tosi toimiin. :grin Toivotaan meille kummallekin siis toukokuussa plussaa. :)

Vargynja : lle ja Tonninseteli: lle paljon plussatuulia! Toivottavasti pienokaiset tarttuisi pian matkaan. :)

Oi että kiva kuulla, että niin moni aloittaa yrityksen nyt. Olen innoissani omasta ja muiden puolesta! :grin Toivon onnea yritykseen. Itse en tiedä ovuloinko itse tässä kierrossa. Että onko palautunut kierto. Ei kyllä nyt vielä yritetä. Ovulaatio tullessaan osuisi laskureiden mukaan ensi tiistaille. Seuraavat menkat varmaan kertoo paljon onko hormonit tasapainossa. Kierto ollut aina ennen 30 päivää, joten 30.4 pitäisi tulla seuraavat menkat eli toukokuun puoliväliin osuisi ovulaatio silloin.. Aivan kuten viime vuonna. Menkat alkoi 5.5 ja samassa kuussa raskauduin :woot: Hauska olisi heti plussata, niin laskettu aika tulisi taas helmikuulle 

No joo ei pidä sitten pettyä, jos ei onnistu :wink Mie vaan niin odotan yrityksen aloittamista.
 
Takaisin
Top