Viimeinen kolmannes

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ginessa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Miu: mun piti kommentoida jo pian sen jälkeen kun olit kirjottanut tuon ekan viestin miehesi sairaalaan menosta. Mutta vauva on ollut niin vaativalla tuulella et en ole kerinny. Tosiaan sua tuntuu et koetellaan oikein toden teolla tän raskauden aikana. Ihailen suuresti sun jaksamista ja tuota et seuraavassa viestissä sit kerrto olevasi ihan hyvällä tuulella. Mä jo mietin et naisteklinikkahan on siinä Meilahden sairaalan vieressä. Et vaikka et olis suunnitellu nii olisit voinu mennä sinne synnyttämään et miehes vois tulla mukaan vaikka sairaalavaatteissa tai jotain. Mut toivotaan et kaikki menee hyvin ja saat oikean ja suunnitellun tukihenkilösi synnytykseesi mukaan. Ajatuskin itellä siitä et mies ei jostain syystä olis päässykkään synnytykseen olis ollu ihan kamala. Mut mikä ei tapa se vahvistaa[:D]. Ah kli´see[;)].

Ja voi Ginessa: toivottavasti sulla sitä maitoa alkais tuleen et pääsisit tuosta ressistä. Ressi vielä pahentaa asiaa. Tiedät kuitenkin et kasvaa vauva korvikkeellakin , mut ymmärtäähän sen jos on toisin ajatellut niin luopua suunnitelmasta itsestäriippumattomista syistä. Koitahan kestää ja jaksaa, kyllä se vielä paremmaksi muuttuu. On nämä ongelmat sitten jokaisen vauvan kanssa niin eri laatuisia. Mä kun huolehdin täs ennemminkin siitä et muksu syö koko ajan liikaa ja kasvaa ihan hirveesti. Mulla on koohta jättiläinen kannettavana. Tosin tämä huoli tietysti laadultaan erilainen kun sulla.

Apua kun on tullut taas paljon vauvoja ja juttuja luettavaks...
Itselle järjestettiin torstaina ylläri-vauvajuhlat ja sitten lauantaina oli kaverin polttarit
jossa ite kaasona eli nyt on mennyt tää viikko toipumiseen. Strutsitilalla ajattelin että nyt tää
lapsi tulee kun tuli monta kivuliasta supparia - jos se saikin vähän kotimaa-viboja siellä ja siks innostu [:D]

Sartza, miten sä oot vieläkin yhdessä osassa??? Uskomatonta!

Lueskelen pikku hiljaa ja kommentoin.. Miulla tuntuu olevan extra-rankkaa... Voimia sulle! Kenes muut voisit saada
hätätilanteessa mukaan synnytykseen?

Täällä on tänään Taiteiden yö, pitäiskö jaksaa keskustaan hiukan katselemaan, kun en ikinä uskonut tähänkin tapahtumaan pääseväni tänä vuonna..

En mä jaksa enää edes toivoa, että tänä yönä se varmaan tapahtuu, kun ei koskaan tapahdu mitään [:D]

Odottelen nyt vaan maanantaita, jospa sillon saisi sen viimeisen päiväyksen. Jotenkin uskon että se käynnistys on sitten heti alkuviikosta, varmaan ne toivoo saavansa meidät sitten ulos jo viikonlopuksi.

No olihan se Asalikin löytäny tiensä tänne, ku oltiin jo vähän ihmeissään, ku sua ei oo näkyny vähään aikaan!!!
Ja joo, yhes koos edelleen... Vois kyllä alkaa kohta jotain tapahtumaan, mut hiljaa hyvä tulee[:D]

tää mamma tuli pitämään huilitaukoa siivoamisesta, pakko siivota ku porukat tulee kylään muutamaksi päiväksi [;)] tai siis en mä niiden takia siivoa, mutta hyvä pakkosyy itelle tarttua imuriin jne.. Äiti meinas että mitäs jos lähtö tulee synnärille ja he ovat täällä (tulevat siis pohjanmaalta), mutta mun mielestä on hyvä jos nimenomaan olisivat sillon meillä, ei tarvis koiraakaan jättää yksin/soitella kaveria ulkoiluttamaan [:)] ja pääsisivätpä sitten ainakin heti tuoreeltaan näkemään pikkuisen.. Sitä paitsi laskeskelin sen varaan, että aika kuluu paaaljon nopeampaa kun on jotain tekemistä (ts. kaupoissa ramppaamista äitin kanssa) ja synnytystä ei tuu koko ajan mietittyä [;)] Ja ku oon varma, ettei tää ipana synny ku vasta joskus kolmen viikon päästä.

Voi että ku väsyttää ihan älyttömästi. Viime yönä meni vaan pyörimiseksi sängyssä ja selkään alko sattuun ku ei löydy ollenkaan hyvää asentoa. Äsken nukuin pari tuntia, tuntuu et vois mennä kyllä uudestaan nukkumaan.

Mistähän tietää et milloin on tullu lapsivettä? Äsken ku kävin veskissä nii oli siteeseen tullu kostea läiskä. Olikohan se lapsivettä vai valkovuotoa? Ainakaa ei mitään limaa ollut siinä.. Kaupassa ku kävin aamulla nii tuli pari aika ikävän tuntoista vihlontaa alapäähän. Nyt ei oo ollut mitään tuntemuksia hetkeen.

Nyt iski väsy. En vaan viittis mennä nukkumaan, ku sit en taas saa yöllä nukuttua. Viime yön kyllä nukuin ruhtinaallisen hyvin, en valita yhtään[:D]

Käytiin äsken miehen kanssa kävelemässä melkein tunti ja sit lähikaupan pakastealtaan kautta kotiin[:D]
Kotona siivosin, imuroin, pyyhin lattiat ja ei täällä mitään tapahdu edelleenkään[:@]

Sunnuntaina olis serkkujuhlat joihin kovasti haluisin mennä, mut oon joutunu vähän laskeen mahdollisuuteni pois. Mutta sanoin just miehelle, et jos tää olo ei tästä mihkään muutu niin sit kyllä mennään. Sinne on tunnin ajomatka, joten pääse sieltä kuitenki helposti lähtemään kotiin jos rupee suppaileen tms. Kun siis vauvan kans en sinne tietenkään lähde, mut jos on yhes koos, niin mikäs siinä[:)]

Apua, oli ihan kaamee kävelylenkki äsken kun alko vaan tulla järkyttäviä mahakramppeja kesken kaiken[&:] Sellaisia siis, että oli aivan pakko pysähtyä ja sattu niin pirusti... Mitähän nekin oli? Ei ainakaan supistuksilta tuntunut. Meinas vähän paniikki iskeä kun niitä tuli ja tuli ja matkaa kotiin oli melkein kilometri, että pääsenkö ikinä perille. Nyt kuitenkin hengissä kotona[:)]

Madie, mullakin on nyt viimesen puolentoista viikon aikana tullut ihan tosi kovia vatsakipuja välillä kun liikkeellä,
tois päivänä koiran kanssa ulkona ja matkaa kotiin oli enää tosi vähän mutta meinasi usko loppua!!
Eikä kyllä olleet mitään supistuksia... Mutta mulla ainakin vauva sellaisessa asennossa, (punkee takapuoltaan navan vierestä ulos...)
että se kuulemma aiheuttaa kipuja helpostikkin. Näin neuvola täti minua eilen valaisi.  Tytön asento kuulemma myös syynä
näihin julmetun koviin liitoskipuihin myös..

Mulla on kanssa ollu nyt enemmän mahakipuja kun supistuksia.. Tai sitten mä vaan kuvittelen niiden olevan mahakipuja.. [&o]
Mun vatta on niin pinkeenä kokoajan, etten oikeen erota millo on supistus...
Mä luulen että mun maha on nyt tipahtannu alaspäin... No huomenna on neuvola, niin ehkä siellä selviää oisko pikkunen jo laskeutunnu ja kiinnittynny.. Toivossa on hyvä elää...

Ei taida olla muita valvojia tänä yönä? Yritin jo tuossa puolitoista tuntia nukahtaa, mutta ei tule uni silmään jostain syystä. Vauva painaa rakkoa mielettömästi ja mikään asento ei ole hyvä. Päivällä/illalla oli hintsusti liikkeitäkin mutta nyt yöllä niitä sitten on senkin edestä.. [8|]

Mua ei supistele kivuliaasti, mutta paineentunne alakerrassa alkaa olla sietämätön. Harkkasuppareita on mutta niitä ei niin huomaa muuta kun jos sattuu kokeilemaan mahaa silloin. Laskettuun aikaan 2 viikkoa, toivottavasti ei tarvitse odottaa sitä 2+2 viikkoa, tää vauva ei voi mahtua tuonne sitten enää eikä tulemaan ulos (kokoarvio tänään 3,6kg)

Mä olen nukkunut jossain ihme solmussa, hartiat ihan kipeät.

Nää neuvolakäynnit alkaisi olla niin nähty, mutta sinne täytyy taas lähteä.

Ensimmäinen kerta pitkään aikaan, ettei meinannut illalla tulla uni ollenkaan. Olen varmaan raskauden puolivälistä asti syönyt magnesiumia päivittäin suonenvetojen vuoksi (ovat loppuneet), mutta nyt en ole vähään aikaan muistanut sitä syödä. Ei ole koko raskauden aikana ollut rytmihäiriöitä, mutta eilen sydän pamppaili jotenkin oudosti ja vielä aamullakin vähän ahisti. Nytkin on vielä vähän ahdistava tunne ja ainakin illalla se oli vasemmalla puolella rinnassa, joten sydän jotakin sählää. Nyt on jotenkin ihme kuristava olo rinnoista ylöspäin. Tiedä sitten liittyykö tuohon sydämeen, ei oikeastaan mahaan tunnu mitään erikoista ja illalla vauveli oli sangen aktiivisella päällä. Arghh. ei nyt tähän mitään sydänongelmia kaipaisi.

Minä olen jo hyvissä ajoin liikenteessä [:D] Varasin tänä aamuna paikan ristiäisille ja papin. Pitopalveluihin olen laittanut viestiä ja vähän kysellyt et mitä tulis maksamaan jos ottas pitopalvelun järkkäämään kahvitarjottavat...
Ostin kutsukortteja ja niihin on osoitteet jo kirjoitettu, malli tekstinkin kirjoitin yhteen ylimääräiseen korttiin, enää puuttuu vain tieto kummanko sukupuolisen lapsen juhliin heidät kutsutaan [:D] ja tietenkin vielä se itse juhlakalu. Viikko vielä ja pääsen käynnistykseen jos ei ennen sitä tajua itekseen tulla maailmaan...

Tässä mietin että missäs vaiheessa teillä muilla on masut laskeutunu? Kuin paljon enne synnytystä tai millä viikolla? Tä mun maha ei näytä mitään laskeutumisen merkkei ja enpä sitten oikeen uskalla toivoo et lähtis syntymäänkään kun ei oo kiinnittyny tuo pää jne.. [>:] Turhauttaa vois ees laskeutuu ni vois ees vähän toivoo et joskus syntyiski tämä pieni mies..

Paukke: En ole itse huomannut tuota masun laskeutumista, mut kävin viime perjantaina synnytystapa-arvioinnissa nii se lääkäri sano et vauva oli jo kiinnittynyt. Ja nyt ku eilen kävin neuvolassa nii kohdunpohjan korkeus oli laskenu alle keskikäyrän.

Aamulla meinasi lähteä järki mieheen.. Miksi ei osaa tehdä mitään kotihommia ilman et pitää monta kertaa sanoa? Argh.. Aloin tyhjentämään tiskikonetta nii hajotin yhden lasin ihan pieneksi siruiksi. Onneksi en siinä saanu sirpaleita itseeni.

ei voi kun nauraa... taas halailtu kaks päivää vessan pyttyä... hei viikkoja 38 ja risat..
paras tulla maailman helpoin lapsi ulos...[&:] [8D]

Riitu87 oot kyllä hyvissä ajoin liikkeellä... tosin helpottaa varmasti sitten kun vauva tullut niin ei
tarvii sitten ristiäisiin keskittyä..

Lidia kuulostaa tosi hurjalta... Eikös tuosta pitäis/vois mennä lääkäriin? Ei voi olla synnytyskään
helppoa jos sydän vetelee omiaan???

Kukahan on seuraava synnyttäjä? Nyt ollut vauvoilla tahti ulostua. Et huomenissa taas odotamme lisää ilouutisia[:D][:D][:D].

Asali ,mä ajattelin, et ku pyysit sua odottamaan, et otan sen nyt sit näköjään kirjaimellisesti ja haudon tätä muksua viel mahassani jonkin aikaa[:D][:@][:@] Että täällä ei ainakaan vielä missään synnärillä olla... Oltaiski...
Sä ajattelit Asali viel muistella niitä ihania raskauden alkuhetkiä ja hakea potkua veaanpöntöstä??? Not nice!!!

Kyllä täs rupee pikkuhiljaa menemään hermo huonoon kuntoon. Ens perjantaina on puolenpäivän jälkeen tayssissa tosiaan kontrilloaika, jos ei oo tullu siihen mennessä ulos. no, ne ei kuulemma tohon kellonaikaan enää rupee käynnistelemään, joten jos mennään sellaseen toimintaan, niin käynnistys alkaa ma 23.8. Joo, great, kiva jee!!!

No, huomiseks on onneks ohjelmaa, kun on serkus-/sukujuhlat tiedossa. Haluisin mennä sinne, mut enemmän haluisin tän vauvan ulos, että katotaan miten käy...

Takaisin