Viimeinen kolmannes

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ginessa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
En oo.. yhä täällä. Supisteli läpi yön ja olo on, kuin "rekan alle jääneellä".. en oo juurikaan nukkunut ja sen vähän nähnyt supistusunia jne.. eli supistelee yhä.. Limatulpan rippeitä irtoilee yhä, joten kai se lähenee koko ajan. Tosi raskasta vaan tääkin: ei saa kunnolla nukuttua ja samalla väsyttää.. Toivon, että vedet menis: olis selkee syy lähteä. [8D]

Miu, jalat ristissä yritän olla minäkin nyt tän ja huomisen. Esikoisen koulutaival alkaa huomenna ja nuorempi neiti aloittaa eskarin. Ja mä haluaisin viedä ne itse. Mutta tottakai mun tuurilla nää syntyy ensi yönä ja sitten täällä on täysi show pystyssä[:D] Nähtäväksi jää kuinka käy.

Mirde, sun tilanne kuulostaa samalta kuin mun siskon tokassa synnytyksessä. Hänellä oli supistuksia epäsäännöllisen säännöllisesti ja kun hän loppujen lopuksi meni synnärille niin totesivat käyrästä että vauva haluaa maailmaan heti. Puhkaisivat kalvot ja tyttö syntyi tunnissa. Että synnärin suuntaan vaan jos toi olo jatkuu.

Mirde, ei kai tossa nyt enaa voi kauaa menna.. Kuulostaa ainakin kovasti lupaavalta, joten etkohan sa jo pian aitiydy [:)]

Taalla nukuin huonosti koko yon, kun mahan mielesta mikaan asento ei ollut kauan hyva ja koko ajan piti kaantyilla - ja sitahan ei unissaan voi enaa tehda [&:] Meilla ei voi suihkua toistaiseksi kayttaa, niin kaytiin aamulla kalyn luona. Sielta sitten kavelin kotiin. Olikin alamakea koko matka [;)] Siis taalla voi oikeesti olla monta kilsaa pelkkaa yla- tai alamakea. Oslossa asuessa pyorailin toihin ja koko matka toihin oli ylamakea. Kesti puoli tuntia pyorailla toihin. Kotimatkaan kului sitten se 10 minuuttia, eika tarvinnut ees polkea.. (Ja taalla Bergenissa on pidempia ja jyrkempia makia.. Niita sit rattaiden kanssa..)

Makin yritan pitaa jalkoja ristissa just ton meidan kylpparin takia. Jos nyt pari paivaa selviais. Mut niinhan se on, et heti tietty syntyy kun ei sopis..[:D] Vaikka eihan taa toisaalta tullut viikonloppunakaan, vaikka menin oikein ulos miehen kanssa [8|][8D].

Me lähdetään kohta kohti äippäpolia. En kyllä tosiaan usko, että mitään ne rupee tekemään, mut onhan se nyt hyvä käydä varmistamassa. Ja jos kerran neuvolatäti mut sinne on lähettäny, niin ei kai se mun ongelma oo, jos paineet onki tasottunu??? Tosin, olisin ilonen jos siel tehtäis sisätutkimus, et tietäis vähän mis mennään, mut en tiedä yhtään mitä ne siel puuhaa. Kuulemma verikokeita ja ultraa. Pissanäytettä mietin, et otanko jo kotona purkkiin, ku sit ei taas tiedä siel tuleeko mitään jne. Enkä ees tiedä ottaako ne virtsasta mitään jos verikoe otetaan[:-]

Maisan ja Scarlet, Mä olin ihan varma, et olisin keskiviikkona lähteny synnyttämään, ku puhelinlinjat ei toimun myrskyn takia. Mut ei sekään auttanu[:D]

Toivottavasti Mirde pääsis jo tositoimiin!!!

Mies jutteli eilen äitinsä kans ja sano sille ihan nätisti, että me sit ilmotellaan koska sopii tulla vauvaa katsomaan. Että voi olla, et halutaan olla pri päivää ihan rauhassa. Toivottavasti ymmärtäis sen oikeesti, eikä vaan sano ymmärtävänsä.

Sartza, onnea aippapolille. Toivotaan, etta saat kunnon tilannepaivityksen.. Peukut myos pystyyn, etta anoppi oikeesti ymmarsi.

Meilla onneksi sukulaiset asuu niin kaukana, ettei ne sielta heti kerkii..[;)]

Kylläpäs Mirdeä kovasti koetellaan. Tuntuu muillakin olevan aika tuskaa tämä ihan loppuvaihe. Koittakaahan kestää.

Nyt menenkin katsomaan Haniliinin kertomusta h-hektkestä jos olis jo tullu ku tuossa tekstissä niin lupasi[:D]. Vois taas tirauttaa muutaman kyyneleen.[:)] Siis ihan positiivisessa mielessä. Oli muuten ihana kuva poitsustasi Haniliini tuolla toisella sivulla. Mun poika nukkui aina tolleen. Tämä tyttö nukkuu yleensä vain toinen käsi ylhäällä.

Noista lapsista vielä sen verran, että eiks se asia oel kuitenkin niin et eihän sitä ventovieraista ihmisistä tartte pitää, oli ne sitte lapsia tai aikuisia. Eikä kaikista naapureista ym ihmisistä joita tuolla tapaa. Kaikki eivät vain kolahda. Toiset sitten taas ovat heti mukavia ja niiden kanssa tulee juttuun. Eiks se mene samalla lailla ikään katsomatta. Ei lapsista tartte pitää vaan sen takia et ne on lapsia.

Haniliini toi anto toivoa, että itellekin se lähtö vielä joskus tulee[;)] Nyt siis 40+1 eikä oo ollut tuntemuksen tuntemusta siihen suuntaan, että tässä joskus synnyttämäänkin pääsis.. Kärvistellään nyt sit vielä jonkun aikaa[:@]

Hei ij - yrita jaksaa ootella! Kylla se beibi sielta kohta tulee. Mulle katilo sanoi, etta useimmat tulee just talla rv 40:lla.. Taallakaan ei mitaan tuntemuksia, mutta eipa ollut viimeksikaan ja kyllahan se lapsi sielta sitten tuli. Tosin tanaan olen ollut 2 viikkoa pidempaan raskaana kuin viimeksi. Eli pelkkaa humpuukia, etta se toinen lapsi tulee aikasemmin kuin eka..

Soitin just miehelle kauppalistaa toihin ja se vastas sanoilla: "Synnytatsa nyt?" Sen paalle hirvee ratkatys taka-alalta, kun kuulemma kaikki siella oottavat, etta se kohta juoksee ovesta kun vaimo synnyttaa.. Piti sit vaan sanoa, et ei varmaan tana iltapaivana sit kuitenkaan - pakko vaan sun istuu toissa..

meillä mies meni tänään 4vkon kesäloman jälkeen takas töihin eikä sitä ois kiinnostanut tippaakaan, se mulle eilen sanokin että "hypi nyt vaikka narua, että se ipana sieltä lähtis tulemaan" [:D] olisi niin toivonu et ois saanu pitää isyysloman heti kesäloman perään. ärsyttävää muuten nykyään kun soittaa jollekin tutulle niin ne hönkäsee puhelimeen ekana et "NO?" sama juttu jos ne soittaa mulle tai miehelle "onko ollu mitään merkkejä? vieläkö ollaan yhtenä kappaleena?"

Meillä on kanssa miehen ekat sanat "joko mennään synnyttämään?" joka kerta kun sille soitan.. Se ei kanssa jaksais olla yhtään töissä ja haluis isyyslomalle...[:D]

No teidän miehet saa kyllä olla onnellisia, että pääsevät lomalle edes kun vauva syntyy[:)]
Meillä on sellainen tilanne, että LA on 25. päivä ja miehen koulu jatkuu syyskuun alkupäivinä[:'(] tää menee vielä niin varmasti yli, että ei ehkä jää yhtään lomapäivää siihen. No kovasti yritetään saada vauva vähän aikaisemmin ulos, toivottavasti onnistuu!

Oltiin eilen tosiaan niissä rippijuhlissa ja oli kyllä tuskaisen kuuma[&:] On se jännä miten joidenkin mielestä reilu kaks viikkoa on pitkä aika ja toisten mielestä älyttömän lyhyt. Kaikki kyseli laskettua aikaa ja reaktiot oli kyllä niin laidasta laitaan[:D]

Eilen oli mukamas jotain tuntemuksiakin, kun mahaan ja alaselkään sattui menkkamaisesti ja koko ajan supisti (tosin vieläkin kivuttomasti). No tuskin ne mitään merkkas, mutta olis kiva jos jotain edistystä tapahtuis[:)]

Miu, mulla ainakin se suppari sattuu koko mahaan, ihan kun menkkojen aikana. Talla kertaa valilla sattuu myos ristiselkaansamaan aikaan ja sit se kipu saattaa sateilla noidanuolena alas raajoja. Mutta tosiaan mulla eniten sattuu kylla mahaan (vai pitaisko sanoa koko kohtuun?)

Voi kun mullakin olis kokemuksia kivuliaista suppareista.. Vai kaiketi se on parempi, kun kaikki tulee sitten kerralla kun on tosi kyseessä.

Onko täällä nykyään vähän hiljaista? Ehkä kellään muulla ei ole tylsää kun mulla[:D]

Mitenköhän Sartzalla on mennyt siellä äippäpolilla... Onkohan jo laitettu tositoimiin[:)]

Mulla just ku Maisanilla: alkaa mahasta, säteilee ristiselkään ja välillä vihloo myös oikeaan jalkaan.. Polttaa samaan aikaan alamahaa ja selkää..

Tuo vihlonta oli mulla aluksi mukana: nyt se on vähentynyt.

Täällä olo on taas muuttunut siedettäväksi kun infernaalisesta kuumuudesta päästiin. Hirveää närästystä on ollut parina iltana, pitäisi pysytellä vaan mausteettomassa ja vähärasvaisessa ruuassa ja pienissä annoksissa... ja kääntyminen yöllä on tuskaa, viime yönä noustessa meinasi jalat mennä alta häpyluuun kivun takia. Mutta synnytykseen taitaa valitettavasti olla vielä aikaa. Mulle sopisi kyllä jo viikon parin päästä vallan mainiosti.

Uusi murehtimisen aihe on b-streptokokki, selasin nettiä (täälläkin yleisessä raskauskeskustelussa on siitä topic), täytynee kysyä neuvolassa voisiko päästä testiin vaikka ei olekaan mitään riskitekijöitä. Onko teiltä keltään testattu sitä?  Tuo bakteerihan saattaa jossain tapauksessa olla vaarallinen vauvalle jos äiti ei saa antibiootteja synnytyksen käynnistyttyä. Äidillä se voi olla täysin oireeton.

Lila; mulla on testattu. Onneks ei ollut.. sillon, kun mulla oli niitä kovia kipuja, niin katottiin se samalla. Se testi oli simppeli ja tulos tuli alle viikossa.

Täällä taas. Eli ei päästy tositoimiin. Ja niinkuin epäilinki, ne ei ollu huolissaan mun paineista. Pisaa en saanu tulemaan, ku muutaman tipan ja siit oli kuulemma vähän huono ottaa näytettä. Käyrille päästiin ja sit lääkärille. Kohdunkaula oli hyvin pehmenny ja sitä oli jälljellä 1cm ja sormelle auki. Ensisynnyttäjäksi kuulemma oikein hyvä tilanne. Käski sitten, että nyt olis aika ruveta sekstailemaan, että pääsette tänne tositoimiin. No, tässä sitä taas kärvistellään, lääkärin määräyksestä, prkl!!![:@]
Toivottavasti olis edes jotain hyötyä tällä kertaa! Ja niin kuin vannotin toissapäivänä, et ei enää seksiä kiitos raskauden lopussa ja näin kävi. En mä kovin innostunu asiasta oo, mut pääasia, et mies tykkää[;)]

Ja siis mulla kokoajan sattuu alaselkään ihan helvetisti ja sit supistukset siihen päälle!!!

Voi blaah Sartza, aloin jo elätellä toiveita, että joku meistä tamperelaisista vihdoin alkais jakautumaan!
No toivottavasti siitä seksistä olis nyt tällä kertaa apua![;)]

Onkohan Asali millaisissa voimissa kun ei ole hetkeen kuulunut mitään? (Vai onko?)

Mä oon tullu siihen tulokseen ettei tä tuu ennen laskettua aikaa. Tai mun puolest sais tulla mut ei tuu kuitenkaan niin nyt sit oon suunnitellu meneväni parturiin 20.päivä(tuollon tulee rahaa) en mä sinne kuitenkaan sitten enää ehi ku vauva on just syntyny. Laskettu aika olis 21.päivä. 14. päivä mennää miehenkans syömää johonkin kun ollaa sillo oltu vuos yhdes.[:)] Koiralla olis synttärit 23. päivä sillon vois vauvakin syntyä. [:-] Aattelin koittaa keksiä jokapäivälle jotain tekemistä mitä odottaa ni jos aikaki kulus paremmin.

Eemi
Joo en tienny itekkään että on raskausmyrkytys[:-]
Viime pe neuvolas, oli valkuaista pissas +2, muuten Ok olo.Maanantaina uudestaan neuvolaan ja verenpaine oli korkeella, ja tassut turvoksissa aikalailla.Lisäksi oli mukava jomotus vasemalla puolen niskassa,ja se puoli niskasta jumitti.Mutta muuten oli olo hyvä. Lauantaina oltiin kaverini häissäkin.

Maanantain neuvolasta synnärille sydänkäyrään ja sille tielle jäätiin.
Kirj. tuonne synnytyskertomuksiin jahka jaksan joku päivä.
Vieläkin paineet koholla ja syön verenpainelääkettä ja pitää seurailla verenpainetta. Turvotus häipy jaloista lähestulkoon kokonaan viime yön aikana. Eilen olivat vielä kunnon Hobitti jalat.[:D]

Tyttönen on aivan ihana rakkauspakkaus <3 Kuvassa 12 tunnin ikäinen, iskän sylissä <3

Takaisin