Viimeinen kolmannes

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ginessa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ihana paketti teillä hanibööki[:D][:D][:D].

Mulla jo sellanen olo et meidän pitää järjestää tapaaminen pikapuoliin? Nyt voitas vaan tavata vaikka jomman kumman kotona. Olis helpompaa vauvojen kannalta. Pitäs niiku päästä kunnolla purkamaan tapahtumia jonkun kanssa, joka kans just samas tilantees. Mut odottelen ihan rauhas et olette kotiutunu[:)] ja tutustunu ennenkuin alan pommittaan reffeillä[:D].

Ja joo sitä tarinaa olis kiva lukea tarkemmin.

huh mikä ilta täällä.. olin jostain syystä alkuillasta voimissani ja lähdin isännän ja koiran kanssa pikku lenkille. oikastiin sitten tosta pienen metsän poikki ja kappas, koira kai tallo ampparipesään kun yhtäkkiä se alko huutaa tuskasta ja oli raukka ihan amppareiden peitossa [&:] mies sitä sitte yritti huitoa hihnalla ja lopuksi juoksivat koira ja mies rinnettä alas ja mies käsillään huito koiraparasta amppareita loitolle[&:] minä ittekkin tuossa vaiheessa JUOKSIN (mietin vieläki kuinka siihen kykenin ja voitte kuvitella mitkä on tuntemukset tällä hetkellä!?!?) miestä ehti pistää mahaan ja nilkkaan, koiralta laskettiin sitten kymmenen pistosta selästä[&o] tää mamma kurvas saman tien sitten apteekkiin hakemaan kyypakkausta, jolla koiran pistokset sitten asettuikin - tossa se on koko illan taas leikkinyt ym. niinkun ennenkin. mieskään ei onneksi ollut allerginen amppareille, vähä meinas kyllä jännätä kun sitä ei oo pistäny ampiainen 25:een vuoteen[8|] ja luojan lykky, mua ei pistänyt ykskään herhiläinen! kammottaa ajatuskin mitä siitä ois mahdollisesti seurannut..

ipana ollu tuolla mahassa jotenkin tosi rauhallinen, oon ihan joutunut tökkiä sitä tänään et oon saanu sen liikkumaan.. ees mikään makean syönti ei oo saanut siihen virtaa[8|] toivottavasti siellä ois kaikki hyvin...

Pitu: voih mikä kamala juttu noi ampaarit. Onneksi teillä vain  yksi koira oli tuossa jamassa. Mulla meni kerran silleen et oli kolme boxeria ja ku yks hokas maa-ampparipesän nii pitihän niiden jokaisen torvin käydä se kuononsa sinne laittamas. No mähän tuuppasin kans niihin kolmeen turpoovaan kuonoon kyy- pakkausta enkä ottanu huomioon et se sit pissattaa niitä...... No sit oli yöllä ravattava pisillä useaan otteeseen et varotahan miestäs. Se siellä saa kuitenkin juosta.

Kamala paine alakerrassa, tuntuu, ettei oikeen voi istuakaan, kun painaa niin.. Ja veskissa pitaa rampata ja tulee ihan reippaasti, vaikka vaan vartti sitten kavin viimeksi.[:-]

Tammosta painetta en viime kerrasta muistakaan..[&:] Vauveli taas eilisiltana hulluna pyori ja polki mun haaruksia - kauheen hankala nukkua sellasessa karusellissa[&:][&o]. Nyt sita selkeesti vasyttaa, kun ei viela tanaan oo tuntunut mitaan. Varuiksi hain lasin mehua, josko sielta joku elonmerkki irtois.. Kamalan raskas olo ja aina valilla vahan supistaa.. Ettei vaan ois jotain alkusoittoa?? Mulla viela suunnitelmissa kavasta tossa ostarilla hakemassa miehen housut pesulasta, en tieda uskaltaako tonne nyt lahtea kavelemaan, kun on tallanen outo olo [8|]

Maisan, alkasko sielläkin olla ns lähtö lähellä? Siis synnärille[:D]? Toivottavasti!

Pitu, voi itku teidän lenkkiä. Nostan hattua että pystyit juoksemaan vaikka eihän siinä tilanteessa ollut muuta mahdollisuutta. Hyvä että koira näytti selviävän aika vähällä tuosta kuitenkin. Toivottavasti ei oo tullut mitään takapakkeja.

Miu, mites kävi aamulla protskujen kanssa? Mulla supistus tuntuu ihan tuolla alavatsassa ja vetää sieltä reisilihaksiin. Kaikki vihlonnat mä oon laittanut liitoskipujen piikkiin, toki nekin kertovat että muksu painautuu alaspäin ja synnytys lähenee.

Häniböökin prinsessa on tosi söpö!

Sartzalla on tapahtunut selvää edistymistä joten eiköhän se baby sieltä ala tehdä tuloaan lähiaikoina.

Lila, multa on testattu mutta en oo älynny kysyä vastausta. Mutta kaippa se on sinne äitipolin papruihin kirjoitettu jotta tiedetään miten toimitaan synnytyksessä. Ekaa kertaa muuten testattiin tässä raskaudessa, aiemmissa ei oo ollut mitään puhetta koko hommasta.

Eilen illalla supisteli säännöllisesti yli tunnin ja mä jo aattelin että EIKÄ kun halusin viedä neidit tänään kouluun/eskariin itse. Tänään voisivat jo syntyäkin mutta saas nähdä. Tänään en oo tuntenu ainuttakaan supistusta joten tuskin.

Scarlett, musta taas tuntuu, ettei tää edisty mihinkään, vaikka kai se johonki suuntaan menee, jos lääkäri niin sanoo[:D]

Joo, missäs se Asali luurailee??? Tai sit se vaan on ottanu ilon irti äippälomasta ja nautiskelee olostaan ilman tietokonetta!!!

Scarlett, hetken jo luulin, etta nyt se alkaa, mutta alaosasto rauhottui tossa tunnin vaakatasossa lotkoilylla. Oikeestaan se paine oli niin kovaa, etta pelastyin. Mietin, etta nytko se vauveli sielta tulee ilman ennakkovaroitusta. (Onneksi ei!!) Mutta saas nahda [;)] Kyllahan se lahto jokatapauksessa lahenee.. Aattelin just, etta ensi viikon keskiviikkonahan mulla jo on yliaikakontrolli, jos mitaan ei nyt tapahdu, niin etta valo jo loistaa tunnelin paassa [8D]

Mulla läks limatulppa äsken!!! JEE!!! Tosin joo, tiedän, et esim. Ginessalla se lähti jo kauan aikaa ennen synntystä, mut toivossa on hyvä elää[:D]
Jos se nyt edes jotain enteilis???

Mulla muuten se yliaikaiskontrolli vasta 20.8. jos ei oo syntyny. Eli sillon rv 42+0, että ei täällä turhaan hötkyillä...

Peukut pystyyn Sartza! Mulla se kontrolli jo ensi viikon keskiviikkona, kun silloin on viikkoja se 42+0 kasassa. Taalla vaan antavat lasketun ajan paivaksi 40+2 ja halusin ton tickerin vastaavan sita merkkipaivaa. Eli oikeestaan mulle on tanaan meneillaan rv 40+6. (Silti ne kai laskee yliaikaa vasta kun on mennyt rv 42+2). Ota naista sit selvaa..

Mulle on tullut nyt sellanen fiilis, että mä en taida haluta synnyttää ollenkaan. Ei sillä, että muka nauttisin tästä raskaana olosta, se ei nimittäin pidä yhtään paikkaansa.[:D] Enkä pelkää oikeestaan mitään synnytyksessä,vaikkei siitä kokemusta olekaan... on vaan tullut semmonen olo, että voisiko tätä siirtää vaikka muutamalla kuukaudella eteenpäin? Hirmu syyllinen olo silti tullut kun ajattelen näin, onko tämä sitten sitä viimehetken jänistämistä?

Nyt 4vrk laskettuun aikaan, viikko sitten(rv38+2) poju ultran mukaan painoi jo 3,6kg joka kuulema vastasi viikkoa isompaa?! sf-mitta jumahtanut nyt siihen 36cm onneks ei siis kasvanut enempää. Mut varma olen että yli mennään ihan reippaasti, ja silloin lapsi onkin jo sen 4,5kg. [:D]

mua on nyt vaivannut sormien nivelet, ne on ihan pirun kipeet, ja oikeen käden nimetön lonksuaa paikoiltaan ja takasin jos ojennan nyrkkiin ja auki käteni, ilikeen tuntuista! mut sekin lienee johtuu raskaudesta, niinkuin kaikki muutkin maholliset ja mahottomat vaivat!? Lonkatkin ihan paskana.

Mä en oo muuten vieläkään saanut pakattua sairaalakassia loppuun, eikä mulle oo tullut semmosta pesänrakentamis vimmaa niinkuin kaikki mulle on kertonut että heille on tullut semmonen vähän ennen H-hetkee. Mikä mua vaivaa? Kyllä minä innolla odotan, että saan lapseni syliin ja sitä kovasti rakastaisin, nyt vaan ei ole semmonen vauva olo. ärsyttää kaikki hyysääminen ja kysely yms...

Jei Sartza, se on uskomatonta miten voi iloita limatulpasta![:D] Mullakin nimittäin tuli eilen ainakin osa siitä ja sain kunnon riemukohtauksen! Varmaan nauran ensimmäisen tunnin sitten kun synnytys käynnistyy kunnes alan itkeä kivuista[;)]
Mutta toivotaan, että se sulla merkkais nyt lähdön lähestymistä! ei tosiaan varmaan houkuta odotella tuonne 42+0 asti[>:]

Lemppi mulla on alkanut tulla samoja ajatuksia kun sulla. Kun alkaa tulla jotain merkkejä niin paniikki iskee ja en muka haluakaan synnyttämään! Kai se johtuu vaan siitä, että jännittää suurta ja tuntematonta. Eiköhän se ohi mene[:)]

Kommentoin taas tässä välissä jotain.En oo vielä saanu aikaiseksi kunnolla lukea keskusteluja, pätkiä sieltä täältä[:D]
Mutta joo, mulle tuli tuolla sairaalassa maatessani kauhea pakokauhu,että en haluu synnyttää, kun olin saanu ekan napin ja mies lähti hakemaan laukkua autosta ja jäin yksin sinne huoneeseen.Melkein itku tuli siinä vaiheessa, mutta meni onneksi nopeasti ohitse.
Raskaus aikana ei tullut kertaakaan tommosta oloa[:D] Tsemppiä paljon teille joilla on synnytys edessä. Sitä löytää itsestään ihmeellisiä voimia.

Eemi Joo pitää kyllä treffata piakkoin[:)] Saa nähdä jaksaisko sitä vklopulla lähtiä kaupunkiin kattoon, kun on taas Taiteden Yö tapahtumat.

Verenpaine on onneksi laskussa, ja turvotukset häipyny lähestulkoon kaikki.Tänään ihmettelin sääriäni että onko ne tosiaan ollu noin hoikat[:D] Painokin laskenut yli kymmenen kiloa, siitä mitä oli vielä reilu viikko sitten. Että on niitä turvotuksia sitten ollutkin tasaisesti joka puolella.

Höh Hanibööki vai on sulla lähteny jo 10kg tässä vaiheessa?!?! Mulla vasta tänä aamuna on menny -10kg, siis melkein. Ei ku se taitaaki olla -9kg. Noh tippuu pikkuhiljaa päivittäin.

Mä en ehkä taida taiteiden yötä kattomaan. Liikaa ihmisiä.

Näyttäs olevan yleistä panikointia ennen h-hetkeä havaittavissa. Valitettavasti mammat sitä ei voi siirtää eikä perua enää.[;)]. Hyvin kaikki menee. Pitkä odotus vaan tekee tepposia päässä.

Tänään oli viimeinkin sairaalaan tutustuminen.. Tällee tosi ajoissa, nyt kuitenkin 38+0.
Kätilö korosti kokoajan että ite pitää osata kaikki pyytää... Sehän onkin niin helppoa näin ensisynnyttäjänä..
Tänään oli kolmeen mennessä syntynny 6 tyttöä Kotkassa..  [:)]
Hyvin on vaihellu eri päivinä.. joinain päivinä ei ollu yhtään syntynyttä ja parhaimmillaan oisko ollu kymmenen.. Mun tuurilla syntyy just samanapäivänä ties kuinka monta ja sitte ei oo toivookaan ees kahenhengen huoneesta.. [&o]

Miksihän ei meinaa ruoka oikeen maistua tänä päivänä? Heräsin ensimmäistä kertaa jo joskus viiden aikaan aamulla. Silloin söin aamupalan.

Nyt tein tuossa äsken riisiä ja possunsuikaleita, mut ei oikein maistunu, pikkulautasellisen söin. Eilen kyllä söin aika paljon... Noh, toivottavasti jossain vaiheessa tulis taas ruokahalu takaisin. Nyt ei oo onneksi ollu tällä viikolla kovin kuuma, vaan enempi vettä satanu lähes joka päivä.

Eilen kävin puntarilla nii oli taas 87kg, mut tänään aamulla kävin uudestaa nii alle 86kg. Mitenhän tuo paino heittelee iltasella ja aamulla noin paljon?

Voi ei Miu!!!![:(]

Voi itku sulle nyt sattuu kaikki kökkö putkeen, joten voin vaan toivoo sulle
edes helppoa synnytystä kun kaikki muu menee ihan reisille..[&o]
Virtuaalihalit täältä[:-]

Itellä imetyksen ja vauvan painon tippuminen täässä, sairaalassa ja neukussa käyty.
Itketty silmät päästä..huh.
Penteleen korvikkeet lisänä.
Kai täytyy joku pumppu vuokrata ja pian sellainen sähköinen, toi käsipumppu saa käden kipeeks ja sitä ei sit oikeen tuu..
prkl[:@]

Grenie, iltapaino on lähes aina suurempi ku aamupaino. Sen takia mä käyn aina aamulla vaa'alla ennen syömistä ja ilman vaatteita. Se antaa sillon vertailukelposen tuloksen[:)]
Siis, että ihan normaalia noin muulloinkin ku raskaana ollessa.

Eniten kyllä tässä ärsyttää se, et jokainen kenen kans puhuu, kysyy just ekana, joko joko??? No kai ne nyt näkee/kuulee et ei vielä. Ite en jaksa niin kovasti stressta, vaan yritän ajatella, et kiva ku miehellä alko loma ja keretään tekeen pari päivää kahestaan viel juttuja. Mut ihmiset ympärillä luo sitä painetta aika huolella[:@] Ja tänään vasta ultran mukaan la.
Eilen kävin kaverillani, jolla 2kk poika. Sano just, et hän ei edes kysele multa vaan luottaa siihen, et mä kyl ilmottelen, ku jotain tapahtuu. Hänellä niin tuoreessa muistissa ne omat viimeset viikot[:D]

Ihanaa, ku ilmat on vähän viilenny. Toivottavasti kovastti turvonneilla edes vähän helpottais???
Ite ku en oo turvoksissa niin en osaa arvioida kuin nopeesti ilmanlämpötila vaikuttaa turvotuksen laskuun. Toivottavasti nopeesti!

Ainiin, pakko kertoo. Äippäpolilla ku oltiin niin se kätilö sano, et niil oli myrskyn takia soittokellot lakannu toimimasta synnärillä. Sanoin vaan, et eli se joka huus kovimpaa sai apua??? No se sano, et suurin ongelma oli ollu vissiin se, että ku lapsi on syntymässä ja kutsutaan toista kätilöä paikalle kellolla, niin nyt piti kätilöiden huudella toisilleen. Varmaan ollu aika kiva työvuoro!!![:D] (unohtamatta niitä synnyttäjiä).

Me lähdetään nyt pelaamaan minigolffia ja sit sen jälkeen pyynikin näkötornille munkille. Jos vaikka tää pieni innostuis hommasta sen verran, et haluis jo pihalle[:D].

Miulla kyllä nyt paljon ikäviä asioita peräkkäin, paljon tsemppiä ja jaksamista! Toivotaan että tästä eteenpäin menee paremmin!

Ginessalle tsempityksiä ja jaksamista myös!

Toi painon sahaaminen ilta- ja aamupainon välillä on Grenie ihan normaalia vaikka ei ois raskaanakaan, itellä nyt turvotusten myötä tuo paino illan ja aamun välillä voi olla jopa parikin kiloa!

Ginessa Kysy neuvolasta pumppua lainaan...Mullakin on neuvolasta sähköinen pumppu lainassa...Soitin siis äitiysneuvolan puolelle...En tiiä saako myös lastenneuvolan puolelta?

Tsemppiä muuten...Tuttua toi tunne imetyksestä...

Takaisin