Viimeinen kolmannes

Madie nyt ollaan me kaks jäljellä [8D] Taidat mennä ensin kun limatulppailet jo yms.
Täällä supistelee ja selkäkramppaa mutta ei sen kummempaa.. Ei varmaan tarkota yhtään mitään.
Pikkuhiljaa alkaa kärsivällisyys loppumaan...
 
Madie: saankos udella missä päin Tamperetta asustelet?? Et sattunut olemaan Kaukajärven neuvolan imetysillassa 21.6??[;)]

Äsken kattelin, että kaukajärven srk-talolla on joku iso sali 80 henkilölle, pienempi sali 40 henkilölle ja takkahuone 20 henkilölle...Taidetaan varata tuolta tilat ja pitää koko toimitus siellä, niin ei tarvitse siirtyä paikasta toiseen ja pukea ja riisua vauvaa...(Jos vaan sopiva aika löytyy ja on vapaana!)

Se Messukylän vanha kivikirkko on auki enää elokuun, joten se vaihtoehto täytyy nyt valitettvasti hylätä...[:(] Uudemmasta kirkosta en oikein tykkää... Tietenkin keskustassa olisi ihania pieniä kirkkoja (keskustorilla ja finnlayssonilla esim.), mutta siellä on sitten pysäköintiongelmat ja kivempi kastaa tässä "kotinurkilla". [:)]
 
Saa nyt Asali nähdä kumpi meistä ehtii ekana, kun kyllä tää kuitenkin syyskuulle menee. Vaikka eihän sitä ikinä tiedä[;)] Jos me sitten vaikka törmäillään siellä sairaalassa toisiimme!

gazelle mä asun Annalassa niin en oo Kaukajärven neuvolassa käynyt kun heinäkuun. Mutta aika lähellä Kaukajärveä siis. Tai asuttiin me siellä vielä viime vuoden puolella, mutta siirryttiin sitten tänne "korpeen"[:D]
 
Täällä jänskätään keskiviikkoa, ihana saada vauva syliin <3 [:)]

Aatella et enään 2 kokonaista päivää!! Huominen menee virastorumbaillessa, ja tiistaina sit varmaa kämppää laitellessa vielä, ja kattoa et no onhan kaikki nyt varmana valmiina, et koti sit valmis ku vaavin kans kotiudutaan sairaalasta. Toivoa et vielä tän viikon puolella päästäs sit sieltä pois!

Sanoivat et 3-5 pvää yleensä leikkauspotilaita pidetään siellä, et lauantaina-maanantaina sit päästäs kotiin,jos kaikki menee hyvin. Saataispa se perhehuone, ainakin kuulemma sektiopotilailla on paremmat mahkut saada se. Tarvii kuitenki koko ajan apua nostelussa jnejne..

Mein vaavi syntyy sit viikoilla 39 + 0.. Mukavaa ku ei oo sellasta oottelua sit, että no millonhan se tulee, ja joko nyt, eiku nyt. Vaan ku annettu se tarkka päivä, et viimeistään sillon, eikä mee yliajalle. ( Anteeksi niille jotka vielä yliajalla kärvistelee, ja odottelee [:o] )

Jaloista tuntuu et iho repiää kohta,ku niin turvonneet taas. Ja masuun käy, ja tuonne alakertaan! Mut sepäs on pian historiaaaa [:D]

Jouduin muuten hakemaan lääkäristä unilääkettä. En oo varmaan kuukauteen saanu nukuttua 4 tuntia enempää yössä, ja nyt viimiset 2 vk varmaan 2 tunnin yöunilla yrittäny jaksaa. Koko ajan käy mahaan ja alapäähän, kylkeä vaihella koko yö, ja siihenki menee se 5 min ennenkä saanu vaihettua kylkeä. Ähissä, ja puuskuttaa vaan. Pakko saaha levättyä ennen keskiviikkoa, etten oo ihan silmät ristissä sit keskiviikkona ku vauva syntyy. Ja jaksa ees hoitaa sitten pientä. Nyt saanu nukuttua kuitenki ihan hyvin, 3 kertaa tarvinu herätä yössä vessaan,ja sit saanu heti unenpäästä kiinni kuitenki.

Onnea kaikille vaavin saaneille, ja muillekki onnea sit synnytykseen kunhan sen aika koittaa [:)]
 
Madie: Ok, ajattelin vaan, että jos vaikka ollaan törmätty! :) Mekään ei asuta Kaukajärvellä, vaan tässä melko lähellä cittaria, Messukylän Viialassa, mutta Kaukajärvellä on lähin neuvola.
 
prkl. heräsin jo klo 6, hirvee paineen tunne "alakerrassa". yleensä aina helpottanut tuo olo kun pissillä käy, mut nyt ei sitten auttanut...untahan en enää sen takia saanut, kun niin ilkeä olo...kävinkin sitten äsken taas pissillä ja hyi piru multahan lähti se perkuleen limatulppa! sen jälkeen supistellu vissiin n.10min välein tai allekin mutta eipä kyllä mitään kipuja oo tuonu tullessaan [:@] mut jotain sentään, kun ei minua oo oikeestaan tällä tavalla supistanut viel kertaakaan!
jotkut mietti että erottaako sitä limatulppaaa, mulla ainakin semmosta kokkareista verilimaa, että ei kyllä jäänyt epäselväksi mitä se on![:'(]
 
MIU: varaudu vaan että mäkin soitan sulle sit niitä äääääähpuuuuuhvittuuuuuuuhhhh puheluita! [;)]

voiko toi limatulpan irtoominen sitten vaikuttaa jotenkin noihin suppareihinkin, kun heti sen jälkeen noita rupes tuntumaan?? n.6-7min välein semmosia n.40sek supistuksia tulee mutta ei nää kyllä mihinkään kivuliampaan suuntaan oo muuttunu....hmph [&:]
 
Kaippa se on henkkohtasta Lemppi, mutta mun siskolla lähti synnytys käyntiin niin että limatulppa irti ja sit
siitä alkoi etenemään.. Ties vaikka se olis sulla jo menoa!
 
mun tutulla lähti limatulppa päivällä ja 7h myöhemmin oli vauva kainalossa [;)] ennen limatulpan irtoamista sillä ei ollu ollut supistuksia ollenkaan -kaikki siis tapahtui saman päivän aikana [:)]
 
Mun limatulppa lähti klo 12.05 ekan kerran irtoomaan ja siitä seuraavissa kolmessa kovemmassa supparissa tuli loput limat ja vauva syntyi klo 14.48!![:)]  Et on se yksilöllistä. Ku Ginessallahan tulppa lähti jo monta viikkoa ennen.
 
Hekalla on varmasti jo vauva sylissä [:)]
 
Me ilmoittaudutaan huomenna aamulla 08 synnärille käynnistykseen, eiköhän tämäkin tällä viikolla ulos saada. [;)]
 
Vauvoja satelee.. ihanaa... tai uskoisin että nuo yön supistelijat on siirtynyt tosi toimiin...

Itsellä huoli vauvasta, on ollut kovin hiljainen nyt eilisen ja tän aamun.. Liikkuu kyllä kun "laitan"
liikkeelle mutta kun on tähän asti vetänyt potkunyrkkeilyä 24/7 niin on tosi outo olo... Loppuhetken
paniikki kait sitten. [&:]
 
Asali: neuvolassa aina kysellään, onko vauva liikkunut normaalisti, ja ei sitä oikein itse osaa sanoa mikä on normaalia! Kyllähän minä välillä tunnen liikkeitä, mutta en läheskään koko ajan ja joskus niitä saa oikein odotellakin. Neuvolassa liikkeet ovat aina kuitenkin olleet normaalit ja terkka sanoi, että riittää, kun kerran päivässä laskee sen 10 liikettä/h. Yleensä noi määrät on varsinkin illalla tulleet tosi nopeaa. Joskus saa odotella välissä.

Toivottavasti sulla kaikki ok!
 
Lidia tuommoista se vähän on varsinkin kun on eka vauva - "mikä on normaalia"...
No täällä on nyt taas riehuttu kunnolla, että eiköhän kaikki oo hyvin.. näköjään heti kun kirjottaa
tänne että huolestuttaa niin vauva lähti liikkeelle [:-][8D]

Sais syntyä jo niin sit ainakin pystyis näkeen että onko vauva ok vai ei [8|]
 
Nyt on kyllä välillä jännittänyt, että onko vauva terve jne. Noi jutut tuosta sikainfluenssarokotuksesta ja sen mahd. yhteydestä narkolepsiaan ei kyllä kauheasti rohkaise. Otin rokotteen ihan alkuraskaudessa, jolloin en vielä edes tiennyt olevani raskaana, mutta mietityttää vähän onko se vaikuttanut jotenkin. Ultrissa kaikki on ollut ok. Tottakai vauva on tervetullut ja yhtälailla rakastettu oli terve tai ei, mutta kyllä terveyttä aina toivoisi, ettei pikkuinen kärsisi!
 
Mä en olisi kyllä huolissani noista rokotteiden vaikutuksista, lähinnä siis meinaan tuota nyt uutisoitua sikainfluenssarokotetta ja narkolepsian mahdollista yhteyttä siihen. Musta tuntuu että ihmiset aina ylireagoi heti kun joku pienikin asia antaa siihen aihetta[8|] Suomessa ton rokotteen sai kuinka monta satatuhatta ihmistä? Ja yhdelläkö on nyt todettu mahdollisesti siitä johtuva narkolepsia ja Ruotsissako kuudella? Oon sitä mieltä että joka asiasta saisi stressata jos alkaa miettiä asioita liikaa, onhan kaikilla muillakin rokotteilla ja lääkkeillä ym. aina hirveät mahdolliset sivuvaikutusluettelonsa, mutta kuinka monella ne loppujen lopuksi vaikuttaa sillä tavalla? Enemmän haittoja sikiölle aiheuttaa äidin kokema stressi raskausaikana, jos alkaa vahtia jokaista suupalaa ja miettiä ilmansaasteita jne..

Lidia tämä nyt ei ollut sulle mitenkään erityisesti tarkoitettu! Kyllähän sitä asiat laittaa aina mietityttämään ja varsinkin kun tuosta sikapiikistä vauhkottiin muutenkin niin älyttömästi [;)] Tää nyt oli vaan mun omaa mietintää aiheesta..
 
Mullapa ois semmonen kysymys ku aamulla kävin neuvolassa ja proteiinit oli 2+ ja iltapäivällä ne oli 1+ nii voiko ne vielä hävitä mun virtsasta vai pysyykö ne kyydissä loppuun asti?
Ku terkka sano et huomen aamuna tuon vielä uuden näytteen ja sit suoraan laitokselle joten se ei edes antanu vaitoehtoo et toi pissa vois olla huomenna puhdas. Miten on? Onko muilla ollu tämmöstä tilannetta?
Yritin googlettaa mutta en löytäny mitään...
 
Taitaisi mennä enemmän jurputuksen puolelle..
 
Me siis kirjauduttiin aamulla 08 TYKSin synnärille, olin huoneessa ensin tunnin verran käyrällä, sitten laitettiin oktosiini(?)tippa. Annostusta lisäiltiin pitkin aamua kunnes loppu pussi meni maksimiannostuksella 90ml/h.
 
Mä sain pari tosi säälittävää supistusta ja sitten 14., naps, meni lapsivedet. Lääkäri päätti kuitenkin lopettaa tiputuksen ekan pussin jälkeen, koska supistuksia ei kuulunut. Mainitsi tosin jo aamulla tehdessään sisätutkimusta, että kohdunsuu on niin epäkypsä vielä, että tuskin mitään tapahtuu tänään, että sitten siirretään osastolle ja aloitetaan pe aamulla uudestaan.
 
Eli täältä nyt naputtelen, osastolta. Suoraan sanottuna vituttaa kun mitään ei tapahtunutkaan. Hoitaja vahtaa mun siteitä kun haukka, kun lapsivesi on hiukan keltaista. Mä menen jossain vaiheessa iltaa vielä käyrille ja aamulla otetaan verikoe, sen edemmäs en tiedä. Johonkin aikaan on lääkäri ja sitten päätetään niistä kypsytyspillereistä.
 
Ainoa positiivinen juttu on, että mä olen tässä kolmen hengen huoneessa ainakin vielä yksin, sain ikkunan vierestä pedin.
 
Mies lähti tunti takaperin kotiin, turhaan me molemmat täällä ollaan, kun ei tää nyt mistään laatuajan vietosta mene kuitenkaan..
 
Esikoinen, mulla oli reilu viikko ennen synnytstä proteiini plussaslla. Vajaa viikko siitä katottiin udestaan niin ei ollu mitään. Ja on kuulemma han normaalia. Eli kyllä ne voi myös "kadota".
 
Kiitos Sartza tiedosta.
Jospa ne häviäis multaki huomisaamun mennessä. On mulla kyllä muitaki oireita, kohonnu verenpaine ja semmosta huonoa oloa. [&o]
 
Takaisin
Top