Viimeinen kolmannes

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ginessa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
mahtavaa...täällä ollaan täydet viikot kasassa ja kokonaisena.....eikä merkkiäkään ulostautumisesta[&:][:@]
tää muksu on niiiiiiiiiin päättänyt olla syntymättä, supparitkin on loppunut lähes tyystin mitä lähemmäs ns. h-hetkeä on päässyt[>:][:-][&o]
moon nyt niin loppu...sukulaiset soittelee "no joko, joko" mä en jaksa vastata puhelimeenkaan[&o]
eilen pidin puol päivää puhelinta äänettömällä, ihan vaan että sais olla rauhassa[8|]
ops..tää olis varnaan kuulunu tonne jurputus puolelle joo[;)]
Ajattelin lähtee lasten kans leffaan, et sais jotain muuta ajateltavaa (mun tuurilla ne vedet vois lorahtaa sinne leffateatterin penkille)[;)][:D]

myrsky, ehkä siellä on nyt vaan "tyyntä myrskyn edellä" ja kohta alkaa tapahtua[;)] Ehkä sitten siellä leffassa!

Täälläkin on alkanut vähän kaikki soitella, että joko tapahtuu eikä vielä ole kun 38+3! No anopilla kaikki 5 tullut ennen laskettua[&:] Varmaan alkaa kolmen viikon päästä olla hermo kireellä noiden puheluiden aikana...

Mulla on leivontapäivä tänään. Joten eikun päiväkahville kaikki vaan[:D] ajattelin, että jos jotain sais pakastimeen kun niitä vieraita varmaan ramppaa sitten vauvan synnyttyä kiitettävästi.

Oonkohan mä joku laiska yksilö kun en jaksa ajatellakkaan et leipoisin pakastimeen tarjottavaa vauvan katsojille? Ja ristiäiset järjestän seurakuntatalolla pitopalvelulla [:D]

Pakkaseen ostin jäätelökakkuja vierailijoille ja itseni tuntien pääsen paljon vähemmällä stressillä ristiäisistä kun en järjestä niitä kotona eikä tarvitse itse leipoa...

Ei sillä, minusta on hienoa että joku jaksaa tehdä tarjottavat itse! minä en vain jaksa [;)]

Mulla on hieno suunnitelma leipoa kaikki ristiäistarjottavat itse, mutta saa nähdä miten oikeasti käy kun vauva on siinä. Luultavasti mun äiti saa leipoa suurimman osan kun on luvannut tulla ennen ristiäisiä auttelemaan[:D] Voi kun voiskin pitää jossain "hienommassa paikassa" kun kotona ja vaikka pitopalvelun kera, mutta ei opiskelijabudjetti taida sallia.

Munkin vatsassa on ollut kummallisen rauhallista, mutta ehkä se ei vaan enää yksinkertaisesti mahdu möyrimään[&:]

Juu, ei täälläkään tapahdu YHTÄÄN mitään. Olis jo maanantai niin saisi edes sen käynnistysajan. [&:]

Mä oon ajatellu ite kans tehdä tarjoomiset ristiäisiin. Tosin siskoni lupas tulla auttelemaan edellispäivänä.
Vieraita meil tulee joku 15, joten ei siinä ihan hirveesti tarvi onneks tehdä. Vähän jotain suolasta ja makeaa.
Tilaisuus pidetään srk-talolla ja yhden tutun/kaverin oon jo pyytäny kastamaan. En kestäis jos pitäs kuunnella jotain ääliöpappia!

Taas kinusin mieheltä seksiä ja mitään ei taaskaan tapahdu, johan nyt on kumma[:o]
Eniten jotenkin "ärsyttää" se, että miehen neljän viikon lomasta on jo viikko menny. Toisaalta oli ihan kiva, et saatiin vähän aikaa olla kahestaan, mut jos tää syntyy esim. vasta viikon pääst niin ei me keretä oleen kotona kolmistaan lomaillen ku 1,5 vkoa... No, minkäs teet...

Nyt omatekosta pitsaa naamaan[:D]

toi sarjakuva kuvastaa mun elämää oikein hyvin.. [:D]
Mä olen raskaana ja pysyn!
Urheiluliikkeen myyjä kyllä totes, ettei sinne ole vielä kukaan jäänny..
Ei paljo lohduttannu.. Mä haluun jo lenkille..

tosi hauska toi sarjakuva [:D]

Meillä toi seurakunnantilojen "vuokra" on 10e joten se ei onneks meidän budjettia kaada..tarjottavat pitopalvelun kautta tulee maksamaan vähän reilut 100e, joten onneks sekään ei niin kamalan kalliiksi tule...

mutta tosiaan nostan hattua niille, jotka jaksaa tehdä tarjottavat itse. Ei tuo miun:kaan ehdotus hullumpi ole [:D]

Tweety, oo onnellinen, että saat sen ajan jo sillon maanantaina!
Itestä tuntuu tällä hetkellä, että aika ei liiku mihinkään. Viikkoja jo 41+1. Joo, tiedetään, että ihan normia vaik menis yli 42 viikkon, mut silti[:o]
Tää ei lopu ikinä. Vähän väliä poraan, et vauva ei tuu koskaan ulos. Äsken mies jutteli meidän tytölle, et se sais ruveta syntymään, koska isi ei haluis mennä huomenna sukujuhliin[:D]
Kokoajan pitäs olla jotain tekemistä ja menee hermot jos pitäs vaan olla. Silti ei jaksa kamalasti enää tehdä mitään ja aika vähissä on nuo vaihtoehdotkin. Ajateltiin lähteä kävelylle, pitää vaan lähtee sillain ettei satais. Koko päivä ollaan odotettu, että se "suuri ja paha" myrsky menis ohi. No, sellasta ei oo edes tullu ja nyt ku ajateltiin lähtee ulos, niin eiköhän siel tuukki vettä. Prkl...

Sartza, enhän mä edes tiedä saanko sen silloin, mutta toivon kun ne lupasi ettei tarvitsisi seuraavaan viikkoon odottaa..

Mua ärsyttää kun ei voi suunnitella mitään, koko ajan pitäisi olla periaatteessa valmis lähtemään. Mulla ei ole mitään kipuja, kolotuksia, supistuksia eikä oireita. Yksi täti sanoi mulle tänään että kyllä sen naamasta näkee että kohta syntyy, teki mieli sanoa ettei mun naamasta paista kun loputon vitutus tähän odottamiseen..

Mä olen kanssa miettinyt ristiäisiä, englannin sukulaisia tulee varmaan alle 10, mutta kyllä meitä silti on nelisenkymmentä.. Oon varannut keskustasta miehen ammattiyhdistyksen toimiston, siellä on kaikki kahvitusvermeet ja kunnon keittiö. Mä olen kanssa miettinyt että tehdään tarjoilut itse, ruokaa en meinannut tarjota, mutta paria suolaista, pikkuleipiä ja kakkua. Saa nähdä mihin riittää kiinnostus. Pitää varmaan palkata joku ex-kolleega kahvittamaan, niin ei tarvitse olla itse keittiössä loukussa.

Kaikille ristiäisten miettijöille: Mä olen varannut pappilan pitopaikaksi (seurakunnan jäsenille ilmainen) ja tulen varaamaan ens viikolla pitopalvelun järjestämään kestityksen. Viimeksi pidin ristiäiset omassa kodissa silloinki 3h+k ja samanverran neliöitä ja tein tarjottavat itse. Muuten ok mut mut yöllä ennen juhlaa tissit tuppas ihan pinkeeksi ja täyteen maitoa ja päivän aikana ressiä sen verran et maidon tulo ehtyi kokonaan. Nyt ajattelin päästä vähällä. Enkä halua niin paljoa porukkaa tähän kämppään. Jos olis oma talo valmis nii sit varmaan jäjestäisin siellä mut tarjottavat tilaisin jostain ja pistäisin vain esille ite.

Pakko kertoa miten meillä siunaaminen viimeksi alkoi ja keskeytyi[:D][:D]. Ihana pieni boxerimme oli valloittanut koko sohvan siunaustilaisuuden alkaessa. Ja kaikki kun ovat koirarakasta väkeä niin eivät viitsineet koiraa ajaa pois sohvalta. Siinä se retkotti pitkin pituuttaan täyttäen koko sohvan ja ihmiset seisoi ympärillä. Noh mehän silti alotettiin ja pappi alotti jollain veisulla. Siihenhän koira heräs. Nosti eka vaan päätään kattoen pappia ihmeissään. Nousten lopulta istumaan siihen sohvalle ja käänteli päätään ympäri ympäri edes takaisin niin ihmettelevän ja kiinnostuneen nakösenä et papilta meni pokka.[:D][:D][:D]. Noh ei siinä mitään meidän pappi oli ihan huippu tyyppi muutenki ja ku oli saanu naurunsa naurettua, pyysi oman mielen rauhansa saamiseksi koiran sen jälkeen vähän sivumpaan istumaan ku ei pokka pidä muuten[:D][:D].

On ainakin hauskaa muisteltavaa ristiäisistä teillä Eemi[:D] Mua on aina naurattanut, kun mun omissa ristiäisissä kesken papin saarnan isoveli 3v. täräyttää isoon ääneen, että "meillä tarjotaan sitten kahvia"[:D][:D] Vieraat vähän naureskeli. (itse oon siis videolta tämän nähnyt) Nyt ei oo pikkuihmisiä tulossa paikalle eikä eläimiäkään niin näissä ei ehkä ole mitään erikoisviihdettä.

On kyllä alkanut houkuttamaan seurakunnan tilojen vuokraus. Sehän on yleensä kai tosi halpaa tai ilmaista? Sais kutsuttua muutaman vieraan enemmän keitä on pitänyt karsia tilanpuutteen vuoksi[:)]

juu Sartza näköjään otit onkees mun ehdotuksesta, ei siinä mitään hupaisaahan se vaan olis jos oikeesti yhtäaikaa
satuttais, voin kuvitella vaan kuinka tuskasta sulla alkaa oleen.. Uskomatonta että ne odottaa noin pitkään tuon yliaikaisuuden kanssa..
täytyy varmaan jo nyt alkaa esittään neuvolas tosi tuskasta ja vaivasta et jos itellä uhkaa mennä heti niin yrittävät kiirehtiä sitä.. [:D]

Itsekin alan oleen kypsä tähän hommaan.. Jatkuvasti supistelee, mutta ei kyllä yhtään varmaan etene ollenkaan... Tuntuu syvällä
mahan pohjassa pojan liikkeet siltä että olisin särkän taikamatossa tai muussa vuoristoradantapaisessa... en tiedä mitä siellä touhuaa..

Ja nuo sukulaiset... ne on myös alkanu soitteleen.. eikä millään usko että ilmotan sit jos alkaa tapahtuun.. onneksi on pieni suku ja miehen
suku tosiaan siellä kaukana.. kohta vedän kanssa äänettömälle..

Taas yks päivä ohi - ei siis syntynyt tänäänkään.. ja juu tiedän että oon kärsimätön kun ei oo kun vasta 38 ja risat mutta kun ei oo mitään tekemistä.
Mies painaa hulluna töitä - joku kumma perheen elätysvietti sillä varmaan päällä, eli siitäkään ei oo seuraa. Kävin sit hoplopissa siskon 4v pojan kanssa..
melkein menin pomppulinnan vähän "irrotteleen" jos olis lähteny käyntiin mutta en sit viittinyt.. Sääliksi kävi yhtä pikkutyttöä jonka isä oli vaan treffiseuransa kanssa (joka täysin myös ignooras tytön) niin se lyöttäty meidän seuraan.. Katseli suurin silmin kun kehuin siskoni poikaa hienosta liukumäenlaskusta että eikö häntä kukaan kehu - no minäpä sitten kaivoin valmentajan geenini esille ja kehuin häntäkin [8D] Ihan järkevä paikka, kehittää varmasti motorisesti lasta mutta vanhempien pitäis tajuta että se ei oo lasten täyshoitola missä isi saa vaan kahvitella treffiseuransa kanssa.. Sori, meni hiukan jurputtamisen piikkiin..

Makoisia unia kaikille!

Myös minä alan kallistua siihen, että meidän ristiäiset pidetään myös jossain seurakuntatalolla tms. Mietin, että koko toimituksen voisi pitää siellä, niin ei tarvitsisi siirtyä paikasta toiseen (osa vieraista ei edes osaa täällä paikkoja.). Paikalle on myös tulossa miehen mummo, joka on huono liikkumaan, sekä minun pappa, jolla sama homma...
Toisaalta haluaisin, että vauva kastetaan tuossa Messukylän vanhassa kivikirkossa (Tampereen vanhin rakennus), mutta siellä ei ole lämmitystä, joten se on käytössä vain kesäaikaan...Enkä siis tiedä mitä se kesäaika käytännössä on. En ole vielä soitellut mihinkään...
Myös kahvitilaisuus olisi kiva järjestää meillä kotona, omakotitalossa olisi just ja just tilaakin, mutta millään en jaksais ruveta siivoomaan yms...Lisäks täällä pyöris jaloissa kaks kahelia koiraa ja kissa. Ja sitten ei oo tarpeeksi isoa astiastoa (yht.19 henkeä) ja huono juoda kahvit, kun on vaan neljän hengen pöytä jne. jne.
Leipoakkaan en osaa, enkä kyllä viittiskään...Äiti, sisko, mummo ja anoppi kyllä hoitais sen puolen, mutta toisaalta joku pitopalvelukin ois kätevä...
Saa nyt nähdä mihin päädytään!
Helpoimmalla pääsis, kun varaisi seurakuntatalon ja pitäisi siellä koko homman. Tilaisi sinne seurakunnalta kakkukaffet tai sitten pitopalvelusta. Tai sit sukulaiset saa leipoa, jos ne välttämättä haluaa.[:D]

Joo, valmiit tilan haluun monesta syystä. Ei tarvi just meittiä siivoomisia ennen eikä jälkeen juhlien, astioiden riittävyyttä, istumapakkoja tai laskutilaa kahvikupeille tms. Kyl meidän kolmioon ehkä just mahtuis, mut jotenki tuntuu, et pääsen helpommalla.
Gazelle, messukylän seurakuntakotihan on siin ihan vanhan kirkon vieressä, et jos sieltä tilat?

Eemi, mä odotin kokoajan, et se teiän koira olis herätessään vaan kattonu ympärilleen ja pierassu, mut ei sentäs[:D][:D][:D]

Meil ei onneks sukulaiset oo paljon soitellu. Isän vaimo soitti tänään ja kysy mun vointia, mut ei kysyny, et joko syntyy[:D] Ja sano, et oli mun isälleki sanonu, et ei saa soittaa joka päivä, kerta viikkoon riittää ja että kyllä sieltä ilmotetaan ku on jotain ilmotettavaa. Kunnioitan kyllä tuollasta sennetta, mua stressaa jo se, et facebookissa kokoajan joku on kyselemäs, et eikö viel? Jono nyt? Ja kuten tiedätte, facebookissa kaikki ei oo niitä läheisimpiä ja sit ne viel laitta, et laitathan viestiä heti ku syntyy! No en tasan laita! Laitan lähimmille viestiä ja päivitän statukseni sit ku jaksan. olin tos kaks päivää muuttamatta statustani, niin johan siel oltiin jo veikkailtu, et oon synnyttämäss. Facebookin ihanuudet ja vihastukset...
Tai no, miehen sisko soittelee joka päivä miehelle, mut ei onneks mulle. Hän on päälle 40-vuotias ja heillä ei oo omia lapsia ja eilenkin kun käyntiin ja kerran supisti niin hyvä ettei hän ollu soittamassa ambulanssia mulle. Huh... Ja hän oli sitä mieltä, että kannattaa sinne sairaalan mennä vaan, kyllähän ne nyt ensisynnyttäjän ottaa sisään vaik ei olis ihan viel synnytys käynnissäkään... Niin vissiin.. Eikä ymmärtäny, ku sanoin, et mieluummin sitä kärvistelee aluks himassa jne. Ei jaksais selittää joka kerta, et ei se sieltä synnyt kahen supistuksen jälkeen[:@]

No, huomenna tosiaan pääsee vähän tuulettumaan niihin sukujuhliin, ellei pieni murmeli päättäis ruveta tulemaan jo ihan pian[:D] Taitaa olla kyllä turha toivo... Odottelen siis Asalia kiltisti, et päästään yhessä synnyttämään[:D]

Leivon ehkä neljä kertaa vuodessa, mutta ajattelin kyllä järjestää ristiäiset kotona - tosin ei ole paljoa porukkaa tulossa, kun osa läheisistä ketä oltiin ajateltu kummeiksi asuu nyt ulkomailla [8|] Joten ristiäisiin on tulossa ehkä max. 8 henkeä, joten varmaan pitäis niille jaksaa leipoa [:D] Noh, ristiäiset tuntuvat vielä kaukaisilta, eilen illalla laittelin vähän sairaalakassia varten tavaroita kasaan. Vauvan vaatteet ovat jo valmiina, itelle alusvaatteet ja sukat, mutta päällysvaatteita en ole vielä jaksanut laitella - tarvitsen varmaan niitä vielä, sillä olen asennoitunut siihen, että vauva syntyy viikolla 42.

Tänään hoitelin 9kk kaksosia päivän [:)] Ja skipattiin sen takia perhevalmennus - ehkä tuossa tuli sitten vauvanhoitoa käytännössä - mutta kyllä kaksosten vanhemmilta vaaditaan järjestelmällisyyttä ja paljon jaksamista! Ihanahan niitä oli kattoa kun leikkivät yhdessä, mutta sylissä oli kyllä ahdasta jos kumpikin itki ja kyllä vaipanvaihdot ja syöttämiset vain työllistävät tuplasti, ei todella mene "siinä samalla". Huh, olen ihan iloinen vaikka niin rakkaita vauvelit olivatkin, että itselle on tulossa ainakin tällä erää yksi kerrallaan [:D]

Seurakunnan tilat ovat mun tietääkseni aina ilmaisia seurakunnan jäsenille eli kirkkoon kuuluville. Ja sieltä yleensä löytyy kaikki tarvittava astiasto se kastemalja mukaan lukien, nii et koko toimituksen voi pitää siellä. Nii meillä ainakin koko toimitus samassa pappilassa.

Mä olin tehny kauppa listaa sinä aamuna ku vauva syntyi ja olin suunnitellu siihen et ostan pari erilaista pussillista niitä valmiita pullia mitkä ite paistetaan. No kauppaan en ite päässykkään mut mies oli ottanu kauppalistan pöydältä ja ostellu ostokset sen mukaan. Oli sit mistä tarjota. Käteviä musta. En kans ole kovin kummonen jauhopeukalo.

Sartza: Niin joo, mä vaan ajattelen tota kaukajärven seurakuntataloa...Kummassakaan en oo ikinä käynyt, kun en oo Tampereelta kotoisin ja mies ei oikein osannut sanoa kumpi niistä on viihtysämpi paikka...[:)]
Molemmissa Messukylän kirkoissa oleen kyllä käynyt ja se vanha kirkko on kyllä niin ihana...Mutta niitten vanhusten kannalta ois kyllä mukavampi pitää koko tilaisuus siellä srk-talolla. Oiskin täälläkin joku kiva vanha pappila tms., mutta ei taida olla, koitin seurakunnan sivuilta etsiä...Aitolahdessa tais olla joku ja sitten on syrjemmällä noita leirikeskuksia vaan.
Haiharan kartanoa haaveilin, mutta vuokra on 300 euroa/12h, joten ehkä ei![:D]

Minkäslaisia "perinteitä" teillä tulee kastetilaisuuteen?? Meillä varmaan laitetaan vauvalle isänisänsä vanha kastemekko, joka on myös tietenkin ollut miehellänikin. Ja kastemaljaksi ajattelin sitä, mikä on minullakin ollut...Olisi miehenikin puolelta joku malja, mutta jos mekko tulee jo sieltä, niin siksi haluan oman maljani.[:)] Myös minulle ostettu mekko olisi tallessa, mutta en nyt sentään viitsi ruveta kahta mekkoa vuorottelemaan! Vähän niin olin etukäteen ajatellut, että poika kastetaan isänsä puvussa ja tyttö äitinsä...

gazelle mäkin ajattelin tuota Kaukajärven seurakuntataloa[:D] en oo myöskään käynyt siellä ikinä niin en tiedä kuinka hieno paikka on, mutta olis aika lähellä. Mutta täytyy nyt katsoa. Vähän tietty vaikuttaa sekin, mikä on vapaana[;)]

Meille tulee myös joko minun tai miehen vanha kastemekko. Riippuu lapsen sukupuolesta. Tällä hetkellä se mun mekko on vaan jossain hukassa enkä tajua missä[:@] Täytyis varmaan laittaa etsinnät pystyyn.

Sartza ottakaa hei nyt mutkin mukaan! Eihän mun oo kiva yksin sinne mennä synnyttämään[:D] Taas luulin viime yönä, että tulee lähtö kun heräsin ihan sekaisin vasta tunnin unien jälkeen hirveään vatsa- ja selkäkipuun. Just sellaiseen, että mietin alkaako menkat vai tuleeko yrjö vai muuten maha sekaisin[:'(] Vessassa sitten panikoin, että voi ei, voi ei, en mä halua synnyttää[:D]

Takaisin