Viimeinen kolmannes

ginessa

Kommentoinnin ninja
Tänne voi sitten ruveta heittää varmaan uutta juttua kun astutaan viimeiselle kolmanekselle!![:)]
 
Niin kait se tarkoittaa viikon 27 alkua? Ehkä. Ainakin silloin on kolme viimestä kuukautta jäljellä.

Mut mä vaan mietin sitä et ku sanotaan et eka kolmannes on takana ku on menny 12vk nii kaks 12 viikon jaksoa olis 24vk ja kolme 36vk. Et tätä mä en kyllä ihan varmasti osaa sanoa miten nää menee. Kertokaahan joku viisaanpi mistä kohdista ne raskauden kolme: eka, toka ja kolmas kolmannes katsotaan alkaviksi??? Vai meneekö ne sen vanhan kansan lakennan mukaan jotenkin kun siinä raskaus kestää 9kk eli 3kk + 3kk + 3kk. Mut mitä se tosiaan on viikoissa ku se ei pidä paikkaansa tuossa 40vk:n kestossa?

[:D][:D][:D] Menipähän mun ajatuksen juoksu sekavaksi. Vappu tunnelmissa hormoneista[;)], ei tähän alkomaholia tarvita näemmä ollenkaan[:D].
 
En mäkään satavarma oo mut ihan kuin oisin jostain lukenu että viikolta 29...
ei yhtään tiijjä,en oo ennen tarkannu tällälailla näitä[;)]

Viisaammat hoi ja huhuu !!?????
 
Mun tietääkseni alkais raskausviikolla 29?? koska varsinainen sikiön ikähän on pari viikkoa jäljessä siitä mistä nyt lasketaan kestoa...
 
No itse aloitin viimeisen kolmanneksen ihan omalla päätöksellä tänään sillä perusteella että laskettuun aikaan on tasan 3 kalenterikuukautta! Mutta eiköhän se 'virallisestikin' noihin viikkoihin 27-29 asetu. Raskausviikothan lasketaan tosiaan kaksi viikkoa (keskimäärin) ennen kuin edes hedelmöittyminen on tapahtunut...
 
Perhevalmennuksen fysioterapeutin jakamassa Odottava äiti ja liikunta esitteessä raskaus oli jaettu kolmeen osaan siten että ensimmäinen kolmannes on rv1-13, toinen kolmannes rv14-26 ja viimeinen kolmannes rv27-42.. mutta en tiä sitten itekkin välillä ihmetelly näitä..
 
Ja mä sitten heti sun perään Miu82,13.5 kun 3kk laskettuun[:)]
 
oon vkolla 29 , 17.5 [;)]

Mut noin muuten 2.5 pitää alkaa kirjottelee kun on kolme kk LA :han .[:D]
 
No eihän se Ginessa täällä yksin ole[:D]. Myös mun niinkuin sadutaren LA:t on 1.8 ja olihan niitä muitakin ekan päivän odottajia. Et jos lasketaan tasan kuukausissa niin kuin Sadutar niin täällä ollaan jo[:)]. Meil on vaan alkuun täälä vähä pienenpi piiri[;)]. Mut mehän ollaan sit myös todennäköisimmin niitä joilla alkaa se keskustelu ekana vauvan syntymänkin jälkeen. Siis jos ei kovin monella tule hirveen paljoa etuajassa muksut ulos. Jonkun on pakko alottaa.

Kukahan se muuten tulee olemaan? Jäiks sehän on jännittävää, kuka saa nyytin ekana syliinsä? Viimeisiä kuukausia kuitenkin viedään. Synnytys lähestyy uhkaavasti jokaisella.[:D]
 
Joopa,nyt sen synnytyksen jotenkin tajuaa konkreettisemmin kun ajattelee että
herranjestas..13 viikkoa enään...kohta se on 10 ja siitä alespäin.
Hui.[:-][;)] Ja tosiaan se voi olla kesällä koska tahansa,ennemminkin.!!
Koskaan ei tiedä miten käy.[;)]
No mitäs me veikkailtiin, koska kukakin aatteli synnyttää ??[:D]
Mulla se oli se 18.7 [:D],eli paria viikkoa  aiemmin [;)]
 
Kyllä mä luulen että se vähän etuajassa tulee, villi veikkaus voisi olla 26.7! Sattus sopivasti jatkumoksi sukujuhliin. Muutenkin on sellainen tunne, että voisi tulla ennen laskettua aikaa ulos.

Mulle on ihan sama millon se viimeinen kolmannes alkaa, en oo ikinä ollu noiden sääntöjen perään!
 
Ketjun otsikosta tosiaan tulee tunne että ollaan jo tosi pitkällä [:D]  Itsellä tosin vielä reilut kolmisen viikkoa tuohon 3kk jäljellä mittariin (27.5), olen varmaan viimeisten joukossa sitten synnyttäneissä ellei tämä päätä todella etuajassa tulla maailmaan..
 
Hieman hirvitti käydä heinäkuisista lukemassa synnytyskertomuksia...Jaiks!Itellä on kanssa hieman "pelko persiissä" et tulee liian aikaisin...Vaikkei oo mitään tuntemuksia tms...

29 viikko alkaa mulla 16.5 joten silloin siirryn tänne virallisesti...Epävirallisesti oon jo...Mulla kun on myös laskettu aika 1.8...Vaikkakin rakenne ultran mukaan 27.7...

Muuta...Mulle tuli ihan hirveä himo korvapuusteihin, joten niitä piti sit alkaa tekemään...tein taas onneksi vain puolen litran taikinan, mut silti siinä on kahdelle liikaa syömistä..Onneksi ne voi pakastaa, muuteivät masitu niin hyviltä sulatettuna...

Just saan kohta tokan pelllin uunista, joten eiköhän ekan pellin pullat oo jäähtynyt riittävästi joten taidan siirtyä tästä koneen äärestä syömään tuoretta korvapuustia ja lasillisen kylmää kaakaota...[;)]

Lähettelen täältä pullan tuoksuisia terveisiä kaikille! Tää vaikenee pulla suussa...
 
Lainauksia toukokuisten viimeisen kolmanneksen osioista [;)]

http://www.helistin.fi/?page=0320365&id=8144582

http://www.tekay.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=36&Itemid=86

Noissa on tietoa tuosta viimeisestä kolmanneksesta, joka noitten mukaan alkaa vkolla 28.. Kuukkelin kautta löytyy tietoa kuhan jaksaa ettiä :)

-------------------

Mä olen ainakin kuullut yleisimmin, että alkaisi periaatteessa 29.viikolla. Eli 28+0. 29.viikon kohdassa hehkutetaan vaunkin omassa raskausviikkojutussa, että "seitsemänkuukautisjuhlat ovat ovella!" ja tuon käsittäisin samalla tarkoittavan viimeistä kolmannesta.

En sitten tiedä.. Tosiaan monia eri näkemyksiä. Mä taisin itse tuntea olevani viimeisellä kolmanneksella 27+0 lähtien, eli 28.viikolla.
-------------------------------------
 
Täysien kuukausien mukaan, jos lasketaan, niin täälläkin se viimeinen kolmannes starttasi [:)]

Olokin alkaa olla sen mukainen, että h-hetki alkaa lähestyä. Varsinkin iltaisin tuntuu, että koko kroppa painaa sata kiloa - no on se paino noussutkin 12 kiloa [:@]... Vappuna tuli herkuteltua kivasti - muut veti skumppaa brunssilla, niin minä söin munkkeja, ja lauantai-iltana olikin sitten pakko käydä oksentamassa, kun kotiin päästiin... ilmeisesti ei kroppa näin raskausaikana kestä liiallista sokeria ja rasvaa. Kävi nimittäin yhtien juhlien jälkeen näin aikaisemminkin, enkä mä nyt mitenkään älyttömästi niitä herkkuja ahminut.

sitten töiden pariin, joita tarvitsee jaksaa enää VAJAA 8 viikkoa... motivaatiota kun ei ole enää ollut samaan malliin sen jälkeen, kun pikkuinen ilmoitti tulostaan.
 
Mä kysyin neuvolassa tällä viikolla, mistä lähtee vipa kolmannes. Kuulemma viikosta 30. [:-] Jos menis kuukausien mukaan, niin olisin joukossa. Nytten sit viä oo...
 
Mirde: Meist kukaan ei vielä ole viikossa 30, ku me LA 1.8 ollaan menossa 27+4. Mut hätääsiä ku ollaan niin täällä ollaan kuukausien mukaan laskettuna[:D].
 
Mulla olis kans kuukausien mukaan tanaan jaljella tasan 3kk! En oo googletellu tms milloin alkais viimeinen kolmannes, mutta tein ihan ikioman laskutoimituksen, jonka mukaan viimeinen kolmannes alkaa vk 26,666... (jos raskaus kestaa 40 viikkoa). [:D][:D][:D]
 
Mua on jostain syysta alkanut nyt viime paivina pelottaa, jos laps syntyyki ennen aikojaan. Taalla kun tuo raskauden seuranta ei ole mielestani niin tarkkaa ja hyvaa kuin Suomessa. [&:]
 
Oletteko muuten huomanneet et tuonne on ilmestyny kokonaan uus kohta: lasketut ajat vuodelle 2011 ja siel on jo helmikuuhun asti keskustelupiirejä!![:-].

Eli tää tarkottanee sitä et me ollaan pitkällä[:D]. Näillä viikoilla syntyneiden keskostenkin pitäs jo 90% todennäkösyydellä selvitä hengis elämään. Kyl maar tää aika menee äkkiä ku sitä ei koko ajan enää ajattele. Alku viikoilla sitä laski päivätkin niin tarkkaan. Nyt jos joku kysyy nii pitää joskus miettiä et nii mikäs viikko se nyt onkaan jo menossa.[:D]
 
Takaisin
Top