Viimeinen kolmannes

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ginessa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Olo on onneksi helpottanut. Sain kun sainkin tämän vimpan työvkon saikkua, niin ei tarvi enää itkua vääntäen yrittää liikkua töiden jälkeen. Kyllähän vieläkin vähän tuntuu tuolla nivusissa, mutta se on semmosta pienenpientä noihin to kipuihin verrattuna.

Nyt on vaan jotenkin orpo olo,kun tietää että ei tarvi mennä töihin piitkään aikaan. Ei oikein osaa aloittaa kotonakaan mitään hommia(siivousta,pyykkäystä) lössähtää vaan joko sohvalle tai jumittaa tähän koneelle.
Onko tää ohimenevää, vai onko musta tullu superlaiskimus?? [:D]

Viikonloppua kovasti odotellaan, että pääsisi aloittamaan mökkikauden. Mutta voi elämä, siellä ei voikkaan yöllä hiippailla silmät kiinni vessaan, kun on ulkohuussi. On pian kumos siellä sammalien seassa[8D] Heh, ja mies saa opetella nukkumaan seinän vieres. Ihan tosissaan kysyi että miksi ihmeessä? Totesin vaan tyynenrauhallisesti että no toki jos haluat että mä öisin pyörin sun ylitse ja puhkun ja ähkin puolta enemmän,ni voit kyllä nukkua siinä reunallaki[:D]

On tämä kyllä niin jännää.Ajatella että 10 viikkoa enää, tai ehkä muutama viikko päälle, ja sitten on oma pieni ihmisenalku elämässä mukana. Ja justiinsa mä vasta sain tietää olevani raskaana!! Mä varmaan ihmettelen tätä samaa asiaa joka päivä[:)]

Ihanaa,voi kun oiskin mökki!![:)]
Oot onnekas kun pääset rauhottuu jonnekin vähän hiljaisempaan luonnon
sopukkaan <3

Katos nyt ettet könölleen mee niiden sammalien sekaan sen huussin kanssa [:D][:D]

Joo-o.. aika...hassu juttu, keskimmäinen täyttää tänään 18 ja esikoinen huomenna 20... niin se aika rientää[:)]

Kappasta vaan nyt mäkin saan kirjotella tänne osioon [:D]
Mua kans hirvittää ja kihelmöi ja jännittää ja kaikkea mahdollista kun ajattelee että 3 kk enään... 6vko töitä ja 6vko lomaa... Jos nyt töissä pystyy loppuu asti olemaan.
Ulkona on taas mitä mainioin sää, ja työmotivaatio onkin aikas miinuksella. Jos saisin valita lähtisin suokkiin kera piknik korin[:)]
Vauveli on muksinu mua aamu kuudesta asti ihan kunnolla [:)] Se on hassua etten vieläkään ole siihen kyllästynyt, eikä se satu tai tunnu ikävältä..Varmaa toi edessä oleva istukka vaikuttaa siihen? Joka kerta kun maha venyy tai vanuu sitä vaan hölmistyneenä ihailee [:)]
Oon koko viikonlopun touhunnut, järjestelly makkaria ja silittäny puolet vauvanvaatteista lipastoon.. Huomasin että en tarvii kyllä yhtäkää 62 koon vaatetta [8|] Potkuhousujakin on kertyny varmaan jo liiaksi, ja kaikilta tutuilta tullut samat äitiysakkauksen kamat [:D] No ompahan vaatetta jos äiti ei jaksa pyykkää [;)] Ja kaiken kukkuraksi kaikki vaatteet on neutraaleja, että kun sitten selviää kumpi tuli niin enhän mä malta olla ostamatta tyttö/poika vaatteitakin [:D]
Ihanaa Hanibööki nauti mökkeilystä[:)] Olen kateudesta vihreenä.. [;)] Katselin netistä mökkejä mutta oon jo liian myöhässä ja kaikki ns. erämökit ilman hienouksia on mennyt...[:(] Ens kesänä sitten! Ehkä tyydyn lainaamaan appivanhempien asuntoautoa ja lähetään teiden tukkeeksi [:D][;)]

Mustaki tuntuu, et justhan me jännitettiin, et päästäänkö sen "maagisen" 12 viikon ylitte ja sit odotettiin puoltaväliä ja nyt on jo 3/4 aikalailla takana.[:D]
Ja ei mee kauaa, ku ekoilla meistä on pienet nyytit sylissä, ihanaa[:D]

Mä en saanu viimeyönä oikein nukuttua. Kuulin, että tayssissa monet synnyttäjät joutuu olemaan käytävillä, ku on niin paljo porukkaa. Rupes se sit ahdistaan ihan hirveesti. Siis, et jos siel ei vaik sit kukaan pidä musta huolta jne. Onks kellään muulla tällasia ajatuksia pyörimässä päässä??? Sit jotenki ahdistaa, kun ei oo synnytysvalmennusta, haluisin tietää "mitä mun pitää tehdä,kun mä synnytän". Joo, netistä voi lukee ja kattoo videoita, mut ei se oo sama asia, varsinkaan, kun ei tiedä mitkä on just tayssin käytännöt.
Huoh... No, en mä sanois ihan et tää olis synnytyspelkoa, mut ehkä vähän voimakkaampaa jännitystä. Luonteeltani siis oon aikamoinen jännittäjä uusien asioiden edessä. Yritin sit eilen puolenyön aikaan netistä lueskella itku silmäs synnytyksestä ja arvatkaa muistanko siitä enää mitään?[:D]

Tänään onneks työnpuolesta vaan puhelinpäivystyspäivä, eli voin olla himas, kunhan oo puhelimella tavoitettavissa.
Ja ulkona paistaa aurinko!!! Taidan silti valita varmanpäälle ja lähteä uimaan tossa lounaan jälkeen,ku allergiaa viel sen verran, etten haluu tuol puiden seassa hyppiä!

Päiviä kaikille...

Ajattelin nyt myös siirtyä tänne viimeisen kolmanneksen osioon, kun kaippa se on käsillä miten ikinä sitä laskeekin.

Eilen kävin tutustumassa uuteen Ikean ja saatiin aikamoinen härdelli mun kaverin kanssa aikaseks kun yritettiin suunnitella miten tuleva vauvanhuone/työhuone saadaan toimivaksi kokonaisuudeksi.. katotaan miten käy.. Eilen sitten siis käytyäni 5K lenkillä aamulla, sitten työpäivä 8h, ikea 3,5h, päätin fiksuna tyttönä alkaa vielä kokoamaan kaikkea ostettua.. nyt on sormet hellinä ja pää tyhjä, enkä kuitenkaan saanut kaikkea valmiiksi. ja kaiken kukkuraksi lemppari-aamutoimi PAHOINVOINTI/OKSENNUS is back... Hyvin lähtee siis liikkeelle viimeiset 12 viikkoa. (Idiootti olen... vähän vähempi olis ehkä riittänyt...)

Mutta nyt on tavaraa meillä sen verran että voin alkaa fiksaileen asioita siihen uskoon että vauva ehkä joskus mahtuu meidän pikku kotiin myös.. Paniikki iski viikonloppuna että mitään en oo vielä tehnyt ja kohta se pikkunen jo tulee.. niin joskos sitä saisi sitten itselle hiukan mielenrauhaa näillä järjestelyillä..

Oooikein ihanaa aurinkoista päivää kaikille jotka siitä pääsee nauttimaan... [:D]

nim. vielä 7 viikkoa töissä[:'(]

Sokerirasitus selvitetty. Paastoarvo oli tasan 4, loput arvot saa tietää soittamalla huomenna neuvolaan. Paasto ja litku ei ollutkaan niin paha rasti kun pelkäsin. Väritöntä litkua, joka maistui sokerilta. Toivottavasti loputkin arvot olisi hyvät.

Hurjaa, että teillä alkukuisilla on vain 2kk laskettuun. Itse juuri alitin sen 3kk.. tuntuu että edellisestä neuvolastakin on tosi pitkä aika (4.5) ja seuraava aika on vasta ensi viikolla (9.6), joka on mun viides käynti siellä kaikenkaikkiaan. Sf-mitta on otettu vasta kerran, toivottavasti se olisi kasvanut - silmämääräisesti maha kyllä on kasvanut, mutta mittanauhalla sain toukokuun alkuun vain pienen lisäyksen (103cm->107cm). Paino on edellisestä neuvolasta tähän mennessä noussut reilun kilon, mulla maaliskuusta asti painonnousu melko tasaista,kilo-puolitoista/kk. Vauvan liikkeet ilahduttaa kyllä kovasti, luulisin että se on edelleen samoinpäin kuin rakenneultrassa, pää alhaalla, peppu ylhäällä ja jalat alhaalla, koska kovemmat potkut tuntuu mahan keskivaiheilla ja kyljissä ikään kuin pienien käsiten hipsutusta. Tai sitten vain kuvittelen [:D]

Töitä olisi jäljellä nelisen viikkoa enää [:D]

Uusi vaiva, eika mikaan pikkuvaiva. Musta tuntuu, etta mulle on tullut nivelreuma [&:][:(]
Jollain reumasivulla lukee, etta " ...hormonien merkitykseen viittaa se, että tauti on selvästi yleisempi naisilla kuin miehillä sekä se, että oireet saattavat pahentua tai tauti puhjeta raskauden jälkeen..." Noniii!! Byaaa.

No mun sormien nivelet molemmissa kasissa on kipeet ja vissiin turvonnukin jo. Vaikea erottaa normaalista turvotuksesta, mutta esim yks sormus ottaa jo kiinni keskisormen niveleen, eli ei mahdu enaa sormeen... (onneks ehdin sen jo ottaa aikaisemmin pois, heh)
Sit luin, etta pakiat ois kans kipeet, no mulla on ollut nyt kahtena aamuna... Kiva kiva juttu. Ainakin oireet vaikuttaa reumalta, kiva mummotauti.
Torstaina normi neuvola/laakari, taytyy kysasta, jos se tietaa tasta jotain... oispa vaan jotain "raskausreumaa" tai jotain... masennus kai tassa iskee, jos sairastuu johonki tommoseen.

täällä ei mee mitkään kengät tai sukat jalkaan kun on jalat niin turvoksissa...Ainoat popot jotka saan jalkaan on vanhat turvatyökenkäsandaalit...niissä aattelin mennä valmistujaisiinkin...[8D]

sit vielä oikea ranne on tosi kipeä...Ja mulla puutuu pikkirilli ja nimetön samasta kädestä vähän väliä...Nyt joudun taas pitämään rannetukea ettei tarvi ottaa särkylääkettä vähän väliä...[X(] Saman käden kämmenpuolella on peukalon ja kämmenen välissä tosi kipeä kohta...Ihan kuin oisin lyönyt siihen vasaralla...No eiköhän tää tästä...

Muutoinkin on tosi turvoksissa olo...Kotimittarilla mittasin verenpaineet niin ne on ihan ok...SAmoja mitä aiemmat kotimittaukset on olleet...Onneksi Tiitiäinen liikuskelee säännöllisesti mahassa niin tietää siitä et kaikki ok...Oma olo ei oo kuitenkaan mitenkään parhaimmasta päästä...

Mies kehottelee mua huilimaan vähän väliä ja juomaan vettä...Nyt taidan ihan oikeasti mennä huilimaan ja nostan jalat kattoon, jotta helpottaisi turvotus...

Heipsan!!
Täällä on oikein ihana päivä kaikin puolin: Kävin tapaamassa sitä puolituttua gynegologia ja tulos oli:

SE ON TYTTÖ!!!! Siis siitä ei ole pienintäkään epäilystä[:D][:D][:D] Niin selkeä sydän oli jalkojen välissä, et miehen vehkeistä sellasta saa aikaiseksi. Multa meinas tulla itku siellä. Eka etittiin tosi kauan ku ei antanu millään kuvakulmaa. Sit lopujen lopuksi nousin istumaan ja katottiin silleen niin siinä se oli[:D][:D][:D].

Kaikki muukin oli tosi hyvin. Lapsivettä oli hyvin, paljon teki hengitysliikkeitä ja hikkasi. Vatsalaukku, munuaiset ym. sisäelimet niin kuin pitääkin. Painoa oli tällä arviolla 1740-1840g vastaa siis viikkoja 32+0 ja nyt menossa 31+2 kuukautisten mukaan. Kone antoi syntymäpainoarvioksi 3200- 3500g. Eli siis oikein hyvä.

Mut se itsestä.

Aamu: ihan noiden oireiden perusteella en lähtisi tekemään diagnoosia reumasta. Ensinnäkin ne päkiöiden kivut johtuvat todennäköisesti normaalista turvotuksesta ja siitä, että sinullakin tuo paino on noussut normaalilukemistaan raskauden myötä nopeasti. Se rasittaa jalkoja ja niveliä. Suosittelisin vain hyviä tukevia kenkiä, jotka pitää jalkaholvin hyvässä asennossa ja huomioi tarkasti myös sen kuopan mikä jää heti päkiän taakse keskelle. Sormien nivelet saattavat raskauden aikana ihan itsekkin kerätä nestettä ilma reumaa. Kun nestettä on kudoskissa sitä voi olla myös nivelissä. Sä kun olet siellä kuumassa ilmanalassa niin todennäköisesti vielä enemmän kuin meillä kanssa sisarilla täällä "kylmässä pohjolassa". Sanoisin siis, et otahan ihan rauhallisesti äläkä googleta enää tuota asiaa[:D].

Koitahan Sme huilailla ja usko sitä miestäsi juomisesta. Toi kamala turvotus tekee kyllä ihan inhottavan olon.

Miu sitte jaksaa aina ilahdutta noilla kommenteillaan[:D]. Taas sai mahan pohjassa tuntuvat naurut aikaiseksi tuo raskausdementtia[:D]

Vautsi Asali, jopas sie vielä jaksat painattaa kovaa tahtia[:D]. Aikas vauhdikas päivä sulla ollut.

Onnea Ginessan "vauvoille".

Voi nautihan Hanibööki mökkeilystä. Ensi viikollahan me sitten tavataan Vaasan alueen masujen tapaamisessa.[:)] Joo orvolta tuntuu alkuun tää lomalle jäänti mut kyllä tähän pian tottuu. Sitä miettii et miten sitä sais nyt tehtyä pian nekaikki hommat mitä oli ajatellukki et sais sit loppuajan vaan köllötellä ja mökkeillä. Meillä onneksi sellainenkin löytyy. Tosin suku mökki et siellä on aina muitakin. Nii ja onneksi on päässyt sinun kivut jo vähän helpottamaan.

Onnea tytöntylleröstä, Eemi <3

Aivan mahtavaa,täälläkin silmät ihan vetistyi uutisista[:)]

Miu, mulle tuli kanssa aiemmin ihan hirveä raskaus-dementia, saattoi juoruta puhelimessa ikuisuuden, laittaa luurin kiinni, ja kun mies kysyi että kuka oli, niin ei enää ollut mitään muistikuvaa...... Saati sitten siitä mistä oli mahdettu keskustella [:-]
Mulla auttoi noi omega 3 tabletit (joissain niissä on a-vitamiiniä, ei saa semmosia syödä..)
Mielettömän fiksu olo ollut kun niitä nappaillut!!
Neuvolan täti neuvoi niitä syömään kun olin ihan aivottomana.
Eli jos ei ruokavaliosta tule tarpeeksi omega3:sta, niin vauva saa kyllä omat tarpeensa silti, "ryöstämällä" äitin aivoista jossa se omega  asuu. (Tämä siis melkein suora lainaus siitä mitä neuvola täti sanoi, ajatteli varmaan etten vaikeampaa tekstiä ymmärrä!!![:D])
Omega-tablettien syöminen on kuulemma enemmänkin helpottamaan äidin oloa, kun se vaikuttaa tuohon muistiin..
Kannattaa kokeilla, suosittelen!!

Oli kiireinen viikonloppu ja maanantai ja nyt vasta kerkesin katsomaan, etta mita teille kuuluu. Sellanen olo, etta olen ollut poissa viikkokausia.. [;)]

Mies on poissa koko viikon, joten yksin pitaa hoidella arkipaiva [:-] Mut kyl taa tasta.. Edelleen paranee olo pikkuhiljaa, joten toivon parasta naiden onteloiden kanssa. Perjantaina taas laakariin keskustelemaan jatkosta.. Oon kylla ollut aika vasynyt, johtuu varmaan alhaisesta Hb:sta (107), joka kuulemma on normaalilukemissa raskausaikana, eika lisarautaa tarvita. No, perjantaina tsekataan uudestaan.. Mulla ei kylla normaalisti ikina oo 130 alhasempi Hb, niin etta epailen vasymyksen tulevan siita.. Outoa, etta taalla on niin eri suositukset..

Hei Eemi, onnea tyton johdosta!! Viimeinkin salaisuus paljastui[:)]

Mä olenkin jotenkin ihan pilvissä tuosta tyttöuutisesta. Mä olin jotenkin niin uskonut siihen tyttöön ja ku tähän asti ne sellaset arvailut mitä on ultrista saatu niin ollu niitä ehkä kiveksiä[;)]. Hymy naamalla kulkenu koko loppupäivän. Eihän siinä pojassa olis ollu tietenkään mitään vikaa. Mut ku toi oma aavitus on ollu asiaa vastaan, nii tunteet on ollu vähä ristiriitaiset.

Joo Miu Eemi niminen poika 6v on ja miehellä on yks poika 7v ja tyttö 11v. Mut ovat meillä vain joka toinen vkl. Ihanaa saada kokea molemmat vauvat[:D]. Eli eka on tyttö laatuaan mulle[:)]. Tässä nämä lapset kuitenkin todennäköisesti ovat. Ja heti piti käydä ostamassa yks pieni vaaleanpunainen pipo[:D].

Maisan mulle neuvolan täti kertoi et Suomessa tosiaan suositukset on et jos on Hb 30 raskausviikon jälkeen 110 niin sit suositellaan lisärautaa. Koita hommata apteekista tai luontaistuotekaupasta sitä Greuterbluesaftia. Mulla ainakin toimii. On siis luontaistuote. Jos vaikka vähän piristyisit[:)].

No siinähän se tuli[:D]. Mä olen ihan muuten vaan juuri alottanu ehkä kk sitten popsimaan omega-3 kapseleita, eikä tosiaan ole vielä ainakaan kovin pahan raskausdementtia iskenyt. Oliskohan niistä ollut apua? Tosin J.J tiedän ton tunteen ku joku kysyy yht äkkiä jotain tollasta tosi yllättävää[:D][:D], nii pää meneeki ihan tyhjäks. Ai olenko mä puhunu puhelimes?[:D]

Onnea Eemi! [:)]

Varmaan sitten olen jo viimeisellä kolmanneksella! Liikkeet on kyllä muuttunu viime aikoina! Ennen oli potkuja ja muita "pienempiä" liikkeitä, nyt toi vaavi möyryää tuolla niin että tuntuu kuin koko maha muljahtaisi kun pikkuinen vaihtaa asentoa. Ja välillä tulee kunnon kohouma mahaan kun vaavi puskee päällään tai pepullaan tai millä lie. On ihan hauskan tuntusta, vaikka välillä melkein sattuu.

Oletteko kokeilleet kuuleeko mies vauvan sydänäänet mahan läpi? Me on aina välillä kokeiltu, mutta ei kuulemma kuulu mitään.

Tänään hermoilin, kun seisoin pikkupyromaanien koulukirjanuotion vieressä ja jälkikäteen tietysti älysin ruveta ressaan että saiko vauvaparkakin annostuksen savua ja häkää...

Hienoa Eemi että sukupuoli selvisi ja onnittelut tytöstä! Sulla on sitten vähän sama fiilis kuin mulla on näistä pojista, meillä kun on kaksi tyttöä ennestään.

Liikkeet on muuttuneet täälläkin; nyt heiluu koko maha kun muksut liikkuu. Lapsetkin ovat saaneet tunnustella kantapäitä kun ovat sattuneet sopivasti kohdalle. Ja perheen yhteinen huvi on seurata mun heiluvaa mahaa kun telkkaria katsellaan[:D].
A tuntuis olevan edelleen RT:ssä mutta B on ilmeisesti edelleen PT:ssä. Tämä ei kuitenkaan kuulemma haittaa mitään, johan lääkäri mulle totesi alussa että riittää kun A on oikein päin. B:n he vetävät kuulemma vaikka jalasta ulos. Lupaa hauskaa synnytystä meikäläiselle[;)]

Turvotusta ei onneksi ole hirveesti, toivottavasti ei tulekaan. Mä tosin juon ihan hirveesti aiempaan verrattuna, liekö sillä sitten vaikutusta asiaan. Hb:n kanssa kyllä takutaan edelleen. Onneksi on kuitenkin noususuunnassa, viimeksi 104. Maisan täälläkin ilmeisesti vaihtelee suhtautuminen tohon hb:n tasoon. Mulle määrättiin Retafer 1 tabl/pv kun hemppa oli 92 ja siitä se on sitten pikkuhiljaa lähtenyt nousemaan. Kun hb oli 116 se oli mun neuvolatädin mielestä vielä ihan ok.

asali, tosi harmi jos pahoinvointi palaa. Ota nyt vähän rauhallisemmin ettei vointi mene sen takia huonommaksi.

Aamu, mä komppaan Eemiä nyt tossa nivelreuma-asiassa. Veikkaisin myös johtuvan turvotuksesta nuo oireet.

Voikaahan hyvin mammat! Loppusuora häämöttää[:D]

Onnea Eemi tyttösen johdosta!!! Vähän reilu vkon päästä tosiaan tavataan ihan livenä[:)]

Mä niin haluisin kans varmistuksen että onkos se poika joka tuolla vatsassa kasvaa. Alusta asti kyllä ollut semmonen fiilis, ja linea negra (meniköhän nimi oikein) viiva on näkynyt jo hyvän aikaa, ja siitähän sanotaan että olis poikamerkki, lisäksi mahaan on kasvanu älyttömästi hentoa karvaa,joka onneksi vielä on aika vaaleeta.Rintojen väliin oon huomannu tulevan tummempaa rintakarvaa[;)] Naureskellutkin miehelle että mulla on kohta samanlainen karvarinta ku sulla[:D]
Ja jos se pitää paikkaansa että jos äitiä närästää niin lapsella paljon hiuksia, niin meidän tenavalla pitäisi olla ainakin puoleen selkään ulottuva liehuletti[:D] Oikeastaan alkumetreiltä lähtien mua on vaivannu närästys ja nyt se tuntuu vaan pahenevan.SE mua nytkin valvottaa...No onneksi saa sitten aamusta nukkua pidempään,jos tulee tämä yö valvottua.
Rennietä en pysty enää syömään ollenkaan, tulee heti yökky kun ajatteleekin, ja toi toinenki närästyslääke alkaa jo tökkimään... Sama on aamuisin rautashotin kanssa. Juuri ja juuri saa sen nieltyä ja sitten jo pitää yökätä.[:-]Onneksi ei oo tullu vielä ylös asti...
Vielä on pysynyt turvotus poissa, mutta kyllä sekin varmasti tulee tässä kesän mittaan jos se inkkarikesä on tullakseen.Löysin H&M:stä ihanan hellemekon kesäksi, ja kuitenkin mun säkällä kun se on tuola komeros odottamas, niin kesästä tulee viileä.

Jaahas, jos sitä menisi yrittämään taas nukkumista ison tyynyvuoren kera, pitää sitten taas nousta ylös jos vaan nuo mahahapot tahtoo ylös,vaikka makoilen lähestulkoon puoli istuvassa asennossa. Saas nähdä kauanko selkä tykkää tästä nukkumisasennosta. On muuten ihme että selällään maatessa ei hapot tuu ylös,mutta kun niin ei pysty muuten sitten kauaa olemaan[&:]
Kyljellään ollessa ne taas pyrkii nousemaan, vaikka onkin kasa tyynyjä alla. No toivottavasti lapsosella on sitten sitä hiusta paljon päässä, ettei ne oo kropassa kaikki[:D]

Mukavaa viikon jatkoa kaikille!!!

Kokeillut varmaan olet Hanibööki noissa asennoissa vaikka mitä mut anatominen tosiasia on et vatsalaukku kaartuu oikealle puolelle meillä kaikilla. Siksi useinkin vasemmalla kyljellä makaaminen ärsyttää vähemmän vatsaa ja ehkä vähän helpompaa närästyksen kanssa. Mulla se toimii aina välillä. Mut silloin ku oikein kovaa närästää nii siihen ei auta sit mikään. Oli kui päin tahansa tai otti mitä troppia tahansa.[&:] Ps. mä kerron sulle sit kenellä kävin ku tavataan. Lupasin olla julkisesti ilmoittelematta et hän kattelee sikiöitten pyllyjä[:D]. Vaikka kylläkin painotti vielä sitä et pääasiahan on vauvan hyvinvointi ja aina sitä vehjettä ei saa esille, mut jos näkee kertoo varmasti.

Kiva kuulla sinunkin kuulumisia Scarlet. Teilläpä ei taideta pian telkkua enää tarvitakkaan kun lauantaijytä alkaa masun molemmin puolin niin kaikki keskittyy siihen[:D][:D]. Kuulostaa tosi kivalta toi jalasta ulos kiskominen[&:]. Niinpä ne kai tulee ku eka on jo tien avannu[:-].

Takaisin