Viimeinen kolmannes

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ginessa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oikeesti tytöllä on 1.6 synttärit mut... haluu pitää isot bileet tuolloin..
poika täyttääkin 2.6 sitten 20... huhheijaa se aika rientää[:)]

Ja voi jumalauta mitä sakkia Miu, tosi ikävää[>:]
Yritäs nyt olla sisseilemättä siellä..ettei satu mitään..
niin minäkin ekaa oottaessa tein..ja sit en saanu kantaa enään maitolitraakaan loppuraskautena..[:-]

Käytiin eilen viemässä jätettä paikalliseen keräyskeskukseen, puuta ja kaatiskamaa yms...Olin siellä nousemassa autosta auttamaan kantamisessa niin mies sanoi et istu vaan autossa hän hoitaa nää...ja muutenkin kantamisessa yms. on jo helpommin sanonut et hän hoitaa...[:)]

Vissiin kun masun koko alkaa olla kohtalaisen kookas niin toinen ei anna nostella mitään painavaa...SAmoin mun isä jos käydään kaupassa niin se ei anna mun kantaa maitokassia vaan kantaa sen itse...Iskällä ikää kuitenkin 69...Mut on noi niin suloisia...

Mutta älkää ihmeessä sisseilkö liikaa...Mulla ainakin kun weekendinä ajoin nurmikon niin joutui aina pienen pätkän jälkeen pysähtymään hetkeksi et supistus hellittää...ainakin itse haluaisin tiitiäisen olevan vielä 10 viikkoa mahassa tai ainakin sen 6 viikkoa...[:D]

Hyva Eemi, etta voit nyt paremmin. Kuulosti aika hurjalta[:o] Mutta hienoa jos vauva nyt on paa lahtokuopissa!

Epailen taalla, etta vauveli on pylly alaspain ja toivoisin sen jo pian kaantyvan. Ovat meinaan paikallisessa sairaalassa ekspertteja peratilasynnytyksissa, joten helpolla ei saa lupaa sektioon ja ma en haluu synnyttaa niita jalkoja ensin[:-].

Voi jösses Miu. Kyllä ihmiset voi sit olla idiootteja[&:]. Sme sun läheises tuntuu ymmärtäneen asian han oikein.

Koitahan Ginessa jaksaa synttärirumbaa. Ja joo todella aika menee nopeasti[:D]

Eemi03 Ihan totta..Tuntuu että ihan äsken ylpeiltiin plussista ja nyt on enää vajaa 10 viikkoa laskettuun aikaan..Alussa kun tuntui ettei aika kulu millään vaan menee jopa taaksepäin välillä...Nyt ollaan jo näin pitkällä...

ON: Nyt ainakin kun nää helteet vähän lientyi niin masussakin on paljon rauhallisempaa...YES!!! Itse en oo tuntenut noita kääntymisiä, mutta mulla on nyt kahen viime neuvolan aikana sanottu et tiitiäinen on pää alaspäin...Mut Tiitiäinen on kyllä hereillä ja melskaamassa masussa 1-2 h välein...Onneksi yöllä en herää liikuntaan vaan pissihätään...Päiväsaikaan kyllä tuntuu välillä virtsarakkoon tai putkeen iskuja tai potkuja...Ja sit on juostava vessaan vaikkei edellisestä käynnistä ois ku 5 minsaa...[:@]

Huhhuh tytöt...olin lenkillä ja kesti kyllä toi 6 km pätkä paljon kauemmin kuin ennen...
vaappuu keikkuu,repii,kiristää turpoo ja vaikka mitä.
Mutta hyvä kun sain tehtyä sen [:)]Kesti noin puoltoista tuntia.
Kauheita pissahätäkohtauksiakin meinas tulla,muutenkin toiletissa saa ravata 20-30 minsan välein...
ellei välistä useemminkin,-ei tarvitse kuin nousta pöntöltä nii taas tulee uus kierros [;)][:D][:D]

Näinpä parittelevat perhoset ja leppiksetkin mettässä [:)]
Nyt leipää ja juotavaa ja jalat ylös huhhuuh...

Eemi, mulla ystävällä tuli keisarileikkauksella tiistaina poika maailmaan, oli ollut koko raskauden sivuttain ja sitten la-aamuna kääntyi peppu alaspäin.... Eli hyvä vaan jos nyt kääntyi jo "oikein päin"!!! 

Vaikka kai tuolla vielä tilaa liikkua on suht hyvin johonkin 33-34viikolle asti? Jotain semmoista tuo hoitaja tänään neuvolassa puhui, saattoi kyllä olla että tarkoitti että tilaa pyöriä, ei kääntyä ympäri... Minä olin siinä vaiheessa niin sydänäänien lumoissa että meni vähän ohi [:D]

Mulle sanottiin tänään neuvolassa, että vielä voi pyöriä ja hyöriä. Ainakin mä tunnen liikkeet välillä ylhäällä ja välillä alhaalla. Mut pääasiassa viihtyy oikealla puolella. Neuvolassa tunnusteltiin tänään painelemalla ja "joku möykky" oli alaalla; olis kuulemma ehkä voinut olla pää. Tai sit kantapää.. [:D]

Hurjia kertomuksia teillä noista oloista: toivottavasti niitei tule kenelleen enää lisää.. [:'(]

Aika rankan kuulosia kääntyilyjä noilla vauvoilla. Täytyy toivoa etteivät rupea useemmin kääntyileen tollee.

Omaa napaa... Mulla on hoitopöytä ongelma, ensinnäkin sellaista ei vielä ole toiseksi tarvitsisin jonkun lipaston ainakin mihin sais kätevästi vauvan tarvikkeet ja vaatteet. En vaan osaa päättää tarvitsenko hoitopöydän vai pelkän laatikoston.[8|] Makkarissa on sellainen taso mitä vois kyllä periaatteessa käyttää hoitopöytänä mutta mihin ne vaatteet sitte laittaa.
Tänään kun lähdin päivälenkille niin jostain tuolta sisältä nipisteli ilkeesti kun käveli en tiiä mitä oli mut tuntuu vaan kävelles. Outo juttu.

Kylhän sen munkin tietääkseni pitäs vielä mahtua kääntymään ihan hyvin. Tää mun vauvelini vaan tais tehä sen ihan omalla tavallaan ja isoon ääneen. Et ei jää epäselväks kuka siellä möyrii[;)]. Tais tosin itekki säikähtää ku nii hirveesti potki. Mä kans ajattelin kysellä torstaina neuvolassa tuosta kääntyilemisestä, et kui pitkää se siellä pitäs mahtua hyvin kääntymään vai onko siina jotenkin paljo yksilöllisiä eroja?

Miu punkkien poistaminen on aika inhaa puuhaa. Se kohta mua tosin ällöttää eniten ku pitää tarkastaa onko se pää tallella ja ne pirun pienet koivet liikkuu siinä pinsetin ympärillä. Mun boxulla oli ehkä kerran kesässä tai joka toinen kesä. Ei ihan hirveen yleisesti. Onneks Boxu ei ihan hirveesti hätkähdä vaikka vähä nahkaa lähti aina varmudeks mukana[;)]. Sul oli Miu hyvät sokeriarvot.

Ginessa hyvä kun pääsit 6km käveleen. Vaikkakin vaappuen ja hitaasti, mut silti. Mä en ole ollu pariin viikkoon lenkillä. Pitäs kyllä mennä jahka ehtii. Pe olis töistäkin vaellus ja johonkin näkötorniin kiipeäminen edessä. Saas nähä kui käy. Pitää huomenna tai to koittaa käydä kattomas onnistuuko kävely. Tänää ei 3 tunnin yöunien jälkeen jaksa lähtee mihinkään.

Mulle sanoi katilo perjantaina neuvolassa kaydessani, etta yleensa on vauvalla hyvat mahikset kaantya aina viikkoon 36 asti. Mutta jos nyt jo on noin rankkaa aidille, kun Eemilla oli, niin toivon paljon aikaisempaa kaantymista!!

Paukke, mä ratkaisin niinkin omaperäisesti kuin ikeasta kattomalla, löytyi kaksi (meille) hyvää vaihtoehtoa:

http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/S29828090

toi me hankitaan, ei liian kallis ja siitä saa sitten tytölle ekan oman hyllyn kun ei tarvii enää hoitopöytää, ja siihen mahtuu paljon tavaraakin. Ajattelin ostaa jotain punottuja koreja joihin saa sitten "piiloon" tavaraa ettei kaikki esillä.

http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/S19847862

Toi on kanssa nätti lipasto, mutta tuolle ekalle enemmän käyttöä sitten kun ei enää hoitopöydälle tarvetta.
Ja sieltä löytyypi muitakin halvempia ihan vaan hoitopöydäksi tarkoitettuja juttuja, jos semmonen sopii paremmin teille [:)]

Me ostettiin kanssa tuo samainen Hensvik-hylly-hoitopöytä.

Ensi viikolla olisi tarkoitus etsiä siihen ikeasta sopivan kokoiset korit/laatikot, mä varmaan haluan jotkut kannelliset. On pakko päästä kokeilemaan sen mallikappaleen kanssa, kun nuo etuosan koristelistat hiuakn hämää siinä minkä kokoiset laatikot mahtuu.. muutenkin ne tason alapuolelle jäävät hyllyt on niin 'syvällä', että siellä tulee varmaan pidettyä sellaista jota ei koko ajan tarvitse, mä ajattelin vaihtolakanat ja isommat vaatteet laittaa sinne.

Heitetäänköhän meidän ulos kun kipitetään alakerran laatikko-osastolta yläkertaan lastenosastolle testailemaan niitä.. [:D]

Meillä alkaa torstaina perhevalmennukset, niitä on yhteensä kolme, eka on loppuraskaus, synnytys, kivunlievennys ja sairaalassaoloaika. Toivottavasti siellä ei ole mitään videotuokiota [:'(]

Ja MIU82, kyllä mä olen käyttänyt vauvan vaatteiden pesussa myös huuhteluainetta, joko LV:n tai Erisanin. Vaipat ja harsot yms sitten olen tietysti pessyt ilman.

Olen lukenut teidän hurjia juttuja noista kääntyilyistä, ja itsekin olen alkanut kuulostelemaan tarkemmin, miten päin vauveli siellä oikein on - en ole saanut selvyyttä, mutta eilen viimeksi alkoi tuntua jo vähän ikävältä, kun potkut tms. osuivat jonnekin tuonne sisuksiin... Kovin on vaikea hahmottaa, kun en yhtään osaa sanoa, mikä osa milloinkin tuntuu, kun kokeilen... ihanaa se ainakin on, kun tuntuu, että jaa oiskohan tässä masuasukin pylly vai pää tms.

Olin eilen pitkällä pyöräreissulla ihan kuntoilumielessä, ja illalla juttelin äitini kanssa, joka sanoi, että kannattaa kyllä jättää se pyöräily, ettei vaan kaadu. nyt olen itsekin miettinyt, että josko sitä jatkossa vaan pyöräilisi rauhaksiin, jos johonkin on menossa, mutta jättäis nuo pitkät pyöräreissut yksinään pois. Mietin nimittäin, että jos kaadunkin, eikä mitään sattuisikaan, niin saisin varmaan sellaisen hysteriakohtaukset että oksat pois...

Mä olen jättänyt vaatteiden pesun tuonne heinäkuulle, kun olen mammalomalla. Siihen asti tässä keräilen vaatteita [:)]

Noista kääntyilyistä: mulla kolmas tulokas kääntyi vkolla 35 eräänä yönä väärinpäin. Paniikissa soitin neuvolaan että mitäs nyt tehdään? Vastauksena oli että hmm outoa, kattellaan, ja jos se ei ala kääntyä itsekseen niin yritetään kääntöä-minkä olen kuullut olevan varsin hirveä tapahtuma. Viikko kului pikkupaniikissa tuli vko 36. Sitten miehen sukulainen sanoi että -hei etkö ole kuullut kiinalaisessa lääketieteessä... johtuu jonkun meridiaanin epätasapainosta...eli akupunktioon! Kävin tämän sukulaisen luona Helsingissä akupunktiossa ja uskokaa tai älkää vauva kääntyi seuraavana yönä! (ihan kamalan tuntuista muuten) En tiedä olisko kääntynyt muutenkin, mutta helpottavaa se oli henkisesti[:)]

ihana tunne jaloissa...Kävin just jalkahoidossa ja rasvaa laittaessa tuli jalkahieronta samalla...IIIIIHANAAA!!!!

Flunssaa taas pukkaa päälle...Mies on ollut alkuviikon flunssainen ja nythän se sit on mussa...[:'(] Onhan tässä ollutkin viikko ettei oo hirveän nuha ollutkaan...

MIU Linkoatko pyykin?Mulla ainakin ei tuu pyykistä kovaa kun linkoan ne 1000-1200 kierroksella...Kuluttaahan se hieman pyykkiä, mutta eipähän tartte ootella ikuisuutta kuivua..Mä en siis käytä huuhteluainetta ollenkaan kun mun iho ei tykkää siitä...

Taas on tyopaiva pulkassa.. Oon kieltanyt itselta naiden palstojen lukemisen toissa, kun siella kumminkin oon niin vahan aikaa. Muuten tulee VIELA huonompi omatunto [;)]

Poskiontelot tuntuu taasen tukkoisemmilta - saas nahda, etta tuleeko taas naama kipeeksi[:-]

Lapsi on ollut kumman virkea viime paivina, mika on oikein mukavaa, toivon, etta se siella kehittelee kaantymisstrategiaa. Ja tosiaankin - jos taa ei kaanny, kayn siella akupunktuurissa. Hieno idea.[8|] Onneksi viela mukavasti aikaa siihen kaantymiseen.

Olet niin onnekas, Eemi, enaa yksi tavallinen tyopaiva! Voi jee!! Mutta taidat kylla jo olla loman tarpeessa - on kaynyt sua ja takalistoa saaliksi [;)]

Olen lueskellut noita aiempien kuukausien juttuja - nyt se eka kesakuisistakin jo varmasti synnyttaa. Kohta on tytot meidan vuoro!! Kylla aika rientaa[8|][8|][;)]

Kiitos Maisan myötätunnosta. Tällä viikolla todella on ollut niin väsy et loma tulee todella tarpeeseen. Vielä pitäis huominen jaksaa vaikka sekin jostain syystä nyt tuntuu ylitsepääsemättömän vaikealta. Ehkä se ei ole pelkkä väsy vaan myös motivaation puute.

Mä en koskaan muista kääntää pyykkiä nurinperin. Saati ikinä ole käyttänyt huuhteluaineita yms. Eikä mun pyykini ainakaan omasta mielestäni näytä yhtään sen huonommalta ku muidenkaan. Olen kyllä miettiny sitä huuhteluaineen käyttöä mut tota etikkaa voisin kokeilla ekaks. Varsinkin pyyhkeisiin olis kiva laittaa mahd paljon pehmeyttä ja raikkautta. Mäkin yritän Haniliini pestä mahd usein vaatteitakin mitkä vaan sen kestää 60 asteessa. Varsinkin sukat ja alusvaatteet. Ja tietty lakanat ja pyyhkeet aina.

Vauvan vaatteista oikeestaan kannattais ostovaiheessa tarkistaa et ne voi pestä kuumassa niin lähtee puhtaaksi. Mä en ole ikinä ymmärtäny sitä mainosta missä mainostetaan jotain pyykin pesuainetta et lähtis puhtaaksi jopa 15 asteen lämpötiloissa. Kenen pesukoneessa on edes sellanen ohjelma mikä pesis pyykin 15 asteessa? Ei ainakaan mun koneessa.[:D][:D][:D]

Älä välitä Miu tuosta naiseuden osan puuttumisesta. Mä kuulun sun kans vähä samaan kastiin. Olen aina sanonu et multa puuttu joku pieni geeni mikä yleensä naisilla on. Mulla ei ole yhtään ylimääräistä purkkia tai purnukkaa meikkejä tai rasvoja kaapissa. Käytän pääasiassa perusrasvoja ja niitäkin vain kasvoihin ja käsiin ja kesällä aurinko aikaan muuallekkin. Meikki merkeistä mulla ei ole hajuakaan. Suomalaisen Lumenen tiedän ja niin paljon mainostetun lorealin. Mut se et pitäs tietää mikä niistä on hyvää[;)]. Ei hajuakaan[:D]. Mä ostan yleensä sitä mikä on tarjouksessa.[:D] Töissäkin jotkut puhuu et sen ja sen ripsari on nin hyvää tai sen merkkinen on huonoa. Mä kysyn sihen et minkä näkönen putkilo se on ja jos tunto merkit on tuttuja saatan tietää käyttäneeni joskus[:D]. Tm ei tietenkään tarkoita sitä et en meikkejä käyttäisi. En yleensä koskaan lähde töihin ilman meikkiä tai muutenkin lähes joka päivä yritän epätoivoisesti kaunistaa itseäni jotenkin[;)].

Mistähän mä taas keksin tätä asiaa näin paljon. Tuli taas luokattoman pitkä viesti[;)].

Perkeleen kela..pikkusen tuli tänään mitta taas täyteen..
Mut joo ei mitään hätää toisaalta sen puolesta...
Kaikki selvinee aikanaan..mutta kun juuri oli kaikki hyvin niin sitten kaikki onkin päälaelleen..
Ainoo vaan kun stressaa niin rupee kiristää ja suppailee inhottavasti.[:@]

Tänään navan kohdalla on tuntunu kun jokin raapisi pienestä kohtaa sieltä sisältä..
Aika inhottavan tuntuista!!

Öisin ruvennu herää 2 kertaa vessaan ja melkeen joka yö vetää suonta...
Onneksi tää on ohimenevää [;)]
Väsynyt oon ollu ja nukuttanu paljon.Katkonaista mutta kuitenkin..
Nyt tuntuu että ei ole paljonkaan enään aikaa..ja mitäs jos tyty tuleekin aiemmin?[:-][;)]
Hui hui ja hui...[:-][:-]

Takaisin