Viimeinen kolmannes

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ginessa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Musta tuntuu kans Miu82 että ootan vaa töihin tulossa sitä et pääsee kirjottelee ja lukee teiän juttuja.. [:)]
Just eilen illalla nukkumaan mennessä mietin kuinka sitä on mielessään luonut mielikuvan miltä kukakin näyttää.. [:D]

Mä olen kans miettiny sen pään lisäämistä. Ku nyt on kuvia joka toiselta viikolta koneella. Mut missään ei ole tosiaan päätä. Sit ku ei ole tullu muuten kuvattua ollenkaan niin musta on puolen vuoden ajalta kuvia vain torsosta[:D]. Olis kiva jättää itelle muistoksi pari myös päällistä kuvaa[;)].

Ja näkeväthän nuo espoolaiset kohta toisensä ihan livenä. Mä lähtisin kans jos asuisin vaan vähä lähenpänä. Tääl Vaasan seudulla ei tainnu olla muita kuin Hanibööki? Vai oliko? Ja voidaanhan me käydä Haniböökin kanssa herkuttelemas jossain lisää kiloja?

Perjantainahan me äitin kanssa tullaan Hesaan/ Vantaalle. Pojan vien isälleen keskustaan. Ollaan Flamingos yötä et jos joku tahtoo lähteä kaffittelemaan Jumbolle lauantaina päivällä ja hyväksytte mun ihanan äitiliinin joukkoon niin sovitaan vaan aika. Kuudelta illalla menoa la silloin ei käy mut päivällä kerkeis oikeestaan koska vaan. Meillä tarkotus kiertää siin lähistös ja Jumbos. Et kuka lähtee????

Pitää sit päättää ennen to iltaa ennekuin lähetään. Ku sen jälkeen en ole kone-etäisyydellä. Pitää vaihtaa numerot ennen sitä, jos lähet. Ja tietty kuka tahansa muukin on tervetullut.[:D] 

Mustasukkaset miehet on idiootteja. Mun nykysellä on vähä samaa vikaa. Mut sille riittää et ku ons elvinpäin niin silloin hänen mukaans apysyy paremmin kontrolli[:-]. Aivan ku mulla ei olis omaa tahtoa kännis[:D].

Voi kakkeli, olisin mielelläni yhtynyt joukkoonne, mutta kaveripariskunnalla on häät pohjanmaalla...

Eemi muuten wink wink, kun ootte kerran tulossa Jumbon suunnalle nyt vkoloppuna, niin käykää ihmeessä Myyrmäessä (ei oo kaukana, bussit kulkee hyvin). Siellä on nyt viikonloppuna Myyrmäki-hallissa jättikirppari, toooosi paljon vauvakamaa myynnissä [;)] Löysin sieltä viimeksi vaikka mitä, oli pakko lähteä pois puolen tunnin jälkeen kun olisin kuluttanu kaikki rahani [:D] Jos kiinnostaa, niin googleta myyrmäki-hallin kirppis..

Hesa / vantaa ja kehä III alue on mulle hyvin tuttuja. Olen asunut Hiekkaharju/ Nissas/ Vesala alueella yhteensä 12vuotta. Myyrmäessä asuu mun yks täti. Ihan hyvä vinkki. Me ei tosin la taideta ehtiä ihan joka paikkaan. Mut pitää katsoa. Autolla ollaan liikkeellä et kulkukaan ei ole ongelma. Olen vasta 2 v sitten muuttanut takaisin kotiseudulle.

Ah sovin just verisuonipuolen hoitajan kanssa et käyn iltapäivällä vierailemassa niiden huoneessa ja kurkataan masukkiin[:D]. Vielä toivon et vehkeet olis niin isot et ite saatais selvyyttä asiaan.[;)]. Todennäkösesti saadaan vehkeet esille mut ei ymmärretä kuvasta kuitenkaan mitä ne tarkottaa. Se on vähä turhauttavaa[8|]. Yritetään nyt kuitenkin.

Voi kun paasisin mukaan lauantaina [&o] - mun perhe asuu Vantaalla ja ne aina kay siella Jumbossa.. No, taytyy lohduttautua silla, etta taalla on pitka viikonloppu edessa - maanantaina on naiden kansallispaiva ja se on vapaa[:)]

Sain muuten 40% sairasloman seuraavat kolme viikkoa. Eli 4,8 tuntia paivassa pitaa toissa jaksaa. Katsellaan miten se sit sujuu. Eilen meni korvatkin lukkoon, kuulen vaan omaa nielemista - which is niiiceee [:-]

Oiskohan se nyt virallisestikin siirryttävä tänne osastolle...?

Arvatkaa keneltä alkoi tissit vuotaa eilen...Sit ku touhotin miehelle et koht tarvii sit nukkuu rintaliivit päällä, ettei lakanat mee sotkuiseksi..Mies vastas et taas sie touhotat yli...Meet liiallisuudesta toiseen laitaan...Öööö siiis mitä!?Jos tissit valuu enkä halua vaihtaa lakanoita joka päivä niin miten niin touhotan...[X(]

kävin sit tänään ostamassa ainun liivinsuojia kun niissä on tarrat jotka pysyy hyvin liiveissä, ainakin toistaiseksi...Mut nää on ihan julmetun paksut, onko jollakin muulla valmistajalla ohuempia...??Tietääkö joku? Ainakaan vielä ei näytä et tarvis näin julmetun paksuja suojia...

Tämäkin sitten virallisesti tänne puolelle!!!!
Supistelee vaan kamalasti kakien aikaa ja selkää särkee....
Kaipa tää tästä sitten menee,n 2,5kk vielä[&o]

Uhhuh,ukkosta imassa ..vatsakin kivan herkän olonen..
kuin vatsataudissa mutta oikeen mitään ulos tuu [:-]
Tyttö melskaa yksiössään ja onkin kiva seurailla kun kaikki näkyy nyt jotenkin selvemmin
vatsan peitteiden läpi[:D]
Kokkaillut aamupalasta lähtien huomisia synttäreitä tytölle jotka siis kuukautta aiemmin pidetään.
Ei kukaan oikeen juhannuksena pääse koskaan synttäreille....
Jalat ei kestä kauaa seisomista ja ovatkin kovasti kipiät ja hyyyvin turvonneet. [8|]
Viikonpäästä on neuvola, viikolla 31 siis kun sillon varailin sitä sijaiselta niin ei ollut lomalistoja tehty kuin toukokuun loppuun.
Haitanneekos tua mitään[:D]

Hmm..pikkusen meinaa stressiä pukata laittamattomista asioista vielä mutta jos jotain sattuu sitten etukäteen että tulee aiemmin niin ..sitten on vaan elettävä sen kanssa,
siis jos tytsy sattuis syntyy etuajassa..
mutta vielä ton keskimmäsisen syndet tossa 12.6 niin sitten voipi laitella iiihan kunnolla paikoilleen!

Mut joo viikonpäästä haetaan kaukalo ja vaunut sitten lahdesta,
jipii ja kohta se äitiyspakkauskin tulee.[:D]
Vaatteista oon pessyt osan mutta vielä on paljon pesemättä...
kysymys kuuluukin että tuntuu että oon ostanu liikaa ??[:D]
Oon ostanu niin isolla haitarilla 56 cm-80 cm....
pestyjä,laatikoissaan varastoituna.[;)]

Hei ihanaa sähköistä viikonloppua teillekin, mä jatkelen hommia täällä [:)]

Täällä pohjanmaalla on tänään nautittu oikein hyvästä kelistä[:D]. Aurinko paistanut koko päivän, paitsi nyt.Ja lämpötila on ollut n. 22 astetta. Eli oikein sopivan tuntuista. Ei liian kuuma. Toi siitepöly vaan tahtoo käydä munkin nenään. En ole ollut mikään allergikko koskaan. Mitä nyt Hesassa asumisaikoina maantiepölyn ollessa suurimmillaan niin silloin nenässä tuntui.

Voimia Ginessa synttäreiden järjestelyyn. Se on aina jotenkin ressiä hommaa. Ja vielä toisetkin tulossa piakkoin et onnea vaan ja jaksamista. Vinkkinä, mä käytän nyt sisälläkin kotona mahd mehmeitä sandaaleja tai crocseja. Kantapäät tulee muuten tosi nopeasti kipeäksi. Ne kengät auttaa aika paljon. Mut ei tietenkään koko päivän touhuamista. Kantsii kokeilla.

Voi voi Elysee; toivottavasti masuasukkisi ei ole kovin hätäinen. Otahan rauhallisesti! Helposti tietysti sanottu kun tietää montako mukulaa sulla on kaitsettavana. Mut sit vaan pyydät apua et voit ite levätä[:)].

Mun yksiössä on taas jotenkin hiljaista. Siitä keskiviikosta lähtien kun Möykkyläinen on ollut perätilassa niin potkut tuntuu paljon paljon hiljaisenpina. Ja noi kädet tekevät niin kevyttä liikettä täällä ylävatsassa. Onneksi liikettä kuitenkin huomaan. Mut usein tullu tässä viime päivinä mieleen et liikkuis ny enemmän et tietäis kaiken olevan kunnossa.

Muille isonännisille: Kävin ostamassa jo talkkia. [>:] Ku nuo pirun nännit on todella niin isot et rintsikoiden sisällä nänni painuu yläviistoon sisäänpäin ja nyt kun on ollut lämmin niin nännistä ihan iso alue nännipihan reunaan asti missä iho on vähän hautunut ja ohentunut. Ei hyvä. Jos niitä parin kuukauden kuluttua pitäs vauvelin voida imutella jatkuvasti niin pakko saada iho pysymään hyvässä kunnossa. En nyt keksinyt muutakaan kuin talkkia ostaa. Ja sit pitää aina kotiin tulessa ottaa liivit pois painamasta ja vielä yrittää kääntää nänniä aine eri suuntaan silloin kun on liivit. Plääh! Kaikkea sitä pitää olla.  Se nyt vielä puuttuis et maitoa alkais valumaan. Koitahan Sme kestää sen vaivan kanssa[:)].

Esikoisen synttarijuhlat eilen - huh - ja onneksi ohi.. Tytto kylla oli kovin mielissaan, vaikka olinkin jarkannyt pienet juhlat ja OSTANUT jaatelokakun, kun en muuta oikeen jaksanut. No, kaksi vuotta lasissa, onhan se hieno saavutus [:)]

Ei vielakaan mitaan tehoa mun laakkeista tahan poskiontelon tulehdukseen. Rakaa riittaa ja posket on kipeet otsasta leukaan saakka. Pakko vetaa tirsat joka paiva, muuten ei silmat kesta katsella ymparoivaa maailmaa [:-] Kay jo vahan arsyttamaan [:@]

Sain vinkin kavasta akupunktuurissa, jos ei helpota. Epatoivoissani yritan kylla, jos ei kohta ala helpottaa. Nayttaa silta, ettei musta ole toiden tekijaksi viela tiistainakaan..[&o]

Maisan, voimia ja paranemisia!
Miu82, mullakin välillä on aamuisin huono olo. Ja joskus kun alkaa närästää niin tuntuu että tulee oksennus [:'(]
Ja huomasin tänään että mulla tulee jo vähäsen maitoa [&:] Ei kyllä paljoa eikä valu mutta vähäsen kuitenkin. Pelottaa että jos sitä alkaa joskus töissä tulemaan "kunnolla".
elysee, yritähän jaksella [&o] Supistelut eivät varmasti ole mukavia varsinkaan kivuliaat. Itsellä ei vielä kokemusta mutta riitti kun näin kaverin naaman ilmeet kun tuli supistuksia.

Täällä avokki välillä kiukkuaa kun maha-asukki ei liiku silloin kun hän haluaisi tunnustella masua [:D] Kerran avokki nukkui vielä ja 2h putkeen masussa sellainen biletys että välillä teki ihan pahaa ja kun avokki heräs ja yritti tunnustella niin liikkeet oli jo loppunut. Seuraavat tulivatkin vasta kun aloin syömään. Ja kun syön niin silloin yleensä alkaa potku-nyrkkeily.

Täältä tulee nyt kans ihan omaa napaa:
Kylläpäs mut on säikäytetty eilen illalla oikein kunnolla. Nyt onneksi kaikki näyttäisi olevan hyvin. Olin jo mennyt nukkumaan, en vielä nukahtanut kun piti viimeisen kerran lähteä vessaan. Takaisin tullessani alkoi ylävatsaa nipistelemään ja kiristämään ja kun menin kyljelleni Möykkyläinen alkoi potkimaan ihan vimmatusti. Ihan kuin sillä olis ollut joku hätä kun se niin niin kovaa melskasi. Siis ei vielä koskaa ole niin kovaa potkinut ja taukoamatta.[&:] Ylävatsa kirstyi entisestään ja mun tuli tosi huono olo. Oksetti pulssi kiihtyi ja hengitys meni lähemmäs hyperventilaatiotasoa[&:]. Koitin nousta ylös. Istumaan ja kävellä vähän. Pian tulikin niin huono olo et meinas taju lähteä, silmissä musteni yms. Mies jo komensi sänkyyn et en siihen tuuperru. Se kesti jotain 10-15min ja kun se loppui nukahdin niin et en edes huomannut. Havahduin vähän kun mies tuli sänkyyn tarkistamaan mun vointia. Olo oli siinä ihan ok, mut ihan tokkurassa. Sit heräsin seuraavaksi kahen aikaan ku poika kävi vessassa. Sit olinkin pari tuntia valveilla kun mietin et mikä ihme juttu toinyt oli.

Neuvolatätin kanssa olen jutellut aamulla ja nyt äsken vielä töistä puolitutun gynegologin kanssa. Neuvolan täti oli sitä mieltä et tässä viime viikosta perätilassa ollut vauveli mahtoi kääntyä samoin gynegologi. Itse olen nyt päivän aikana todennut et potkuja taitaa tosiaan sadella kohti taivasta. Neuvolatäti sanoi mahdollisuudeksi et vauva painoi kääntyessään vena cavaa eli isoa verisuonta tai sitten aiheutti hermoärsytyksen mikä laukaisi tuollaisen reaktion. Gynegologi uskoi ennemminkin vain siihen kun vauva on jo niin iso ja kun se on tehnyt ison käännöksen ja melskannut kovaa, todennäköisesti, koska tilaa alkaa olla vähän, niin siihen et pelkkä se kääntyminen sai aikaan niin ison venytyksen et aiheutti tuollaiset oireet. Ja kovat voimakkaat potkut kyljen lihaksiin ja palleaan ovat voineet myös edesauttaa.

Nyt onneksi vauva on liikkunut ihan hyvin päivän aikana ja molenpien ohjeistajien mukaan silloin ei pitäisi olla mitään hätää. Kuulostella vaan nyt rauhassa, et pysyykin hyvänä liikkeet. Gynegologi lupas vielä ens viikolla kattoa yksityisklinikallaan ilmatteeksi ultralla[:D]. Kuhan vain varaan ajan.

Kotiin jäin aamulla vaikka olo oli päänsärkyä lukuunottamatta ihan suht ok. Mut halusin rauhassa selvittää eilisen tilanteen ja töihin meno tuntui täysin toisarvoiselta siinä vaiheessa. Nukuinkin klo 12 asti kun sain pojan hoitoon. Nyt olen istunut vain koneella ja puhunut puhelimessa puolesta päivästä.[:D]. Jouten olo tuntuu taivaalliselta[:D][:D].

Toivottavasti möykkyläinenkin ymmärsi nyt et enää ei kääntyillä isosti vaan nyt on aika asettua oleen pääalaspäin. Mä en halua tollasta oloa enä kertaakaan.

Onneksi Eemi sullakin kaikki kuitenkin hyvin!

Mulla noi supparit on useimmiten kivuttomia mutta sitten on niitä tosi kivuliaita joukossa...
Mulla nla lääkäri taas tän viikon ke.Supistusten,säsymyksen ja tän kutinan takia.

Voi kun viikkoja olis sen 10 enemmän niin vois jo alkaa toivoa vauvan syntymistä...

Eemi, mulle tapahtui melkein sama viime yona! Ei ihan noin rajuna, mutta kuitenkin. En ollut viela nukahtanut, vaan makoilin kyljellaan, mies kuorsasi vieressa tyytyvaisena... Yhtakkia tuli ihan kauhee olo, ja kun yritin nousta istumaan, en pystynytkaan, piti herattaa mies, ja tunsin kuinka vauva oli poikittain! En halua enaa ikina tuntee vastaavaa. Sitten minakin kait nukahdin jossain valissa, lahti kai mullaki taju [:D] Aamulla oli poeka taas normaalisti paa alaspain, kun herasin.

Eemi: Onneksi ei ollut mitään pahempaa.
Hyvä lukea täältä muiden tuntemuksia, jos sitten itsellekkin tulee samanlainen olo, niin ehkä vähän helppaa jos muistaa sun kertomuksen.
Ginessa Toi 12.6 on kyllä hyvä synt.pvä. Itekin juhlin vuosia silloin[:D]

Oma napa. Täällä on alannut satelemaan potkuja ja iskuja joka päivä kyllä ihan reippaan puoleisesti. Varsinkin oikea tissin alapuoli tuntuu olevan Piipiäisen suosikki iskupaikka, ja varsinkin silloin kun ajan autolla.
Ajatella 11 vkoa enää laskettuun aikaan...Mihin tämä aika on kadonnut.
Kamalat liitos tai venymiskivut vaivaa nivusissa, varsinki tuolla oikealla puolella. Mutta kunhan tässä kaks viikkoa jaksaisi töissä vielä, niin sitten saa lomailla.
Mies eilen naureskeli mun ankkakävelylle ja sanoi että pitäis videokuvata sitä. En antanu lupaa. Sanoin vaan että kyllä mä voin ihan mieluusti antaa sulle nää kivut.
Illalla kun mentiin nukkumaan,piti kättään mun kyljen päällä, ja Piipiäinen ilmeisesti potkaisi siihen kohtaan ihan täysiä,niin että ukon käsi kirj.lensi ilmaan vähän.Totes vaan että Oho. Sanoinki että niiin, nuku nyt sitten tässä, kun toinen riehuu noin kovaa mahassa,nivuset tuntuu siltä että joku olis rautaputkella hakannu,kaikki kääntyminen sattuu ihan pirusti, ja sitten vielä kun välillä on kauhee närästys... Ei oo helppoo olla raskaana. Ja toinen vielä vähän ehdottelee peiton heiluttelua. No thänks juuri nyt[:D]

No mutta on tämä ihanaa silti, kun toinen tuolla mahassa myllertää. <3

Kuulostaa aamu tosiaan ihan samantyyliseltä vaivalta sulla. Toivottavasti jää sinullakin yhteen kertaan.

Sanoinki tänään miehelle et nyt ei tarttis enää kääntyillä ollenkaan. Ja nyt on koko ajan jotenkin hermoheikkona  et liikkuuhan se nyt normisti. Tai liikkuuko ollenkaan? Koko ajan pitäis olla pientä liikettä mut silleen sopivasti.[&:]. Kaippa sitä tässä päivien mittaan taasen rauhoittuu, eikä jatkuvasti kiinnitä huomiota siihen miten paljon liikkeitä on ja onko niitä.

Ihan samaa mieltä Hanibööki: ei ole helppoa olla raskaana, mut on se ihanaa[:D][:D][:D].

Voi Miu! Toivottavasti sun pahoinvointi vielä hellittää. Oliskohan liialla kumuudella ollut osansa? Oletko juonut tarpeeksi? Mun yhellä työkaverilla, joka kärsi todella voimakkaasta pahoinvoinnista viikoille 20 asti nii sillä jatkui pahoinvointi viikolta 35 loppuun asti. Toivottavasti ei sulle käy samoin.

Sillä samaisella ihmisellä oli voimakkaana tämä vena cava oireyhtymä eli vauva painoi sitä vatsan isoa suonta. Kertoi tänään kun soitin ja kyselin et hänen piti tarkkailla koko ajan missä asennossa on, eikä tehnyt vääriä liikkeitä. Autollakaan ei uskaltanut enää ajaa kun taju saattoi lähteä koska vaan vähänkin väärästä liikkeestä. Kaikkea sitä nainen joutuu kestämään[8|].
Ja miehet vaan ihmettelee vierestä, et ei se nyt noin kamalaa voi olla. Eihän se aina olekkaan mut välillä voi olla. Ku ne vaan sen ymmärtäisivät, eivätkä laukois mitään vaarallisia kommentteja. [;)]

Oppiipahan Johkendaali sun miehes jo heti alkujaan et lapsen mukaan mennään, ei isän[:D]. Olishan se tietty kiva kun saisivat oman osansa hekin potkuista.

Takaisin